[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:44

Heb het ook over een filter. En snap dat je aan het sparen bent, maar je hebt ook gratis bakken vaak(marktplaats en facebook groepen ook). Niet te mooiste,maar is in elk geval wat. Ik noem de oorzaken waar het bij sluiers 90% aan ligt. Maar als je dat niet kan veranderen dan kan ik je geen advies verder geven.

Maar succes in elk geval dan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:03

Wortelsussie, kun je je waterwaardes ook testen?
Kan zijn dat het helemaal nergens door komt,maar dat de vis al niet in orde was en dat nu naar voren komt.
Persoonlijk vind ik dat je je best al doet en meer kun je niet doen.

Hopelijk knapt de vis nog op.
Maar denk dat je even moet kijken wat de waardes van je water zijn :j

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vorige keer had ik een hoop nieuwe planten. Dit keer weer wat nieuwe vissen. Heb er een hoop weg gedaan omdat deze te groot werden voor mijn bak.

Nu 2 ballon mollys gehaald
Kardinaal tetra,s
En nog twee witte bodemvissen

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:06

Ik heb trouwens een platty vrouw die er niet heel vrolijk uit ziet. Zwemt nog rond eet ook nog maar haar vinnen houd ze dicht bij haar lichaam. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:07

Oeh, ballon molly's zijn enorm mis-fokte vissen en doordat ze lichamelijk misvormt zijn is de kans groot dat je niet lang plezier van ze hebt. Ik hoop dat ze wat blijven leven. De kardinaaltjes zijn wel erg leuk!

En dat van het platyvrouwtje kan liggen aan de waterwaarden of te weinig zuurstof in het water. Soms is kan het zijn dat ze jongen dragen en dat deze er niet uit kunnen..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:10

ellepel schreef:
Wortelsussie, kun je je waterwaardes ook testen?
Kan zijn dat het helemaal nergens door komt,maar dat de vis al niet in orde was en dat nu naar voren komt.
Persoonlijk vind ik dat je je best al doet en meer kun je niet doen.

Hopelijk knapt de vis nog op.
Maar denk dat je even moet kijken wat de waardes van je water zijn :j

Dankje!

Hoe kan ik dit meten? Moet ik daar speciale dingen voor kopen in de winkel?

Kan t ook komen door te weinig zuurstof? Dan zal ik het water meer moeten vervangen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:11

Meer zuurstof in het water krijg je door het oppervlakte van het water te laten bewegen, zo kan er gaswisseling plaatsvinden.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:12

Spruit schreef:
Oeh, ballon molly's zijn enorm mis-fokte vissen en doordat ze lichamelijk misvormt zijn is de kans groot dat je niet lang plezier van ze hebt. Ik hoop dat ze wat blijven leven. De kardinaaltjes zijn wel erg leuk!

En dat van het platyvrouwtje kan liggen aan de waterwaarden of te weinig zuurstof in het water. Soms is kan het zijn dat ze jongen dragen en dat deze er niet uit kunnen..

Ik zal binnenkort het water weer eens laten testen. De andere twee vrouwtjes hebben overigens nergens last van. Dat van die ballon mollys wist ik niet.... Ben benieuwd hoe lang ze blijven leven dan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:19

@keeyzie gaaf die eerste 2 ! Ben niet echt fan van ballon mede vanwege bovengenoemde redenen, maar mooie kleurtjes ook !
Kardinaaltjes blijven ook leuk :) Heb ze ook nog steeds hier zitten zo gaaf ze in groepen te zien zwermen

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:34

Wortelsussie: zet je dan de grote filter s'nachts uit? Een filter die uitstaat zal namelijk niet goed meer draaien (bacteriën gaan dood in de filter).
De filter uitstroom zo plaatsen dat je water boven beweegt. Voer geven dat zinkt.
Hoelang zitten de vissen in deze bak, misschien nitraatpiek?
Je water meten kan in de aqua zaak, Let erop dat ze het niet met strips doen die zijn niet zo nauwkeurig. Anders kun je zelf een koffer halen met druppels (50€). Je hebt ook aantal dingen in je aqua staan zijn deze geschikt voor aquariums ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:38

Net wat craiester zegt :j

Keeyzie, wat een aparte visjes!
:D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:45

Serieus? Zijn ballon molly's zo doorgefokt? Ik heb er ook een stuk of 5, overgenomen bij het nieuwe aquarium. Maar vind ze echt geniaal blije visjes. Zou zonde zijn als ze maar een kort leventje hebben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:56

Ik heb van mijn vissen totaal geen idee hoe oud ze kunnen worden?
Blijft toch afwachten denk ik :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:56

Lowara schreef:
Serieus? Zijn ballon molly's zo doorgefokt? Ik heb er ook een stuk of 5, overgenomen bij het nieuwe aquarium. Maar vind ze echt geniaal blije visjes. Zou zonde zijn als ze maar een kort leventje hebben.

Helaas wel, sommige vissen komen er goed uit, door te veranderen van het visje vanaf de natuur. Alleen o,a, ballon visjes niet.

Ze komen ook niet in de natuur voor. Zijn echt gecreeerd door de mens hun nakweken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:23

Afbeelding
Ballon molly

Afbeelding
Molly

De ballon molly is het gevolg van een genetisch defect waarbij de ruggewervel helemaal vervormt is. De onderste vis die je ziet is gebouwd op een manier waarop deze fatsoenlijk zwemmen, eten en zich voortplanten kan. De bovenste heeft met de drie genoemde dingen moeite (al is het niet onmogelijk) doordat ie misvormt is.

