Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 06:40

Gaaf Marleen! Heeel veel succes! Dan is jouw hs bij cyno aangesloten toch? En dan heb je ook dat rashondenlogboekje?

Hele mooie fotos met Tapas!

Nisse is inderdaad debutanten, je kan nog inschrijven geloof ik :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:59

Succes Marleen!

Mooie foto's van Tapas

Ah ok Seni, kon er niet echt wat over vinden

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:50

Machie schreef:
Arnhem :) we zijn nog niet zo A klaar dat we met 3 wedstrijden de B in kunnen, maar we hebben de tijd nog wel ff nodig. Daarom nu vast starten om lekker ervaring op te doen :)

Prima om het zo te doen lijkt me. Tapas en ik waren na 4 wedstrijden al weer uit de A, dat had voor mij wel wat langer mogen duren. Maar dat hebben we gecompenseerd door lekker 3 seizoenen in de B1. Volgend seizoen wordt het zeker B2, of hoe het dan maar gaat heten.

Bedankt voor de complimenten over de foto's, ik ben er zelf ook superblij mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:52

Hele mooie foto's inderdaad! Vooral die van jullie samen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 09:17

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:57

Supergaaf! Ik heb vorig jaar ook mee gedaan en sta ook dit jaar weer te helpen bij de paspoort controle en doe ook zelf weer mee. Ik vond het een hele leuke ervaring!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:27

leuk seni! dan zie ik je daar wel denk ik :)

mijn hond zal herkenbaar zijn:
Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:29

EmptyWords schreef:

Oh, leuk!! Helaas moet ik die dag werken en dat weekend er op ben ik al vrij voor de dogtrail dus kan het niet maken nog eens vrij te vragen :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:33

Odin schreef:
Machie schreef:
Arnhem :) we zijn nog niet zo A klaar dat we met 3 wedstrijden de B in kunnen, maar we hebben de tijd nog wel ff nodig. Daarom nu vast starten om lekker ervaring op te doen :)

Prima om het zo te doen lijkt me. Tapas en ik waren na 4 wedstrijden al weer uit de A, dat had voor mij wel wat langer mogen duren. Maar dat hebben we gecompenseerd door lekker 3 seizoenen in de B1. Volgend seizoen wordt het zeker B2, of hoe het dan maar gaat heten.

Ja daarom :)
In principe kan ze prima een A parcours lopen. Alleen moeten er nog her en der wat puntjes op de i. Zoals haar palen, de insteek kan nog net wat strakker en ze moet ze op wedstrijd met de snelheid leren doen die ze thuis kan. Sowieso hebben de palen nog wat training nodig. Net als haar raakvlakken. Maar verder is ze eigenlijk wel A klaar. We gaan gewoon rustig beginnen. Als we maar lol hebben :)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:41

Dat laatste is het allerbelangrijkste als je het mij vraagt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:12

Een suuuuuuper leuke training gehad met Levi!
Was samen met nog 1 man en hond de enigste, dus lekker rustig!
We gaan nu bezig met behendigheid en we moeten nu volgen richting een tafeltje en onze honden erop laten springen.
We hadden het vandaag uitgebreid naar zelf blijven staan, wijzen naar het tafeltje en zorgen dat je hond op de tafel springt.
Levi had het gelijk door, was zooo leuk om te zien hoeveel plezier hij erin heeft, ik vind het zelf ook heeeel leuk om te doen!

Weten jullie misschien hoe ik aan een stevig tafeltje kan komen zodat ik thuis ook kan oefenen?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:30

Hoe groot/zwaar is Levi? Volgens mij voldoen die lage (picknick?)tafeltjes ookal snel

Vandaag GG training gehad, ging supergoed! Het speuren doet ze bovenverwachting goed!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:31

Gewoon zelf maken van 4 poten die je met van die metalen hoekprofielen bevestigd aan het tafelblad. Materialen kun je ongetwijfeld bij een bouwmarkt halen. Wel even eraan denken dat de bovenkant van je tafeltje niet te glad mag zijn. Als je hond er met een beetje vaart opspringt moet het zo zijn dat de hond niet doorglijdt.

