Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 21:44

xLaraaj schreef:
fannetje schreef:
Noox, schatje hoor!
Lara, lekker gewandeld dus.
Kim, hoe is het met jouw pupsel? Want alleen tandenfoto's doe ik het niet voor hoor ;)
Met Roetsj was ik vanmiddag eens een rondje wijk wandelen, goede training en het was er lekker weer voor. Ik denk zo'n 4-4,5 km gewandeld. Blijft grappig om te zien, dat zodra ik aandacht vraag en haar bij me laat lopen, mensen spontaan een grote boch omons heen gaan nemen. Tja, blijkbaar heb ik een hele gevaarlijk zwarte hond :+

Zwart en groot.. reden genoeg om te lopen :P
Nee nee, zwarte honden trekken mij zo <3 Snap echt niet dat zwart opvallend minder adoptiekansen hebben en veel meer ingeslapen worden.
Zoals iedereen een blue merle aussie wilt. Terwijl black tri ... <3

Ik vind jouw reu ook veel mooier <3 :o

xLaraaj

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:07

Ja zag dat heel fel in mijn nest ook. Naar de black tri’ werd er amper naar omgekeken :knuffel: ff dikkenek maar Charlie is dan ook <3 Hahahaha

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:25

Kiimm_ schreef:
Ik ga me eens verdiepen in Lotgering :o
Dank jullie voor alle tips :)

Cody is gisteren flink verwend en hij krijgt nog het 1 en ander van mensen :+
[ Afbeelding ]

Smuldier, Kivo en Lotgering zijn zn beetje de goedkoopste kvv merken.

Ik voer Dogmeat, ik betaal voor 500g per dag, €45 per maand. Dat kan nog €5 goedkoper door ipv 500g, 1000 grams rollen te kopen. Die zijn iets voordeliger per kg. Alleen ik vond het een k*t klus om die rollen door midden te snijden en kreeg het ook nooit voor elkaar om 2 gelijke helften te snijden. Dus sinds enkele maanden betaal ik een paar €per maand extra voor 500g rollen. Skip krijgt dan ook precies 500g per dag. Hij is 25kg.

Ik haal het vlees vanuit de fabriek zelf op. De bezorgkosten zijn €11 per keer als je laat bezorgen. Ze verzenden dan ook niet, maar rijden met eigen koelwagens door heel NL om te bezorgen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 22:33

xLaraaj schreef:
Ja zag dat heel fel in mijn nest ook. Naar de black tri’ werd er amper naar omgekeken :knuffel: ff dikkenek maar Charlie is dan ook <3 Hahahaha

Zonder iemand te beledigen; ik hou gewoon niet zo van merle :o
Dat oogt zo rommelig ik kan dat niet aan ofzo :')

Ohh wat is cody verwend!

Mn internet was ruk dus niet alle foto’s hadden er zin in sorry!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:58

Nayomie schreef:
Naya is echt mooi <3

En spannend noox!

Niet bekend met markiesjes, maar leuk dat je sinds vandaag gezelschap in huis hebt! :D

Ik heb vandaag een klap gemaakt op het asfalt tijdens wandelen met de hond. Struikelde over mijn eigen schoenen dus daar lag ik plat op straat. Gelukkig wel snel hulp toegerend, Zhiva was direct erbij om te kijken of alles wel goed ging. Dus, eindstand, pijn en gratis knuffel sessie :')

Auwts! Gaat het weer??

Ik heb letterlijk een terror teckel. M'n best gedaan op een tekenbandje, vreet ze de kralen aan de frutsels d'r al af...
Verder is ze wel lief hoor :d

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:11

@Bwor, welkom! Leuk dat je ook een pup hebt! Ze lijkt wel redelijk aan de maat voor een Markiesje, heb je paps en mams ook gezien? Vaak kun je dan redelijk inschatten wat de groote gaat worden. Ik zie ook dat fnannetje bijna hetzelfde reageert, maar dat dus :+

@noox, wat een dotje! En spannend dat je nog twee weken moet wachten zeg! Durfde de fokker nog niet los te laten of ze dachten dat je de voorkeur zou krijgen?

