Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:28

Zojuist toch nog even de omschrijving gelezen van het tuig zelf en daar wordt het tuig wel voor zulke activiteiten aangeraden:
https://www.rundog.nl/non-stop-rock-har ... on-content

Ging toch twijfelen of ik het dan verkeerd had begrepen want heb me degelijk ingelezen toen ik een tuig wilde aanschaffen.

KimD

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:49

Sowieso zou ik een wederverkoper nooit aannemen, maar via het merk zelf. Nu klopt het inderdaad dat Bonne niet veel kracht zal kunnen zetten, dus het gaat vooral op voor grote(re) sterke(re) honden. Ik was in ieder geval niet te spreken over de drukverdeling van dit harnas tijdens het hardlopen. Niet op een hond die flink trekt en niet op een hond die gewoon spanning houd.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:52

Ik haak ook even aan. Wij hebben het tuig gekocht voor onze bergwandelingen in Noorwegen. Daar is hij echt perfect voor! Wel moet ik eerlijk zeggen dat het bij ons weken heeft geduurd voordat hij echt goed zat. Het is een vrij stug tuig die je echt goed moet afstellen en vaak even bij moet stellen. Als ie eenmaal goed ziet, dan zit ie als gegoten. :j

Voor een dog survival kun je hem prima gebruiken, mits je geen hard trekkende hond hebt en veel snelheid maakt. Ik doe zelf ook canitrail en ik vind dit Rock harnas niet geschikt voor hardlopen. Het geeft echt te weinig ruimte bij de ribben en schouders en zeker bij een hard trekkende hond gaat het tuig uit balans en zie je dat de druk niet goed wordt verdeeld.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:03

Als je echt fanatiek bent snap ik dat er veel meer bij komt kijken qua eisen, pasvorm (verschilt per hond) en voorkeur (kan per dier ook verschillen).

Ik weet vrijwel zeker dat wij met dit tuig prima uit de voeten komen en er plezier van gaan hebben. Hardlopen is mij sowieso te fanatiek :Y)

Edit: pippa, goed te lezen want dat is voornamelijk ons doel.
Qua afstellen, dat is met veel producten zo dat het moet inwerken. Morgen trimster dus dan zal ik ook wel weer wat moeten bijstellen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:17

Over het algemeen is dat met al die tuigen, dat je echt wel even nodig hebt voor het afstellen. Die NS tuigen blijf je afstellen, voor het lopen, tijdens het lopen en na het lopen. Als we een nieuwe hebben of een hond is nog in de groei dan doe ik soms hardlooprondjes puur en alleen voor het afstellen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 16:05

Kon het niet laten om nog eens te passen na de trimster want er is veel vanaf maar helaas. Toch te krap dus even kijken of een ander hondje er blij van kan worden.
Afbeelding
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 16:09

Er is nog maar de helft van Bonne over gebleven :')

Ik heb een Dog Copenhagen tuigje kunnen scoren op Marktplaats zojuist! Mooie zwarte in zeer goede staat vanaf de fotos te zien, dus daar ben ik blij mee. Hopelijk zit die nog net wat beter dan de maat S (die zit op het grootst bij Freek).

Vanochtend weer lekker rondje bos gehad. Zo'n begin van de dag is toch het aller fijnst <3 .

Afbeelding

Volgende week gaat die weer naar de kapper, kunnen we het nieuwe tuigje ook daadwerkelijk een beetje zien _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:57

Hihi kale Bonne! Jammer wel van je kersttrui haha..

Heerlijk koppie mavantos <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 19:41

Ik vind t wel heel schattig als bonne weer kortgeknipt is

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:31

Hij is ook schattig dan, weer meer puppy ook
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:51

StalMelyn schreef:
Hij is ook schattig dan, weer meer puppy ook
[ [url=m/9fBhU7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij heeft wel lange nagels zeg :wow:

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 00:15

Nu ik naar de foto kijk denk ik dat ze een poot is vergeten? Ik ga morgen even kijken.
Ik vind sowieso de pootjes wat minder maar die zijn heel kort getrimd omdat hij wat klitjes tussen de tenen had. Zie je over 2 weken niks meer van.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 13:13

Mavantos, het valt wel mee gelukkig
Afbeelding
Maar op die vorige foto doet inderdaad anders lijken :j

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 13:57

StalMelyn schreef:
Mavantos, het valt wel mee gelukkig
[ [url=m/rvKlyR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar op die vorige foto doet inderdaad anders lijken :j

We staan allemaal wel eens verkeerd op de foto :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 18:08

Puppyspam <3
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 17:47

Hij is echt leuk Kiwiwitje <3
Wanneer komt hij? Het nieuwe jaar?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 18:30

Aaaah, cute. Hij was de enige met vlekjes toch?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 18:32

kiwiwitje schreef:
Puppyspam <3
[ [url=m/T7ailT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BQrM6R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hank de Tank! *\%/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 18:33

Idd een echte Hank the Tank haha! Wat een kerel al! Mooi is ie <3

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:02

Hij is super leuk <3 Inderdaad echt een tank

Wij vandaag heerlijk gelopen met Odin
Afbeelding
Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:31

Het is hier weer de tijd van het jaar voor "pictures with Santa!".
Vorige jaar hadden we Layla net een paar dagen, dus het was vooral chaos. Helemaal omdat ze toen al erg ondernemend was en er ergens ver in de hoek een koekje lag. Layla is toen tussen de pakjes, bomen en uiteindelijk decor gekropen om die te pakken te krijgen.

