Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 08:08

_O-

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:51

Vandaag kwamen we de oppas tegen met andere oppashond (die kent Bonne nu ook goed) en hij begroette haar blijer dan mij toen ik hem ophaalde -O- _O-
Dat kwetst een beetje :')

Ik heb allerlei snacks van kiwiwitje in het winkelwagentje staan maar dat is hierdoor nog steeds niet afgerond :+ maar dat komt nog. Moet het even opzij zetten haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 21:26

Whahaha proest _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:46

Otje en Appa hopen dat jullie een fijne Sinterklaas gehad hebben! <:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 06:16

Aaahhh zo cute! <3 En die schoentjes! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 08:06

Das TE schattig <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:50

Naawwhhhh <3

Hier doe ik voor de honden niet aan sinterklaas, wellicht doe ik wel wat onder de kerstboom voor ze :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:33

Heerlijk het schoentje gezet <3
Te lief!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:47

Ach, te schattig <3
Hier geen Sinterklaas voor de hondjes, wel elke dag een vakje vd adventskalenders openen en dan een lekkere 'snoep' eten en met de kerst krijgen ze altijd cadeautjes.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:52

Wat schattig, die schoentjes van Otje en Appa. <3 Hier geen Sinterklaas gevierd, maar er is wel een pakketje met lekkere snacks van kiwiwitje voor de honden onderweg. :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:56

Super schattig. Hier vieren we kerst en Bonne krijgt ook cadeautjes onder de boom <|-

Edit: nu zit sinterklaasje Bonne Bonne Bonne in mijn hoofd. Nog nooit aan gedacht.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 13:01

Hier ook geen sinterklaas met de hondjes. Maar ze krijgen zeker in de decembermaand van alles aan extra’s toegestopt _O-
Gister gourmet bij bas zn ouders. Dan word er ook van alles aan de hondjes uitgedeeld _O-

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:29

Die schoentjes zijn echt schattig. <3

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:13

Hier ook geen sinterklaas voor de honden. Met kerst zullen ze wel wat nieuwe speeltjes gaan krijgen. Slopers zijn het :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:39

StalMelyn
Leuk dat Bonne sneeuw heeft gezien. Hopelijk gaat ie het nog leuk vinden!

Century
Haha ja kan ik me voorstellen dat je Meeko gelukkig kunt maken met sneeuw.

xSannee
Hahaha onze vorige hond was daar ook heel duidelijk in met oa regen, lol. En de sneeuw was hier de dag erna al snel weer weg, dus blij dat we diezelfde avond nog lekker er op uit gegaan zijn!

Warboel
Oh wat een leuke foto’s haha! Ze kijken ook heel vrolijk allebei he hahaha. Super schattig met die schoentjes!

Hier geen sinterklaas voor de dieren. Arya heeft wel een Advent van Barkking dus sowieso al elke dag feest momenteel haha. En ze is vandaag ook sowieso weer volgepropt met lekkers - wandelingen e.d. - dus ze heeft niet te klagen hihi. Ze heeft wel wat cadeautjes onder de kerstboom liggen.

Qua uitlaat en structurele opvang heb ik geen persoonlijke ervaring, maar ik zie en hoor wel genoeg om me heen. Ik ben wat uitlaten betreft sowieso niet kapot van uitlaatservices die echt met groepen lopen en dan het losloop invliegen zo van: alles los en gaan met die banaan en we houden met niks en niemand rekening. Daar is ook totaal geen individuele aandacht voor je hond, brr. ALS ik al een uitlaat service overweeg, zou het echt individuele 1 op 1 wandelingen moeten zijn (als het om een persoon gaat die ik ook nog niet ken verder ofzo, al zie ik mezelf daar niet snel voor kiezen) of idd echt gecombineerd met opvang bij iemand thuis bv. Wat opvang betreft ben ik ook niet kapot van een gemiddeld pension, dus daar zou ik nooit voor kiezen. Dat past ook echt totaal niet bij Arya, daar zou ik haar doodongelukkig mee maken. Als wij structureel oppas nodig zouden hebben, kijk ik eerst KimD lief aan hahahaha. Eentje meer of minder…. ;) Maar ze is gek op Kim en de roedel. Als het nodig zou zijn, hoef ik Kim ook maar te vragen en neemt ze Arya mee op wandeling, dat aanbod al vaker gehad dus dat is ook echt super lief en fijn! Enige wat ik nog in optie zou nemen is een betrouwbaar iemand hier in huis halen en laten oppassen bv. Als we af en toe oppas nodig hebben komt of m’n schoonmoeder hierheen of gaat ze naar m’n ouders thuis, maar dat komt niet snel voor.

Maar particuliere oppas is idd zeker niet altijd gemakkelijk te vinden, waarbij het van beide kanten goed klikt/aansluit. Als je die wel vind, is dat imo wel de meest fijne oplossing.

