Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 21:47

finnens schreef:
Kiwitje ik snap je punt zeker, het is van twee kanten te bekijken. Stel we hadden 1 keer gesneden in onze gezonde hond om te castreren, hadden we nu meer operaties bespaard waarschijnlijk ivm de tumoren en was ze nu misschien gezonder oud geworden. Maar je weet het nooit. Het is een lastig dilemma vind ik, elke keus die je maakt brengt bepaalde risico's met zich mee. Ben er nog niet 100% over uit welke risico's ik zwaarder vind wegen. De evt. gedragsverandering vind ik ook wel zwaar wegen.

Punjab, dat klinkt positief inderdaad! Fijn dat het voor senna goed heeft uitgepakt.

Ik ken een hoop teefjes die zonder tumoren(zeker de tumoren waarom je laat “helpen”) of problemen oud geworden zijn.
Je kan gewoon niet in de toekomst kijken. En dag maakt het lastig.
Maar zolang mijn honden er geen, direct op dat moment ,medisch of mentaal voordeel heeft ik het niet doe.
Ik heb daardoor ook wel wat pupkopers afgewezen. Die echt duidelijk zsm binnen een jaar wilden laten helpen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:53

Galaika schreef:
Troy is natuurlijk geen teef maar we gaan hem waarschijnlijk castreren over 2 maanden. Kan nu al, hij is 8 maanden maar we wachten nog even. Castratie is echt wel nodig voor zijn gedrag.

Al wel gecontroleerd of zijn gedrag verbeterd door bijvoorbeeld chemische castratie?

Dat is iets wat ik zelf absoluut eerst zou doen voordat ik bij Bodhi zijn balletjes er af zal halen. Wat er af is .. kan er niet meer bij. Als dit ook bij teefjes 'gezond' zou werken dan zou ik zeker voor die keus gaan.

Loolotte

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:54

Met een teef zou ik gewoon geen zin hebben in de loopsheid elke keer := Maar ik ken zowel honden die er 'beter' als 'slechter' op zijn geworden na castratie, en bij reuen heeft het zowel voor- als nadelen voor de gezondheid. Bij teven zou ik dat niet weten. Dus gewoon doen wat goed voelt toch? Hero is niet lastig zo, dus dan wil ik hem niet castreren. Misschien verandert dat ooit, who knows.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:05

Ik ken maar weinig reuen waarbij het gedrag echt verbetert door castreren. Gedrag als rijden (op mensen), dominantie, onzekerheid etc worden namelijk eigenlijk nooit verbeterd. Alleen zoals Kiwi noemt, de obsessie met teefjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:40

Echt agressie wordt bij reuen wel vaak minder omdat ze niet meer hormoon aangedreven worden. Veel andere problemen worden ook veroorzaakt door externe factoren, inclusief rijden. Helaas heeft het merendeel van de reuen (überhaupt honden) eigenaren geen flauw benul hoe hun hond werkt en in elkaar zit.

Dan gaat het mis, honden ontwikkelen gedrag wat niet op een goede manier benaderd wordt en leren daardoor zichzelf aan dat het gedrag is wat voor aandacht zorgt. Negatieve aandacht is ook aandacht en vaak een bevestiging voor de hond.

Bij ons worden alle teven geholpen die niet voor de fok dienen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 01:41

Ik ken eigenlijk alleen maar reuen die er beter van zijn geworden, dominant gedrag verminderd rij gedrag verminderd gewoon fijnere stabielere honden. Eentje is zelfs op 6 jarige leeftijd nog gecastreerd omdat zn eigen gedrag hem in de weg zat. Enige “echte” reuen die bij mij nog in de groep zitten moeten hele dagen in aparte kenneltjes zitten ondat ze steeds met elkaar op de schop willen nou wat zijn die honden blij dat ze hun balletjes mogen behouden.
Mijn teven zijn beide gesteriliseerd joy met 8 maanden al en niet zozeer dat ik het wilde maar omdat ze een dubbele baarmoeder ontsteking kreeg en het moest. En zij is er niks meer of minder van geworden.
Met mila hoop ik ooit op een nestje dus daar ben ik voorlopig niet van plan om te steriliseren maar als dit niet de bedoeling zou zijn geweest zou ik er niet over twijfelen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:56

Hier ook enkel zeer positief over gedrag na castratie. Op kymo na alles geholpen hier. Over Kymo castreren twijfel ik wel ivm hij zeer correct is in gedrag naar andere honden en ik nog steeds niet weet of ik hem uitgebreid wil laten testen en mogelijk wil laten dekken mits alle testen oke zijn. Gewoon omdat hij zeldzaam leuk is in gedrag, karakter en schoonheid. Ik gun veel mensen een ontzettend leuk, actief, middelmaat hondje. Maar hij is nog jong en heb absoluut geen haadt met iets. Hij mag eerst flink volwassen worden en uitzwaren enz. Ook met 7 a 10 jaar leeftijd kan hij nog dekken en kan ik zelf wat houden haha

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:34

Mijn Bodhi heeft niet zulke gedragingen en valt ook niet naar iedere hond uit. Er zijn wel wat honden waar hij sneller op focussed en dat heeft volledig te maken met wat er op 11 maanden is gebeurd. Hij laat zich dan horen door te blaffen en dit wordt al steeds beter en beter. (en dus minder). Maar er zijn ook genoeg honden waar hij heerlijk mee kan spelen :)

Ik gok dat als ik hem laat castreren dat juist het onzekere gedrag meer naar boven komt. En dat zou ik erg zonde vinden. Dat is voor mij dus een reden om hem niet te laten helpen. Ik merk helemaal niets specifiek reu-eigen aan hem dus hier ook totaal geen reden voor.

