Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:54

Onze pup vindt het niet fijn als het tuig over zijn kop/oren gaat. Wat is jullie ervaring met de Anny x open tuig? Is die ook nog veel te verstellen? Ik wou het liefst een tuig gebruiken en dat is hij tot nu toe gewend, maar ik wil er liever een die ook bij zijn kop open kan. Hij is nog in de groei dus ik twijfel erg of het het waard is om nu zo'n duur tuig te kopen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-12-23 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:11

Ach moonsparkle, beterschap voor m! Heeft ie een oorontsteking?

Ik heb de gewone AnnyX tuigen, die zijn zeker wel ruim te verstellen, maar hoe oud is hij nu ookalweer? Als hij nog veel groeit kan hij er natuurlijk nog uitgroeien. Je kan ook nog tweedehands kijken maar zeker de open tuigjes zie ik niet vaak langskomen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 15:17

ik adviseer mn puppybaasjes altijd om de tuigen in de puppytijd van marktplaats te halen en daar weer op te gooien als de pup uitgegroeid is. Zoals in een ander topic aangehaald zijn wij fan van de dog copenhagen air.
Ik gebruik de halssluitingen alleen op show als ik t tuig af wil doen en de showlijn er al aan zit. en dat gaat prima.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:23

Ik zie er wel wat van dog Copenhagen op Marktplaats staan, ik ben alleen vaak bang met tuigjes dat het dan toch niet past :') of klopt het maattabel wel aardig? Ik heb eerst zoveel in de dierenwinkel gepast

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 15:35

De maat overlapt iets. Dus als de S hier op zn uiterste zit, past de M ook bij onze honden
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 07-12-23 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:35

Ik een Anny X Open tuigje voor Sebbie :j Ze zijn naar mijn idee wel behoorlijk ruim verstelbaar!
Maar hier zijn tuigjes niet favoriet, zowel bij Sebbie als Enzo niet, dus ik gebruik ze alleen voor in de auto.

Mijn puppy niet heel puppy meer :D
9 maanden
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:46

Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat oppashond Joep hier een stuk meer gaat komen. *\o/*
Omdat ik zo goed voor hem zorg hebben zijn baasjes nu de tijd en ruimte om meer te werken en ook wat vaker zonder Joep op stap te gaan.
Joep gaat ook vaak zat mee op stap maar soms kan dan gewoon niet of is het ook fijn om ff zonder hond weg te zijn.
Komt nog bij dat de andere oppas ook meer verplichtingen heeft inmiddels dus ipv normaal maximaal 3 dagen per week en soms een (deel vh) weekend komt hij wsl 4+ dagen per week in de nabije toekomst.
En wanneer hij weer genoeg hersteld is van zijn achterhandverlamming komt hij ook weer geregeld overnachten.
Momenteel moet hij elk 1,5u plassen en ik heb het gevoel de hele tijd alert te moeten zijn dus de nachten zijn even geschrapt zodat ik dan ook echt mijn rust kan pakken en daardoor beter voor Joep, mijn eigen honden en mezelf kan zorgen de dagen dat Joep komt.
De lange wandeling lopen we gewoon wanneer Joep er is, dan neem ik hem gewoon in de buggy mee en laat hem tussendoor kleine stukjes lopen bij grasvelden/bosjes enzo. :)
Baasjes zijn ook erg blij dat ik een buggy heb, scheelt voor hen ook weer slepen met hun buggy. :))

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:56

Hier in de puppytijd ook via marktplaats besteld. Hurtta toen, die klopte prima qua maattabel.
Als ze hier een halsband om moet en er komt druk op worstelt ze (zeer dramatisch) net zo lang tot ze los is :+
Dus hier alleen tuigjes haha..

Wat is hij knáp Drico <3 En een gave rozet!

Wat heerlijk, oppashondjes <3
Wij deden dat voor Evi dus ook regelmatig. Daarom ook de knoop doorgehakt zelf een hond te "nemen".
De dagen dat ik thuis werk kan hier opzich ook makkelijk een 2e hondje bij haha

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 16:17

@warboel, Jaa! Dat zou je heel goed passen! Windhonden zijn wel een niche haha, heb je ze veel in jou omgeving? Hier zie ik ze heel weinig. We hebben er ook geen in opvang zover ik kan bedenken

Bo_Y schreef:
Met Saar hadden we de eerste 1,5 jaar dagopvang in Groningen. Beviel super goed. Daarna ging ik minder werken en kon ze ook mee naar kantoor. Nu werk ik helemaal niet meer, dus zijn we geen opvang nodig

Dat was bij ons aan de Gideonweg! Ik was geen eigenaar van de toko toen maar ik ben Saar eens tegengekomen in de krochten van onze administratie haha. Grappig!

