Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:41

Jodie, de hengel bedoelde ik met 'stokje'. Ik kon niet op het woord komen. Daar is hij dus helemaal gek op. De rail heeft ie ook. Is leuk, maar wel samen met mij. Alleen is saai :')
Laser ben ik niet zo'n fan van omdat ik het belangrijk vind dat hij wel echt iets kan pakken. Lasers schijnen nogal voor stress te kunnen zorgen omdat ze het wel achterna kunnen gaan maar nooit écht tussen de pootjes kunnen pakken. Dat andere ding met dat automatische touwtje vind ik wel erg handig!
Ik ben in elk geval blij dat ik een mogelijke oorzaak gevonden heb. Ik blijf hem bezig houden. Sowieso goed voor hem.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:45

Jodie_ schreef:
Denkspellen ben ik fan van :j en ook ontzettend van de Catit Speelrail. Ken geen kat die dat ding niet geweldig vindt. Ik zag trouwens ook dat ze automatische laser pointers hebben bij Zooplus, misschien is dat een idee, heb je geen lamme arm van het spelen :') oh en ik kom nog meer automatisch speelgoed tegen.

De laser: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/verschillende/met_baterijen/185911
Speelgoedtouw autoamtisch: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/493865

Die laser zou ik niet aanraden :Y) Die schijnt namelijk gewoon willekeurig in de rondte, dus ook over de muur.... Gaat ie alsnog omhoog :P

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:45

Zijn ze geholpen beide?[/quote]
Denk het niet gaby, anders zou ze daar vast wel antwoord op hebben gegeven. :)[/quote]

Vast niet en ik hoop van harte dat ze straks niet met 2 tienermoeders zit >;)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:46

Haha hopelijk blijft het helpen! Ik ken wel een hoop katten in de omgeving die ongewenst gedrag gaan vertonen omdat het binnenkatten zijn die te weinig uitdaging hebben. De kat van mijn schoonvader was een ontzettend lastig beest maar daar werd ook eigenlijk nooit wat mee gedaan, heb voor de gein eens zo'n 50ct hengel van de Action gekocht en sindsdien lichten d'r oogjes al op zodra je dat ding in de handen neemt. Zo leuk om te zien! Van luie kat waar je niks mee kon ligt ze binnen een paar seconden onder een stoel met grote ogen en een waggelend achterwerk, klaar om de knalroze muis aan de knalroze hengel op te jagen. :') Zo grappig.

Hahaha de laser die ook omhoog gaat, inderdaad niet zo handig als je je behang juist heel wilde houden :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:50

Jodie_ schreef:
lor1_1984 schreef:
*schuift Mowgli naar voren* :')

Haha! Ook niet met lichtgevende balletjes? En is het zo'n luie donder dan ofzo of vind ie balletjes gewoon niet leuk? -O-

ze vind de cat-it gewoon niks aan. :')
Maar de roodgele roundabout van zooplus, waar een beetje kattenkruid in het balletje zit is de bom. *\%/*
Verder speelt ze soms met soft balletjes, kong kickeroo, veertjes, rietjes en papieren tassen.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:53

Ik heb een kattentuin van 8x6,5 m. met beplanting, ligplanken, takken waar ze in kunnen klimmen en op die manier in hoger gelegen mandjes kunnen klimmen. Ook touwen, kijkgaten naar de steeg waar regelmatig andere katten langs wandelen, krabplanken, gras, zand, tegels en een hoek vol rotsen waar regelmatig kikkers tussen zitten.
Ze mogen er in wanneer ze willen, dus uitdaging is er naar mijn idee wel. Ik verstop ook regelmatig wat lekkers voor ze zodat ze lekker bezig blijven.

lor1_1984

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:55

Soms hebben ze gewoon wat meer afwisseling/uitdaging nodig. :)
Dat kan ook het aanleren van kunstjes zijn als pootje, high five, rechtop staan, buigen, op je handen balanceren, zitten, liggen, omrollen etc.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:57

Hey! Daar zeg je wat! Ik denk dat hij daar best wel wat aanleg voor zou kunnen hebben. Ik ben morgenmiddag vrij........ O:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:07

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:09

Leuk! Gaan we morgen eens een voor zitten samen. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:03

gaby12 schreef:
Zijn ze geholpen beide?

Denk het niet gaby, anders zou ze daar vast wel antwoord op hebben gegeven. :)[/quote]

Vast niet en ik hoop van harte dat ze straks niet met 2 tienermoeders zit >;)[/quote]

niet zo negatief meiden :P mijn enige niet geholpen (en geplande) kat was pas zwanger na meer dan 1 jaar maar wij wonen natuurlijk heeeeel afgelegen.

morgen gaan Benny en Iza, beiden zes maand, geholpen worden (DA had nog wat gewacht maar ik niet) := , wou ze graag samen brengen, dan hebben ze zowaar hetzelfde leed ondergaan :D maar bij Fonkel en Ariel ging dit allemaal heel vlot dus ben echt blij, kunnen ze eindelijk wat meer van de boerderij gaan verkennen, alleen liever niet de straat aub _/-\o_
Maar lang zou dit sowieso niet meer duren, binnenkort kunnen ze even hoog springen als de rest en dan zijn ze zo uit de stal door de schietgaten :')
Van de vijf katten heb ik nog altijd eentje die niet geholpen is, ga eens vragen of ik ze een pil kan geven ofzo, voor het geval er nog meer katten sneuvelen, vind het wel een heel mooie ervaring die kittens :o . En vind ik geen 5sterrenhoteltje dan blijven ze gewoon, plaats genoeg :P .

