Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:57

Ik voer Sjaak (8jr.) HTK, RC urinary
Harrie (5mnd) MCxHTK krijgt RC Indoor

Beide doen ze het hier prima op.

Ennnnn vandaag hadden we post voor Harrie en Sjaak!
De visjes van Silvericathy waren er! Beide hadden ze het nog nooit gehad maar ze vinden het heerlijk! Hun eerste visje staat natuurlijk op film. Dus voor jou Silvericathy! Ontzettend bedankt!
https://youtu.be/GxR4bt9Em20

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:28

Ik had ook post! Alleen hier valt het nog niet in de smaak haha! Hopelijk komt het nog :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:35

Hier 2 htk katten een maincoon 2 kwart maincoons. Dus niet iedereen heeft alleen maar raskatten.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:52

Heb mijn kittens van 5 maanden even gewogen. De grootste van het nest is nu 2200gr en de kleinste van het nest is nu 2000gr. Allebei poesjes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:04

In principe is elke stamboomloze kat een HTK, dus als je het zo bekijkt is zo'n 90% in dit topic HTK. :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:57

MarloesRixt schreef:

De visjes van Silvericathy waren er! Beide hadden ze het nog nooit gehad maar ze vinden het heerlijk! Hun eerste visje staat natuurlijk op film. Dus voor jou Silvericathy! Ontzettend bedankt!

Wat een leuk filmpje.... Ik moest wel even lachen, dacht bij mezelf: nu is het op :(:) .... En bijna tegelijk zeg jij dat erachteraan haha.
Fijn dat ze het zo lekker vinden.

@ruby: ben benieuwd of ze het wat gaan vinden. We zullen zien. ;)
Laatst bijgewerkt door silvericathy op 30-09-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:57

Heb van beide een stamboom.

Gisteren wilde ik de chip van Mel overzetten, zag dat deze nooit geregistreerd was. :?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:32

Dan zelf registreren Mandyy. :)

Ik heb op 2 na mijn katten zelf laten chippen en registreren.
De ene die al gechipt was stond wel geregistreerd maar op naam vh asiel dus gelijk overgezet op mijn naam en daar staat hij nu wsl nog op terwijl hij vorig jaar is overleden.
Heb geen papieren meer van hem, allemaal meegegeven toen ik hem herplaatste dus kan ook niet controleren op welke naam hij staat en of hij is afgemeld.

Degene die niet gechipt was heb ik ook niet laten chippen oid, die droeg standaard een halsbandje met adreskokertje.
Had overigens wel erop vermeld dat ze kreupel liep en dat dat bekend was bij de dierenarts voordat er hele taferelen om zouden ontstaan als ze eens gevonden zou worden. ;)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:58

Geenidd wat Dushi weegt, zal haar straks eens wegen.
Ik voer 1xdd 50gr prins kitten, hier doet ze tot de volgende dag en soms langer mee. En ze krijgt 2xdd half blikje gourmet, maar heb me laten vertellen dat dit te zout is.
Wat kan ik dan 't beste voeren ipv die gourmet? Dacht zelf aan die van aplaws, maar die zijn best duur:0

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:16

Blikvoer is blikvoer voor mij en zolang ik geen vriezer heb en Porthos toch medicatie moet hebben haal ik geregeld zo'n doosje met gemengd blikvoer bij Lidl.
Zodra er weer een vriezer is haal ik Smuldier. :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:21

Nouw ik dacht aan die van aplaws omdat daar geen saus en smurrie over zit...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:23

Ga idd zelf registreren, verbaas me er alleen over dat dat in 5 jaar niet is gedaan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:27

Ik voer Almo legend blikjes erbij, zijn bij intratuin 1,- per blikje en vorige keer 9+1 gratis.
En dan halve per dag zo'n beetje.

Gourmet ook gehad maar zit me te weinig vlees in voor dat geld.
En het boeide m ook vrij weinig. Applaws ook 1tje gehaald om te proberen maar dat vond ie toch niet alles.
Is qua prijs ietsje duurder dan almo (10 cent hier iig). Maar applaws ziet er ook goed uit.
Bij beide de merken de versie kipfilet: kipfilet 75%, Kippenbuillon 24%, Rijst 1%.

