Gaabje schreef:Slaapt ie ‘s ochtends en ‘s middags wel goed? Als je bedenkt dat pups zo’n 20 uur op een dag slapen dan zit je met een wandelingetje, een spelletje, eten al snel aan de wakkere uurtjes. Daarnaast denk ik toch ook nog aan ongemak. Hoe krijgt hij nu nog te eten en hoe laat is de laatste maaltijd? Als hij zich niet goed voelt dan wordt en bench soms ook als onprettig ervaren omdat ze geen fijn plekje kunnen vinden. Heb je de mogelijkheid om en ren om de bench te plaatsen? Voor wat meer vrijheid om een fijn plekje te zoeken?
Ja, overdag slaapt ie heel goed! We hebben eigenlijk weinig werk aan hem verder overdag. En 's nachts als ie eenmaal slaapt ook, zeker nu de diarree over is.
We lopen 4x per dag met hem, waarvan de middagwandeling een stukje langer, en soms de ochtendwandeling ook, afhankelijk van wat hij aangeeft. Avondwandelingen zijn vaak vrij kort, dan heeft ie ook niet zoveel zin meer altijd, dus dan is het vooral even nog een frisse neus halen. Tijdens het wandelen rennen we ook korte stukjes met hem als hij wil (en dat wil hij graag), maar als ie niet wil, is het ook prima.
Hij krijgt na de ochtend-, middag- en avondwandeling eten, en soms 's avonds nog een beetje als hij nog duidelijk trek heeft. We spelen verder met hem, en trainen met zijn maaltijd als beloningvoertjes, dus een deel van zijn maaltijd krijgt hij met training.
Hij slaapt 's nachts bij ons op de slaapkamer in de bench, er kan daar geen ren staan. Beneden is wel een ren, maar we kunnen hem niet 's nachts in een andere kamer laten slapen nog, dat is helemaal drama! Dat moeten we nog opbouwen.
Meeko is inderdaad getest en had geen giardia gelukkig.

cursebreaker schreef:Ik durf hier ook slecht advies in te geven, want ik denk dat het een te complexe situatie is om via het internet wat over te zeggen, afgaand op dit verhaal, als ik eerlijk ben. Daar kan beter even dieper naar gekeken worden. Heb je niemand in je directe omgeving met kennis die even kan meekijken ook? Wat je wel kunt doen is even opnieuw te kijken naar hoe jullie huidige structuur/routine is; dat dat er goed in zit en ook genoeg rust genomen word of anders bijgestuurd word. Misschien even back to basic en dat opnieuw opbouwen, als daar nog wat valt te behalen.
Snap ik, is ook lastig denk ik om zo iets van te zeggen. Maar ik dacht, misschien herkent iemand iets.
Ik denk dat back to basic nog een beetje lastig is, we zijn nog maar net begonnen (vier weken) dus het voelt allemaal nog als basic haha. We zetten Meeko stil als hij niet zelf rust neemt, maar overdag is dat echt geen probleem, dan slaapt hij goed en genoeg

Vuurwerk is hier nauwelijks, ik denk niet dat dat een rol speelt. Knap van Evi @xSannee!
Bedankt in ieder geval voor meedenken allemaal, altijd heel fijn