@xSannee, Jaa sowieso droombaan! Heel dankbaar dat dit op mijn pad is gekomen. Heel anders dan een kantoorbaan maar vind het heerlijk met alle vriendjes om me heen <3

Hier ook een DogCopenhagen Air tuig. Bevalt heel goed al gebruik ik de voorsluiting nooit. Ves vind het prima als ie over der hoofd gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Mn meisje <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 16:41

Wij hadden ook Dog Copenhagen toen Arya jonger was, beide modellen gebruikt; in het begin die smalle en erna over gegaan op die brede padded variant. Ik ken ook genoeg mensen met AnnyX en dat vind ik ook zeer mooie tuigen qua pasvorm - qua materiaal vind ik ze wel minder ogen als bv DC padded variant of Non-Stop, maar dat is gewoon m’n gevoel erbij. Hier over gegaan naar Non-Stop jaren terug, maar die kun je idd niet losmaken bij de hals dus als dat wenselijk is valt dat inderdaad af.

Hurtta, Ruffwear en Hunter hebben ook vergelijkbare modellen, kwalitatief doen ze ook niet onder aan DC bv vind ik.

Ik kocht alles nieuw (al moet ik ook zeggen dat 4,5 jaar geleden het aanbod tweedehands toch ook echt wel een stuk minder was wat dit soort tuigen betreft. Dit is echt wel flink gegroeid de laatste jaren) en heb erna voor kleine prijsjes of gratis aan andere honden eigenaren gegeven :') Maar dit soort merken kun je idd prima tweedehands vinden, al vind ik dat ze er tegenwoordig nog geld zat voor durven vragen vaak terwijl ze al echt gedragen uit zien soms.

Toffe foto’s Flux!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:01

Oh flux, wat een toeval..

Wat een leuke foto’s, Flux

Ik had het eerste tuig van Senna van Marktplaats, dog copenhagen air en daarna een nieuwe. Nu heeft ze een non stop tuig

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:00

Vandaag is het Layla haar "gotcha" day! Precies 1 jaar geleden liepen we met Beer een dierenwinkel in en kwamen we er met Layla en Beer uit. Ons Canadees tussen alle Europeanen :D

Even was mijn man nog niet helemaal zeker dat ze wel kon blijen (iets met dat veel mensen - ook in dit topic - dat ze behoorlijk groot zou worden :+ ), maar eigenlijk had ze ons al heel snel ingepalmd.

Nu kunnen we terug kijken op een jaar vol met prachtige avontuur, kampeertrips, roadtrips, hikes, training, en knuffels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 21:08

Ik ben zo verliefd op haar <3

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:22

Heerlijke fotocompilatie! Ze is echt heel knap. Fijne gotcha day *\o/*
Hadden jullie jou wel eens een embark gedaan?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:51

Een hele knappe hond die layla!

Hier helaas een domper en was er al een beetje bang voor. De maat S is te lang voor Bonne en komt van onder over zijn piemel heen. Bonne is natuurlijk kort in het lijf. Qua omvang zit het wel oké.

Ergens ga ik twijfelen of ik het met maat XS wel goed heb gedaan want je zou enige overlap verwachten. Maar misschien moet ik gewoon erkennen dat dit tuigje niet geschikt is voor korte stevige honden.
Afbeelding
Afbeelding

De webwinkel zit in Nijmegen zie ik net dus ga mailen of ik misschien toch niet langs kan komen en hulp kan vragen bij passen. Ze hebben sowieso een opslag en misschien willen ze wel even helpen.

Nu pakket uitpakken van barkking en Bonne zit al heel de tijd te piepen haha.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:01

Gefeliciteerd met Layla! Wat een onwijs leuke fotos.

Lastig hè die tuigen! Ik ben voor Freek heel blij met zijn Dog Copenhagen tuigje.

Hier heb ik een complete KVV box besteld bij Floris Vlees! We hebben een extra vriezer gekocht, dus kunnen nu wat meer bewaren. Freek is dan wel klein, maar ik heb toch het bio/wild pakket besteld voor grote honden. Die snijden we dan zelf wel in kleine porties _O-

Het is wel weer de periode van vieze buiken :=

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:43

Zwarte hond nemen :Y)
Al heeft de onze een witte buik/poten, maar de vuilheid gaat er vrij makkelijk af! Maar dat ligt dus dan wel allemaal op de vloer >;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 23:00

Century schreef:
Zwarte hond nemen :Y)
Al heeft de onze een witte buik/poten, maar de vuilheid gaat er vrij makkelijk af! Maar dat ligt dus dan wel allemaal op de vloer >;)

Maar die zie je dan weer voor geen meter in t donker. :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:46

Dat klopt, dat is nog best wel onhandig.
Maar we hebben een lichtgevende lijn, dat helpt!

Mag ik jullie om advies vragen? Meeko lijkt eindelijk van de diarree af te zijn (yay! *\o/* ). Waar we nu erg tegenaan lopen is dat overdag eigenlijk een vrij voorbeeldige hond is. Wandelen gaat vrij goed, trainen, voeren, zindelijkheid (muv het plasje direct na z'n ontbijt, die is soms nog lastig te onderscheppen). 's Middags houdt hij zijn plas soms best lang op zelfs, ook als we tussendoor hem wel de mogelijkheid geven om te plassen. Dat gaat al vrij goed!
Maar in de avond wordt hij rusteloos. Wandelen gaat niet meer lekker (hij gaat veel liggen of is juist druk en heeft hyperfocus op elke grasspriet), hij loopt veel heen en weer, en ook al gaan we heel vaak met 'm naar buiten, hij doet meerdere plasjes binnen. Soms blaft hij tegen ons (dat is ook nieuw).
We dachten eerst onder- of overprikkeling, maar ook als we hem goed moe maken of juist meer rust geven, het is echt een ding geworden nu. Hem 's avonds in de bench leggen om te gaan slapen is nu ook een drama, terwijl dat zo goed ging.
Er zijn meerdere dingen waar ik aan denk (toch over- of onderprikkeling, last van tanden, angstfase, nog last van darmen ook al is diarree bijna voorbij), maar we weten het even niet zo goed, en het is soms best frustrerend om hem niet te begrijpen en zo goed te kunnen handelen.
Iemand een idee?

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 02:40

Slaapt ie ‘s ochtends en ‘s middags wel goed? Als je bedenkt dat pups zo’n 20 uur op een dag slapen dan zit je met een wandelingetje, een spelletje, eten al snel aan de wakkere uurtjes. Daarnaast denk ik toch ook nog aan ongemak. Hoe krijgt hij nu nog te eten en hoe laat is de laatste maaltijd? Als hij zich niet goed voelt dan wordt en bench soms ook als onprettig ervaren omdat ze geen fijn plekje kunnen vinden. Heb je de mogelijkheid om en ren om de bench te plaatsen? Voor wat meer vrijheid om een fijn plekje te zoeken?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 12:31

Century schreef:
Dat klopt, dat is nog best wel onhandig.
Maar we hebben een lichtgevende lijn, dat helpt!

Mag ik jullie om advies vragen? Meeko lijkt eindelijk van de diarree af te zijn (yay! *\o/* ). Waar we nu erg tegenaan lopen is dat overdag eigenlijk een vrij voorbeeldige hond is. Wandelen gaat vrij goed, trainen, voeren, zindelijkheid (muv het plasje direct na z'n ontbijt, die is soms nog lastig te onderscheppen). 's Middags houdt hij zijn plas soms best lang op zelfs, ook als we tussendoor hem wel de mogelijkheid geven om te plassen. Dat gaat al vrij goed!
Maar in de avond wordt hij rusteloos. Wandelen gaat niet meer lekker (hij gaat veel liggen of is juist druk en heeft hyperfocus op elke grasspriet), hij loopt veel heen en weer, en ook al gaan we heel vaak met 'm naar buiten, hij doet meerdere plasjes binnen. Soms blaft hij tegen ons (dat is ook nieuw).
We dachten eerst onder- of overprikkeling, maar ook als we hem goed moe maken of juist meer rust geven, het is echt een ding geworden nu. Hem 's avonds in de bench leggen om te gaan slapen is nu ook een drama, terwijl dat zo goed ging.
Er zijn meerdere dingen waar ik aan denk (toch over- of onderprikkeling, last van tanden, angstfase, nog last van darmen ook al is diarree bijna voorbij), maar we weten het even niet zo goed, en het is soms best frustrerend om hem niet te begrijpen en zo goed te kunnen handelen.
Iemand een idee?

Ik zag op FB een link naar een e-book van Michelle Vrolijk over honden en Giardia. Ik zeg niet dat je hond Giardia heeft maar wellicht iets om in het achterhoofd te houden.

https://michellevrolijk.nl/Giardia%20bo ... 4TS6LcKEhE

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 12:55

Volgens mij is Meeko getest op Giardia en was die negatief, als ik het goed heb onthouden.

Lastig wel Century, heeft het te maken met vuurwerk misschien, keer flink geschrokken ervan? Of toch wat alerter in het donker oid? Of toch nog iets inters in die darmen...

Gefeliciteerd met jullie jaar-lang-Layla! <3 Ze is zoo knap!

En mavantos; die pootjes _O- heel herkenbaar hahahah

Wij hebben vandaag op de cursus met vuurwerk geoefend (babyvuurwerk uiteraard). Evi is dan toch zo stoer, wel alert, maar staat dapper voorop & blijft bereikbaar, kan de spanning snel loslaten en kijkt vooral naar mij om even te checken of het normaal is wat er gebeurd :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:06

Fijn dat het vuurwerk goed gaat met Evi! Hier tot nu toe in huis ook, er zijn al weleens wat knallen maar meneer slaapt snachts gewoon door.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:33

Hier godzijdank geen tot heel minimaal vuurwerk maar. Heb in ieder geval nog niks horen knallen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:12

Ik durf hier ook slecht advies in te geven, want ik denk dat het een te complexe situatie is om via het internet wat over te zeggen, afgaand op dit verhaal, als ik eerlijk ben. Daar kan beter even dieper naar gekeken worden. Heb je niemand in je directe omgeving met kennis die even kan meekijken ook? Wat je wel kunt doen is even opnieuw te kijken naar hoe jullie huidige structuur/routine is; dat dat er goed in zit en ook genoeg rust genomen word of anders bijgestuurd word. Misschien even back to basic en dat opnieuw opbouwen, als daar nog wat valt te behalen.