Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:10

xDenies schreef:
KimD schreef:

Belonen tijdens het trainen. :D

Oh wat grappig. Dat krijgen ze nadat ze het parcour hebben gelopen en jij kan dat dan vast houden - is dat het idee er achter? :P Ik vind ze er erg grappig uit zien dus ben wel nieuwsgierig.

Ja, klopt. Maar vaak mogen ze het ook zelf pakken en zelf belonen. Puk vind het leuker om samen te spelen terwijl Harvey liever een ererondje rent met speel.

Na de training gaan die dingen ook in de was.

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:08

Wat een lekker puppenkind Van <3

@KimD Waar koop je die tuggies, online? Ik heb er zelf wel eens naar gekeken omdat het voor Popo wel handig zou zijn maar nog nooit in een winkel tegengekomen helaas. Hij vindt spel veel leuker dan snoep.

@Denise Ze is ook gewoon super knap :D Fijn dat jullie zo veel plezier hebben samen!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:19

@KimD dat is wel echt een serieuze collectie ja! Maar na de was ruiken ze 'schoon', zijn ze dan nog steeds heel leuk? (Ik heb hier echt een varken, hoe erger het stinkt, hoe liever hij het heeft. Heel huis vol met leuke speeltjes, meneer pakt de knuffel die al 20x overal in gerold is, en die ik liever buiten zie dan binnen... Kan het niet over mijn hart verkrijgen om die te wassen :') Moet wel zeggen dat hij óók echt heel graag speelt met de knuffels die geen piepje hebben, maar geluid maken als een lokeend, niks leuker dan zorgen dat die lawaai maken natuurlijk... vooral als ik midden in een conference call zit :') )

@Cupcakes owww, wat een boef! Maar wel lekker koel daar :D (Toby lag gisteren ook onder een struik, maar ging uiteindelijk vooral graven, dus ik zag geen Toby, maar wel opvliegende aarde. Ach, weet ik in elk geval waar hij is ;) )

@Denies fijn dat het goed ging in het zelf trainen! Komt helemaal goed dus, gewoon blijven ademhalen en volhouden :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:04

Ze gaan echt iedere week in de was, en sommige zijn al ruim drie jaar oud. :j

Ze komen letterlijk van over de hele wereld. De Poop, het lieveheersbeestje en een paar varianten op de lap met bal hangen ook in de hal waar we trainen.

Mocht iemand interesse hebben kan ik daar eventueel een foto van maken en opsturen mocht iemand een speeltje willen.

Voor Kaus ook al een keer of twee zo gedaan. :D

4 feet for fun verkoopt ze, maar grotendeels op evenementen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:33

Beetje laat, maar ik had gister echt een baaldag.

Op 17 maart kreeg ik bericht dat ze loops was geworden. Op 1 april, 2 weken later dus, had ik haar een berichtje gestuurd van goh is er een update mbt de dekking, toen vertelde ze mij dat Joesie altijd wat laat is en dat ze over ongeveer 1 a 2 dagen richting de reu gingen(dat was dus dag 17 en 18).
Als de dekking gelukt was, zou ze mij berichten.

Dat bericht kwam maar niet en kwam maar niet, ik twijfelde heel erg of ik weer een berichtje moest sturen, ik wilde ook weer niet te pusherig over komen... Aan de andere kant wilde ik ook weten waar ik aan toe was want dan kan ik actie ondernemen of ik verder ga zoeken ja of nee...

Uiteindelijk toch een berichtje gestuurd...
Toen kreeg ik een foto en een verhaaltje dat ze vorige week geopereerd was aan haar schouder en dat ze mij een mail zou sturen met meer informatie.

Bij het berichtje dat ik bijna moest smeken of ze me kon vertellen of het nou gelukt was was mijn onderbuikgevoel al heel hard aan het roepen dat het niet gelukt was.

Om 17:00 gisteren kreeg ik inderdaad een mail dat het niet gelukt was. De teef accepteerde de reu niet, toen hebben ze een reu geprobeerd waar ze 3 jaar geleden ook een nest van had en ook die accepteerde ze niet....

Dus geen pups via deze fokker.

