De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:28

Nassie wat krijgt ze kwa voer en eten?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:44

Elke avond krijgen ze twee bakjes selectieve grain free. Dat zijn we nu langzamerhand aan het minderen naar twee handjes. Zodat ze meer hooi moeten eten. En ze krijgen thimoty hooi. Thats it. Geen groente meer. Gras ook niet meer ingezaaid voor dit jaar. Dus ze zitten nu op de grond en eten wat grasjes en onkruid wat er groeit.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:48

Voor die huidmijt moet ik daar ook het hele hok voor reinigen?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:24

Nassie schreef:
Maar toch baal ik een beetje van de dierenarts. Er is dus geen aanleiding voor die poepbillen en je moet het er maar mee doen.

Ah go Tarzan gewoon van je afbijten!!

Hoi maylotje!
Eerst maar eens kijken wat je eigen dierenarts zegt. Bijzonder dat de andere wel een echo ect wilde maken maar niet kon vertellen wat er dan was.
Het gaat zo snel, ik zie dat ook bij Blond. Ene moment is die poeperd schoon en het andere moment is het een bende.
Vervelend, ben wel benieuwd wat je eigen dierenarts zegt. Houd je ons op de hoogte?

Helaas geen goed nieuws van onze eigen Dierenarts. Na onze omschrijving en voelen, kijken en luisteren kon ze maar 1 ding concluderen(zeker omdat ze haar 3 weken eerder nog had gezien voor iets simpels en dus wist hoe ze was) accuut nierfalen. Ze is dus daarnet door onze eigen dierenarts heel rustig ingeslapen.

Dag mooie Lotje

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:26

Heel veel sterkte Y;(

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:27

Hoop wel dat het met Blond alleen maar beter gaat gaan Nassie. Je doet zo je best voor je konijntje.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:41

Ahh... dat is echt heel sneu. Sterkte met het verlies van Lotje..

Ja hoop ook dat als de mijten weg zijn ze niet meer zo obsessief schoonmaakt en minder brokjes ze meer blindedarm keutels gaat eten. We zullen zien. Dit konijn heeft mij al een vakantie aan geld gekost; tanden eruit, steriliseren, al die dierenarts bezoekjes..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:57

Ach maylotje,wat sneu!!! Heel veel sterkte gewenst.

Weeg je het hier precies af voor Blond? Dat zou ik namelijk echt doen en adviseren. Twee handjes brok kan nog veel te veel zijn. Ze mogen maar 20 gram brok per kilo lichaamsgewicht hebben.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:01

Bedankt voor de sterkte wensen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 17:12

Sterkte :(:).

Ik heb een weeg bakje vlot het voer, ideaal. Gekregen bij de dierenwinkel.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:16

Geef ze natuurlijk beide te eten. Zouden samen dan 75 gram voer mogen. Blond 35gram en Leffe 40 gram.
Heb net even gewogen, ze kregen wel iets meer voer. Ietsjes minder dan 200gram :o komt niet altijd op. Oepsie.

Voeren jullie apart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:17

Ik voer op het oog , maar met plakpoep perikelen zou ik wel strak voeren . Wie weet betert het wat

Ze is ook niet te dik ? Dat ze niet bij haar kont kan komen ?

Voer 4 a 5 handjes per dag , maar heb xxxl konijnen :=

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:42

Ik voer ze strak op gewicht met een speciale maatbeker van Beaphar. Ze mogen iets meer brok, maar krijgen 200 gram per dag (Vlaamse reuzen). Guus is 5kg en Pumba 6kg.

De dwergjes krijgen 100 gram per dag.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:48

Ik geef ongeveer 80/90gr., Fluffy weegt 1,6, Steven zal denk ik tegen de 2 kilo zijn. Hoe groot/zwaar zijn jouw konijnen Nassie?

Sterkte Maylotje :(:)

Fluffy is ook iets minder door het weer, hele omslag ook weer zo.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:03

Sterkte maylotje!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 18:16

Hier krijgen ze 40 gram per dag. Ik voer ze apart. Ze hebben beide een eigen “bed”, nog van vroeger toen Blik nog een Blikje was. En altijd met etenstijd gaat ie naar zn eigen bed, wat ideaal is :') .

