gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:04

Je gaat toch erg twijfelen of de castraties wel gelukt zijn als je nestjes en plukken vacht vindt bij je gecastreerde voedsters... :')

Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:14

Dat gevoel ken ik haha. Toch zeker als je van je DA hoort dat ze dat nog nooit gehoord heeft dat dat kan. Achja het is sowieso gelukt, want ik mocht de baarmoeder mee naar huis nemen als ik wou. (Heb die dus ook gezien) :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:21

Doet de jouwe het ook? Hier wel een gecastreerde ram die nesten bouwt.. Nu dus 2 gecastreerde voedsters...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:38

Ja, mijn voedster doet het ook dus! Heb het wel nog maar 1x gezien na de castratie, wel vaker enkel een stronest. Maar ik vond het vooral vreemd aangezien ze voor de castratie ook maar 1x schijnzwanger geweest is, terwijl ze pas op 4 jaar gecastreerd is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:40

Pfff het goeie nieuws is dat Flip eindelijk een beetje bijgekomen is .. Het slechte nieuws, de rest is nu dus echt te dik :')

Hoe doen jullie dat met groepen waarbij de een meer nodig heefg dan de ander? Ik heb niet elke dag de tijd om 2x een half uur er naast te blijven zitten ...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:45

Dat vraag ik me ook af _O- Rambo is echt een plofkop nu

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:53

Ollie en Puk ook en Lilly is goed op weg :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:08

Ik denk maar zo, dat afvallen komt later wel. Rambo is graag buiten de ren, dan gaat ie helemaal los, dus ik profiteer daarvan :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:12

Ja ik wil nu ook eerst Flip weer op gewicht krijgen, daarna gaan ze wel weer op dieet maar had Ollie net even vast en schrok er even van hoe vet hij weer is geworden :')

Haha leuk dat hij lekker los gaat! Altijd leuk om te zien! Ollie heeft soms echt zo'n tik dat hij wil eten maar er een binkie in de weg zit zo grappig! :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:14

Rambo wil het liefst 100 binkies maken op een zo klein mogelijke oppervlakte. In een toiletbak van een meter bijvoorbeeld. Om daarna vreselijk verschrikt te kijken; what was that?!?!?! Hij spoort niet helemaal, haha.

Trekt straks vast wel weer bij! Aan laten komen is moeilijker dan af laten vallen, merk ik hier...

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:10

Ja ik vraag me dat ook af. Eva is een dame met een vrij beperkte eetlust. Vind dr zelf vrij dun, maar volgens mij is Puk gewoon een dikzak. Ze eet ook wel, maar gewoon niet zo veel/gulzig als Puk. Als ze op de bank allebei iets krijgen, eet meneer eerst zn eigen eten op en komt daarna opeten wat Eva heeft laten liggen. Vreetzak }> . Ik zal Eva ns n keer wegen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:35

Ik heb nog nooit een konijn gehad die een nest maakte, mijn voedster voor ze stierf heeft ook nooit een nest gemaakt..

Het nieuwe kind zat gisteren in de ziekenboeg, had haar wondjes schoongemaakt en ingesmeerd met honingzalf. Daarna mocht ze even op de bank lopen, krijg je 2 van die nieuwsgierige aagjes er bij :=
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:51

Met een nest maken is op zich niets mis, het is het overige gedrag wat ik zo vervelend vind. Mijn voedsters waren echt onmogelijke terroristen, zodra ze klaar waren met zichzelf plukken, begonnen ze aan de andere konijnen. De hele ren claimen, etc. Ik vraag me dus ook af hoe het dit jaar was geweest als ze niet geholpen waren..

Hahaha, ze hypnotiseren haar :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:58

Ik heb hier wel eens gepraat maar sinds vorige week (over 3,5 uur is het echt een week) is mijn lieve vriendinnetje er niet meer. Mijn konijntje mét onderkin, mét gevoelens voor een ballon, zonder enige zorgen, maar opeens was ze er niet meer, zo snel, in de wachtkamer van de dierenarts.
Dus bij deze ook afscheid van het meelezen ;(

Geluid aan

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:02

Sterkte nienke :( nooit leuk ! Wat een dotje was het, lief snoetje.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:04

Sterkte xniieeenke, een huisdier verliezen is altijd heel erg moeilijk.

Ik ben benieuwd hoe Chica is als ze groter is, ik heb nooit dominante voedsters gehad. Dus dat plukken en andere konijnen kaalplukken herken ik totaal niet.. Lijkt me best heftig.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:05

Bedankt, Veel babbelplezier hier nog, en allemaal hopen op dat jullie konijntjes wel allemaal heul oud mogen worden.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:11

Sterkte Nienke!

Ja, dit was ook wel extreem hoor. Ik kende alleen de verhalen van konijnen die een nestje maken en klaar. Nu zijn dit ook konijnen met flink temperament, dominant ook, dus wie weet heeft dat ermee te maken.

Wat voor ras is Chica?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:13

Chica is een Vlaamse reus, ze komt van een hobby fokker. Haar moeder woog een kleine 7kg.. haar papa rond de 8kg. Dus ik verwacht dat ze erg flink wordt :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:14

Ah, dacht ik al te zien :P wat gaaf, ze is heel leuk

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:43

Ik heb hier al eventjes geleden eens geplaatst dat ik mijn konijn ging laten castreren, dit is nu ook gebeurd en nu zoeken we een vrouwtje voor hem, wat blijkbaar toch niet zo gemakkelijk blijkt te zijn.. Het enige asiel in de buurt heeft geen vrouwtjes, de overige zijn veel te ver weg, en op verschillende advertentiesites heb ik nog niets gevonden dat aan de eisen voldoet: vrouwtje, niet te jong om te koppelen, in dezelfde provincie en niet van een fokker...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:48

Welke regio woon je? Misschien een opvang proberen die wat verder weg zit?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:54

Oost-Vlaanderen, de ene opvang zit in Antwerpen en koppelt ter plaatse, wat uiteindelijk neerkomt op een totale rit van 270 km, en de andere aan de zee, wat ook 80 km enkele rit is.. Dat vindt mijn moeder te ver, en kan ik ook sowieso niet rijden tijdens de examens die eraan zitten te komen.
Dan maar wachten of de enige enigszins in de buurt nog vrouwtje binnen krijgt, en de zoekertjes blijven checken zeker..
en terwijl word ik verliefd op elk veel te jong hangoortje van een fokker dat ik zie :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:58

Hm, misschien via hier? Is er geen goede fokker die een oudere voedster heeft?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:01

Het moet geen ouder beestje zijn, enkel heb ik hier gelezen dat er ze maar mogen gekoppeld worden vanaf +- 15 weken, en er worden er veel aangeboden die jonger zijn. Mijn mannetje is zelf ongeveer 2 jaar nu :)
En mijn moeder wilt niets van een fokker.