@Nayo, schrikken zeg, wel fijn dat Zhiva bij je bleef zeg. Je zou ook maar achter je hond aan moeten omdat ze geschrokken zijn, dan baal je flink! Verder niets aan over gehouden naast een gedeukt ego?

@jeanine, tja teckels hahaha. Iets anders had je zelf vast ook niet echt verwacht haha.

Voer ga ik nog maar niks zinnigs over zeggen. Denk dat ik brok wil voor het gemak als ik nog aan het werk ben en pup/hond mee is. Dan is vlees toch niet het handigst om te geven als je onderweg bent. Maar heel eerlijk durf ik daar nog niks over te zeggen aangezien ik me nog niet echt heb ingelezen, nog veel te doen :+
Wel vandaag info opgevraagd bij een puppy cursus in de buurt. Ik was bang dat die gingen stoppen op last van de gemeente maar voor alsnog zie ik data in de kalender staan dus ik heb hoop :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:24

Muiz schreef:
@Bwor, welkom! Leuk dat je ook een pup hebt! Ze lijkt wel redelijk aan de maat voor een Markiesje, heb je paps en mams ook gezien? Vaak kun je dan redelijk inschatten wat de groote gaat worden. Ik zie ook dat fnannetje bijna hetzelfde reageert, maar dat dus :+

@noox, wat een dotje! En spannend dat je nog twee weken moet wachten zeg! Durfde de fokker nog niet los te laten of ze dachten dat je de voorkeur zou krijgen?

@Nayo, schrikken zeg, wel fijn dat Zhiva bij je bleef zeg. Je zou ook maar achter je hond aan moeten omdat ze geschrokken zijn, dan baal je flink! Verder niets aan over gehouden naast een gedeukt ego?

@jeanine, tja teckels hahaha. Iets anders had je zelf vast ook niet echt verwacht haha.

Voer ga ik nog maar niks zinnigs over zeggen. Denk dat ik brok wil voor het gemak als ik nog aan het werk ben en pup/hond mee is. Dan is vlees toch niet het handigst om te geven als je onderweg bent. Maar heel eerlijk durf ik daar nog niks over te zeggen aangezien ik me nog niet echt heb ingelezen, nog veel te doen :+
Wel vandaag info opgevraagd bij een puppy cursus in de buurt. Ik was bang dat die gingen stoppen op last van de gemeente maar voor alsnog zie ik data in de kalender staan dus ik heb hoop :D

Brokken zijn absoluut makkelijker!

Alleen soms heb je een hond die gewoon NIET op brokken wil.

En dan kan je zeggen: als hij honger heeft gaat hij wel eten...

Maar ik vind het niet eerlijk tegenover zn hond dat hij altijd en eeuwig maar strijd moet hebben om voldoende voeding naar binnen te krijgen.

Jij eet toch ook niet dagelijks iets wat je absoluut niet lekker vind onder het mom van: als ik honger heb, eet ik het wel, maar niet van harte...

Dan maar vers voeren en ten minste een hond die etenstijd wél leuk vind en altijd netjes zn bak leeg eet binnen enkele minuten.

En als je dan af en toe eens brokken voert, gaat dat er óók met smaak in. Dus dat weekendje weg kan er gewoon brok gevoerd worden.

Beslissing hier was dus snel gemaakt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:25

kiwiwitje schreef:
xLaraaj schreef:

Zonder iemand te beledigen; ik hou gewoon niet zo van merle :o
Dat oogt zo rommelig ik kan dat niet aan ofzo :')

Ohh wat is cody verwend!

Mn internet was ruk dus niet alle foto’s hadden er zin in sorry!

