Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:20

klinkt als een dierenwinkel as it should be :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:21

Hoe bedoel je?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:27

Dierenwinkel zo als het zou moeten zijn. Die daadwerkelijk verantwoord fokken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:51

Ah zo, ik dacht dat het negatief was. Op een manier van 'ja zo zegt elke winkel dat ze moeten zijn.'

Hebben jullie tips voor het bij elkaar zetten? Ik verwacht weinig problemen omdat ze nog maar 7 weken zijn.
Heb me ook al goed ingelezen maar iedereen zegt iets anders. Dan vertrouw ik jullie (met ervaring) iets meer dan een willekeurige site op het internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:12

Kaus schreef:
Ik heb de garantie dat mocht er een zwanger zijn, mag ik 'm terug doen.

Bij een goede rattery of opvang krijg je de garantie dat een vrouwtje uberhaupt niet zwanger is, punt. Het is toch niet normaal dat er dus de kans bestaat dat een ratje wel zwanger is??

Goede fokkers leveren niet aan dierenwinkels, onder geen enkele omstandigheid. Het is jammer dat je nu dus toch de broodfok steunt, terwijl er zoveel goede ratteries zijn en er ook zoveel leuke ratjes in de opvang wachten op een nieuw huisje. :)

Als je het toch doorzet, voor de intro: Wacht tot de rittens minimaal 150 gram maar liever nog 200 gram wegen. Je zal ze dus waarschijnlijk even apart moeten houden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:34

Het is geen fokker die aan een dierenwinkel levert, het is een fokker die in de dierenwinkel werkt en haar ratten 'showt' in de winkel.
Ik snap je commentaar ook absoluut, ik ben er zelf ook op tegen om bij een dierenwinkel te kopen. Maar dit zag er allemaal zo goed uit. Eigenaar heeft zelf ook 4 mannetjes thuis zitten en geeft op recht advies.
Opvang heb ik naar gekeken, maar kan ik in het noorden gewoon niet vinden.
Omdat het dus geen broodfok is (2 nestjes per jaar) zie ik het verschil niet heel sterk in een rattery buiten een winkel of in een winkel.
Mocht je toch een link hebben naar een opvang in de buurt (Oost Friesland) kijk ik daar ook even op. Maar ik heb niks kunnen vinden.
edit; en dan niet alleen een opvang maar ook waar daadwerkelijk ratten zitten. Ik kan namelijk 2 opvangen vinden maar daar zitten 'momenteel geen ratten'. Die zitten er al niet sinds ik ratten heb, al 1,5 jaar dus.

Dit is hoe de ratten er bij zullen zit de komende week.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:04

Er zijn volgens mij inderdaad geen opvangen in het noorden waar momenteel ratten zitten. Ratteries evenmin dacht ik... Zou je er geen stukje voor willen reizen? Ik blijf er bij dat een goede fokker niet in, of via, een dierenwinkel verkoopt en van die garantie gaan bij mij sowieso alle alarmbellen rinkelen. Mag je bij die persoon thuis komen kijken/de ratten ophalen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:11

De ratten zitten in de winkel in een prachtig hok met op het moment maar 5 ratten.
Ze hebben mannetjes en vrouwtjes apart maar het kan altijd mis gaan. (Mensen die ratten pakken 'Ooh wat schattig!' En ze in het verkeerde hok terug zetten.)
Waarom de eigenaar ze verkoopt in de winkel is omdat daar natuurlijk meer mensen ze zien. Ik heb daar al mijn spullen gekocht voor mijn ratten en werd erg goed geadviseerd.

Ik ben best bereid er voor te reizen. Mijn moeder niet.
Het OV kost best veel geld en vind ik voor mezelf en voor de nieuwe rat niet zo'n succes. Moet de locatie toevallig ook nog haalbaar zijn met OV.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:36

Naskapower schreef:
klinkt als een dierenwinkel as it should be :)

een dierenwinkel "as it should be" verkoopt geen dieren... :)

Ik heb trouwens een opvang en zit in het noorden... ik heb momenteel 2 vakantielogees (mannen)... na de vakantie hoor ik of de eigenaren ze terug willen of dat ze afstand willen doen (uiteraard niet gratis en het gaat in goed overleg)... ik verwacht deze week wel een jong meisje via de dierenambulance, maar voor haar heb ik nog geen leeftijdsgenootje... en ze is hier nog niet eens, dus over haar kan ik nog niets zeggen.

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:48

Help!

Ik ben er achter gekomen dat mijn ratjes mijt hebben..
Wie heeft hier ervaring mee? Hoe behandel je de ratjes?

& hoe ontsmetten jullie de kooi?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:25

Toch besloten ze niet bij de DW te kopen. Ik kijk rustig verder naar iets anders.

Unicorn, geen ervaring verder. Maar je zou de kooi onder de douche schoon kunnen maken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:07

Witje heeft een bult onder haar buik. Gisteren zag ik nog niks, vandaag viel het me opeens op. Bult is ongeveer zo groot als een 10 cent rondje.
Wat zeggen jullie, nu naar de DA gaan en kijken wat er is/gedaan kan worden, of gaan wanneer ze er last van krijgt?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:48

Kaus schreef:
Witje heeft een bult onder haar buik. Gisteren zag ik nog niks, vandaag viel het me opeens op. Bult is ongeveer zo groot als een 10 cent rondje.
Wat zeggen jullie, nu naar de DA gaan en kijken wat er is/gedaan kan worden, of gaan wanneer ze er last van krijgt?