Wij zijn vanochtend weer eens op pad gegaan voor een niet-dicht-bij-huis wandeling. Half uurtje verderop gegaan naar Terlinden-Reijmerstock. Wel in heuvelland, maar de route die ik had, bevatte geen serieuze hoogteverschillen (39m) zodat ik toch gewoon lekker vlak kon lopen en daar geen extra energie aan kwijt was. Uiteindelijk de 6km aangetikt, zeer blij mee - want doordat ik een tijdje nu bijna niks heb kunnen doen zelf, heb ik ook weer sneller last van m’n covid rest klachten dus langere afstanden is nog steeds heel moeilijk. Het is nu even aankijken hoe m’n herstel gaat zijn hiervan.

Afbeelding

Aansluitend zijn we naar m’n ouders gegaan om even bij te komen, heeft m’n moeder me van heerlijke zelfgemaakte soep voorzien en kon Arya nog even bij m’n petekind zijn zodat ze haar ook weer wat meer gezien heeft voor kerst.

Afbeelding

Aansluitend zijn we met m’n beste vriendin en haar dochtertje nog 45min gaan wandelen - alsof ik nog niet genoeg had gedaan, lol - want Luna wilde heel graag met Arya wandelen. Luna is bang voor de meeste andere honden door verschillende incidenten, en ze groeit ook niet op met dieren. Maar ze opende zich echt voor Arya en vond het super leuk - ze is eerder al vaker met ons mee op wandeling gegaan, maar ze heeft altijd even nodig gehad om te ontspannen en bleef wat terughoudender, maar dat ging nu echt heel snel al en ze was helemaal enthousiast met Arya mee aan’t huppelen, balletje gooien, snoepjes geven en vond het fantastisch toen ze een kusje kreeg van Arya haha, de grootste lol!

Afbeelding

Arya heeft alles toppie gedaan vandaag. Van de hond aan’t hek die aan’t flippen was tijdens de ochtend wandeling bij het pad waar we liepen (wat heb ik daar toch een gruwelijke hekel aan, die honden die dan zonder toezicht in de tuin die grenst aan wandel paden staan te flippen als idioten en je kunt ook geen afstand vergroten) tot tig andere prikkels, van groot verkeer tot langsvliegende mountainbikes, en meer. In het veld had ze het alleen even moeilijk om de muizen holen met rust te laten, dus heeft ze extra lijn-tijd gekregen van me, want ze was wel heel enthousiast met die snuit in al die gaten aan’t duiken :') Arme muisjes :=

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:54

cursebreaker wat een leuke foto's en wat fijn dat je je goed genoeg voelde om er zo op uit te gaan! Van die muizenholen ken ik wel. We hebben hier opeens overal molshopen en Layla steekt daar erg graag haar neus in :+

--------------------------

Ik weet niet precies wie begon over het vinden van oppas of iets. Toen we nog redelijk in de buurt van familie wonen ging Beer daar wel eens heen. Als we bijvoorbeeld een weekendje mijn moeder in NL gingen bezoeken (die katten heeft, wat geen goede combinatie is). Dan ging Beer naar mijn schoonouders die echt van alles met hem ondernamen. Hij is ook 1x gaan kennismaken bij een opvang, gewoon om iets achter de hand te hebben. Hij deed het redelijk, maar kon wel moeilijk zijn rust vinden.

Hier in Canada hebben we nog niet echt iets. Wel een paar vrienden waar ze eens een paar uur heen kunnen (al laten we ze tot 5 uur weg gewoon alleen thuis). Laats was er een noodgeval en toen hebben onze buren de deur even opengezet dat ze de tuin in konden. Structureel iets vinden (of voor vakantie opvang) is lastig, omdat Layla nog intact is en dat is hier heel ongewoon (voor een hond ouder dan 6 maanden). Er zijn maar weinig plekken waar ze intact heen mogen als ze ouder zijn dan 6 maanden. Dus nu gaan ze gezellig mee op roadtrips en kampeervakanties. Deze winter wordt het wel interressant hoe we het qua eten gaan doen. Op sommige plekken gaat het echt te koud zijn om ze in de auto te laten en je mag ze vaak ook niet eventjes op een hotel kamer alleen laten. Maar ze mogen ook niet naar binnen in eetgelegenheden. Na 4 dagen zijn we veel zuidelijker en zijn de buitenterrassen (waar ze wel mogen komen) open, dus dan zal het makkelijk worden :D

--------------------------------------------

Heeft iemand hier ervaring met een ovary sparying spay (een castratie waarbij ze 1 of beide eierstokken laten zitten)? Layla gaat (denk ik) richting haar tweede loopsheid, dus een maand of 3 daarna gaan we toch een keuze moeten maken (als ze deze maand loops wordt is ze ongeveer 18 maanden als we zouden opereren).