Ik kan Merle echt wel mooi vinden, mits goed getekend, maar dat vind ik met bi en tri ook, tekening maakt of het mooi is.

Nyomie, hopelijk niet meer dan een gekrenkt ego aan over gehouden?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:46

xLaraaj schreef:

Bij Mezzy in het nest was dat ook, er was heel veel vraag naar de enige merle, nu scheelt het dat de fokker sowieso niemand op kleur laat kiezen. Maar ik was verliefd op Mezzy en dr zusje Trinity, die hadden heel weinig wit. :')
Ik houd van weinig wit, ik vind t ook heel gaaf dat het witte streepje op Mezzy dr kop bijna helemaal weg is. <3 <3

Ik vind jou Charlie qua kleuren heel gaaf, maar ik vind jou teefje haar uitstraling zo gaaf! <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:27

Toen wij de eerste merle kregen waren ze nog een zeldzaamheid, inmiddels wordt je ermee doodgegooid en hoef je ook niet meer te kijken naar de juist gefokte merle-patronen. :+

Merle blijft mijn absolute favoriet. <3 Daar is de interesse in de kleuren mee begonnen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:36

Ik vind Merle ook echt fantastisch moet ik zeggen haha! Maar de tri kleur ook <3
xLaraaj, jij hebt echt 2 suuuuper gave exemplaartjes van allebei in huis haha. Ik ben echt fan van ze; zo mooi!

En bij de herders vind ik grauw en zwart/zilver ook echt fantastisch. Maar ben ook echt gek op de kleuringen van oa de Husky en Malamute bv. Of het mooiere donkerde 'Golden' bij de Golden Retrievers <3

--

Wat kvv en prijzen betreft; idd even goed op onderzoek uit gaan waar je eventueel verkopers hebt in de buurt en prijzen vergelijken. Wij hebben gelukkig van de merken die ik wil voeren verkopers kortbij, zodat ik het zelf kan ophalen en dan scheelt het toch echt wel een aantal tientjes per bestelling tov dat ik online zou moeten kopen en je al verzendkosten krijgt en erg afhankelijk bent vaak van specifieke bezorgdagen, wat ik zelf wat onhandig vind. Maar ben dus ook niet graag afhankelijk van online en verder weg bestellen wat kvv betreft - daarom valt voor mij bestellen via ekowolf e.d. ook af. Ik wil het echt redelijk snel kunnen ophalen bij een verkoper, mocht dat nodig zijn. Maar dan moet je wel het geluk hebben dat je idd verkopers in je omgeving hebt.

En dan is het een beetje kijken ook wat je wilt... Ik wil zelf liever geen kvv met premix erin, dus dan vallen sowieso al een heel aantal merken af. Verder wil ik geen andere toevoegingen erin zoals oa Rijst/groenten, want ook groentes doe ik zelf toevoegen. En ik wil vooral dat de verhoudingen van het vlees kloppen in de rollen die ik als basis geef (dus spier/orgaan/bot verhouding), en dat is jammer genoeg bij niet alle merken even top/ideaal. Van sommige merken is idd ondertussen wel een beetje bekend dat je je twijfels moet hebben bij de kwaliteit die ze leveren, maar is het soms ook heel lastig om alles goed uit te pluizen omdat niet alle fabrikanten even open en eerlijk zijn, dus het kan even een zoektocht zijn, afhankelijk van hoe diep je erop in wilt gaan. Al zijn er van vrijwel alle merken tevreden als ontevreden klanten dus het is vooral voor jezelf idd beslissen wat je wel/niet wilt, en dan kijken wat daar qua budget bij past waarmee je alsnog een kwalitatief goed voer geeft, als in; kloppen de verhoudingen, etc. Voerwijzer.com is ook echt een hele fijne site om eens uit te pluizen!

