beterschap Tarzan! Ginny lijkt ook niet helemaal in orde maar zodra ik buiten ga kijken is er weer niks aan de hand, misschien toch inderdaad de omschakeling van t weer ..
Pfff ik weet het even niet meer met Blond. Ik ga morgen de dierenarts weer bellen. Had onlangs dit topic aangemaakt [BB] Konijn met poepkont
Had haar eergisteren nog op schoot en geknuffeld ect. Toen had ze geen poepkont en net pakte ik haar om te kammen en kont te checken. Zit er weer een hele bonk natte poep onder en stinken Dus weer schoon gemaakt ect. Ook vacht weer gekamt, kwam weer een konijn af kwa haar en weer allerlei verviltingen. Kwam ook een hele kale plek tegen boven haar achterpoot. Normaal ondergaat ze het, maar vandaag te rillen als een rietje. Ze kan het zelf allemaal niet bijhouden omdat ze geen voortanden heeft. Houd mijn hart vast voor de extreem warme dagen en de vliegen. Vind het zo lastig, want voor de rest is het een super actief en voor het oog blij konijn. Ook met Leffe samen zo lief en leuk. Jullie advies wat ik hier mee kan?
Kale plekken op poten is sore hocks. Hebben mijn grote konijnen ook helaas. Ik zou echt overstappen op alleen hooi en dan kijken hoe het gaat.
Nassie
Geplaatst: 28-04-19 13:51
Kale plek zit niet op haar poot. Maar erboven zeg maar, op haar bil/achterrug. Ze kan doordat ze geen tanden heeft haar vacht niet zelf bijhouden. Probeert ze wel uiteraard, maar verder dan likken eraan komt ze niet. Waardoor haar vacht vervilt en het gaat “stikken”. Als je dan de verviltingen voorzichtig weg kamt komt er een kaal plekje.
Laatst bijgewerkt door Nassie op 28-04-19 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt