Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:53

@KimD helder! Puk is dus de uitzondering wel. Ja, na de training snap ik nog wel met warm weer...
Toby lag gisteren (buiten 25 graden, in de tuin warmer en geen wind) de hele middag vol in de zon. Met 35 graden doet hij dat nog, maar haal ik hem elke 20 minuten wel naar binnen om af te koelen, want uit zichzelf doet hij het niet...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:56

Kaus schreef:
Dankje! Ik ga even afwegen of misschien bestel ik ze gewoon allebei :=

Skippy, ik denk dat mijn honden het in vergelijkbaar met veel honden het absoluut niet snel warm hebben door hun enorme conditie + Australisch ras. Maar ik wil ook in de zomer dingen van ze blijven vragen omdat zij ook in de zomer dingen willen doen. Nu kan Dundy (rooie cattle dog) sowieso enorm veel hebben en scheelt het dat hij een lichte vacht heeft. Maar Dexter heeft het met de afgelopen dagen best wel warm omdat de zon best heftig is. Met zn zwarte vachtje heeft ie het niet echt getroffen.

Voor mij is zo'n jasje dus vooral zodat ze het makkelijker kunnen hebben om even de frisbee te gooien, naar behendigheid te gaan en door het bos te rennen. Niet omdat ik dat per se van ze wil maar omdat ze zelf gemaakt zijn voor de sport :))

Als je een dag wacht kan ik je vertellen hoe de jetstream is, wij hebben vanavond training. :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:07

Kaus schreef:
Skippy, ik denk dat mijn honden het in vergelijkbaar met veel honden het absoluut niet snel warm hebben door hun enorme conditie + Australisch ras. Maar ik wil ook in de zomer dingen van ze blijven vragen omdat zij ook in de zomer dingen willen doen. Nu kan Dundy (rooie cattle dog) sowieso enorm veel hebben en scheelt het dat hij een lichte vacht heeft. Maar Dexter heeft het met de afgelopen dagen best wel warm omdat de zon best heftig is. Met zn zwarte vachtje heeft ie het niet echt getroffen.

Voor mij is zo'n jasje dus vooral zodat ze het makkelijker kunnen hebben om even de frisbee te gooien, naar behendigheid te gaan en door het bos te rennen. Niet omdat ik dat per se van ze wil maar omdat ze zelf gemaakt zijn voor de sport :))

Ah ja, dat snap ik wel! Donker haar is natuurlijk wel warmer ook! Toby is natuurlijk ook een vaalrode/beige, dat wordt minder snel warm.
En inderdaad: als ze echt iets willen doen op tempo, moet je iets. Toobs vindt wandelen óók een activiteit, dus in de zomer gaat het op laag tempo gewoon mee wandelen, en dan ook gerust 10km ofzo met 25 graden (het heetst vd dag met die temperaturen van 35 graden afgelopen zomers doen wij niet heel veel...). Beetje water mee en zoveel mogelijk op gras lopen voor de voetjes en dat is het. Maar dat is anders dan iets op hoog tempo doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 12:07

Ik overweeg nog zo'n cooljas voor Boellie. Die heeft echt sneller last van de warmte.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:19

Wandelen kent Dexter ook niet op laag tempo _O- Zij dragen beiden een fitbark dus ik kan precies zien wie wat aflegt. Over het algemeen legt Dundy ongeveer 5km af waar Dexter er 15 doet :))

Ik ben benieuwd naar je bevindingen Kim!

Kiwi, bij Boellie zullen zn spieren wel in de weg zitten? Die hond heeft zo'n massa.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:20

kiwiwitje schreef:
Ik overweeg nog zo'n cooljas voor Boellie. Die heeft echt sneller last van de warmte.

Als het voor in en om huis is kan ik die wat wij uit Engeland hebben echt aanraden, ik heb geen aandelen, maar die zijn echt waanzinnig goed! En vorig jaar echt behoorlijk wat jasjes geïmporteerd. :=

De Jet kwam net binnen, ziet er goed uit! +:)+

Afbeelding

Puk :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-04-20 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:22

In de zomer wandelen wij tussen 4u & 9u en/of in de avond na 20u, daartussen gaan wij eigenlijk niet op pad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 12:51

ja t is vooral voor na t wandelen, denk ik. in de tuin kiest ie schaduw en dat gaat goed. En in huis ook niks aan de hand. maar met wandelen heeft ie t snel warm en help hem graag wat afkoelen.

Geloof dat je daar ooit al iets over gezegd had KimD, over die wamte en in de spieren bij dit soort rassen.
Heb t liefst iets wat ik gewoon hier in NL kan bestellen enzo. hij heeft zulke rare maten..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:59

Ruilen met Dexter _O- Die is zo ontzettend smal dat niks echt aansluit om zijn borst.

Kim, jij hebt een S voor Puck denk ik? Dexter zit op 63 dus die zou ook S moeten. Ben met de BOT versie ook bang dat ie weer niet aansluit net als de andere jasjes. En ze hebben ook maar weinig maten. Heb ze een berichtje gestuurd om te vragen hoe verstelbaar de jasjes zijn maar ben bang dat ik geen reactie ga krijgen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:59

Ik hou dit topic echt niet meer bij, wat gaan jullie hard :').

Mag ik jullie om wat tips vragen?

Vanwege intolerantie en ontzettende diarree op brok krijgt AJ Vers vlees. Eerst Raw4Dogs, maar daar krijgt hij zulke harde poep van. Psylliumvezels bijgevoerd, maar het is heel erg lastig de juiste hoeveelheid te geven. Net te veel en hij heeft diarree, te weinig en weer te harde poep. Energielevel matig, wel beter dan op Darf.
Nu voer ik Darf (actief), maar hij heeft echt te weinig energie. Ik merk het aan alles. Meer voeren kan niet, dan wordt hij te dik.

Iemand tips? Iets met veel energie, liefst hypo-allergeen of vers. De meeste brokken kan hij dus niet hebben (DLG, WoW, Belcando, Prins, RC, Woof, de meeste geperste brokken) Ik zit nu naar Nature DogFood te kijken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:02

Als poep te hard is kun je evt iets orgaan bij geven. Maar dat is ook puzzelen hoeveel genoeg is.

Energie vind ik lastig. Misschien een deel van zn brok vervangen door iets van koolhydraten?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:07

Ik zou eerst een eliminatie dieet doen. Ik ben zelf fan van BarfMenu. Hun rollen bestaan volledig uit één dier dus kan je precies zien waar hij wel en niet tegen kan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:10

Kaus schreef:
Ik zou eerst een eliminatie dieet doen. Ik ben zelf fan van BarfMenu. Hun rollen bestaan volledig uit één dier dus kan je precies zien waar hij wel en niet tegen kan.

t problem is alleen;
een hond kan prima allergisch reageren op kip in brok. Maar niet op kip in kvv. bijv.

Dus dan ben je nog geen steek verder. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:13

Maar dan weet je wel welke rollen vlees je kan voeren toch? Tenzij je dan per se brok wil voeren maar dat lijkt me een enorme puzzel als hij op zoveel dingen slecht reageert.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:13

kiwiwitje schreef:
Kaus schreef:

t problem is alleen;
een hond kan prima allergisch reageren op kip in brok. Maar niet op kip in kvv. bijv.

Dus dan ben je nog geen steek verder. :)

We hebben eliminatie gedaan met 1diersoort rollen, hij is nergens allergisch voor op het eliminatie dieet. Alle diersoorten verdraagt hij goed :7. Ook met Darf & Raw4Dogs krijgt hij alle soorten en geen enkele soort is een probleem.

Gedroogd verdraagt hij rund absoluut niet.

Hij reageert dus echt op 'iets' in de brok. Ik denk zelf de manier waarop de eiwitten verwerkt worden, aangezien hij op vers vlees nergens last van heeft.

@kiwi: wat voor koolhydraten zit je dan aan te denken?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:21

Iets met graan bijv als ie daar tegen kan. omdat dat ook t makkelijkste zelf te regelen is.

een andere optie is een vet toevoegen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:29

Die koeljasjes is ook wel iets voor ons om naar te kijken. Joep heeft met zijn hartproblemen het nu al zwaar met de warmte. Durf hem al bijna niet meer mee te nemen met wandelen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:41

Nicky wat balen zeg! En ook jammer van de communicatie... maar inderdaad, jouw pup komt nog op je pad! :)

Koeljasjes zijn hier met de vachten niet handig maar ga wel eens op zoek naar banden ofzo, die beardies kunnen er ook niet goed tegen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:42

Die koelhalsbanden bedoel je? Die doen voor mijn gevoel helemaal niks. Al vond ik ze wel fijn om zelf te dragen vorige zomer _O- Maar ik heb dan ook geen haar om mijn nek.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:44

kiwiwitje schreef:
Iets met graan bijv als ie daar tegen kan. omdat dat ook t makkelijkste zelf te regelen is.

een andere optie is een vet toevoegen.

Graan kan hij goed tegen. Vet krijgt hij al bij, maar als ik hem meer geef dan komt het er of in de ontlasting of via overgeven gewoon weer uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:50

Ik zou hem niet meer geven. Eerder minder vlees en aanvullen met iets van graan en vet. Ik ben zelf fan van Paardenvet. Dat heeft chick er met gemak doorgehaald toen ze zoogde. terwijl ik t met voer niet voor elkaar kreeg. in combi met paardenvet kon ze t zogen prima aan, minder voer en gewoon weer mee wandelen tijdens de zoogperiode.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:51

RoosvanBlue schreef:
Nicky wat balen zeg! En ook jammer van de communicatie... maar inderdaad, jouw pup komt nog op je pad! :)

Koeljasjes zijn hier met de vachten niet handig maar ga wel eens op zoek naar banden ofzo, die beardies kunnen er ook niet goed tegen.

Je zou ze evt korter kunnen laten trimmen toch? en dan een koeljas aan doen. Onze Border heeft ook flink vacht maar heeft wel baat bij zn koeljas

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:52

RoosvanBlue schreef:

Juist voor die lange dikke vachten zijn koeljasjes fijner en beter dan banden, die hebben sowieso weinig effect omdat een hond er niet veel aan heeft om in de nek gekoeld te worden.

Edit: Net zoals Kaus draag ik de banden wel zelf. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:31

Ik wil voor Arya ook wat in huis gaan halen ja. Sowieso een bak met water om in te spelen zodat ze via de pootjes kan afkoelen maar zo'n koel jasje lijkt me ook wel wat. Met d'r grotendeels zwarte en al langere vacht trekt ze de zon ook lekker aan.

nicky
Jeetje wat balen zeg :( Ik denk idd ook; it wasn't meant to be. Maar balen blijft het toch ja :(

Kwam deze net tegen op Facebook :+ :')
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:39

KimD schreef:
RoosvanBlue schreef:

Juist voor die lange dikke vachten zijn koeljasjes fijner en beter dan banden, die hebben sowieso weinig effect omdat een hond er niet veel aan heeft om in de nek gekoeld te worden.

Edit: Net zoals Kaus draag ik de banden wel zelf. :+

Ja alleen het grooote nadeel is de klitten die je ervan krijgt En ik ben met Jones (nu) al zeker 3 uur per week aan het kammen.

Nynkster dat is een overweging maar wil ik liever niet. Jones probeer ik weer te laten groeien en met Jackie wil ik misschien wel eens shows lopen dus dan is het geen optie.