En anders zou ik toch eerst voor chemische castratie gaan.

Wat betreft het eventuele toekomstige teefje, al eerder gezegd, die zal wel geholpen worden zolang een andere optie niet mogelijk is.

Hier nog een kleine twee weken voor het hopelijk zo ver is! *\o/* Tussen 9/13 mei kan het gebeuren. 12 mei is het Moederdag & 13 mei is de sterfdatum van mijn stiefvader … hele 'mooie' datums dus, ben benieuwd wat het lot in gedachten heeft! *\o/* *\o/*

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:47

Nja, ik wil hem op zich wel eerst chemisch laten castreren. De hondenschool raadde wel aan om meteen gewoon te castreren. Hij gedraagt zich zwaar verkeerd tegenover honden en mensen en we krijgen er maar geen grip op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:52

Dan zou ik eerder kijken naar een fatsoenlijke gedragstherapeut dan naar castreren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:59

Ik zou het inderdaad eerst 'uitproberen', voor hetzelfde geld doet het niets en gaat het juist wel averechts werken en zoals ik al zei .. wat er af is .. is er af. :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 11:19

Ik ga mee met het advies van KimD! En anders is chemisch een optie.

Grote kans dat het gedrag totaal verkeerd geïnterpreteerd word. En dan ben je veel verder van huis als je castreert.

Djessey was gisteren al weer 9 weken!

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:51

kiwiwitje schreef:
Ik ga mee met het advies van KimD! En anders is chemisch een optie.

Grote kans dat het gedrag totaal verkeerd geïnterpreteerd word. En dan ben je veel verder van huis als je castreert.

Djessey was gisteren al weer 9 weken!

[ [url=m/9g6fl3.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IjSXqH.png]Afbeelding[/url] ]

In een keer is het echt een hondje! En ik vind haar op mama lijken.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:51

Waaw kiwiwitje 9 weken al ! Gaat snel he

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:52

Galaika, wat vervelend.. zou inderdaad ook kijken naar een gedragstherapeut. Misschien helpt castreren wel maar ben bang dat het niet ineens alle problemen gaat oplossen.

Ze wordt al groot kiwi! Die witte voetjes zijn zo leuk <3

Mn vriend was vanacht weg dus mocht sammy even voor mijn partner spelen, alleen slapen vind ik stom O:)

Afbeelding
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:55

Finnens ze lig ook echt heerlijk te slapen. Senna mag dat ook als de grote baas van huis is.

Denise ik zeg 10 mei op mijn verjaardag.

Kiwiwitje wat een schatje, ze straal ook echt vriendelijkheid uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 11:57

Ze lijkt op mama in haar oogopslag. Ze heeft alleen wel veel meer gezichtsuitdrukkingen dan haar :') Maar tot nu toe lijkt ze wel beter dan mama. Iets ronder kopje en betere oren. Hoop dat ze zo blijven. Goed in de gaten houden met wisselen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:03

Jeetje wat een knapperd <3 Ik vind haar juist veel meer op papa lijken!

Ik zou ook beginnen met een gedragstherapeut Galaika. Zeker met het gedrag dat je hier de afgelopen tijd hebt beschreven. Castreren is permanent. Als het niet helpt maar helemaal verkeerd uitpakt en de hond juist enorm onzeker wordt kan je niet meer terug.

Ik heb Dundy met 11 maanden laten castreren. Achteraf spijt van maar ik dacht toen dat ik het juiste deed. Hij lijkt er geen last van te hebben. Is niet onzeker naar honden, destijds wel naar mensen maar eigenlijk is hij daar voor 80% ook wel uitgegroeid.

Laatste paar keren sprong hij helemaal blij kwispelend naar mensen toe die hij maanden niet had gezien. Dus nu gaan we van twee jaar lang trainen om niet bang te zijn naar aanleren om niet op te springen _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:04

Hier ook één die af en toe op bed slaapt! Maar als hij het te warm krijgt verkiest hij de grond toch boven het lekkere bed. Van de week werd ik wakker met 'buikpijn' en toen bleek hij met zijn kop half op mijn buik/heup te liggen wat natuurlijk best wel zwaar werd :') Hij komt ook wel graag lekker tegen me aan liggen voor zo lang het duurt. Heerlijk heh!

Nou ben benieuwd! Ik zou 13 mei ook wel heel bijzonder vinden, maarja .. ook wel gek.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 12:41

Wel mooie datums! Hopelijk houd t teefje zich eraan.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:01

Even ego post 2de plek op show vandaag *\%/*

Afbeelding
Afbeelding

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:49

candalisa schreef:
Even ego post 2de plek op show vandaag *\%/*

[ [url=m/Ms4LUj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jJRlel.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met het behalen van je 2e plek ! Super zeg *\o/*

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:49

Afbeelding
Afbeelding
En Skye was derde <3 happy puppies, happy puppymommies !

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 14:12

Gefeliciteerd!!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:14

Wauw gefeliciteerd! Knappe puppy’s!