Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:22

kiwiwitje schreef:
Spel is inderdaad dat ze op de knop moeten drukken. En dan komt er dus voer uit. Maar die knop kun je dus ''overal'' neerleggen. En dan moeten ze dus steeds zelf op de knop drukken voor een voertje.

Naja, of slimmer zijn dan de andere honden :')

Heel leuk spel om met een hond te spelen... Maar zolang Jasper om de knop drukt en satan de brokken weg eet iedere keer, Is het eenvoud frustrerend spel.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 22:23

Haha dan is het inderdaad niet zo'n succes meer :P

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:27

Ik vind dat steppen met je hond ook wel interessant, joggen/canicross is niet mijn ding :'). Maar dat zijn dingen voor later. Met skeeleren laat ik gewoon los, 1 HO en Zig staat stil :).

Doet Elin knap! Ziet er ook zo gefocust uit. Ik ben vandaag met aj naar de doedag van de dierenwinkel geweest, mocht hij allerlei puzzels en snoepjes uitproberen. Eendenborst vond hij GEWELDIG en de puzzels vond hij erg leuk, dus zelf ook maar 1tje meegenomen omdat hij zich zienderogen nogal verveelt. Zig & AJ puzzelen gezellig samen, ze hadden deze al vrij snel door. Ook bij die Voerspeciaalzaak geweest, de enige die wél wat van voer weet. Hij allerlei analyses laten zien etc, kwam hij voor ons op DLG original uit, waar ik zelf voor DLG HE of Arcana prairie wilde gaan ivm eiwitgehalte. Heb een proefzakje original mee en ze eten het graag, maar ik twijfel nog steeds of ik HE moet doen.

Heb zelf niks met de stamboom naam gedaan, had gekund. Had ook geen nestkleed, maar had hij ook geen behoefte aan.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:33

De knop is inderdaad in een straal van 15meter verplaatsbaar en op die manier kan je het zo moeilijk maken als je wil. Maar omdat elin het pas voor het eerst deed eerst dichtbij (makkelijk) en later verder weg (moeilijker).

Verder is Elin ook geen goede eter en op deze manier is net wel gelijk haar hele avond eten er in gegaan.

Ik zet mijn honden dan ook apart om dat soort frustrerende dingen te voorkomen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:34

StonedRomy schreef:
kiwiwitje schreef:
Spel is inderdaad dat ze op de knop moeten drukken. En dan komt er dus voer uit. Maar die knop kun je dus ''overal'' neerleggen. En dan moeten ze dus steeds zelf op de knop drukken voor een voertje.

Naja, of slimmer zijn dan de andere honden :')

Heel leuk spel om met een hond te spelen... Maar zolang Jasper om de knop drukt en satan de brokken weg eet iedere keer, Is het eenvoud frustrerend spel.

Gebeurt hier ook, aj tilt de puzzelstukjes op en Zig vreet het onder z'n neus weg :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:35

Oh Jasper vindt het overigens niet frustrerend, ik vind het plaatsvervangend frustrerend :') was bedoeld zodat Jasper en Olivia door de dag heen wat brokken extra konden gaan halen zonder dat ik er direct bij moest zijn met een bak voer, maar satan niets extra's zou krijgen ivm overgewicht. Ze heeft ze mooi getraind :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 22:46

Romy, ze heet niet voor niks Satan... :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:48

Loolotte schreef:
Jaa nu doet 'ie het wel, ik snap alleen het punt niet helemaal? :+

Alle stamboeknamen zijn van dit nest in principe wel logisch, het zijn namelijk allemaal voornamen van een bepaalde Italiaanse familie. Vooral Guido is best een normale naam om als roepnaam te gebruiken. Is het dan niet raar om een andere naam te kiezen vraag ik me af.. :o

Tuurlijk niet.. De namen van mijn vorige honden kon je ook geen normale naam van maken trouwens. Bij Guido denk ik aan Jersey shore :+

Het is maar een stamboomnaam. Ik show met mijn honden, heb graag een mooie stamboomnaam, staat leuk, omdat je die natuurlijk wel vaker ziet als je showt. Helaas heb ik deze keer een lelijke :+ Maar anders boeit zo´n stamboomnaam mij niets.. Roepnaam kan je gewoon altijd zelf wat leuks verzinnen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:31

XxDiandraxX schreef:
Loolotte schreef:
Jaa nu doet 'ie het wel, ik snap alleen het punt niet helemaal? :+

Nou, dat ik zo trots ben dat ze het al zo snel snapt en weet wat de bedoeling is..

