Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:43

Oké dan zijn die van ons relatief klein denk ik als ik het zo hoor. Behalve onze rengar, die is met 5,5 maand 3 kilo.

Ben benieuwd tot 8 maanden dan. Je ziet ze ineens goed groeien.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:45

Die van mij zijn met een naar net 3.3 kilo, en veel zwaarder moeten ze ook niet worden want dan zijn ze te dik.
Een htk is heel wat anders dan een Neko, Ginger of Sammy. Dat gewicht zegt dus niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:48

Niemand heeft hiet htk denk ik :+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:52

Beloven schreef:

Ja wel hoor. Hier 2 HTK kittens. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:59

En hoeveel wegen die dan?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:00

Beloven schreef:
En hoeveel wegen die dan?

Zijn nu 5 maanden en heb ze al eventjes niet meer gewogen, dus dat zal ik dan eventjes opnieuw moeten doen. :) Zal als ik tijd heb vd even het hier plaatsen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:02

Mijn kitten van 4 maanden woog laatst 1700 gram, haar broer 2200 gram, dus poes of kater maakt ook nog een groot verschil :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:02

Amable schreef:
Mijn kitten van 4 maanden woog laatst 1700 gram, haar broer 2200 gram, dus poes of kater maakt ook nog een groot verschil :)

Zijn dit HTK kittens? Ik denk dat onze 2 poesjes van 5 maanden ook rond de 1800 a 1900 wegen. Gok ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:09

Ons jongste poesje van 4 maanden weegt nu 2150 gram geloof ik.

De oudste van 8 maanden net 3 kilo en die van 5,5 dus ook 3 kilo.

En dan nog 3 van 5-6 maandjes die ik zo 123 niet uit me hoofd weet.

Wij wegen ze een keer per 2 weken denk ik.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:10

In principe wel, geboren op de hooizolder bij ons op stal, maar er is wel een knappe kater op bezoek geweest, we denken (baasje kater en ik) dat er een ragdoll op bezoek geweest is gezien het karakter van de kittens, maar zeker weten doen we het niet. Dit is mijn meisje:

Afbeelding

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:21

Alsof mensen hier alleen zitten als ze een raskat hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:27

Nouja lijkt zo, net zoals je alleen RC mag voeren. :+

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:44

Beloven schreef:

Huh je stelt op de vorige pagina dat je andere merken voert, niemand maakt daar een negatieve opmerking over en zegt juist dat iedereen moet voeren waar ze zich zelf fijn bij voelen, en nu doe je net alsof mensen zeggen dat je alleen RC mag voeren? Beetje onterecht negatieve opmerking, nergens voor nodig toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:01

Jodie_ schreef:
Beloven schreef:

Huh je stelt op de vorige pagina dat je andere merken voert, niemand maakt daar een negatieve opmerking over en zegt juist dat iedereen moet voeren waar ze zich zelf fijn bij voelen, en nu doe je net alsof mensen zeggen dat je alleen RC mag voeren? Beetje onterecht negatieve opmerking, nergens voor nodig toch?

Mwha ben hier toen een dierenbeul genoemd toen ik het zei eerst. En nu is het ineens goed.

Kwam alleen vragen hoeveel jullie kittens wogen ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:52

Je bent de enige hier die raar doet beloven??
Jíj stelt dat het gek is om geen Rc te voeren. Jìj stelt dat iedereen hier een raskat heeft?
Misschien moet je zelf niet zo voorbarig zijn, of je gewoon hier niet mengen.

Mijn HTK kitten van 12 weken is 1,86 kg en net een half uur geleden volgens de DA goed op gewicht.
Mijn HTK kitten-af van 1 jaar is nu 5,4 kg en moet op dieet O:)
Verder waren ze gelukkig gezond :) ga wel over 1,5 week naar de gedrags therapeut bij onze praktijk voor tips hoe ik mijn bange Pukkie kan benaderen en haar proberen tammer te maken... Ben benieuwd

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:56

Beloven schreef:
Jodie_ schreef:

Mwha ben hier toen een dierenbeul genoemd toen ik het zei eerst. En nu is het ineens goed.

Kwam alleen vragen hoeveel jullie kittens wogen ;)

Mag ik daar een quote van? Want dat is niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:00

xFioon schreef:
Je bent de enige hier die raar doet beloven??
Jíj stelt dat het gek is om geen Rc te voeren. Jìj stelt dat iedereen hier een raskat heeft?
Misschien moet je zelf niet zo voorbarig zijn, of je gewoon hier niet mengen.

