Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Dankje! Ik ga even afwegen of misschien bestel ik ze gewoon allebei![]()
Skippy, ik denk dat mijn honden het in vergelijkbaar met veel honden het absoluut niet snel warm hebben door hun enorme conditie + Australisch ras. Maar ik wil ook in de zomer dingen van ze blijven vragen omdat zij ook in de zomer dingen willen doen. Nu kan Dundy (rooie cattle dog) sowieso enorm veel hebben en scheelt het dat hij een lichte vacht heeft. Maar Dexter heeft het met de afgelopen dagen best wel warm omdat de zon best heftig is. Met zn zwarte vachtje heeft ie het niet echt getroffen.
Voor mij is zo'n jasje dus vooral zodat ze het makkelijker kunnen hebben om even de frisbee te gooien, naar behendigheid te gaan en door het bos te rennen. Niet omdat ik dat per se van ze wil maar omdat ze zelf gemaakt zijn voor de sport
Kaus schreef:Skippy, ik denk dat mijn honden het in vergelijkbaar met veel honden het absoluut niet snel warm hebben door hun enorme conditie + Australisch ras. Maar ik wil ook in de zomer dingen van ze blijven vragen omdat zij ook in de zomer dingen willen doen. Nu kan Dundy (rooie cattle dog) sowieso enorm veel hebben en scheelt het dat hij een lichte vacht heeft. Maar Dexter heeft het met de afgelopen dagen best wel warm omdat de zon best heftig is. Met zn zwarte vachtje heeft ie het niet echt getroffen.
Voor mij is zo'n jasje dus vooral zodat ze het makkelijker kunnen hebben om even de frisbee te gooien, naar behendigheid te gaan en door het bos te rennen. Niet omdat ik dat per se van ze wil maar omdat ze zelf gemaakt zijn voor de sport
kiwiwitje schreef:Ik overweeg nog zo'n cooljas voor Boellie. Die heeft echt sneller last van de warmte.
Kaus schreef:Ik zou eerst een eliminatie dieet doen. Ik ben zelf fan van BarfMenu. Hun rollen bestaan volledig uit één dier dus kan je precies zien waar hij wel en niet tegen kan.
kiwiwitje schreef:Kaus schreef:Ik zou eerst een eliminatie dieet doen. Ik ben zelf fan van BarfMenu. Hun rollen bestaan volledig uit één dier dus kan je precies zien waar hij wel en niet tegen kan.
t problem is alleen;
een hond kan prima allergisch reageren op kip in brok. Maar niet op kip in kvv. bijv.
Dus dan ben je nog geen steek verder.
RoosvanBlue schreef:Nicky wat balen zeg! En ook jammer van de communicatie... maar inderdaad, jouw pup komt nog op je pad!![]()
Koeljasjes zijn hier met de vachten niet handig maar ga wel eens op zoek naar banden ofzo, die beardies kunnen er ook niet goed tegen.
RoosvanBlue schreef:Nicky wat balen zeg! En ook jammer van de communicatie... maar inderdaad, jouw pup komt nog op je pad!![]()
Koeljasjes zijn hier met de vachten niet handig maar ga wel eens op zoek naar banden ofzo, die beardies kunnen er ook niet goed tegen.
KimD schreef:RoosvanBlue schreef:Nicky wat balen zeg! En ook jammer van de communicatie... maar inderdaad, jouw pup komt nog op je pad!![]()
Juist voor die lange dikke vachten zijn koeljasjes fijner en beter dan banden, die hebben sowieso weinig effect omdat een hond er niet veel aan heeft om in de nek gekoeld te worden.
Edit: Net zoals Kaus draag ik de banden wel zelf.