Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:48

Over de DA begrijp ik nu inderdaad.
Probeer je ratje wat extra slaap te geven door m alleen bij je te houden, dan wordt ie niet steeds gestoord door Aiko.
Sterkte! :(:)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:53

S_en_Z schreef:
Hij beweegt wiebelig en met poetsen valt ie om. Had ie 3 dagen geleden nog niet. Hij kan nog wel lopen maar wordt moeizamer en hij pakt zn eten ook niet meer op met zn pootjes. Hij reageert eigenlijk alsof ie over over oververmoeid is. Nu is ie altijd wel rustig ratje geweest maar niet zò.

Ze zijn idd graag bij me. Deze twee altijd al Aiko minder die is vooral geïnteresseerd in aan je lip trekken voor voedsel.

Kaus, omdat mn andere ratje exact tzelfde had vorige week en die kreeg de stempel beroerte, inslapen is t eerlijkst.

Geloof niet in 2 beroertes in 2 weken. Dus ik zie nu geen hulp in de da, hoop dat je dat snapt. 1 van mn vriendjes verliezen en nu achteraf misschien zelfs wel onterecht is vreselijk.. ze zijn nu bijna 2

Ik denk dat ik m maar ga buidelen idd en met pipet water ga geven... :(

werd vannacht wakker van gesabbel aan de waterfles maar dat was Aiko 2x

Ik vind het vervelend om te zeggen maar je kan hem beter direct in laten slapen, dit is hoogst waarschijnlijk een hypofyse tumor en dat komt niet meer goed.
Ik heb ook een ratje gehad die dit kreeg (at ook niet meer met zijn pootjes, viel om en liep wiebelig) en ik heb ook te lang gewacht waar ik nu spijt van heb.
Ik heb toen die tijd een filmpje van hem gemaakt, het is een naar filmpje om te zien maar dan kan je zien wat het voorland is van je ratje |( Het spijt me.

Let op: het filmpje kan als schokkend worden ervaren.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:10

Dit filmpje is exact tzelfde als Zeus had.

Die kon zich ook niet meer aan me vastklampen. Lopen ging moeizaam en hij had hele rare spartelingen als ie wel liep. Viel om met poetsen enz. Zat ook zo wijd net zn poten.

Dit heb ik bij Pacino nog niet gezien maar wel t omvallen en oogjes half stok.

he bah... maar gaat dat zo hars dan? Vorige week zag ie er nog normaal en gezond uit.

net ff keihard gehuild. Morgen vrij dus dan maar afscheid nemen..

maar twee zo kort op elkaar.. aan tzelfde.. hun ouders zijn veel ouder.. :( zou t genetisch zijn?
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 25-06-14 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:20

Ik weet niet precies wat hars betekend maar ik denk dat je bedoeld of het snel gaat?
Bij Ciske ging het redelijk snel, maar elk tumor ontwikkeld zich op een ander tempo denk ik.
Maar waarom zou je willen wachten?
Dan is hij straks een zielig hopeloos hoopje, ik zou daar niet op wachten als ik jouw was maar die keuze ligt uiteraard bij jezelf.
Nogmaals heel veel sterkte! :(:)

Ik weet niet of het genetisch is... Maar dat ratjes vaak kanker krijgen is bekend.
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 25-06-14 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:21

Heb mn bericht ge edit. Nee bedoel niet dat k wil wachten. Maar of t normaal is dat ze zo hard achteruit gaan.. :(

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:23

Dat kan bij mensen ook het geval zijn als ze te horen krijgen dat ze een hersentumor hebben...
Dan kan het maar zo in een paar weken gedaan zijn.
Vind het echt heel vervelend voor je!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:26

Volgende euvel.. wat doe k met Aiko.. dies tot nu toe nog een grote dikke stuiterbal.

Mag geen ratten erbij nemen en m in zn uppie laten is ook knudde

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:28

Dat is wel een probleempje ja...
Ik zou toch nog aan je ouders uitleggen dat een ratje echt niet alleen kan en dat je Aiko ook echt niet kwijt wilt.
Als ze dan volhouden dat het echt niet mag... dan zou je hem misschien moeten herplaatsen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:03

Nja dat twee in dezelfde periode zelfde verschijnselen hebben vond ik raar. Maar als ik jouw filmpje zie is t overduidelijk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:45

agut...heel veel sterkte! Ik ken het verliezen binnen een week tijd van 2 ratten...je bent nog niet klaar met rouwen en dan komt de andere ook al zo rauw op je dak vallen.
Heel veel sterkte! :(:)

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:26

Oohh wat ontzettend naar zeg! Heel veel sterkte :(

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:27

Ik ben er beroerd van, maar wegens allergie moet ik mijn twee mannen herplaatsen.
Aanstaande zaterdag gaan de kereltjes naar een opvang adres.

Maar om die reden heb ik een 4 maanden oude Ferplast Jenny te koop met toebehoren.
Mocht iemand interesse hebben....

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:53

Afbeelding

Hoi allemaal, ik heb even een vraagje.
Buiten dat deze foto heel aandoenlijk is ben ik benieuwd wat het gedrag van de 2 witjes betekend ik heb dit nooit eerder gezien.
De zwarte jap zit eindelijk bij de rest in heeft me 3 maanden gekost om ze enigsinds fatsoenlijk te koppelen en opzich gaat het op wat gemiep na best oke.
Zwarte jap is een best "baasje" en de roodoog op de foto ook dus het is wat onderling gedoe onder ze.
Nu is het zo als de 2 witjes bij elkaar staan en de zwarte jap komt er bij dat ze tegen elkaar aan staan met de handjes en ook overeind blijven staan.

