Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:40

Oh ja dat is dan eigen keuze. Ik zou mn hond niet laten creperen van de warmte omdat ik shows wil lopen. Haar groeit wel weer aan :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:52

Nynkster schreef:
Oh ja dat is dan eigen keuze. Ik zou mn hond niet laten creperen van de warmte omdat ik shows wil lopen. Haar groeit wel weer aan :)

Rare opmerking. Ik laat niks creperen en zo makkelijk als jij stelt zit een vacht ook niet in elkaar. Wij zijn uitgepraat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:53

@KimD

Waarom ben jij voor de Jetstream gegaan ipv de swamp cooler?

Koelt de Jetstream beter?

Ik wil ook nog een cool jacket voor Skip, maar twijfel over welke.

Voornamelijk voor tijdens het wandelen ofzo. Zelfs met deze temperaturen heeft Skip het al warm.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:05

RoosvanBlue schreef:
Nynkster schreef:

Rare opmerking. Ik laat niks creperen en zo makkelijk als jij stelt zit een vacht ook niet in elkaar. Wij zijn uitgepraat.

Zo zeg je het toch? het zou wel kunnen maar omdat je graag shows met een hond wil lopen is het geen optie.
Het zal mij verder niet uitmaken wat je doet hoor, dat is aan jezelf. Maar voor mij had de keuze makkelijk geweest als je aangeeft dat ze er veel last van hebben :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:17

mvdende schreef:
@KimD

Waarom ben jij voor de Jetstream gegaan ipv de swamp cooler?

Koelt de Jetstream beter?

Ik wil ook nog een cool jacket voor Skip, maar twijfel over welke.

Voornamelijk voor tijdens het wandelen ofzo. Zelfs met deze temperaturen heeft Skip het al warm.

Omdat de swamp cooler niet gedragen mag worden tijdens training.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:19

RoosvanBlue schreef:
KimD schreef:

Juist voor die lange dikke vachten zijn koeljasjes fijner en beter dan banden, die hebben sowieso weinig effect omdat een hond er niet veel aan heeft om in de nek gekoeld te worden.

Edit: Net zoals Kaus draag ik de banden wel zelf. :+

Ja alleen het grooote nadeel is de klitten die je ervan krijgt En ik ben met Jones (nu) al zeker 3 uur per week aan het kammen.

Nynkster dat is een overweging maar wil ik liever niet. Jones probeer ik weer te laten groeien en met Jackie wil ik misschien wel eens shows lopen dus dan is het geen optie.

Ik denk dat je dan de verkeerde jasjes getroffen hebt.

De honden van mijn moeder klitten hier ook niet onder. En de Bearded van een vriendin ook niet trouwens, en die is meer schaap dan hond.

Nynkster schreef:
RoosvanBlue schreef:
Nicky wat balen zeg! En ook jammer van de communicatie... maar inderdaad, jouw pup komt nog op je pad! :)

Koeljasjes zijn hier met de vachten niet handig maar ga wel eens op zoek naar banden ofzo, die beardies kunnen er ook niet goed tegen.

Je zou ze evt korter kunnen laten trimmen toch? en dan een koeljas aan doen. Onze Border heeft ook flink vacht maar heeft wel baat bij zn koeljas

Je kunt een langharige hond niet kort laten knippen / scheren voor de zomer, zeker deze vachten niet.

Die honden verbranden onherroepelijk!

Veel van die dikke vachten werken twee kanten op, koel in de zomer, warm in de winter.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:29

Nynkster schreef:
RoosvanBlue schreef:
[quote="Nynkster"
[/quote

Zo zeg je het toch? het zou wel kunnen maar omdat je graag shows met een hond wil lopen is het geen optie.
Het zal mij verder niet uitmaken wat je doet hoor, dat is aan jezelf. Maar voor mij had de keuze makkelijk geweest als je aangeeft dat ze er veel last van hebben :)

Honden met goed onderhouden dikke vachten hebben het niet warmer dan andere honden. Een vacht houdt de hond warm maar een vacht isoleert ook. Net zolang mensen die borders gaan scheren.... zonder vacht kunnen ze hun temperatuur helemaal niet regelen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:30

Cursebeaker dat plaatje _O-

Hier Senna ook lol in de tuin met water.
Afbeelding

Wel met zijn 2en een schelpdeksel kapot gekregen. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 15:32

Whahha curse _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:35

Zoe_97 schreef:
Nynkster schreef:

Honden met goed onderhouden dikke vachten hebben het niet warmer dan andere honden. Een vacht houdt de hond warm maar een vacht isoleert ook. Net zolang mensen die borders gaan scheren.... zonder vacht kunnen ze hun temperatuur helemaal niet regelen.

