[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:20

Nope geen verzekering hier. Mocht er iets gebeuren dan gaat het van de spaarrekening af.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:04

__PSM__ schreef:
Dommel wordt voorlopig niet gecastreerd, hij is op de heupen goedgekeurd en inmiddels ook op show gekeurd dus inmiddels goedgekeurd als dekreu voor het ras :) als t goed is mag hij dit jaar zijn eerste nestje krijgen :)

7 en 8 oktober loopt hij de show in Zwolle met zijn fokker, als ik dan zelf niet lig te bevallen :P gaan wij kijken :) als hij daar een goed resultaat haalt wordt hij Nederlands kampioen.

Zijn er daar nog andere bokkers aanwezig? Hihi als ik nog rond kan lopen wil ik jullie mooie honden ook graag zien :)

Jammer! Ik heb nog getwijfeld te gaan maar uiteindelijk toch voor Douai in Frankrijk op 7 oktober en voor Charleroi op 8 oktober. Gekozen
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 13-08-17 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:08

hier ook geen verzekering, heb het eens overwogen, maar was op jaarbasis was het bijna 500€ voor 2 honden. De standaard jaarlijkse controle en vaccinatie komt niet eens boven het eigen risico. Maw alleen als er iets mis gaat heb ik er iets aan. Als ik dat bedrag jaarlijks gewoon in een apart potje zet, dekt het al alle onvoorzien omstandigheden van de voorbije 4 jaar. (ok ik klop hout af, want er kan altijd iets serieus mis gaan natuurlijk).

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:17

Hier ook geen verzekering. Al aardig wat kosten gehad, maar volgens mij is het meeste niet op de verzekering te verhalen. Zoals sterilisatie en vaccinaties. Voor het oog ook rond de 600 euro kwijt, maar dat gelukkig betaald door de wa verzekering van de eigenaar van de kat.

Hier dus gesteriliseerd, heel jammer want Keet is echt prachtig maar ik gok dat we nooit tijd zouden hebben voor een nestje. Zou er geen 8 weken vrij voor kunnen krijgen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:37

Wij hebben ook geen verzekering. We sparen uiteraard wel voor Wiebe, zodat we financieel tot op zekere hoogte geen problemen hebben als er iets gebeurd.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:31

Wij hebben het er toen wel over gehad met onze dierenarts en die zij dat ze het aanbeveelt om hem te laten castreren maar het kan of goed uitpakken of minder goed en daar zit ik een beetje tegenop.

Kwa verzekering hebben we geen verzekering maar mocht er iets gebeuren gaat het van de spaarrekening af.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:18

__PSM__ schreef:
Dommel wordt voorlopig niet gecastreerd, hij is op de heupen goedgekeurd en inmiddels ook op show gekeurd dus inmiddels goedgekeurd als dekreu voor het ras :) als t goed is mag hij dit jaar zijn eerste nestje krijgen :)

7 en 8 oktober loopt hij de show in Zwolle met zijn fokker, als ik dan zelf niet lig te bevallen :P gaan wij kijken :) als hij daar een goed resultaat haalt wordt hij Nederlands kampioen.

Zijn er daar nog andere bokkers aanwezig? Hihi als ik nog rond kan lopen wil ik jullie mooie honden ook graag zien :)

Lewis is dan beide dagen in de tussenklasse(Pointer)
Hoewel die al 5 CAC´s heeft vanuit de jeugd haha, gaat mij alleen om de BOB :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:19

Aranel schreef:
Wij hebben ook geen fok plannen met Eve, maar ik heb ook nog nooit eerder een teef laten castreren. Ik hoor verhalen over incontinentie na castratie, een lelijke vacht, gewichtstoename enz.

Maar ja, op kanker zit je ook niet te wachten natuurlijk..

Dit is ook goed om te lezen ;)
http://healthypets.mercola.com/sites/he ... fects.aspx

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:07

IngeN86 schreef:
__PSM__ schreef:

Wat betekend dat? Whahahah Dommel loopt niet voor niets met de fokker, ik ben er totaal niet in thuis :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:16

__PSM__ schreef:
IngeN86 schreef:

Wat betekend dat? Whahahah Dommel loopt niet voor niets met de fokker, ik ben er totaal niet in thuis :P

CAC zijn de punten die je nodig hebt voor de kampioenstitel;) Die krijgt de beste teef en reu.. Maar je kan de titel pas afsluiten als ze minimaal 27 maanden zijn. Je hebt 4 CAC´s nodig, waarvan de laatste dus na 27 maanden. Lewis is nu 15 maanden;)

Hij is NL Jeugdkampioen, door 3 shows achter elkaar de jeugdklasse te winnen, dan krijg je al automatisch 1 CAC als ze jeugdkampioen zijn geworden. Maar elke show was die ook beste reu en 2x ook BOB, dus had die totaal al 4 CAC´s.
En heb hem in Rotterdam nog een keer in de jeugd gezet voor de benelux jeugdwinner titel, daar was die ook beste reu en BOB dus nog een CAC erbij;) Hij hoeft dus eigenlijk helemaal niet meer naar de show in NL tot 27 maanden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:23