Nee ik bedoelde wat het spelletje was := ik zie ondertussen de uitleg, maar was dus niet sarcastisch bedoeld haha! Had er nog nooit eerder van gehoord, maar lijkt me wel leuk :D

Oh gelukkig dat jullie ook niet echt uitgaan van de stamboeknamen. Voelde me eigenlijk een beetje stom :p

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:42

Loolotte schreef:
Nee ik bedoelde wat het spelletje was := ik zie ondertussen de uitleg, maar was dus niet sarcastisch bedoeld haha! Had er nog nooit eerder van gehoord, maar lijkt me wel leuk :D

Aah nu snap ik hem :o.
Mijn honden vinden hem allemaal fantastisch! Is ook nog eens leuke bezigheidstherapie, laatsy de knop buiten in de tuin en apparaat in de woonkamer. Kenai is lekker op en neer aan het lopen geweest en aangezien hij wat te zwaar is... :o :(:)

Ik heb bij Elin de stamboomnaam zelf kunnen verzinnen maar roepnaam is alsnog compleet anders.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:01

Zozenn, als DLG bevalt zou ik eerst dat gewoon doen. Hier krijgen ze het allebei (Dexter nu op geperst omdat krokant niet lekker ging) en vooral Dundy doet het er echt super op. Eerste brok waarbij hij makkelijk op gewicht blijft. :D

Oh, die knop kan je ook op andere plekken neerleggen, dat maakt het wel wat leuker :)) Maar alsnog te veel geld voor een vrij simpel spelletje _O- Vind al die puzzels al super duur dus ben blij dat ik ze kan huren hier.

Hier geen stamboomnamen dus kan je ook niet helpen. Het is leuk als je er een deel uit kan halen als je hond bijvoorbeeld McKenny Runs Fast ofzo (die stamboomnamen zijn altijd zo lang _O- ), dat je m Kenny noemt maar zou me er verder niet aan vast houden. Jij bent degene die je hond 15 jaar lang zo moet gaan roepen. Niet de fokker of het stamboek.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:34

Kaus schreef:
Zozenn, als DLG bevalt zou ik eerst dat gewoon doen. Hier krijgen ze het allebei (Dexter nu op geperst omdat krokant niet lekker ging) en vooral Dundy doet het er echt super op. Eerste brok waarbij hij makkelijk op gewicht blijft. :D

Oh, die knop kan je ook op andere plekken neerleggen, dat maakt het wel wat leuker :)) Maar alsnog te veel geld voor een vrij simpel spelletje _O- Vind al die puzzels al super duur dus ben blij dat ik ze kan huren hier.

Hier geen stamboomnamen dus kan je ook niet helpen. Het is leuk als je er een deel uit kan halen als je hond bijvoorbeeld McKenny Runs Fast ofzo (die stamboomnamen zijn altijd zo lang _O- ), dat je m Kenny noemt maar zou me er verder niet aan vast houden. Jij bent degene die je hond 15 jaar lang zo moet gaan roepen. Niet de fokker of het stamboek.

Niet om je zo een apparaat aan te praten hoor maar het is een stuk moeilijker dan het lijkt. Zeker als je de knop in een andere ruimte plaatst.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:36

Is hier nog iemand wakker?
Naya blijft hard en snel ademen/hijgen in haar bench. En ze slaapt stukken maar zelf in haar slaap. Dit deed ze niet tijdens haar dutjes overdag in de woonkamer. Heb haar dun kussentje die er lag aan de kant geschoven en nu ligt ze op het stuk zo der kussen maar ze blijft dit doen. Is dit toch door de warmte of door stress ofz? Weet niet goed wat ik moet doen, wil geen dode pup morgen ... :P

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:08

xLaraaj schreef:
Is hier nog iemand wakker?
Naya blijft hard en snel ademen/hijgen in haar bench. En ze slaapt stukken maar zelf in haar slaap. Dit deed ze niet tijdens haar dutjes overdag in de woonkamer. Heb haar dun kussentje die er lag aan de kant geschoven en nu ligt ze op het stuk zo der kussen maar ze blijft dit doen. Is dit toch door de warmte of door stress ofz? Weet niet goed wat ik moet doen, wil geen dode pup morgen ... :P

Ik ben er nog. Ik gok dat het inderdaad een combo van stress en warmte en diep slapen is, want dat doen ze overdag niet zoals snachts. Ik denk niet dat je je al te veel zorgen moet maken zolang ze blijft ademen. Desnoods toch even wekken en kijken of ze dan normaal ademt. Als dat zo is, is er niets aan de hand dat niet tot morgen kan wachten.