Ipv de goedkope bakjes waar net 4% kip in zit... :?

Dan maar ff registreren idd Mandy!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:44

meisje_ schreef:
Nouw ik dacht aan die van aplaws omdat daar geen saus en smurrie over zit...

Applaws vind Sammie lekker en ziet er ook goed uit en ruikt zelfs lekker :')

Ik voer Sammie elke dag een half blikje. Ik doe dus met een blikje 2 dagen. Ik voer 4 dagen achter elkaar Applaws en dan tussendoor een blikje gourmet waarvan ook de helft en dus 2 dagen. Daardoor gaat het best lang mee! En hij vind het allebei lekker.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:59

silvericathy schreef:
MarloesRixt schreef:

Wat een leuk filmpje.... Ik moest wel even lachen, dacht bij mezelf: nu is het op :(:) .... En bijna tegelijk zeg jij dat erachteraan haha.
Fijn dat ze het zo lekker vinden.

Ze vinden het heerlijk!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:23

Ze krijgen hier als brok Taste of the wild, natvoer klein beetje whiskas 's ochtends.
Oh, en whiskas snoepjes :+ Daar komen ze nog steeds elke avond voor binnen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:34

Ik kan hier geen aplawws vinden bij de winkels. Ik ben ook op zoek want mijn kleine Diva is erg kieskeurig en wispelturig. Gourmet eet ze het meest constant, maar niet altijd en dan alleen de duurste vlezigste variant.
Almo heb ik geprobeerd, maar wat een idiote combinaties zijn dat. Welke kat heeft er nou pompoen nodig?!?!!?! 8)7 en madam most het niet.
Verder alle duurdere merken geprobeerd, maar het blijft lastig. Gelukkig is ze nu ( helaas mbv poezenpil - en ja ik ken de gevaren!-) weer iets aangekomen. Zij weegt 3,7 kg en is een 2 jarige kruising Sibeer. Qua formaat frêle dus. Meer haar dan kat.
Dus ik ga applaws maar eens Googlen. die wil ik dan ook wel proberen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:38

Hier dus Josera, Lidl-kuipjes of Smuldier en Whiskas temptations of een rauw levertje of rauw hapje kipfilet/rundergehakt/biefstuk oid. :)

Applaws zal vast wel bij zooplus.nl, zoofast.nl, docbooff.nl of een andere webshop te bestellen zijn. :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:50

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:17

Ik geef hetzelfde als wat de fokker gaf: technical adult en Royal Canin British Shorthair kitten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:39

Froukje schreef:
Zag net deze voorbij komen op FB. Ze zijn het er dus nog niet helemaal over eens wbt rauw vlees..
http://www.uu.nl/nieuws/rauw-vlees-slec ... laat-alarm

zolang je je inleest over de verhoudingen spier- orgaanvlees en bot (of KVV voert en dat afwisselt of complete versies voert), hygiënisch werkt en een normale weerstand hebt is er niets aan de hand. :)
Gewoon een hoop geblèr van wat brokkenfabrikanten die bang zijn inkomsten mis te lopen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:32

Ikkedus: applaws heeft ook kip met pompoen hoor :))
Chester zn favos zijn tonijn/kip/kaas en kip/mango, al heb ik allerlei soorten ook staan en elke keer weer wat anders.

Sluit me idd bij lor aan, je moet altijd opletten met rauw vlees, simple as that.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:46

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:09

Mao krijgt whiskas. Al wordt ze wel kieskeuriger door eerst de lekkere brokjes eruit te eten. Savonds een half zakje vlees van whiskas.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:08

Ik geef momenteel nog RC Mother & Babycat omdat mijn katjes onder de 4 maanden zijn.
Zojuist Animonda Legend Kitten aangeschaft bij de dierenwinkel. Van wiskas zijn ze enorm aan de race gegaan, gaf hiervoor RC Babymouse maar dat wilde de oudste niet meer.

Wil uiteindelijk Orijen brokken gaan voeren en dan Applaws of Animonda half blikje per dag als lekkernij.

Heb ook een pakje rauw vlees van Prins uit de koeling van de dierenwinkel aangeraden gekregen, heb het gekocht ben benieuwd of ze het willen eten.