gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spookyskippy

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:10

Ja hoor!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:14

Bedankt :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:29

Hmm eoweyn, ik dacht ook meteen, hij zal toch geen haakjes hebben .. Hij ziet er goed uit, niks te mager

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:35

Even in de gaten houden, en als het aanhoudt even het gebit na laten kijken :)

Bella & Lotje aten uit mijn hand! *\o/*

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:49

Hoi allemaal.

Ik lees hier altijd al mee maar heb niet altijd wat zinnigs te melden.

Sinds vrijdag heeft 1 van mn konijnen dat ze met een achterpoot sleept.
Gisteren naar de dierenarts geweest en medicatie mee gekregen.
Vandaag gebruikt ze haar hele achterhand niet meer.
Waarschijnlijk EC. Dus zo weer naar de dierenarts en dan gaan we haar daar voor behandelen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:35

Oef niet leuk marije, welke medicatie heb je meegekregen?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:53

Heb carprofen gekregen gister. Maar dat gaat hier niks voor doen.
Dus ik kan straks Fenbendrops ophalen.
Wacht nu op telefoontje van de Da dat ik het op kan halen.

Gelukkig goed contact met de eigenaar van de opvang hier. Vandaar ook dat ik vandaag opnieuw gebeld heb.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:02

Wat naar.. Gelukkig ben je er op tijd bij, dan is de kans op herstel veel groter

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:16

Weer wat foto's van (een deel van ;) ) mijn lieverds gemaakt <3 ze zijn zo ontspannen de laatste tijd, heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:49

Wat een lieve foto's Eoweyn_x <3
Binky begint hier ook al lekker te wennen
Afbeelding

En nu lekker met z'n allen tv aan het kijken haha

Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:17

Waaaauuuuw wat kunnen mensen toch ongelooflijk zijn... Even wat kwijt hoor.
Ik help mensen online met konijnen trainen voor een klein bedrag daarmee geef ik minimaal 1x in de 3 dagen antwoord terug, bekijk filmpjes geef daar tips op, adviseer etc. In de praktijk antwoord ik bijna elke dag wel. Nu had ik iemand waarbij ik eerst zoals gewoonlijk wat basisinfo vroeg en ik zag meteen al waar het een beetje fout zat. Ik geadviseerd het voer aan te passen en gevraagd waarom ze geen maatje voor haar konijn had, nou de reden daarvoor waren angsten die ik zo kon wegwuiven, ze was heel snel overtuigd en samen een opvang gezocht bij haar in de buurt. Top, ze paste het voer aan en had voor morgen een afspraak staan bij een opvang. Nu lijkt het dat haar konijn tammer wordt (logisch daar werken we naar toe) en komt ze ineens mee dat ze toch geen konijn meer erbij wil want dat voelt niet goed aangezien het dan lijkt dat ze haar konijn laat vallen?? Echt wtf gewoon. Alleen maar haar eigen gedachten dus. Ik heb haar proberen te overtuigen maar er kwam een nogal egoïstische reactie voor terug en daarna aangegeven dat ik nog een keer aanhaal waarom een soortgenootje wel belangrijk is en het dan opgeef (maar gewoon zal blijven helpen met trainen) en daarbij eerlijk neer gezet: 'Het trainen is slechts een aanvulling op het welzijn, mag nóóit ten koste gaan van het konijn en vervangt géén basisbehoeftes' dat het wat egoïstisch overkomt, nou dat viel toch fout krijg ik een heel verhaal over me heen dat ik haar ingepraat om een konijn te nemen en dat ik niet professioneel ben, te ver ga, me succes gewenst om mensen een slecht humeur te geven en nog heeeeel veel bijzondere dingen staan erin.
Ik ben misschien wat duidelijk geweest maar ze behandelt dat dier niet als een konijn en denkt en kijkt op een zeer bijzondere manier. Heb genoeg mensen geholpen die maar 1 konijn hebben en dat niet willen of kunnen veranderen. Prima ik probeer het aan te kaarten en dan houdt het op. Welzijn staat nou eenmaal bovenaan bij mij. Maar wauw dat iemand eerst zo lijkt aan te nemen het vervolgens niet doet, ik wat tegengas geef en dan zo uit de bocht komt :oo
(misschien ook een beetje belgisch dat ze niet tegen direct kunnen..?)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:33

Oei wat een mens.. Er loopt toch wat rond tegenwoordig!

