wow! dat is wel bizar. Nu ga ik zeker nog 30 keer checken. Bij mij is het sowieso nooit kouder in huis dan 19-20 graden. Iets met wonen tussen mensen die allemaal rond de 70+/80+ zijn
Amado, is Robbie al terecht? Of nig ergens gespot?
Goofy heeft vandaag zn eerste chop gekregen Heb er een handje zaadjes en eivoer doorgedaan, in de hoop dat hij het lekker gaat vinden Dit krijgt hij overdag en in de avond krijgt hij alleen zaden. Ben benieuwd hoe hij het hierop gaat doen.
Ook heb ik een kleine hondenbench gekocht en is hij vandaag 2 x over 2 minuutjes mee de tuin in geweest. Hij vond de eerste keer best wel eng, dus waren we vrij snel weer binnen,de tweede keer ging hij al meer rond kijken dus toen een minuutje langer buiten gebleven.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 12-03-20 20:13
Ziet er goed uit! Het is nog wel echt te koud om een binnenvogel naar buiten te laten. De wind was echt nog heel fris. Ik hou minstens 20 graden aan waarbij de winterkou definitief uit de lucht moet zijn. Dat was het advies van de vogelarts.
Amado
Geplaatst: 12-03-20 20:15
Helaas nog niet gespot..
Marley is al zn staartveren kwijt sinds een uurtje :’) ziet er erg komisch uit
Laatst bijgewerkt door Amado op 12-03-20 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Gisteravond mochten Solo en Pidgey (grasparkiet) weer even de vleugels strekken, dit laat ik ze nog even los van Leia doen.. en toen ik wakker werd nadat ik op de bank in slaap was gevallen ( ) was ik Solo ineens kwijt.
Die bleek aan de achterkant van de kooi van Leia te zitten op het schroefje van de zitstok en tegen de tralies aan..want Leia zat aan de andere kant te snoozen. arme vent.
Ja ik denk het :’) en zo dicht mogelijk bij z’n vrouwtje! Nu ook is Leia los en ze gaat direct naar de bachelor oad waar Solo is en Solo gaat druk kwebbelen en zingen voor d’r. Konden jullie nou verdorie ook maar zo lief blijven toen het blok er hing!
@cayenne, haha hij had nog maar 1 staartveer door de rui idd, die is er nu ook af Morgen gaan we voor de zekerheid wel even langs de vogelarts, er komen wel nieuwe pennen aan, maar dat zijn bloedpennen en lijkten nu ook af te breken. Dus moeten even kijken of de overige afgebroken pennen eruit getrokken moeten worden
Hier was het wel koud maar lag er geen ijs op het drinkwater of op de voorzetramen. Je kunt nu wel beginnen met kweken, zolang je nog maar geen jongen in het nest hebt zitten. Eitjes is geen probleem Maar ik ken wel kwekers die in januari al zijn begonnen. Dat vind ik echt te vroeg!
Sicayes
Geplaatst: 16-03-20 22:33
Deze twee vinden het wel gezellig dat ik meer thuis ben door het virus.
(J/K: is afgestaan owv zware gezondheidsproblemen eigenaar, op het werk willen ze zo min mogelijk mensen en elke patiënt minder in deze drukke tijden met minimale bezetting, is er één)
Het is een jonge blauw spangle geelmasker pop, die na de behandeling naar een leuk particulier huisje mag waar ze een partner krijgt.
Ooh ja dat is zeker waar, maar ze is in zulke slechte weersomstandigheden weggevlogen en had niet de nodige bescherming om dat te overleven. Een grijze roodstaart heeft het instinkt om laag tussen de bosjes te gaan zitten, in plaats van hoog in de bomen zoals Marley deed. De kans dat iemand haar ziet is dan ook zó klein
We blijven wel dat kleine beetje hoop houden, maar gaan uit van het ergste
Ik heb 2 jonge zebravinken van vorig jaar verkocht Heb de rest nu ook te koop staan, en de jonge grasparkieten ook. Het koppel Japanse meeuwen van mijn ouders zitten hier inmiddels ook en ook die zijn te koop
ElinaSK
Geplaatst: 19-03-20 17:50
Balen van Robbie, amado maar wellicht is hij toch nog ergens en wordt hij gezien .
Hoe gaat het met de kleine valkjes Cayenne?
Ik ben benieuwd of je de vogeltjes naar een goed huisje verkocht krijgt kimley .
Ik wil dit jaar gaan investeren in het tam maken van mijn jonge grasparkietjes. Vorig jaar wel wat in de hand gehad maar ze waren niet meer dan handtam en snel te verpesten door de rest vd groep . Ik denk dat ik begin met max 2 koppels en dan ronde twee misschien twee andere. Ik wacht nog heel even met ophangen gezien er nog nachtvorst voorspeld is en daarna hoop ik snel op eitjes