Ik baal en ik kon wel janken gister. Maar ik geef niet zomaar op, dus ik heb al m'n contactjes weer warm gemaakt en ik heb vanmiddag een video gesprek met een fokker, aangezien ik niet op bezoek kan ivm corona.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:37

Ow, dat is niet fijn zeg! Zeg maar gerust 'serieus balen' als je daar je zinnen al op gezet had! :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:40

Ach, dat is zuur!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 09:45

He jeetje wat zuur.. Dat had ze best wat duidelijker kunnen communiceren.. :(

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:41

Ja ik baal vooral van de communicatie..

dat zoiets gebeurd kan zij ook niks aan doen...

Maar goed zoektocht gaat door, ik heb nu contact met 2 fokkers uit duitsland, 1 ga ik vanmiddag mee video bellen en 1 heeft al pups liggen en ze heeft ze nog niet neer gezegd op internet dus wellicht dat er daar nog plek is..

En wat mensen om me heen zeiden, dan was deze niet voor jou bedoeld

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:42

Dat zegt mijn moeder ook altijd: als het niet zo uitpakt als je bedacht had, was het niet voor jou bedoeld. De juiste komt wel op je pad!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:47

Nicky wel zuur maar wie weet lever die andere wat op en heb je daar goed gevoel ook bij.

KimD je heb er wel heel veel.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:55

Jeetje Nicky, wat zuur! :(:) Je keek hier zo enorm naar uit. Ik hoop dat je andere contacten wat oplevert! En anders mag je altijd wel komen knuffelen met Jip *\o/*

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:58

Skippy01 schreef:
Ik heb hier echt een varken, hoe erger het stinkt, hoe liever hij het heeft. Heel huis vol met leuke speeltjes, meneer pakt de knuffel die al 20x overal in gerold is, en die ik liever buiten zie dan binnen... Kan het niet over mijn hart verkrijgen om die te wassen :') Moet wel zeggen dat hij óók echt heel graag speelt met de knuffels die geen piepje hebben, maar geluid maken als een lokeend, niks leuker dan zorgen dat die lawaai maken natuurlijk... vooral als ik midden in een conference call zit :')

Haha dit is super herkenbaar. Mijn honden gaan steeds spelen als ik in conference call zit. En als ze rustig zijn zitten de vogels wel te fluiten!

Nicky91 schreef:
Om 17:00 gisteren kreeg ik inderdaad een mail dat het niet gelukt was. De teef accepteerde de reu niet, toen hebben ze een reu geprobeerd waar ze 3 jaar geleden ook een nest van had en ook die accepteerde ze niet....
.

Super balen! Hopelijk komt er nog iets uit je andere contacten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:06

Dinsdag bij Zooplus besteld en het komt vandaag al binnen! :wow: Ik weet niet wat me overkomt joh! :=

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:08

KimD schreef:
Dinsdag bij Zooplus besteld en het komt vandaag al binnen! :wow: Ik weet niet wat me overkomt joh! :=

Ik zei nét tegen een vriendinnetje 'ik heb gister bij agradi iets besteld, komt vandáág al binnen... dat is sneller dan in niet-corona tijden!' :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:17

Vandaag komt ook het nieuwe cooljacket van Puk, helaas is tussen de trainingsrondes door koelen niet genoeg voor haar. Dus nu gaan we haar ook koelen tijdens de trainingsrondes.

Ik ben benieuwd naar dat nieuwe ding.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:19

Skippy01 schreef:
Dat zegt mijn moeder ook altijd: als het niet zo uitpakt als je bedacht had, was het niet voor jou bedoeld. De juiste komt wel op je pad!

Ja daarom.. :') We houden hoop. :Y)

CupCakes_ schreef:
Jeetje Nicky, wat zuur! :(:) Je keek hier zo enorm naar uit. Ik hoop dat je andere contacten wat oplevert! En anders mag je altijd wel komen knuffelen met Jip *\o/*

Haha dankjewel! Dat kom ik sowieso wel doen! hahaha <3

Ik houd jullie op de hoogte...

in de tussentijd geniet ik gewoon van al jullie leuke verhalen en lees ik ook alle niet zulke leuke verhalen!
O:)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:33

Wat zuur Nicky. Zeker omdat je al zo lang wacht. Maar inderdaad: de juiste zal wel op je pad komen :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:34

KimD, welke koeler gebruik je? Ik zit al tijden te twijfelen welke ik ga kopen. Wil eigenlijk wachten tot die van Back On Track uitkomt maar het schiet niet op -O- Dundy heeft eigenlijk nauwelijks last van de warmte maar Dexter wel heel snel als de zon schijnt. Puur omdat hij zwart is :(:) Alleen de kleur van het koeljasje zou dus al helpen.

