mvdende schreef:KimD wil je uitleggen waarom een swamp cooler niet tijdens een training gedragen mag worden en een Jetstream wel?
Want volgens mij werken ze beide via hetzelfde principe?
Door water op te slaan in de middelste laag, wordt verdamping en dus koeling gecreëerd.
Ik zie dan alleen een verschil in vorm van het koelvest, dat de Jetstream beter aansluit dan de swamp cooler.
Je geeft je eigen antwoord al, de jet stream is nauwsluitend. De swamp cooler is levensgevaarlijk om te trainen.
Edit: De Swamp cooler koelt boven op de rug ook, de Jet niet. Verkoeling op de rug heeft een hond niks aan tijdens inspanning.
We gaan er gewoon het beste van maken. Ik hoop dat ze nog mee kan op vakantie en dat de medicatie daar in kan helpen. Maar eerst gaan we de komende maand aankijken.
Knapperd!

Veel sterkte!
tot nu toe : New Guy omdat we nog geen naam hebben hihi. Hij mag eind mei naar huis komen maar met de coronamaatregelen en gesloten grenzen gaan we nog zien hoe we dit gaan regelen.
Maar helaas werkt dat niet meer afdoende. Vanochtend dus telefonisch het verhaal uitgelegd aan de dierenarts en die begrijpt me volledig. We gaan nu beginnen met een pijnstilling voor de komende maand, daarna kunnen we evalueren. Volgende week een zondag wordt ze 13 jaar. De dierenarts is het wel met mij eens dat dit een laatste (tijdelijke) 'redmiddel' is. Hoe cru dat ook klinkt. Langzaamaan moeten we in ons achterhoofd gaan houden dat het straks ineens heel hard kan gaan