Wij voeren nu, zonder premix dus: Kivo (die zijn qua prijs/kwaliteit echt wel heel goed, vind ik dan, en die gebruiken wij hier als 'basis'), Kiezebrink (ook heel erg over te spreken van wat geprobeerd hebben. Van hen heb ik de zalm nu voor het vette vis deel in het menu maar ga ik wel wat andere smaken nog uitproberen. Ik heb dan niet de mixen die compleet zijn met premix erin, maar de enkelvoudige mixen zonder premix), BARFmenu (daar heb ik de lam van momenteel en die is mooi, maar wel erg duur haha en deze is ter aanvulling want dit is geen compleet voer. Maar aangezien kivo momenteel geen lam levert en ik die wel graag in het menu wil hebben, moest ik dus even wat aanpassen) en haring van Fish4Pets om de vette vis mee aan te vullen naast de zalm.

Smuldier heeft oa hun analyses zoals ze op de verpakking staan aangepast e.d. dus het is nu juist wat onduidelijker met hoe het allemaal erop staat. Het bedrijf waar smuldier nu van is, want dat is overgekocht geworden, is wel bezig geweest met het verbeteren van het merk. Maar ik vind zelf dat ze te weinig variatie hebben in compleet om goed af te kunnen wisselen - als je echt volledig kvv zou voeren. Ter aanvulling op bv. een menu met brok erbij, zou je dat nog wel kunnen doen bv. met die 2 soorten compleet die ze aanbieden. Maar er zit dan bv. wel premix/toevoegingen in, dus da's ook weer iets wat je voor jezelf moet beslissen of je dat erin wilt of niet. Als je al brok voert en ernaast blijft geven, zou ik zelf juist kijken voor een kvv merk waar geen premix/toevoegingen in zitten.

En het kan ook zeker wat schelen om wat groter in te kopen, als je de vriesruimte ervoor hebt. Hier geïnvesteerd in een grotere vriezer en ik koop nu de meeste smaken van ons basis menu per dozen in en dat scheelt voor ons ook weer bijna 20e op een bestelling van een paar maanden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:08

@Muiz, behalve een paar flinke blauwe plekken en spierpijn in mijn arm gelukkig niks. Was inderdaad wel blij dat Zhiva niet wegrende. Ze zat aan de lijn maar toen ik viel heb ik haar los gelaten omdat ik de jachtlijn eraan had zitten. Ach, als ik direct een knuffel aanval krijg, is vallen opeens wel minder erg. :D

Er is zo veel keus in kvv, vind dat allemaal zo lastig. Als ik zelf weer de rust heb gevonden, wil ik eens samen met iemand sparren hierover.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:53

Gelukkig nog redelijk goed afgelopen Nayomie! Je kunt idd naar vallen zo he!
Hopelijk trekken de pijntjes en blauwe plekken snel weg :knuffel:
Knuffels krijgen maakt een hoop goed haha.

Ik heb wel eens gehad dat ik m'n enkel vies verdraaide tijdens het wandelen, en dan sta ik echt te 'godver-en' van de pijn en Arya staat dan ook meteen bij me om te checken wat er aan de hand is met me :')

Vandaag zou ik eigenlijk naar Willemijn en Jipperd zijn gegaan, maar we schuiven het een paar weekjes op, aangezien het weer zo wisselvallig was geworden qua weersvoorspelling. Natte wandelingen vind ik an zich niet erg, doen we hier ook genoeg haha, maar gecombineerd met een dag trip waar ik toch enkel al 2,5u voor onderweg ben en ook weer terug na een natte wandeling is dat ook zoiets. Dus over een paar weekjes zullen we vast wel wat meer droog weer hebben en ga ik dan met Arya naar Ouddorp *\o/*

En hier net wat plukken haar van Arya af geplukt, dus het gaat denk ik nu doorzetten met de rui haha. Het weer is zo raar geweest, dat het even duurde nu voor het ruien doorzette :')

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:56

Wij hebben zo'n grote vrieskast. Inmiddels is meer dan de helft gevuld voor de honden... :') Zou heeeeeel graag een extra vriezer erbij willen hebben. Een voor ons en een voor de honden. Maar geen ruimte voor helaas..