Er zit nog een jonger ratje in ook deze bemoeid zich er verder niet mee.

De kooi is nagenoeg leeg van atributen dit zodat ik er makkelijk bij kan mocht het alsnog mis gaan.

Ook de kooi van het zwartje staat nog klaar zodat ik ten aller tijde snel kan ingrijpen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:05

Ik denk dat ze gewoon een 'waarschuwing' geven op een manier van 'Hé, wij zijn samen, jij nu even niet.'
Zolang er niks gebeurt zal ik me geen zorgen. Door te gaan staan maken ze zich groot en daarmee proberen ze de Jap weg te jagen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:10

Laatst bijgewerkt door Kaus op 30-06-14 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:12

S_en_Z

Hoe is het er nu mee? ....

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:53

Heb eigenlijk n stuiterballie die heerlijk op zn dooie eindje ineen tshirt slaapt en zn neus open zet als ie me ruikt op zoek naar lekkers.

Heb een snoepjes bal waar ik voer in heb gedaan en meer matjes enz.. meneer is hier heeeerlijk in de weer met slopen slepen enz.

Komt ook graag ff aandacht vragen maar zn eigen ding doen is prima. Zelfde rat als ie al 2 jaar is.

Heb ff gewacht met de kooi schoonmaken omdat er nu voor hem bekende geuren inzitten.

Maar hijs eigenlijk prima op zn gemak.. ik ben zn poetsvriend.

Heb contact gehad met de fokker, als hij enige vorm van vereenzaming vertoont kan ze m proberen te koppelen aan zn broertje.. alleen heeft zij er geen ruimte meer voor (ratten blijven zolang ze leven maar als ze weg zijn stopt ze er mee ivm gezinsuitbreiding en niet al te groot huis) en ik mag absoluut geen andere rat in huis nemen.

Mocht zn gedrag toch veranderen dan breng ik m naar de opvang waar ie eventueel nog gekoppeld kan worden.

Maar zolang er wat te slopen valt vind meneertje t wel best geloof ik.

Vind t maar lastig... als k zie hoe goed ie t doet..

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:18

Oooohh ik heb iets heel slechts gedaan...

3 Augustus komen er weer 3 mooie meiden bij!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:15

Mag je eigenlijk de nagels van je rat bijvijlen (ietsje stomper)?

aiko krabt zich met poetsen helemaal stuk achter zn oortjes

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:31

S_en_Z schreef:
Mag je eigenlijk de nagels van je rat bijvijlen (ietsje stomper)?

aiko krabt zich met poetsen helemaal stuk achter zn oortjes

Lijkt me lastig uitvoerbaar... bij mijn katten is het al een kunst. Die nageltjes van ratten zijn zoooo klein.

Heeft ie jeuk dus? Misschien allergie? Ik zou eerder dat aanpakken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:44

Heb gekeken maar geen schilfers/rode huid/beestjes (zelfs met vergrootglas :+) alleen her en der een nagelhaal. Ze zijn echt vlijmscherp. Heb zelf ook sneetjes overal als ie in mn nek zit.. voor mij maakt t niet uit maar voor hem vind ik t wel vervelend want die korstjes gaan ook weer jeuken.

Nu moet k zeggen dat t wel een overdreven poetser is. (Zn broertjes waren ook op plekken kaal gebarbeerd en als ze aan t piepen waren en je ging kijken was t bijna altijd zo dat hij ze aan het poetsen/uitpluizen was..

Zou niet weten waar n allergie vandaan kan komen. Geen nieuwe/rare dingen in de kooi. Spullen blijven hangen tot ze kapot zijn en gaan daarna in de kliko. Ondergrond is ook al dik een jaar tzelfde spul.

Enige dat anders is dat ie nu ratselect dieetvoer krijgt met veel minder dierlijk eiwit dan in t vorige voer zat.

Op zich laat ie best wel goed aan zich zitten, kan ook zn tanden bekijken en in zn oren kijken enzo. En je hoeft niet alles in 1x te doen ook.. gewoon beetje vijlen per keer.

Je kan op die witte nageltjes goed het leven zien dus teveel zul.je niet snel weghalen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:35

Ik ga een baksteen onderin het hok leggen, schijnt ook te werken voor het mooi afslijten :j
hier ook flijmscherpe nagels :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:11

Even wat nieuwe dingetjes gehaald voor in het rattenhok :D
Leuk joh, de MAXX die dingen opkoopt van een dierenwinkel :=

Meerdere vogelspeeltjes gekocht, die mooi uitkwamen in het rattenhok :)
Ratten helemaal happy met hun nieuwe spulletjes, kunnen ze weer gaan slingeren :')

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:46

Weet iemand misschien een webshop waar je leuke spulletjes kunt kopen voor in de kooi? Ik moet sowieso nieuw voerbestellen en de speeltjes wat ze nu hebben, hebben ze helemaal kapot geknaagd ;-) Tijd voor wat nieuwe dingetjes.

Heb jullie overigens misschien nog een tip qua schoonmaken van houtenspeeltjes? Die gaan zo vreselijkj stinken omdat de urine daar zo intrekt?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:19

Allienda schreef:
Weet iemand misschien een webshop waar je leuke spulletjes kunt kopen voor in de kooi? Ik moet sowieso nieuw voerbestellen en de speeltjes wat ze nu hebben, hebben ze helemaal kapot geknaagd ;-) Tijd voor wat nieuwe dingetjes.

Heb jullie overigens misschien nog een tip qua schoonmaken van houtenspeeltjes? Die gaan zo vreselijkj stinken omdat de urine daar zo intrekt?

Fretten.nl!

En voor het hout, nachtje in de vriezer leggen heb ik wel eens gelezen. :)