Precies, het enige wanneer ik dacht geoorloofd vind als ze stokoud zijn en die vacht dusdanig veranderd dat onderhoud pijnlijk en irritant wordt. Dan is het voor hond vaak fijner om geschoten te worden, maar die oudjes gaan toch vaak niet meer mee wandelen etc. Dan kan dat ook.

Ik heb daar nog een betere oplossing voor overigens, kortharen kopen!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:41

@Zoe
Dat begrijp ik wel, alleen staat er van dat hij van coolvesten klitten krijgt, als je het dan wat korter laat trimmen klit het toch minder en zou een hond toch een koeljas kunnen dragen. En korter trimmen bedoel ik niet millimeteren, gewoon dat er niet zulke knopen meer ontstaan :')

@KimD, inderdaad goed idee, daarom wordt de volgende ook een korthaar :P
Edit ; Vest ziet er trouwens goed uit, kreeg je die rits wat makkelijk dicht? Dat is voor mij de grootste reden geweest de swamp te kopen, dat er telkens haar tussen die rits zou komen (langhaar)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:48

Nynkster schreef:
@Zoe
Dat begrijp ik wel, alleen staat er van dat hij van coolvesten klitten krijgt, als je het dan wat korter laat trimmen klit het toch minder en zou een hond toch een koeljas kunnen dragen. En korter trimmen bedoel ik niet millimeteren, gewoon dat er niet zulke knopen meer ontstaan :')

@KimD, inderdaad goed idee, daarom wordt de volgende ook een korthaar :P
Edit ; Vest ziet er trouwens goed uit, kreeg je die rits wat makkelijk dicht? Dat is voor mij de grootste reden geweest de swamp te kopen, dat er telkens haar tussen die rits zou komen (langhaar)

Maar bij kortere vacht bij zulke vachten verliest het ook (deels) zijn functie

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 15:54

Geschoten Kim? :P Jij bent vriendelijk vandaag _O- _O- <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:56

kiwiwitje schreef:

Is ook een oplossing, wel iets drastischer dan de geschoren optie die ik bedoel. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:00

Ik hoop vanaf nu alleen nog maar kortharige, witte honden maar wel met donkere neus. Anders verbrandt die weer _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 16:01

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Is ook een oplossing, wel iets drastischer dan de geschoren optie die ik bedoel. :')

hahaha sorry hij was heel flauw :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:04

Ymor schreef:
Denies ik vind het altijd mooi dat jij heel erg vanuit het individu werkt, dus je begrijpt heel goed dat er niet 1 methode is en past je daar dan ook daadwerkelijk op aan (begrijpen en doen zijn twee verschillende dingen). Je praat altijd met veel passie over je honden en de liefde spat er gewoon af als je iets post. Ik word altijd heel enthousiast van mensen met passie.

Wat een onwijs lieve reactie vind ik dit. Een virtuele dikke knuffel! Doet me heel goed om dit te lezen <3

KimD schreef:
Ja, klopt. Maar vaak mogen ze het ook zelf pakken en zelf belonen. Puk vind het leuker om samen te spelen terwijl Harvey liever een ererondje rent met speel.

Na de training gaan die dingen ook in de was.

Ooh wat grappig. Op de cursus willen ze altijd een speeltje mee die je zelf kan vasthouden maar waar wel mee gespeeld kan worden. Ik heb nu mijn zelfgeknoopte touw maar zo'n ding ziet er ook wel leuk uit. Zou dat dan ook kunnen?

Dankjewel Simoonzel!
Jawel dat is ook wel zo Skippy maar een onzekerheid en perfectionisme zet je niet zomaar uit ;)

Jeetje Nicky dat is ook wel heel erg zuur. Heb je zelf het idee dat ze gewoon te laat naar de reu zijn gegaan? Of meer dat ze het toch liever niet wilden? Ik hoop dat je elders terecht kan. Op je gemakkie :)

Wat betreft cooljacks lees ik even mee. Zijn die standaard koeler of werkt dat weer op water? Want ik heb er nog twee van Hurtta liggen. Hier ook ondanks lange vacht gewoon een cooljas en geen klitten. Sowieso blijft zijn vacht lekker koel als je er tussen door woelt. Bo heeft wel, net als ik, een str*nthekel aan de warmte.

& welke vlees varianten voer je ZoZenn is dat voornamelijk roodvlees of ook wel kip, vis en dergelijke? Ik houd Bodhi ook alleen maar op gewicht door Acana Lamb & Hunters Home Lamb. Allebei los van elkaar werkt niet. Heel bijzonder, dus ik snap je probleem.