Zahra at ook amper brok idd. Nu met vers vlees gaat het zooooooveel beter en beginnen we eindelijk resultaat te zien!

@Nayomie: Zo, flinke klap gemaakt dus.. Rottig zeg! Hopelijk snel alles weer pijnvrij. Gelukkig rende Zhiva niet weg idd. <3

Bij iedere hond hangt het af van de uitstraling en tekening idd.. Soms heb je een tri die helemaal niet aanspreekt en soms eentje die helemaal wauw is. Dat geldt voor iedere kleur, vind ik. :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:25

Wow Nayomie. Niet te stijf nu ?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:03

Wij hebben op zolder een grote vrieskist staan, zo 1 waar je een lijk in kan stoppen, dus groot zat :')

Dat er zoveel is maakt het lastig. Dank voor het mee denken allemaal!

@cursebreaker: Waarom geen premix/toevoegingen als je ook brok geeft? Ik zat om te beginnen wel naar vlees compleet te kijken om er in te komen en dan als ik er eenmaal in zit misschien over te gaan naar dingen zelf toe voegen. Het uitzoeken van vlees vind ik al een heel ding, laat staan om zelf al een heel menu samen te stellen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:15

@Muiz, bandje zonder kralen gaat goed, daar had ze niet eens behoefte aan :+
Raar ding, wel een schatje hoor.

Vanochtend vriendin met een boerfox puppy op visite van 15 weken, wat hebben ze gespeeld met zn 2 :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:32

@Kiimm,

Vooropgesteld: dat is hoe ik het zou doen, en mijn gedachtegang erover op dit moment en ieder is vrij een eigen mening te vormen natuurlijk. Ik denk dat sommigen ook vast denken dat ik het moeilijker maak als het is, maar ik vind het ook iets wat moeilijk is en waar goed naar gekeken mag worden.

Het is imo ook afhankelijk van hoe de verhouding is qua hoeveel brok en vlees wat je wilt voeren, maar in principe zit in brok al vanalles verwerkt dus als je kvv met premix erbij gaat geven, is dat afhankelijk van hoeveel je voert soms dubbelop - want ook daar kun je scheve verhoudingen krijgen dan qua vitaminen en mineralen inname bv. Dan zou je imo beter met een voedingsadviseur kunnen kijken naar zelfstandig nog eventueel toevoegen van vitaminen/mineralen ed. Maar ik ben sowieso van mening dat het beter is om hier met een professional naar te kijken ivm uitrekenen hoeveel je moet bij voeren qua kvv en/of brok als je combineert- of jezelf heel goed inlezen :). Omdat ook elke fabrikant van zowel brok als kvv andere samenstellingen hanteert. Dus in theorie zou ik niet zeggen van oh ja doe maar gewoon wat erbij geven en dan zit je wel goed. Moet in principe wel gekeken worden naar de samenstellingen van zowel brok alsook wat je dan daar het beste aan kunt toevoegen qua kvv samenstellingen om alsnog uitgebalanceerd te voeren. Maar omdat in brok al veel aanwezig is, zou ik zelf in theorie dus liever kvv zonder premix geven en eventueel zelf handmatig toevoegen waar nodig- maar das dus wel allemaal afhankelijk van de samenstellingen van alles wat je voert en/of erbij wilt voeren. Klinkt misschien wat chaotisch en ingewikkeld, ik typ even snel vanaf mobiel haha, maar hopelijk kan ik Iig m’n punt hier wel mee duidelijk maken.