Dit jaar is ze natuurlijk een jaar ouder en wijser, waardoor het allemaal een stuk makkelijker ging (al vond ze het duidelijk allemaal far beneath her).
Al heeft ze wel tot 2x toe (les voor mezelf, niet Layla aan mijn man geven in zo'n situatie :+ ) de snoepjesbak van Santa geplunderd (die hoog op een toonbank stond).

Beer die kijkt vooral permanent alsof hij in een soort nachtmerrie is beland :+

Eerst natuurlijk even checken of ze er wel op een Kerst Best eruit zien!

Afbeelding

Voor Beer twijfelde we nog aan deze muts.

Afbeelding

En dan met Santa!

Afbeelding

En dit was de situatie vorig jaar.

Afbeelding

Layla staat er een stuk beter op, al heeft ze het niet echt voor al dit kerst gebeuren.

Afbeelding

En Beer is gewoon Beer

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 20:29

Haha jaa tankje en de enige “bonte” dus hij komt als t goed is halverwege januari.

Nu even bijkomen. Vandaag dagje brussel show. 2x reserve CAC.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:55

Gefeliciteerd *\o/*

En leuk al die foto's! Jammer dat de trui toch echt te klein is, @StalMelyn.

Ik kom weer even inbreken met een vraag, als het mag. Ik ben vooral een meelezer, maar als er meer reactie gewenst is van mij tov vragen stellen, laat het weten.

Meeko doet het steeds ietsjes beter, en we zien echt vooruitgang in bepaalde zaken *\o/*
Waar we nog veel mee worstelen is dat hij in de avond onrustig wordt. Dat kan tot 2 uur duren en resulteert in veel plasjes binnen. Uiteindelijk komt er een poepje uit, en dan is het klaar.
Mijn theorie is dus dat dat poepje hem dwars zit, maar het kost dus best even voor het eruit komt. In de tussentijd knaagt ie aan alles, drinkt ie veel (ik denk daarom ook al die losse plasjes) en blijft ie heen en weer lopen.
We blijven met hem naar buitengaan, maar meestal gebeurt er óf niets, óf komt er zo'n miniplasje uit. Helaas gebeuren die ook nog wel eens in huis.

Overdag is dit geen probleem, en plas houdt hij prima 2-3 uur op. Poepjes komen er normaal gewoon uit tijdens wandelen (ook in de avond).
Het is zo'n gek patroon. Hoe kunnen we dit doorbreken en Meeko helpen?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 23:01

Wat lastig! Hoe is hij verder met lopen buiten? Kan het zijn dat er buiten nog te veel prikkels zijn om de "rust" te vinden om te poepen?
Fitz vond als pup in het parkje poepen lastig; zo veel te zien, ruiken en horen. Hij deed het wel, maar niet altijd. We hebben in het begin een plekje in de tuin ingericht voor poepen/plassen en gingen natuurlijk wel alle loopjes. Plasjes en later poep die dan tijdens die loopjes werden gedaan werden de hemel in geprezen, maar thuis kreeg hij ook op de gezette tijden het plekje in de tuin aangeboden. Gaandeweg is dat vanzelf afgeleerd; hij poept of plast nooit meer in de tuin. Maar het gaf hem als pup gewoon net dat stukje rust om te kunnen poepen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 23:35

Century schreef:
Gefeliciteerd *\o/*

En leuk al die foto's! Jammer dat de trui toch echt te klein is, @StalMelyn.

Ik kom weer even inbreken met een vraag, als het mag. Ik ben vooral een meelezer, maar als er meer reactie gewenst is van mij tov vragen stellen, laat het weten.

Meeko doet het steeds ietsjes beter, en we zien echt vooruitgang in bepaalde zaken *\o/*
Waar we nog veel mee worstelen is dat hij in de avond onrustig wordt. Dat kan tot 2 uur duren en resulteert in veel plasjes binnen. Uiteindelijk komt er een poepje uit, en dan is het klaar.
Mijn theorie is dus dat dat poepje hem dwars zit, maar het kost dus best even voor het eruit komt. In de tussentijd knaagt ie aan alles, drinkt ie veel (ik denk daarom ook al die losse plasjes) en blijft ie heen en weer lopen.
We blijven met hem naar buitengaan, maar meestal gebeurt er óf niets, óf komt er zo'n miniplasje uit. Helaas gebeuren die ook nog wel eens in huis.

Overdag is dit geen probleem, en plas houdt hij prima 2-3 uur op. Poepjes komen er normaal gewoon uit tijdens wandelen (ook in de avond).
Het is zo'n gek patroon. Hoe kunnen we dit doorbreken en Meeko helpen?

Eerste waar ik aan denk is iets doen qua voer of eventueel na een bepaalde tijd toch zijn drinken weghalen (al hou ik daar niet zo van).

Freek werd tot een tijdje terug in de avond ook nog steeds onrustig. Overdag gewoon normaal, maar vanaf einde middag/begin avond konden we ineens om de 2 uur naar buiten. Ging daardoor met 1,5 jaar oud nog gemiddeld 5x per dag uit en soms zelfs vaker op slechte dagen, waarbij de laatste 3x dicht op elkaar zaten en hij ook echt onrustig werd dat die nodig moest (schema ongeveer: 07.30, 13.00, 17.00, 19.00 en 21.00).

We gaven echt wel goede kwaliteit brok (Acana, daarna Riverwood), maar nu we op KVV over zijn is het echt een wereld van verschil. Hij is veel relaxter, hoeft nu nog maar 3x per dag uit en is echt geen moment meer zenuwachtig dat hij echt nodig moet (07.30, 14.30, 21.00).
Laatst bijgewerkt door mavantos op 17-12-23 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt