Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:42

Een keer flink in zijn nekvel grijpen tegelijk met de nee, en als ze heel brutaal zijn krijgen ze ook een tik over hun neus.
Dan is het snel klaar. En nee, ik zeg niet dat je ze moet mishandelen, maar een corrigerende tik doet wonderen.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:45

Ook al geprobeerd. Nog geen vijf minuten later hing ie op een meter hoogte. Het lijkt wel of niets indruk maakt. Hij is gewoon te stoer denk ik? :') oké, niet grappig. :x

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:50

Volhouden, volhouden, volhouden := En anders maar wat harder, beter 1x duidleijk dan elke keer moeten herhalen.
Heb Milo ook wel eens aan z'n nekvel gegrepen en richting zijn krabpaal "gegooit", toen was het ineens wèl duidelijk dat de bank geen krappaal is. Terwijl de plantenspuit weinig indeuk meer maakte, dan probeerde hij het 2 tellen later gewoon weer.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:59

Thanks voor je tips froukje, de slinger naar de krabpaal is wel een optie misschien! Stomste is nog dat de krabpaal welgeteld 40 cm van de plek staat van waar hij zonet het behang in ging. Zelfde verhaal op de overloop. En ja, mijn huis is inmiddels meer krabpaal dan woning :')

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:34

Meiden ik heb even een vraagje... Wij hebben nu 1 kitten van 7 maanden jong maar we willen er een 2e kitten bij is het dan noodzakelijk om ook een 2e krabpaal aan te schaffen? of is 1 voldoende?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:14

Helpt zo'n trainingsspray niet? Dat ruikt ( ook voor ons helaas) echt niet lekker en daardoor zou de kat weg moeten blijven. Werkte bij mijn kat prima toen ze behang wilde eten.
In uiterst geval sprayen tijdens de klim ( boven hem en niet op hem dan natuurlijk).

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:39

Waar verkopen ze die spray? En m'n witte behang blijft ook wit? Altijd het proberen waard!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:46

wat jammer van de hartruis, hopelijk niks ernstigs aan de hand, duim voor je

marloes oeie behanghanger, tja moeilijk ze soms iets afleren dat ze het graag doen

1 krabpaal lijkt me goed maar als ze alleen binnen zitten zou ik ze nog ergens een mogelijkheid geven of ze gaan het behang herdecoreren :P

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:12

Ik heb de spray gewoon bij de dierenwinkel gekocht. Heet geloof ik trainingsaid. Ik heb hem meegegeven aan mensen van mijn kittens, maar er Ijn diverse soorten geloof ik.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:13

Gaf geen kleur af bij mij. Sprayde het ook op wit behang.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:03

Hoe oud doen jullie de kittens naar buiten? En dan niet alleen in de tuin maar ook gewoon helemaal buiten. Onze zijn nu een dik half jaar. Hebben 2 poesjes maar zijn nog wel redelijk klein qua formaat. Ze klimmen alleen nu wel over de schutting naar de tuin van de buren. Kan ze wel gewoon terug roepen en dan komen ze wel. Heb alleen het idee dat ze wat meer op ontdekkingstocht willen gaan ...

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:22

Bedankt voor je tips Ikkedus! Ik ga op zoek!

Xivura, daar kan ik je helaas niet mee helpen omdat ik zelf de tuin helemaal heb afgesloten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:16

Die van mij loopt in de tuin en blijft rond het huis en veldje. Net zoals alle andere katten. Ze gaan bij ons nooit verweg.
Dus ik kan je niet helpen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:26

die van mij blijven binnen, heb geen tuin of balkon en een paar drukke wegen voor het huis plus 1 doodsbange kat die juist gewild (lees: jatgevoelig) is vanwege het kleurtje.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:39

Xivura schreef:
Hoe oud doen jullie de kittens naar buiten? En dan niet alleen in de tuin maar ook gewoon helemaal buiten. Onze zijn nu een dik half jaar. Hebben 2 poesjes maar zijn nog wel redelijk klein qua formaat. Ze klimmen alleen nu wel over de schutting naar de tuin van de buren. Kan ze wel gewoon terug roepen en dan komen ze wel. Heb alleen het idee dat ze wat meer op ontdekkingstocht willen gaan ...

Het allerbelangrijkste zijn ze beide geholpen??
Al zou ik ze nooit los laten buiten lopen maar zorgen dat ze in je eigen tuin blijven zodat ze niet worden plat gereden en je buren tot overlast zijn maar dit terzijde.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:32

Er is hier niet een drukke weg en we wonen in een woonwijkje. Ze komen van zelf ook wel terug en blijven wel gewoon dicht bij huis. Als ik ze roep dan komen ze direct. Alleen het idee dat ze even weg zijn vind ik niet fijn. :+

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:04

Gisteren plaatste ik de vraag hoe ik Harrie uit de muur kan houden....... Vandaag heb ik hem bewust de hele dag vermaakt. Spelen met het stokje, buiten in de ren, spelen en ik moet zeggen dat hij het vandaag nog niet gedaan heeft terwijl hij gisteren zeker 4 keer tot het plafond aan toe kwam. Ik ga kijken of het dus toch met energie te maken heeft. Ik hoop dat ik de oorzaak gevonden heb, maar heb goede hoop. Na 3 uren stokje spel inmiddels spierpijn in m'n armen van het spelen, maar dat hebben we er voor over :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:09

is het anders een idee om hem aan de denkspellen te zetten?
Dan heeft hij mss wat minder lichamelijke energie kwijtgespeeld maar is hij in het koppie aan het werk wat ook weer invloed kan hebben op z'n gedrag.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:10

En evt (onder toezicht) met zo'n speeltje aan elastiek laten spelen, je weet wel zo'n hengel achtig iets maar dan voor aan de muur/deur/plafond, evt met een soundchip of veren oid.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:21

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:22

Xivura schreef:
Er is hier niet een drukke weg en we wonen in een woonwijkje. Ze komen van zelf ook wel terug en blijven wel gewoon dicht bij huis. Als ik ze roep dan komen ze direct. Alleen het idee dat ze even weg zijn vind ik niet fijn. :+

Zijn ze geholpen beide?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:29

Jodie_ schreef:
Denkspellen ben ik fan van :j en ook ontzettend van de Catit Speelrail. Ken geen kat die dat ding niet geweldig vindt. Ik zag trouwens ook dat ze automatische laser pointers hebben bij Zooplus, misschien is dat een idee, heb je geen lamme arm van het spelen :') oh en ik kom nog meer automatisch speelgoed tegen.

De laser: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/verschillende/met_baterijen/185911
Speelgoedtouw autoamtisch: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/493865

*schuift Mowgli naar voren* :')

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:29

We hebben inderdaad al meerdere krabplekken in huis en ze mogen niet naar buiten we hebben een Britse langhaar en krijgen er nog 1 bij! Welke namen vinden jullie passen bij Jill Nova?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:30

gaby12 schreef:
Xivura schreef:

Zijn ze geholpen beide?

Denk het niet gaby, anders zou ze daar vast wel antwoord op hebben gegeven. :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:41

lor1_1984 schreef:
*schuift Mowgli naar voren* :')

Haha! Ook niet met lichtgevende balletjes? En is het zo'n luie donder dan ofzo of vind ie balletjes gewoon niet leuk? -O-