En je kleine tekstje snap ik niet helemaal? Ik ben ook een belg namelijk..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:39

Nou Nederlanders staan er om bekend dat ze nogal directer kunnen zijn. De vriendin van mijn broer is een belg en dan vallen sommige verschillen wel op als we ze vergelijken :P (mijn broer is inmiddels ook een belg want die woont daar nu ook haha )

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:45

Mm ja, ik ben het al gewend ondertussen denk ik.. Ik zit vaak op bokt en bij mijn studie zijn we ook in de minderheid volgens mij.. (wel in België overigens)
Maar ik ben zelf ook nog al direct, dus dan leer je er wat sneller mee omgaan denk ik. Haha

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:56

Saskia volgens mij klopt dat inderdaad wel een beetje van Belgen en Nederlanders :)

Mijn konijn eet al sinds deze ochtend niet meer... Mijn moeder heeft hem smorgens korrels gegeven, dus ik zeet niet hoeveel hij daar nog van gegeten heeft, wel wat, maar niet veel denk ik. Ik heb hem al wortel, witloof en snoepjes aangeboden maar hij wil het allemaal niet.
Wat kan ik nog doen?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:09

Damned schreef:
Saskia volgens mij klopt dat inderdaad wel een beetje van Belgen en Nederlanders :)

Mijn konijn eet al sinds deze ochtend niet meer... Mijn moeder heeft hem smorgens korrels gegeven, dus ik zeet niet hoeveel hij daar nog van gegeten heeft, wel wat, maar niet veel denk ik. Ik heb hem al wortel, witloof en snoepjes aangeboden maar hij wil het allemaal niet.
Wat kan ik nog doen?

sommige konijnen kunnen de geur van de bladeren van wortels niet weerstaan :P dan beginnen ze gelijk te schransen. en anders als hij vanmiddag nog niet wil, even naar de da?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:48

Die heb ik helaas niet... enkel de wortel zelf :P Ik heb zojuist naar de da gebeld, die deed wat lacherig en vertelde me dat ik zijn korrels maar moest wegdoen en vanavond eens opnieuw proberen... begin me wel zorgen te maken, hij ligt ook meer dan anders vind ik, alhoewel dat moeilijk te beoordelen is natuurlijk, hij is nooit echt heel actief. Het advies lijkt me ook wat raar, maar wat kan ik anders doen?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:53

Een konijn dat niet wil eten is altijd spoed. Raar dat ze er lacherig over doen, dan hebben ze dus geen kennis van konijnen en kan je beter een andere da bellen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:58

Dat begin in nu ook te denken, zeker nadat de dierenartsassistente (zijn vrouw) vertelde dat hij nuchter moest zijn voor castratie (hebben we natuurlijk niet gedaan, en dan was het wel opeens goed), maar dat is degene waar we altijd bij gaan, weet eigenlijk geen andere in de buurt (kan ik natuurlijk wel opzoeken) maar met ouders is het natuurlijk altijd lastiger, waarom zou het internet het beter weten dan de dierenarts zelf... Mijn moeder moet ook werken, degene die het meeste regelt :+ , en ik moet straks naar de kinesist.. maar eens overleggen met mijn vader en zien of we een andere kunnen bellen :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:13

Inderdaad naar de dierenarts. Wat een prutDA is dit, sorry...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:17

inderdaad, en ik vond het ook een beetje beledigend dat hij zo wat lacherig deed alsof het niets was, ik bedoel, het is toch normaal als je je zorgen maakt om je huisdier, al lijkt het misschien overdreven?
Ik heb nu een afspraak met een andere da om 5 uur, waar toch op de site stond dat ze ook knaagdieren deden :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:21

Verstandig dat je een andere DA gebeld hebt damned ! Wat een mafketel... hij zou toch moeten weten, als hij een diploma heeft, dat de darmen van een konijn ook niet stil moeten liggen...

Hopelijk is t niks ernstigs !

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:02

Ik wist al wel dat we last van hardnekkige ratten hadden in onze tuin.. Maar dat ze nu ook in de ren zitten en m'n biks jatten... -O-

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:17

Rare DA idd. Goed dat je naar weten andere gaat. Ratten zijn vreselijk irritant, wij hebben ze ook helaas. Ze trappen ook nooit in de vallen helaas...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:34

Afbeelding bunnyflop!
Afbeelding nog eentje, maar dan van Moffel.
Afbeelding <3 Moffel voelt zich al helemaal thuis.
Afbeelding nog een keer Moffel :')
Afbeelding en hierom moet je 2 (of meer) konijnen hebben :D
Afbeelding nog ééntje dan.