Afbeelding

Afbeelding

alleen wordt het wel tijd dat ze meer ruimte krijgen, ze breken soms mijn kot af _O-

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:08

Wat een leuke filmpjes! Wij hebben een giga toren van wcrollen gemaakt waar we dan snoepjes in verstoppen. Vermaken ze zich ook eindeloos mee!

Heb gister mooie foto's van onze oranje man gemaakt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:32

Mooie en lieve foto's komen er voor bij <3

Ik ga nu weer twijfelen over m'n voer. Ik voer maine coon kitten van RC. Ik wilde nu langzaam overstappen op volwassen voer, ik wilde iets met meer vlees dus ik kwam terecht bij Applaws. Dit meng ik nu door z'n huidige voer en dit gaat prima.

Alleen nu zit ik te kijken op zooplus en denk ik van; was het niet verstandiger geweest om op maine coon adult van RC over te stappen omdat dit naar zijn ras is gemaakt. Nu zag ik wel dat hier veeeeeel meer rommel in zit dan in Applaws.

Denken jullie dat ik het beste bij Applaws kan houden?

Oja, urine opvangen van Sammie is mislukt, hij vertikt het om de bak op te gaan met dat grit. Dus nu even aankijken en anders moet die een echo waarbij ze met een naaldje urine uit de blaas halen, maar dit wil ik liever niet, dus wacht eerst even af hoe het zich nu gaat ontwikkelen...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:37

Imo is dat speciale rassen voer dikke onzin, helemaal als je kijkt wat voor rommel ze er in stoppen.
Een main coon eet vlees, en mijn htk ook. Soit, veel meer hoeft er niet in te zitten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:38

Naja wat Is er mis met wat je nu voert?
Als hij het er goed op doet lekker zo houden.
En als er minder rommel in zit als bij RC waarom zou je dan overstappen?

Balen dat het niet lukt met opvangen. Hopelijk hoeft dat naaldje niet te gebeuren.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:41

Naja, hij heeft nu mogelijk een blaasontsteking dus ik ging zoeken waardoor dat kan komen en dus ook door het voer. Dus ik ging weer aan mij zelf twijfelen of ik het juiste had gekozen maar heb alles uitgezocht en dit leek mij het beste voor de kat met veel vlees... Er is ook zoveel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:47

Is het al veilig hier als je geen RC voert?

Mag ik vragen hoeveel jullie kittens wegen op 5-8 maanden en tot wanneer ze nog groeien? Ben toch wel benieuwd.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:50

Beloven schreef:

Mag ik vragen hoeveel jullie kittens wegen op 5-8 maanden en tot wanneer ze nog groeien? Ben toch wel benieuwd.

Sorry dat bovenste begrijp ik niet? Of ik begrijp je wel maar weet niet zeker of ik het goed begrijp :p
Bedoel je als je geen RC voert dat je hier in het topic niet welkom bent??
Volgens mij voert merendeels geen RC maar andere producten die ook bekend zijn op zooplus zoals graanvrij.

Uuhm Sammie woog met 8 maanden ongeveer 4,2 kilo en is nu bijna 1 jaar en weegt 5 kilo, dus die groeit nog, tot hoever ze doorgroeien geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:53

Nee was toen weggegaan hier omdat ik een dierenbeul was met me Felix en whiskas.

Wat voor ras is dat als ik vragen mag? Das wel veel al, of lijkt dat maar zo?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:55

Kruising maine coon is hij, neigt heel erg naar maine coon ook qua uiterlijk.

Ach ieder voor zichzelf toch wat hij of zij wilt voeren aan zijn kat :D je moet doen waar je je goed bij voelt! Ik voel me goed als ik wat duurder en kwalitatief goed voer koop maar ook omdat ik een pechpoes heb en het beste voor hem wil.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:01

Rc prijst zijn eigen voer natuurlijk aan, logisch dat ze roepen dat die blaasontsteking van ander voer komt..

Niet zo onzeker hoor, Sammy is prima. Die longontsteking en en blaasontsteking zijn gewoon pech, kan iedereen overkomen. Zelfs jouw.
Heel jammer, maar oliebol happens.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:03

Ja het is inderdaad ook echt pech. En dan ook nog een mogelijke hartruis die ze in de gaten moet houden. Vind het zo sneu voor het beestje, nog niet eens 1 jaar en dan al zo vaak naar de da geweest. Gelukkig is die tegenwoordig wel gewend maar leuk is anders....

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:07

Tja, heb met Milou inmiddels ookal 5x bij de DA gezeten binnen een jaar tijd, vaker dan met alle vorige katten die we ooit gehad hebben. Tja, de eerste jaar pech en komende jaren hoeven ze alleen maar voor hun enting.

Jij zit misschien ook wel vaker bij de huisarts dan ik, of andersom. Het zijn net mensen, die katten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:16

Heb een tandje gevonden in een fleece deken!! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 03:45

Beloven schreef:

Ginger (noorse boskat) weegt 4 kilo met 8 maanden en Tonic (boskat x main coon x sphynx) weegt met ca 3 maand 2 kilo. Groeispeurt is tot 8 maanden geloof ik dan hebben ze het meeste wel gehad, maar boskatten groeien Door tot 3 jaar heb ik begrepen maar dan wel langzaam

Het is een feit dat er in wiskas en felix weinig voedingsstoffen en vlees zit. Daarom voer ik dat ook niet. Als jij dat voert moet je helemaal zelf weten :) ik heb een poes met darm problemen dus durf geen risico te nemen