Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RoosvanBlue schreef:Nynkster schreef:Oh ja dat is dan eigen keuze. Ik zou mn hond niet laten creperen van de warmte omdat ik shows wil lopen. Haar groeit wel weer aan
Rare opmerking. Ik laat niks creperen en zo makkelijk als jij stelt zit een vacht ook niet in elkaar. Wij zijn uitgepraat.
mvdende schreef:@KimD
Waarom ben jij voor de Jetstream gegaan ipv de swamp cooler?
Koelt de Jetstream beter?
Ik wil ook nog een cool jacket voor Skip, maar twijfel over welke.
Voornamelijk voor tijdens het wandelen ofzo. Zelfs met deze temperaturen heeft Skip het al warm.
RoosvanBlue schreef:KimD schreef:
Juist voor die lange dikke vachten zijn koeljasjes fijner en beter dan banden, die hebben sowieso weinig effect omdat een hond er niet veel aan heeft om in de nek gekoeld te worden.
Edit: Net zoals Kaus draag ik de banden wel zelf.
Ja alleen het grooote nadeel is de klitten die je ervan krijgt En ik ben met Jones (nu) al zeker 3 uur per week aan het kammen.
Nynkster dat is een overweging maar wil ik liever niet. Jones probeer ik weer te laten groeien en met Jackie wil ik misschien wel eens shows lopen dus dan is het geen optie.
Nynkster schreef:RoosvanBlue schreef:Nicky wat balen zeg! En ook jammer van de communicatie... maar inderdaad, jouw pup komt nog op je pad!![]()
Koeljasjes zijn hier met de vachten niet handig maar ga wel eens op zoek naar banden ofzo, die beardies kunnen er ook niet goed tegen.
Je zou ze evt korter kunnen laten trimmen toch? en dan een koeljas aan doen. Onze Border heeft ook flink vacht maar heeft wel baat bij zn koeljas
Nynkster schreef:RoosvanBlue schreef:[quote="Nynkster"
Oh ja dat is dan eigen keuze. Ik zou mn hond niet laten creperen van de warmte omdat ik shows wil lopen. Haar groeit wel weer aan
[/quote
Rare opmerking. Ik laat niks creperen en zo makkelijk als jij stelt zit een vacht ook niet in elkaar. Wij zijn uitgepraat.
Zo zeg je het toch? het zou wel kunnen maar omdat je graag shows met een hond wil lopen is het geen optie.
Het zal mij verder niet uitmaken wat je doet hoor, dat is aan jezelf. Maar voor mij had de keuze makkelijk geweest als je aangeeft dat ze er veel last van hebben
Zoe_97 schreef:Nynkster schreef:
Zo zeg je het toch? het zou wel kunnen maar omdat je graag shows met een hond wil lopen is het geen optie.
Het zal mij verder niet uitmaken wat je doet hoor, dat is aan jezelf. Maar voor mij had de keuze makkelijk geweest als je aangeeft dat ze er veel last van hebben
Honden met goed onderhouden dikke vachten hebben het niet warmer dan andere honden. Een vacht houdt de hond warm maar een vacht isoleert ook. Net zolang mensen die borders gaan scheren.... zonder vacht kunnen ze hun temperatuur helemaal niet regelen.
Nynkster schreef:@Zoe
Dat begrijp ik wel, alleen staat er van dat hij van coolvesten klitten krijgt, als je het dan wat korter laat trimmen klit het toch minder en zou een hond toch een koeljas kunnen dragen. En korter trimmen bedoel ik niet millimeteren, gewoon dat er niet zulke knopen meer ontstaan
@KimD, inderdaad goed idee, daarom wordt de volgende ook een korthaar
Edit ; Vest ziet er trouwens goed uit, kreeg je die rits wat makkelijk dicht? Dat is voor mij de grootste reden geweest de swamp te kopen, dat er telkens haar tussen die rits zou komen (langhaar)
Ymor schreef:Denies ik vind het altijd mooi dat jij heel erg vanuit het individu werkt, dus je begrijpt heel goed dat er niet 1 methode is en past je daar dan ook daadwerkelijk op aan (begrijpen en doen zijn twee verschillende dingen). Je praat altijd met veel passie over je honden en de liefde spat er gewoon af als je iets post. Ik word altijd heel enthousiast van mensen met passie.
KimD schreef:Ja, klopt. Maar vaak mogen ze het ook zelf pakken en zelf belonen. Puk vind het leuker om samen te spelen terwijl Harvey liever een ererondje rent met speel.
Na de training gaan die dingen ook in de was.
xLaraaj schreef:Hahahaha KimD![]()
Heb zo op de aussie groep op fb een aussie gezien die ongewild door de trimmer geschoren is. Echt ocharme dat beest en de vacht is nog steeds niet goed.
Ik mag eindelijk mijn leuk nieuwtje vertellenwij krijgen een nieuw familielid
tot nu toe : New Guy omdat we nog geen naam hebben hihi. Hij mag eind mei naar huis komen maar met de coronamaatregelen en gesloten grenzen gaan we nog zien hoe we dit gaan regelen.
![]()
[ [url=m/OgGOKK.jpg]Afbeelding[/url] ]
xLaraaj schreef:Hahahaha KimD![]()
Heb zo op de aussie groep op fb een aussie gezien die ongewild door de trimmer geschoren is. Echt ocharme dat beest en de vacht is nog steeds niet goed.
Ik mag eindelijk mijn leuk nieuwtje vertellenwij krijgen een nieuw familielid
tot nu toe : New Guy omdat we nog geen naam hebben hihi. Hij mag eind mei naar huis komen maar met de coronamaatregelen en gesloten grenzen gaan we nog zien hoe we dit gaan regelen.
![]()
[ [url=m/OgGOKK.jpg]Afbeelding[/url] ]