Heb wil gelezen over wel of niet doen. Er zijn toch ook wel veel type cancers die ze juist kunnen krijgen van het gebrek aan geslachtshormonen, naast een grote kans op spierscheuringen etc (omdat het weefsel elasticiteit verliest), maar ik vind BMO ook doodeng en ik wil echt echt geen puppies.
Als de eierstokken blijven zitten heb je natuurlijk geen kans op BMO, maar dan is de kans op melkklier kanker groter (al is die er natuurlijk al omdat ze wel al loops is geweest) en ze gaat dan ook gewoon loops blijven worden.

En natuurlijk is alles er over lezen 1 ding, maar ervaringen horen weer een ander. Dus iemand toevallig ervaring ermee?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:00

Hier zou de uitlaat zijn met degene van de hondenschool. Zij laat alleen honden uit van lesklanten, dus ze kent de honden, bazen enz. Weet precies hoe de honden zijn en maakt op basis daarvan groepjes.

Evi is vandaag weer kantoorhond :))

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:22

Ik run zelf een dagopvang voor honden. We hebben plek voor maximaal 25 honden per dag, woensdagen gesloten. We hebben slechts incidenteel vrije plekjes daar er echt maar heel weinig verloop is. De aanvraag is echt reuze ook, moet mensen dagelijks teleurstellen.

Dus, tijd voor een carriereswitch jongens, er is vraag zat :+

Evi als kantoorhond vind ik wel ontzettig sneupig <3

Vesper is dus het kind van de juf. := Gedraagd ze zich ook naar haha.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:36

Hier biedt de eigenaar vd hondenschool waar Mahdutje gelest heeft sinds een maand of 2 ook een uitlaatservice aan.
Iig individueel maar ik heb niet verder doorgevraagd omdat ik mijn honden (en met name Dívka) niet in een groep wil hebben lopen met onbekende honden.
Zij staat nu als achtervang genoteerd voor als ik zelf ziek ben, een tijdje zo druk dat er te weinig energie is de honden 4x per week een lange wandeling te geven enzo om iig Dívka mee te nemen.
Van deze persoon weet ik ook dat als ik aangeef hoe en wat rondom loslopen ze ee ook naar luistert waar anderen weleens denken 'ach, valt wel mee', Dívka losklikken en haar dan kwijt zijn omdat ze blind achter konijnen aangaat. :=

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:44

Ik heb mazzel met een hele fijne uitlaatservice in het dorp. Zij heeft ook allerlei opleidingen gedaan en is kynologisch instructeur. Gaat zeker niet gewoon 'hup alles los', maar Freek gaat wel mee met de groepswandeling. Hij vindt het fantastisch.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:49

Ik heb binnenkort afspraken staan om kennis te maken met twee mensen die wel willen uitlaten, eentje bied ook oppas aan. Ik ben heel benieuwd.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:23

Wij vieren ook geen Sinterklaas hoor, al jaren niet meer want ik ben 1 december jarig en mn vader 8 december :') Maar vond het gewoon leuk om deze foto's te maken :D <3

@Flux ik zou zooo graag een windhonden dagopvang/uitlaat willen beginnen. Maar dat blijft voorlopig nog bij dromen hoor haha! Ik zie het al helemaal voor me om in een schattig boerderijtje te wonen met een mooie verwarmde schuur waar ik dan een (dag)opvang kan beginnen met allemaal lekkere warme knusse slaapplekken voor die luie windhonden, en dan een mooie voldoende hoog omheinde speelplaats waar ze lekker kunnen spelen <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:27

Ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan. Het laatste jaar van de opleiding is zó verschrikkelijk druk. Meine gute. Maargoed!

Wij hebben een soort van netwerk waar Jip kunnen brengen. Ik noem het maar de goe-gemeenschap _O-
Jip kan sowieso naar onze vrienden die Max de ODH hebben en wij daar kind aan huis zijn. Daarnaast hebben we mijn zus en een vriendin als backup. En Jip kan tegenwoordig best wat tijd alleen zijn als hij zijn grote ronde maar gehad heeft. Maar deze periode (oktober-november-december) blijft hij eigenlijk niet meer alleen thuis. Gezien hij het halve huis afbreekt als er een vuurwerk knal is en hij is alleen.

Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:36

Met Saar hadden we de eerste 1,5 jaar dagopvang in Groningen. Beviel super goed. Daarna ging ik minder werken en kon ze ook mee naar kantoor. Nu werk ik helemaal niet meer, dus zijn we geen opvang nodig

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:46

Ohh Flux; droombaan! <3 haha!
Lijkt me heerlijk om daar de ruimte voor te hebben, kan me goed voorstellen dat je vol zit, hier ook veel plekken al vol.

Evi is dan vandaag mee naar kantoor, dus dat is ook vaak wel een optie. Maar als ik naar opdrachtgever oid moet is dat lastiger :+
Maar ook hier genoeg familie e.d. achter de hand voor een onverwacht dagje weg.