Maar genoeg mensen die idd zelf gewoon kvv bij voeren ernaast zonder ‘moeilijk te doen’ en dat werkt voor hun ook. Is net wat je zelf ermee wilt doen. Ik zou daar zelf dus wel even goed naar kijken en met behulp van een professional (als je het zelf lastig vind om te kijken waar op te letten) kijken wat het beste aansluit bij de brok en voor jouw hond als individu. Maar misschien maak ik het voor anderen ook wel ‘te moeilijk’ en maak ik van een mug een olifant en kun je zonder problemen kvv bij voeren bij je brok, ongeacht welk merk en samenstelling. Maar ik ben van mening dat als je beide gaat voeren, je in principe net zo goed dus moet gaan kijken welke combi’s goed zijn etc. Aansluitend aan het ander, afhankelijk van hoe de samenstellingen/ingrediënten zijn.

Je zult van de brok dan namelijk ook gaan minderen, dus dan wil je wel dat het kvv ook echt een aanvullende toevoeging is en compleet maakt wat je qua brok weghaalt zeg maar. En daar hoort imo ook bij dat je qua premix moet weten wat er in de brok zit en wat je dan wel of niet nog erbij moet hebben, en dan zou ik dus liever een KVV zonder premix geven en handmatig toevoegen als ook een KVV met volledige premix nog te geven.

Als je de helft brok mindert en dat aanvult met KVV met premix bv wil dat niet zeggen dat je dan qua ingrediënten compleet en uitgebalanceerd voert voor je hond als individu. Alle fabrikanten stellen hun voer anders samen en dan is het kijken naar wat past.

EDIT

Je kunt ook echt wel gewoon KVV bij voeren naast brok zonder moeilijk te doen, zeker als je net begint ermee en nog wilt kijken hoe het gaat enz. Maar op langer termijn, als je het blijvend zo wilt doen, zou je wel gewoon eens even goed moeten kijken naar of alles aansluit bij elkaar bedoel ik dus meer :) in jouw geval zou je idd prima kunnen starten met complete kvv toe te voegen ja en met aan met kijken wat het fijnst is om allemaal af te wisselen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:30

Wauw, helder Cursebreaker. Thanks! Het is inderdaad de bedoeling om eerst te starten en aan te kijken en dan dingen aan te passen op wat nodig is. Ik kan er nu een stuk mee verder. Fijn! :o

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:37

Wel heel interessant hoor, de voer kwestie. Die blijft ook terugkomen lees ik al steeds haha.
@Cursebreaker, heb jij tips voor een voedingsdeskundige die brok met vers wilt/ kan combineren? Als ik zelf zoek ben ik bang dat ik toch verkeerd advies krijg ofzo, bijvoorbeeld van iemand die dus toch meer op vers gaat sturen of juist weer dingen vergeet ofzo. Dat zou ik echt heel zonde vinden :=

@Nayo, fijn dat het bij wat blauwe plekken is gebleven! Zou niet fijn zijn als je meteen je hele kin open valt #)
En inderdaad, knuffels maken veel goed! :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:41

Cody net zijn jaar vaccinaties en gezondheidscheck gehad. We hebben hem gelijk chemisch laten castreren. Voor het mooie moet die 2 kilo afvallen, nu met de chemische castratie sowieso even terug in voer. Verder is die goed gekeurd :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:21

Kiimm
Benieuwd hoe de chemische castratie gaat uitvallen bij 'm!
En mocht je je wat meer willen inlezen nog tzt, kan ik voerwijzer.com ook wel echt aanraden.
Meike, de persoon achter de website, heeft wel ook een eigen mening die hier en daar doorsijpelt, en met zo'n onderwerp als voer moet je natuurlijk ook zelf je weg erin vinden, maar overall doet ze echt heel goed onderzoek en heeft ze duidelijke en best goede en complete informatie op de site staan waar je echt in basis veel van kunt leren. Denk dat er niemand anders is die zo'n 'volledige' database online beschikbaar heeft in het Nederlands, ook omtrent merken van zowel kvv als brok bv. Je kunt ook nog wetenschappelijke onderzoeken krijgen bij haar, welke echt een leuke toevoeging zijn als je wat meer wilt leren nog.