Bij een dierenwinkel in Leeuwarden waar ik vaak kom heb ik het met de verkoper (een vissenman die veel van de dieren af weet :D) wel eens over deze ballonnen gehad, hij had al meerdere dode vrouwen open gesneden en was daar heel veel jongen tegen gekomen die er niet uit konden.

Dit is wat ik ook tegen sluierstaarten/ranchu's/demekins/oranda's/telescoop ogen heb. Niets geen natuurlijke vorm meer en ook deze leven niet bijzonder lang, maar mensen vinden ze 'schattig' en het wordt door de mensen die ze houden allemaal goed gepraat. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:58

sluierstaarten die gewoon correct zijn heb ik niks tegen, maar balloon inderdaad wel. Ze zijn zo misvormd dat het gewoon pijn doet voor ze. Zou er ook niet mee proberen te kweken maar dat is mijn mening ;)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:12

Een van mijn kwikwis is gewoon kaal..
Geen vinnen, geen baarddraden niks meer. Gewoon een wortsje vis

Heb werkelijk geen idee hoe dit kan want met de andere is niks mis.. :?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:26

Jij had toch ook al eerder kwikwi's?
Of was jij dat niet.

Is het geen vinrot en dat ook de baarddraden weg zijn
Zou het dier afmaken nu dit is sneu -O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:00

Ik ben de ander met kwikwi's.
Die van mij hebben zoiets nooit gehad, dus ik heb geen idee wat het kan zijn, en kan ook geen advies geven :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:10

Ik ken het alleen bij Corydora, soms is het namelijk zo dat de baardharen bij die vissen verdwijnen terwijl ze op zand zitten, het schijnt een virus/bacterie/schimmel iets te zijn die toeslaan wanneer de gezondheid van de vis niet optimaal is. Maar hoe en wat precies durf ik niet te zeggen.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:09

Als er mensen interesse hebben.
Ik doe mijn groep neons (11)weg en mijn platys (9).
Woon kort bij Stramproy/weert.
Mogen voor een klein prijsje weg.

Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:19

Hier trouwens enkele extra sets besteld om waterwaardes te meten. We hebben 6 onvrijwillige slachtoffers gevonden uit het 60 cm aquarium om de boel op te starten.
Hopelijk komt er geen piek ivm de bestaande bacterien, maar het blijft een gok. tot nu toe zijn alle waardes nog ok, maar goed, dat hoort ook natuurlijk, het gevaar ontstaat eind vd week pas.
Wel hebben we inmiddels onwijs veel water van het andere aquarium in deze bak gekregen, en lijken de vissen zich er super in te voelen.
Volgens internet is het juist goed om enkele vissen erin te hebben alvast, dus een stuk of 6 leek mij een mooi aantal. Ik heb gekozen voor de meest goedkope basic vissen! Arme jongens! Ook gooi ik er om de dag een beetje voer in nav een tip hier.

Leuk detail; Ze verdwalen wel echt in dat mega ding :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:24

Leuk is dat hè.. zo'n grote bak ineens.. :D
Maar na een week vind je hem vast alweer klein.. dat had ik tenminste wel.. :o

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:53

Ik heb nu dus 2 bakken. Voor beide bakken had ik 5 cory's gekocht. De pandaatjes voor de kleine bak en een met vlekken voor de grote bak. (weet niet meer hoe ze heten) nu zijn er in de kleine bak alweer 4 dood en in de grote bak 2. Wat gaat er toch mis, vorige keer (toen mijn bak uitstierf door witte stip) had ik ook net pandaatjes gekocht, 10 stuks en gingen ook allemaal direct dood. Ik zie niks aanzet, behalve dat ze wat bleek worden. Ze eten goed. Verder vind ik ze wel wat rustig. Waterwaardes zijn al 2 x gemeten, vlak voor ze er voorzichtig ingingen en een paar dagen daarna, niks op aan te merken, prima waardes allemaal.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:21

Zo he, ben je even niet hier om bij te lezen, zijn er meer bladzijden bij gekomen dan bij te lezen is! Gaat hard hier. :P

@Wreckh: Heb je de dieren beide keren van dezelfde handel gehaald? Sommige winkels zijn gewoon baggerslecht in de verzorging van de dieren die ze verkopen.
En eten ze wel? Anders zou je kunnen proberen of ze van levend voer een beetje opleven. Zeker panda's zouden niet makkelijk dood moeten gaan, dat zijn vrij sterke diertjes heb ik het idee.

Ik ben trouwens eindelijk verder gegaan aan m'n kleine bakje, alleen de achterkant van de achterwandjes nog even met epoxy en dan kan ik hem inrichten. :D
Iemand advies qua garnalenkeuze? Ik wil graag iets wat redelijk te kweken is dat ook kleur behoud zonder dat je moet selecteren. Het word niet bepaald een bak waar je dieren ook weer uit kan vangen. XD Ik heb in de grote bak dwergjaponica's, maar als je een aquarium speciaal voor garnalen hebt is het leuk als ze niet doorzichtig zijn...
Laatst bijgewerkt door julius_juut op 23-05-16 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt