Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bo_Y schreef:Met Saar hadden we de eerste 1,5 jaar dagopvang in Groningen. Beviel super goed. Daarna ging ik minder werken en kon ze ook mee naar kantoor. Nu werk ik helemaal niet meer, dus zijn we geen opvang nodig
Century schreef:Dat klopt, dat is nog best wel onhandig.
Maar we hebben een lichtgevende lijn, dat helpt!
Mag ik jullie om advies vragen? Meeko lijkt eindelijk van de diarree af te zijn (yay!). Waar we nu erg tegenaan lopen is dat overdag eigenlijk een vrij voorbeeldige hond is. Wandelen gaat vrij goed, trainen, voeren, zindelijkheid (muv het plasje direct na z'n ontbijt, die is soms nog lastig te onderscheppen). 's Middags houdt hij zijn plas soms best lang op zelfs, ook als we tussendoor hem wel de mogelijkheid geven om te plassen. Dat gaat al vrij goed!
Maar in de avond wordt hij rusteloos. Wandelen gaat niet meer lekker (hij gaat veel liggen of is juist druk en heeft hyperfocus op elke grasspriet), hij loopt veel heen en weer, en ook al gaan we heel vaak met 'm naar buiten, hij doet meerdere plasjes binnen. Soms blaft hij tegen ons (dat is ook nieuw).
We dachten eerst onder- of overprikkeling, maar ook als we hem goed moe maken of juist meer rust geven, het is echt een ding geworden nu. Hem 's avonds in de bench leggen om te gaan slapen is nu ook een drama, terwijl dat zo goed ging.
Er zijn meerdere dingen waar ik aan denk (toch over- of onderprikkeling, last van tanden, angstfase, nog last van darmen ook al is diarree bijna voorbij), maar we weten het even niet zo goed, en het is soms best frustrerend om hem niet te begrijpen en zo goed te kunnen handelen.
Iemand een idee?