En ik ben inderdaad erg blij met de tuggies :D :))

Nicky, wat zonde... -O- En wat een slechte communicatie!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:40

De nieuwe van Ruffwear!

Edit: De koeljas van BOT wat nu bestaat vind ik persoonlijk geen toegevoegde waarde hebben op het merk. Dan vind ik mijn koeljasjes uit Engeland stukken beter. Zowel de BOT als de jas uit Engeland kunnen ze niet dragen tijdens het trainen.
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-04-20 11:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:44

Ik zie nu dat die van BOT al gewoon uit is! Had mezelf op een maillijst gezet maar hebben ze niks mee gedaan dus _O-

Welke is de nieuwe? Ik zie op hun website alleen de core koeler, swamp en jet stream. Nu twijfel ik weer welke ok ga kopen _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:46

Kaus schreef:
Ik zie nu dat die van BOT al gewoon uit is! Had mezelf op een maillijst gezet maar hebben ze niks mee gedaan dus _O-

Welke is de nieuwe? Ik zie op hun website alleen de core koeler, swamp en jet stream. Nu twijfel ik weer welke ok ga kopen _O-

De Jet stream!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:47

Hebben jullie honden het zo snel warm, of is dit puur voor tijdens/ tussen flinke trainingen?
(Ik weet oprecht niet meer hoe mijn spaniel het had met warmer weer, onze doodle heeft het gauw warm, maar Toby heeft het echt zelden of nooit té warm. Mijn referentiekader is misschien wat 'anders' met zo'n Portugees...)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:51

Skippy01 schreef:
Hebben jullie honden het zo snel warm, of is dit puur voor tijdens/ tussen flinke trainingen?
(Ik weet oprecht niet meer hoe mijn spaniel het had met warmer weer, onze doodle heeft het gauw warm, maar Toby heeft het echt zelden of nooit té warm. Mijn referentiekader is misschien wat 'anders' met zo'n Portugees...)

Puk heeft last van BCC, en dat lijkt iets te verergeren naar mate ze ouder wordt. Maar dit kan ook te maken hebben met haar inzet, die zet zich 100% in, of het nou -10 is of +40 graden Dan trainen we uiteraard niet., haar moeten we dus meer gaan koelen / koel houden. We monitoren nou wel haar lichaamstemperatuur, en haar hartslag.

De rest van de honden krijgen hun koeljassen op na de training tijdens de cooling down en op de terugweg naar huis.

Als het overdag ook echt warm is dan mogen ze zelf kiezen of ze de jas aan willen of niet.

Meestal kiest de meerderheid voor de jas als de airco's nog niet aanstaan in huis, zo wel gaan ze daarvoor liggen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:52

Dankje! Ik ga even afwegen of misschien bestel ik ze gewoon allebei :=

Skippy, ik denk dat mijn honden het in vergelijkbaar met veel honden het absoluut niet snel warm hebben door hun enorme conditie + Australisch ras. Maar ik wil ook in de zomer dingen van ze blijven vragen omdat zij ook in de zomer dingen willen doen. Nu kan Dundy (rooie cattle dog) sowieso enorm veel hebben en scheelt het dat hij een lichte vacht heeft. Maar Dexter heeft het met de afgelopen dagen best wel warm omdat de zon best heftig is. Met zn zwarte vachtje heeft ie het niet echt getroffen.

Voor mij is zo'n jasje dus vooral zodat ze het makkelijker kunnen hebben om even de frisbee te gooien, naar behendigheid te gaan en door het bos te rennen. Niet omdat ik dat per se van ze wil maar omdat ze zelf gemaakt zijn voor de sport :))