Volgend richting de tafel wandelen en dan je hond op tafel laten springen vind ik niet echt iets wat ik zelf tot behendigheid zou rekenen. Daarbij wil je je hond juist daar waar het kan voor jr uit hebben zodat hij zelf de juiste toestellen opzoekt. Daar lijkt me de oefening die jij beschrijft niet echt logisch bij.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:47

Iemand hier al eens een workshop van jan sprij gevolgd?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:24

Een mooi artikel over trainen met je hond http://thecognitivecanine.wordpress.com/2014/07/21/844/

Ik heb een oude buiten bank als tafel gebombardeerd. Net als tig andere oppervlaktes die voldoen om als 'tafel' te dienen := Ik probeer op zoveel mogelijk verschillende opp. te trainen, om het schrik effect van vreemde toestellen/ ondergronden op een wedstrijd zo klein mogelijk te houden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:20

LhinnOlijf schreef:
Een mooi artikel over trainen met je hond http://thecognitivecanine.wordpress.com/2014/07/21/844/

Ik heb een oude buiten bank als tafel gebombardeerd. Net als tig andere oppervlaktes die voldoen om als 'tafel' te dienen := Ik probeer op zoveel mogelijk verschillende opp. te trainen, om het schrik effect van vreemde toestellen/ ondergronden op een wedstrijd zo klein mogelijk te houden.

Goed stuk inderdaad. Vooral het stuk over de aandacht voor de baas, het lossen en het eten. Dat zei ik in één van mijn vorige reacties, ik doe niks als ik geen aandacht krijg van mijn hond. Niet lokken, niet smeken, alleen wachten tot de aandacht komt en pas dan gaan we naar het leuke.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:19

Grappig hoe uitgekookt die kleine toch is hoor. Hij had een tijdje 'moeite' met revieren. Dan stuurde ik hem, vloog hij weg om na 3 meter weer stil te gaan staan en mij aan te kijken. Tot een paar weken geleden ga ik dan een 2e commando, liep achter hem aan, soms een 3e. Nu zijn we gestopt met de extra commando's en blijf ik gewoon wijzen en op dezelfde plek staan. En gisteren ging hij dus keurig om verstek 1 en kon ik hem in 1 keer door sturen naar verstek 2. Maar nu doet hij het met vooruit sturen. :+ 3 meter en dan stil staan, dan toch maar verder, maar voor het paaltje langs, dus dan doe ik niks en dan gaat hij er toch maar omheen. Dat probeert hij 2 keer en dan doet hij het keurig :')

Gisteren voor het eerst ook gerevierd tijdens manwerk. Dat hebben we aangeleerd tijdens appel, dus toen ik hem gisteren stuurde snapte hij het even niet. Gelukkig stond de pakwerker in het verstek en ging hij de 2e keer keurig eromheen. Ook daarna naar het verstek om aan te blaffen, nog wel met een lange lijn er aan, maar hij blijft keurig van de pakwerker af. :D

Voor het trainen nog even met de leenhond gespeeld, heerlijke hond is dat ook hoor. Die maakt zo enorm duidelijk onderscheid tussen werk en spel. Als hij aan het trainen is met vriend en ik roep hem reageert hij niet, geen kwispel, geen blik. Gisteren was hij gewoon los aan het rondlopen en ik roep, komt hij helemaal blij op me af. Toen even sta, zit en af in zwembadje gedaan. :') Heerlijk zo'n ouwe hond.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:31

Goed bezig hoor!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:58

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:44

Leuk, Merel! Grappig hoe uitgekookt hij is idd :D
Ziet er goed uit Marleen, zag het al op facebook!

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:51

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:04

yentlekyda schreef:
ziet er goed uit! :)
hihi ik train zelf bij wendy :p

Heb je het goed voor elkaar :)
Goede fijne trainster :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:33

Leuk stel!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:10

Vandaag iets minder getraind. Loopse teef was erbij hihi. Maar ging wel redelijk

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:48

Hahaha, leuk, loopse teven :=