Ik zou na de da gaan, mijn ratje had precies het zelfde alleen dan bij haar koppie, ik ben gelukkig na de da gegaan en ze blijkt een fixe ontsteking te hebben... Helaas is het nu terug gekomen achter haar oortje ze zit nu weer aan de antibiotica en aan de pijnstiller... De da en ik kijken het rot vrijdag aan...

Tevens is een bult die vaak snel groeit geen tumor maar een ontsteking zou dus niet wachten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:50

Oké dan zal ik even met mijn moeder overleggen om zo snel mogelijk te gaan. Gaat deze week (mits DA niet op vakantie is, zal ik straks even op zoeken) nog wel lukken.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:21

Kaus schreef:
Oké dan zal ik even met mijn moeder overleggen om zo snel mogelijk te gaan. Gaat deze week (mits DA niet op vakantie is, zal ik straks even op zoeken) nog wel lukken.

Neem aan dat er dan gewoon een vervangende da is ....

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:52

Nathas schreef:
Kaus schreef:

Neem aan dat er dan gewoon een vervangende da is ....

Lijkt mij inderdaad ook, maar ik heb wel vertrouwen in mijn eigen DA qua ratten. Zij heeft daar meer verstand van dan de gemiddelde DA denk ik.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:17

Ik reageer hier wel veel, maar even een super positief bericht!
Een vriendin van een vriendin van mijn moeder had 2 ratjes voor haar kinderen gekocht (8 en 11). De ratjes zijn zo'n 3,5 maanden oud en super schuw.
Zij wilde ze niet meer omdat de kinderen er niks mee deden (duh...?). Ze heeft ze gehaald bij een fokker in Amsterdam (weet niet welke).
Morgen haal ik ze op :D Het is een siameesje en een grijze husky. Beide vrouwtjes en dumbo.

Beter getimed kon niet *\%/* *\%/*

edit; ook heeft ze verteld dat ze erg knagen, ze knagen alles kapot. Had ze niet verwacht van ratten...
>;) :o?
:roll:

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:10

Die vriendin van een vriendin is in overtreding. Als het goed is heeft ze een contract moeten tekenen bij de rattery, dat ze de ratjes terug naar de rattery terugbrengt als ze er om welke reden dan ook niet meer voor kan/wil zorgen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:17

Klopt, echter heeft ze dit overlegd met de fokker.
Ze heeft ze 'terug gebracht' en vervolgens heb ik ze 'gekocht'. Is allemaal geheel in overleg gegaan met de fokker.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:21

Plato en Socrates (zo heten ze, daar heetten ze Lila en Lola :')) maken het goed! Beiden erg schichtig. Plato heeft al lekker in mijn nek geslapen, Socrates moet ik nog oppakken met een doek en hou ik dan in de doek op mijn schoot.
Ik denk dat het helemaal goed met ze komt, ze zijn erg nieuwsgierig!

Vanmiddag ga ik met Witje naar de dierenarts. Die bult zit me echt niet lekker... :\

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:46

Jammer dat er zo weinig gereageerd wordt hier...

Nieuws van Witje is niet goed... Ze heeft een snel groeiende tumor. Dierenarts gokt dat het in 2 tot 3 weken gedaan is... |(

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:56

Het is zowiezo stil op Bokt.. Veel op vakantie denk ik.

Ik ben alweer een paar maanden ratloos maar lees nog altijd mee hier.

Balen van je witje kaus.. Altijd verdrietig.. Ik heb vorige week mijn konijn van 9 jaar in moeten laten slapen. Ze had ook een tumor.

Ik ben benieuwd hoe snel je de ratjes tam krijgt. Hoezo moet je de ene in een doek pakken, bijt hij anders?
Mensen lezen zich ook niet goed in voordat ze ratten aanschaffen, ze hebben echt veel ruimte en aandacht nodig.

Mijn ratten knaagden trouwens ook best veel hoor. Heel veel kleren hebben gaten en zelfs de stoel van mijn zoon waar hij ze altijd had.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:03

@ Arrabel,
heb je de mannen nog zitten?
Ik heb uit pijn in mijn hart nadat mijn favoriete ratje tijdens nieuw jaars nacht is overleden even gezworen dat als al mijn oudjes zijn overleden (had alleen nog een paar echt oudere dieren) geen ratjes meer wilde..
pff wat deed mij dat pijn :(

maar nu begint het kriebelen naar een paar mannen toch wel echt weer te komen...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:12

@Tilmar, Socrates heeft een paar keer gebeten ja. Als ik haar met een doek pak is het prima. Ze bijt echt uit angst en ook niet door (wel velletjes maar geen bloed). Plato doet het super, komt al bij het deurtje als ik binnenkom, Socrates schiet dan juist het huisje in.

Ik heb het gevoel dat ik nu al afscheid aan het nemen ben van Witje. Kan er nu al bijna niet meer tegen. En nu is ze er nog gewoon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:46

Ik bedoel het niet vervelend Kaus (integendeel, gun je meer tijd met Witje), maar weet je zeker dat je DA genoeg verstand heeft van ratten? Waar zit de bult en hoe voelt hij aan? Hoe oud is Witje? Veel (niet alle) tumoren aan de buitenkant van het lichaam zijn prima operabel, maar niet alle dierenartsen weten dit (of vinden ratten belangrijk genoeg).