Haha Cursebreaker die foto :')

Onze Lupa, van bijna 13, gaat vanaf morgen op pijnstilling. Zij loopt sinds een aantal dagen op drie poten. Mijn meisje begint langzaam maar zeker af te takelen. Vorig jaar kregen we te horen dat ze een hartruis had en dus een lekkende hartklep, aankomende augustus moet ze voor controle. Ondertussen ziet ze slecht, hoort ze amper, en slaapt heel erg veel. De afgelopen 4/4,5 jaar krijgt ze een uitgebreide ondersteuning voor haar gewrichten en dergelijke en liep ze weer als een 'jonge god' ;) Maar helaas werkt dat niet meer afdoende. Vanochtend dus telefonisch het verhaal uitgelegd aan de dierenarts en die begrijpt me volledig. We gaan nu beginnen met een pijnstilling voor de komende maand, daarna kunnen we evalueren. Volgende week een zondag wordt ze 13 jaar. De dierenarts is het wel met mij eens dat dit een laatste (tijdelijke) 'redmiddel' is. Hoe cru dat ook klinkt. Langzaamaan moeten we in ons achterhoofd gaan houden dat het straks ineens heel hard kan gaan :(

Afbeelding
Foto is ook weer van 2018, maar goed.
Jullie horen niet zo veel van mij over Lupa, omdat ze zich ook gewoon wat afzijdig houd & dus veel slaapt. Maar ik wilde dit toch even van me afschrijven.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:11

Hahahaha KimD :')

Heb zo op de aussie groep op fb een aussie gezien die ongewild door de trimmer geschoren is. Echt ocharme dat beest en de vacht is nog steeds niet goed.

Ik mag eindelijk mijn leuk nieuwtje vertellen :D wij krijgen een nieuw familielid *\o/* tot nu toe : New Guy omdat we nog geen naam hebben hihi. Hij mag eind mei naar huis komen maar met de coronamaatregelen en gesloten grenzen gaan we nog zien hoe we dit gaan regelen. <3

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:13

xLaraaj schreef:

Heb zo op de aussie groep op fb een aussie gezien die ongewild door de trimmer geschoren is. Echt ocharme dat beest en de vacht is nog steeds niet goed.

Ik mag eindelijk mijn leuk nieuwtje vertellen :D wij krijgen een nieuw familielid *\o/* tot nu toe : New Guy omdat we nog geen naam hebben hihi. Hij mag eind mei naar huis komen maar met de coronamaatregelen en gesloten grenzen gaan we nog zien hoe we dit gaan regelen. <3

[ [url=m/OgGOKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan niet wachten om terror2.0 te ontmoeten :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 16:14

Sterkte Denies!

Oeh leuk Lara! :D knap ding!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:17

xLaraaj schreef:

[ [url=m/OgGOKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

New Guy, hilarisch! :')
Gefeliciteerd met je aanwinst!

Denise, veel sterkte! :(:)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:29

Dank jullie wel Kim en Kim :D

Veel sterkte denies en geniet nog maar goed van elkaar!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:40

Wij hebben de swamp cooler en mijn honden zijn er heel erg blij mee! Vooral skye heeft veel last van de warmte, gewoon omdat hij rustig aan doen niet kent :') billy daarentegen die doet gewoon lekker rustig en redt zich wel..
Afbeelding

Gefeliciteerd met je pup Lara!
En Denies heel veel sterkte, altijd verschrikkelijk om ze achteruit te zien gaan :(

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:07

Oh Lara dat is zeker een knapperd. Gefeliciteerd <3

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:16

KimD wil je uitleggen waarom een swamp cooler niet tijdens een training gedragen mag worden en een Jetstream wel?

Want volgens mij werken ze beide via hetzelfde principe?

Door water op te slaan in de middelste laag, wordt verdamping en dus koeling gecreëerd.

Ik zie dan alleen een verschil in vorm van het koelvest, dat de Jetstream beter aansluit dan de swamp cooler.

Edit:

https://thedailyshep.com/best-cooling-coat-for-dogs/

Wat ik uit dit artikel opmaak, is dat zowel de swamp cooler als de Jetstream tijdens beweging gedragen mogen worden.

Waarbij de swamp cooler meer geschikt is voor langere wandelingen enz en de Jetstream meer voor korte heftiger inspanningen.

Maar dit heeft volgens mij niet te maken met dat de swamp cooler niet gedragen MAG worden tijdens een korte intensieve work-out, maar doordat de Jetstream minder water vast houdt en omdat de vormgeving net iets anders is, is deze beter geschikt voor korte heftige inspanningen.

De Jetstream is waarschijnlijk eerder "op" kwa koel effect en moet eerder weer nat gemaakt worden dan de iets zwaardere swamp cooler. Deze houdt meer water vast, waardoor er een langere periode een koelend effect is.

Ik begrijp dat jullie aan agility doen met je hondjes, dan snap ik ook de keuze voor de Jetstream.

Maar een swamp cooler mag dus wel gebruikt worden tijdens inspanningen.