Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nathas schreef:Klinkt als een melkklier tumor...... Mijn ratje Diefa gad dat ook heb haar toen ook niet laten opereren en ze is er 4 jaar mee geworden.
Kaus schreef:Stel dat 1 van mijn jonge ratten ziek wordt, is mijn moeder ook bereid mee te betalen. Met Witje niet omdat ik ook aangeef het niet aan te durven.
Ik heb dus wel een back-up.
Ze zitten bij in hun eigen kooi die vlak naast elkaar staan. Daar bijt Socrates dus doorheen.
Ik heb ze nu sinds woensdag en ze hebben vandaag even van kooi gewisselt zodat ze elkaars geur kunnen ruiken.
Zondag wil ik, als alles goed gaat ze kennis laten maken in de douche ruimte. Dat is een ruimte van ongeveer 1 bij 2 meter.
Als het in een keer goed gaat (niet tè wild dus) zet ik ze samen in mijn oude kooi die ik dan grondig schoonmaak. Als het niet helemaal goed gaat neem ik nog een dag van kooi wisselen en een dag douche kennismaking.
Hoe lang kan ik ze in de kleine kooi houden?
Ik leg er bodembedekking en planken in, meer niet.
Hoe lang totdat ik ze in hun grote kooi kan zetten?
(Dit is mijn eerste koppeling, ik lees vooral van internet en dit topic. Tips, graag! Ik probeer wat mij het beste lijkt, maar misschien zien jullie betere dingen.