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:17

Nee ze is niet te dik. Ribben zijn goed te voelen en voor de rest is ze best botterig.
Dierenarts zei dat het vooral haar is i.p.v. konijn.

Blond is 1660 gram
Leffe is 2150 gram

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:37

Maylotje! Een dier laten gaan is altijd moeilijk!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik onze konijnen ook op zicht voer. Ze krijgen x hoeveelheid brokken maar na een uurtje is 't op. Verder bak hooi, en in de ochtend groenten wat ze een uurtje nadat is neergezet ook wel op hebben. Hooi hebben ze hele dag door... Ik heb ooit ergens gelezen dat ze de brokjes snel op moeten hebben, als 't te lang staat krijgen ze te veel? Hoever dat waar is geen idee.. Die van mij zijn zover ik weet niks te dik en goed op gewicht

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:37

Sterkte Y;(

Hier krijgen ze 1x per dag een klein handje voer (surpreme science selective, hoeven ze niet veel van te hebben, want zijn grote brokken) Ik weeg ook niet af, bakje is altijd in 1x leeg.
Verder krijgen ze iedere dag vers groenvoer, veel soorten en lekker gevarieerd. Inmiddels vinden de dames kruiden ook lekker, zoals peterselie, basilicum en munt.
En uiteraard krijgen ze onbeperkt de hele dag hooi, en veel ook. De meiden zijn wel kieskeurig, ze lusten alleen kruidenhooi. Ze knabbelen hier de hele dag door goed op en zijn gek op hun hooi!
En af en toe krijgen ze een lekker stukje gedroogd brood of een knabbelstickje, maar dat is echt als extra’tje.
Laatst bijgewerkt door charrr91 op 29-04-19 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:44

Wij voeren altijd 2x per dag een half plastic ikea kinder bakje is wel op het oog want nooit afgewogen maar ze deden het er beide top op niet te dik of te dun. Zal nu met maar 1 wel weer even zoeken worden.
En moeders zien te overtuigen dat een konijn alleen niet kan. Voor nu Joep extra verwennen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:05

Ja hooi moet eigenlijk het hoofdvoer zijn, en dan aanvullen met biks(en indien mogelijk groenten ed.).

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:14

Ach sneu.. sterkte Maylotje!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:43

maylotje schreef:
Wij voeren altijd 2x per dag een half plastic ikea kinder bakje is wel op het oog want nooit afgewogen maar ze deden het er beide top op niet te dik of te dun. Zal nu met maar 1 wel weer even zoeken worden.
En moeders zien te overtuigen dat een konijn alleen niet kan. Voor nu Joep extra verwennen

Mijn ouders riepen ook al, als er 1 overblijft komt er geen meer bij. Helaas in een half jaar van 4 naar 1 gegaan, de oudste bleef over. Maar mijn ouders waren er heel snel over uit dat er weer een nieuw vriendje moest komen :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:58

spookyskippy schreef:
maylotje schreef:

Mijn ouders riepen ook al, als er 1 overblijft komt er geen meer bij. Helaas in een half jaar van 4 naar 1 gegaan, de oudste bleef over. Maar mijn ouders waren er heel snel over uit dat er weer een nieuw vriendje moest komen :)

Hier het zelfde liedje. Hopelijk is mijn moeder ook snel er over uit dat alleen geen optie is. Vind het ook zo rot. Ze waren een top stelletje. Op z’n tijd heerlijk klef maar ook lekker op zichzelf soms en ze was gewoon een heel mooi lief en eigenzinnig konijntje 2 jaar is dan echt veel te vroeg om te gaan.

Hopelijk houd Joep zich een beetje de komende dagen en kan ik mam rustig overtuigen voor een vriendinnetje. Al vind ik dat zelf ook wel weer lastig.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:23

Iemand geïnteresseerd in goedkoop enten + rhd2 voor €15,- in Apeldoorn?

Rabbitshots wil in Apeldoorn wel een ent actie houden :) !

Volg ze maar op Facebook :)