Ah, dat dus :P

Haha over die 27 maanden had de fokker t ook al :P geen idee of we dat ook gaan doen :P vind ik best wel duur voor onze lieve huis, tuin en Keukenhond :P

Dommel heeft nu twee CAC's als ik t goed heb onthouden, zwangerschapshoofd... En hopelijk verdiend hij die andere twee in Zwolle :) dat is geloof ik de bedoeling van de fokker :P

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 00:03

mag ik ook gezellig mee komen kletsen? Wij hebben in 2016 een pup in huis gekregen, inmiddels is onze Flynn nu net 1 jaar geworden. Zijn wij welkom om mee te kletsen? :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:19

Ik zou zeggen:"waarom niet?" Jij kan misschien ook ervaringen delen.
Cita is inmiddels ook 14maanden.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:34

Gezellig! Join the club! *\o/*
Enzo maakt er tegenwoordig een sport van om mij aan te staren. En ik hoef bij wijze van maar mijn grote teen te bewegen en meneer komt weer poolshoogte nemen :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:05

Lol Cita vergelijken we altijd met een stokstaartje. Die strekt haar nek ongelooflijke om elke beweging die ik maak te kunnen volgen, wanneer ze me niet fysiek kan/mag volgen

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:38

Tara is ookal 16 maand oud, dus wees welkom :D

Iemand tips voor iets tegen teken? We hebben een seresto band aangeschaft, maar ze blijft vol met teken zitten als we uit het bos komen :(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:51

Ik doe advantix pipetjes en enkel nog maar dode teken gevonden

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:52

Hier schapenvet bonbons met knoflook, tot op heden toe geen enkele teek gevonden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:46

_classic schreef:
Tara is ookal 16 maand oud, dus wees welkom :D

Iemand tips voor iets tegen teken? We hebben een seresto band aangeschaft, maar ze blijft vol met teken zitten als we uit het bos komen :(

Ander stukje zoeken. Bij mij in het park is de ene helft heel ernstig en aan de andere kan van het water niks.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:50

De hondjes bij mijn ouders zijn ook heel gevoelig voor teken. Het enige wat bij hen helpt, is iedere keer dat ze naar het bos gaan (dat is niet zo vaak, vandaar dat het wel kan imo) ze insprayen met zo'n vlooien-en teken spray. Gewoon oppervlakkig over de vacht, een keer of 10 per hond (het zijn honden van 7 en 11 kilo) en ze blijven teek vrij. Anders zitten ze er echt onder..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:25

Kenzo was ook niet de bedoeling om te castreren maar buikbal en erg grote onderbeet daar wil ik niets mee qua fokken ;)

Finnley heeft ook geen stamboom maar in principe ook niet castreren. Als hij lekker op groeit en leuk karakter heeft en heupen ellebogen en DM oke zijn dan graag proberen een golden retriever teef (hij is langhaar duitse herder) te vinden voor dekking. Wil graag een kruising van deze rassen erbij maar wel uit geteste gezonde ouders. Echter dit plan was met Kenzo en zet dat net zo gemakkelijk weer uit mijn hoofd. Ik zie wel wat de tijd brengt. Stamboom zegt mij niets. Gezonde geteste ouderdieren van liefst verschillende rassen wel ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:23

Welkom Lonnie!

De meeste hebben geen verzekering dus. Ik twijfel nog. De goedkoopste is 14 euro nog wat en dekt uiteraard geen vaccinaties/castratie etc maar je kan er met grote dingen wel het een en ander op verhalen begreep ik van een aantal FB vrienden die wel verzekering hebben. Wij sparen uiteraard elke maand maar doordat ik nog geen vast werk heb wisselt dat wel eens. Ik twijfel dus nog.

Overmorgen gaan we haar ophalen!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:35

Boemklatsch schreef:
Hier schapenvet bonbons met knoflook, tot op heden toe geen enkele teek gevonden.

Ik kom weer even binnen vallen :')

Maar pip krijgt deze ook en ze heeft ook nog nooit een teek gehad. Ben normaal altijd een beetje sceptisch over dit soort dingen, geloof t nooit zo maar we lopen echt veel in het bos en nog 0 teken :)

En ook geen verzekering hier. Alles komt van haar eigen spaarrekening _O-

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:51

Hier bravecto en 1 x een teek gezien toen ik het al heel lang niet gegeven had. Geef het niet zoals dosering voorschrijft maar wat minder

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:17

de jack heeft 2x advantix gehad en de stippels Simparica, gezien de grote enorm reageert op pipetten en Cita meer in het water zit dan niet. Sindsdien alleen maar dode teken. Voorheen controleerde ik na elke wandeling (soms wel tot 10 teken per hond) en ondanks veelvuldig controleren dikke teken die al losgelaten hadden in huis en nog minimaal 1/dag die vast hing en zich al tegoed had gedaan aan mijn honden. In het bos viel de tekendruk beter mee dan aan de waterkant (waar er hier overvloed van is).