Succes Lara!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:16

Dank je. Omg ben net een mamabeer. Kan niet slapen :P heb nu alle dekens weg gehaalt , nog een extra raam opengezet, haar ff mee naar buiten genomen en klein klein beetje fris laten drinken. Denk dat het inderdaad ook is van heel moe te zien maar toch heb ik schrik.. alsof ze ineens niet meer gaat ademen ofzo. Oh god ik maak mij waarschijnlijk nu zo belachelijk ..

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:26

Nova deed dit ook de eerste 2 nachten! Is voor zo'n pup natuurlijk hartstikke raar en stressvol! Daarnaast ook nog eens behoorlijk warm. Komt vast goed. Morgen even een langere post haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:49

Diandra, heb je de naam? Vind het op zich wel een interessante. Mogen ze zichzelf gaan voeren _O-
Hoe je het inderdaad zo beschrijft zit er wel wat meer diepgang in.

Heb je een idee of het warm is in de kamer? Pups hebben het volgens mij sowieso vrij snel warm. Zou haar in elk geval als ze wil gewoon op de grond leggen (koud) of op een kleedje. Op bed lekker warm tegen je aan is nu dus nogal ehm, warm :Y) Hier ligt Dexter (als we in slaap vallen en vergeten hem in de bench te doen) eigenlijk ook niet meer op bed omdat ie het veel te warm vindt tussen ons in. :=

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 07:41

Sorry voor mijn paniekaanval hier :P heb uiteindelijk het kussentje en deken uit de bench gehaald en dus uiteindelijk verkoos ze om gewoon op de plastiek te liggen. Wel ademde ze nog zwaar en snel. Na alles te verluchten en weg te halen heb ik mij om 1u30 toch verplicht om te slapen. Om 4uur mijn wekker gezet maar zij was nog goed aan het slapen en met normale ademhaling nu. En zo heeft ze tot 6u30 geslapen. Maar elke keer dat ze zich draaide maakte het plastiek dus lawaai en was mamabeer hier wakker ... :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:20

xLaraaj schreef:
Sorry voor mijn paniekaanval hier :P heb uiteindelijk het kussentje en deken uit de bench gehaald en dus uiteindelijk verkoos ze om gewoon op de plastiek te liggen. Wel ademde ze nog zwaar en snel. Na alles te verluchten en weg te halen heb ik mij om 1u30 toch verplicht om te slapen. Om 4uur mijn wekker gezet maar zij was nog goed aan het slapen en met normale ademhaling nu. En zo heeft ze tot 6u30 geslapen. Maar elke keer dat ze zich draaide maakte het plastiek dus lawaai en was mamabeer hier wakker ... :P

Heerlijk he dat overbezorgd zijn >;)

Heb mijn nieuwe kat deze week voor het eerst buiten, vreselijk.
Word nog wat met de pup :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:25

Azmay schreef:
xLaraaj schreef:

Heerlijk he dat overbezorgd zijn >;)

Heb mijn nieuwe kat deze week voor het eerst buiten, vreselijk.
Word nog wat met de pup :')

Ik kan het me voor jullie beide voorstellen haha, hier ook zo'n zorgenmaker. Heb al verschillende keren in pyjama bij het paard gestaan.

Geeft niets hoor Lara, daar zijn we voor ;) fijn dat je toch nog wat geslapen hebt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 10:01

Jep hier ook overbezorgd.. dat word nog wat als Chick drachtig word....

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:04

Hahaha lotgenoten :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:23

Dat ademen kan Roetsj ook zo, die heeft het ook gewoon snel warm, maar als ik dan het kleedje weghaal, vindt ze dat ook niets, dus ik laat alles maar liggen en laat haar haar eigen ding doen (naast het kleedje liggen, met de kop op het kleedje vaak). Meestal als ik later een keer wakker wordt is dat ademen wel over.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 10:34

Ik liet Bas savonds echt regelmatig zn bed uit gaan om te kijken of boellie nog ademde.. Ik was altijd tevreden als meneer weer in een onmogelijke houding laf want dan begon ie een beetje te snurken en gekke geluidjes te maken.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:53

Iris ademde de eerste dagen ook zo heftig dat ik steeds dacht dat er wat mis was.. gaat vanzelf over!

Afbeelding