Aan de mensen die hun cavia's over het algemeen binnen in huis houden (en overdag soms evt. in een ren buiten): tot aan welke temperatuur/welke weersomstandigheden laten jullie je cavia's in de ren buiten? Ik heb ze hier nog zo veel mogelijk buiten, maar wanneer het kouder wordt en veel begint te waaien heb ik ze toch graag weer binnen... aangezien ik al een cavia verloren heb aan een verkoudheid als gevolg van in de kou te zitten.
DubbelFun
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-15 13:15
De wind heb ik geen probleem mee, daar heb ik een schaduw/winddoek voor, het is meer de nattigheid van het gras wat nu voor problemen kan zorgen. Doordat ze nat worden vatten ze kou, niet van de wind. De temperatuursverschillen gaan pas spelen als binnen de kachel aan gaat en er dus een behoorlijk verschil (10+ graden) gaat ontstaan tussen binnen en buiten.
Vriend kwam me zaterdag oppikken van m'n werk... schrok me dood toen ik in de auto stapte. Had ie één van m'n cavia's meegenomen . Daarna nog even mee geweest naar binnen op m'n werk , hij snuffelde nogal haha.
Ik heb vanochtend Lady een bosbegrafenis gegeven. 's Ochtends was ze nog met de rest het gras op gegaan en 's avonds wilde ze niet binnen komen. Ik heb haar toch nog 2 jaar gehad. Echt oud is ze niet geworden, maar met 3 nestjes in haar eerste levensjaar (bij de fokker) was dat ook niet te verwachten.
Hoe gaat het met alle cavia's hier? DD nog gecondoleerd met Lady!
ik heb vandaag de ren weer opgezet. Doordat we op vakantie zijn geweest, waren ze een tijdje niet uit de kooi geweest. Ze vonden het erg leuk! heb nu de "bak" van de kooi er bij in gezet, als een soort van hayroom (weet t Nederlandse woord niet haha). nu alleen nog iets verzinnen dat ze makkelijk vanuit de kooi de ren ingaan. heb nu wilgenbrug er hangen, maar vanuit de kooi is t nog best hoog om er uit te komen. maar t staat wel leuk
Het kan ook helpen om in de bak op de hoogte halverwege iets van een blok hout of doosje neer te leggen. Dan moeten ze 2 kleine sprongetjes maken.
simodi
Geplaatst: 25-09-15 19:53
DubbelDun schreef:
Je kunt de wilgenbrug vouwen en zo over de rand van de kooi zowel IN het hok als daarbuiten neerzetten.
Zo doe ik dat ook! Maar ik heb een jonkie die nog erg enig is ...
Dimphyl
Geplaatst: 27-09-15 21:59
Hey, Ik ga mezelf hier ook weer eens melden, als ik nog welkom ben
Heb hier al eens meegepraat, maar dat is lang geleden. Had toen 3 cavia's.. nu sinds eergisteren al weer 6. De jongste is 4 weken, oudste 4.5 jaar inmiddels.
Mijn flatje. 3 verdiepingen van 1.20 bij 60 cm, allen met elkaar verbonden door trappetjes in de nachthokken maar ook af te schermen. De kerstverlichting is inmiddels vervangen door ledlampjes aan de binnenkant.
Bedankt Duo (penotti), Eywa& Dahlai heb ik vrijdag opgehaald bij een caviastal die gestopt is, mevrouw was erg blij omdat ze zeker wist dat ook haar oudere zeugen zo gewoon goed terecht kwamen.
Nona is wel een mooierd qua kleur en Eywa heeft ook een leuk koppie
Hier was Lu-Lu een beetje van slag, dus die heb ik naar binnen gehaald en gaat nu iets beter; ze eet en drinkt weer voorzichtig wat en heeft weer interesse in de omgeving. Ik dacht echt dat de 10 kleine negertjes weer aan het toeslaan was
Zonde DD,dat t even niet zo mee zit. Ik weet nog wel dat ik altijd fan was van jouw cavia paradijsje.
Eywa komt van dat stalletje af dus, is een US teddy zeug van bijna 2 jaar. Nona is een mislukte borstel van de dierenwinkel, maar dat maakt d'r niet minder leuk voor mij.
Nu met grote spoed naar DA. Waarschijnlijk heeft Fenn een herseninfarct oid gehad, aanvallen, constant totaal van de wereld en draait rondjes van zijn rug naar zijn buik. Alle spieren gespannen tot het weer even ophoudt; dan drinkt en eet hij weer gewoon..
Hij is net ingeslapen. De dierenarts vermoedde epilepsie, komt maar weinig voor bij cavia's en is niet te voorkomen. Hij had medicijnen kunnen krijgen.. maar dat vind ik ook geen leven voor zo'n beestje, dan wordt alles onderdrukt en kan hij dus geen 'cavia' meer zijn..
Pff. Dit was nog lang niet de planning, hij was van 2012..