Muiz
Ja ik snap wat je bedoeld en is ook logisch dat je daar naar kijkt! Op zich is het wel logisch ook dat een voedingsadviseur zijn/haar eigen weg ook volgt in het voer wereldje gaandeweg, als ze 'bezig zijn' en dat zo iemand een voorkeur heeft of krijgt omtrent wat ze zelf graag zien en dat resulteert dan idd in dat sommigen zich als pro-kvv e.d. profileren. en zich daar op focussen vooral. En dan kun je idd de keus maken of je dan advies wilt inwinnen daar of niet, want er zijn ook adviseurs die een beetje allround blijven en ook veel bij brok en zelfs natvoer blijven qua advies geven. En het is als eigenaar zijnde toch wel fijn, en ook wel zoals het hoort, dat er idd wat meer speling is voor wat je zelf graag wilt, dat kunt aangeven en daar dan samen met een adviseur in kunt zoeken ipv dat je het gevoel krijgt dat dingen opgelegd worden. Is een beetje een wisselwerking ook; hangt ook samen weer met waar je zelf voor openstaat, wat je budget is, of het individu nog eventuele intoleranties heeft, e.d. en nog veel meer dingen natuurlijk. Ik ben bv. zelf het afgelopen 1,5 jaar bv. ook wel echt fan geworden van kvv, maar ben ook van mening dat een goede brok of combi van brok/vlees ook gewoon goed is als je daar achter staat en het hond-individu doet het er goed op. En kvv is ook zeker niet per definitie perfect dus; Al is het alleen al dat het net als met brok net zo goed fabrikanten heeft waarbij je best twijfels mag trekken over wat ze samenstellen qua voer haha. Maar met sommige individuen is het net zo goed met kvv soms een ramp en gaan ze op brok toch beter. Is voor elk individu soms een zoektocht icm met wat je zelf in theorie graag wilt en dan iets uitproberen/aanpassen (eventueel met hulp) Ik zal je straks even een pb doen - moet zo even snel nog een kleine kvv bestelling voor Arya ophalen en de lasagne welke in de oven staat, is bijna klaar hihi.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:29

Voerwijzer ben ik ook al flink op aan het neuzen inderdaad. Fijne website!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:34

Kiimm_ schreef:
Cody net zijn jaar vaccinaties en gezondheidscheck gehad. We hebben hem gelijk chemisch laten castreren. Voor het mooie moet die 2 kilo afvallen, nu met de chemische castratie sowieso even terug in voer. Verder is die goed gekeurd :o

De eerste keer had elvin er helemaal geen last van maar de laatste keer zo dun als dat hij altijd is zo’n worst werd het ineens :')
Zelfs de dierenarts schrok er gewoon van.
Nou was dat ook wel een periode dat hij op hypoallergeen voer moest dus die combi ging niet zo lekker.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:42

cinniz123 schreef:
Kiimm_ schreef:

De eerste keer had elvin er helemaal geen last van maar de laatste keer zo dun als dat hij altijd is zo’n worst werd het ineens :')
Zelfs de dierenarts schrok er gewoon van.
Nou was dat ook wel een periode dat hij op hypoallergeen voer moest dus die combi ging niet zo lekker.

Oh wat vreselijk :')
Cody kreeg al voer op 30kilo volwassen gewicht (ongeveer), daar hebben we nu op advies 25% van af gehaald. We gaan het voer nu ook aanbieden via snuffelmat en speelbal/kong etc. zodat hij er wat meer mee bezig is. Even kijken hoe het gaat, ik voer toch vooral op het oog, alleen mijn vriend wilt duidelijkheid hebben in hoeveel gram die precies krijgt, die raakt een beetje van slag als ik steeds verandet :+