Mijn HTK kitten van 12 weken is 1,86 kg en net een half uur geleden volgens de DA goed op gewicht.
Mijn HTK kitten-af van 1 jaar is nu 5,4 kg en moet op dieet O:)
Verder waren ze gelukkig gezond :) ga wel over 1,5 week naar de gedrags therapeut bij onze praktijk voor tips hoe ik mijn bange Pukkie kan benaderen en haar proberen tammer te maken... Ben benieuwd

Misschien beter lezen ;)

Ik had me hier gemengd. Toen ging het over eten en was ik een dierenbeul want ik gaf geen RC. Simpel.

Blijkbaar ben ik nog steeds een dierenbeul want gezellig is het hier nog steeds niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:02

Dat ligt echt helemaal aan jezelf, als jij gewoon je vraag had gesteld zonder over dat voer te beginnen was er niemand over je gevallen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:33

Beloven schreef:

Jawel, 1 van 3,6kg (gemiddeld) en 1 van ong 4,5kg.
Poes en kater en al ruim volwassen (10 en 9 jaar). :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:36

Oh en ik voer momenteel Josera, 10kg voor ong €13,- (ex verzendkosten) en de katten doen het er (meer dan) prima op.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:38

Ik heb 3 volwassen htk katten, 2 katers en een poes uit hetzelfde nest.
Zelf met de fles groot gebracht want mams kwam niet meer.
Wegen tussen de 4 en 5 kilo en zijn 6,5 jaar oud.
Mijn kleintjes zijn kruisingen tussen raskatten dus ook geen ras hihi.

Gezelligheid moet je zelf maken

Ik voer nutrivet brokken en kvv. Doen ze het super op.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:52

Beloven, doe nou niet alsof wij whiskas voer en htk katten verlagend vinden.
Ik vind htk ook leuk alleen ik wilde een keer wat anders en daarbij is Sammie ook een kwart htk kat, dus ik ben helemaal niet discriminerend naar htk katten toe :')

Denk dat je het probleem groter maakt dan dat het is en dat is jammer want dit een gezellig topic waar we handige tips uitwisselen en elkaar vragen stellen. En daarbij je moet niet alles naar je toe trekken dat wij dit en dat vinden. Je moet niet voor anderen gaan denken wat wij vinden. Je wilt momenteel zelf zo gevonden worden door het steeds te herhalen dat wij dat vinden volgens jou.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:15

Laat ons het gezellig houden he :P

Hier alleen maar HTK katten , paar gered ergens en paar zelf geboren al zijn ze hier in topic ook duidelijk geen voorstander van niet geholpen katten, begrijpelijk maar ik neem daar zeer zeker mijn verantwoordelijkheid over.

Vandaag DDay, straks naar da met de twee kittens om te steriliseren. Altijd spannend.

ik voer ook geen wiskas maar dat is omdat een van mijn katten er diarree van krijgt, heel eigenaardig. Hier krijgen ze aveve eten en veel vlees, heel veel :o weinig korrels. Oh en onlangs eentje met konijn zien lopen en die hebben ze blijkbaar opgepeuzeld dus rantsoen is heel uitgebreid. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:25

lor1_1984 schreef:
Oh en ik voer momenteel Josera, 10kg voor ong €13,- (ex verzendkosten) en de katten doen het er (meer dan) prima op.

zie net dat het €18,52 is ipv €13,-. :o
http://www.zoofast.nl/joseraclassic10kg-p-14454.html
Ik doe er met 2 katten denk 4-5 maanden mee, heb het in juli besteld en eind juli (zeg 1 augustus) ben ik het gaan voeren.
Ik ga overigens uit van 2 tot 2,5kg per maand, dus zeg 3 zakken per jaar wat neerkomt op ong €55,- op jaarbasis aan brokken.
Ben voor voer en snoepjes bij elkaar nog geen €100,- kwijt per jaar als ik Josera blijf voeren. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:47

Ik had hier nog geen week whiskas gevoerd, maar de kattenbak stonk zo gruwelijk. Daarna RC Kitten gekocht en so far super. Merken direct verschil, dus da's top.
Wat ik hierna wil weet ik nog niet helemaal zeker, denk gewoon RC Indoor.

Voer daarnaast Almo Legend natvoer blikjes, ziet er super uit, ook voor menselijke consumptie geschikt, en ruikt ook goed, vooral de kip-ananas _O-

Had altijd pee-wee korrels icm de peewee bak. Nu goedkopere hout korrels gekocht maar komt opzelfde idee neer, alleen hij wou er eerst niet op.. vannacht op mn bed geplast dus geslapen onder dun dekentje -O-
Dus ben benieuwd als ik straks thuis kom... denk dat gewoon ongelukje was, want daarvoor nog wel keer gepoept op de nieuwe bodem id bak.