Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:58

Ja, die Marjolein is een aparte vrouw, ik ken haar vanuit de Belgenwereld. Gefeliciteerd met je derde plaats Marleen! Dhani, leuke filmpjes, lekker doorgaan zo!
Ik heb aankomend weekend op zaterdag een workshop van Martijn Servaas, die in het teken staat van het lopen als handler, dus we hebben 2x een uur looptraining zonder hond en daarna nog een uur handling, met hond dus. Denk dat dat heel leerzaam gaat zijn! En dan zondag de Belgen-Borderwedstrijd in Almere. Weekendje agility dus. Woensdag ook nog gewoon agilitytraining, en dinsdagavond met pupmansje naar les.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:36

Hahaha, iedereen vind haar apart :D
Nouja, we hebben een leuk dagje gehad en daar gaat het uiteindelijk allemaal om :)

Ook hier een week vol in het teken van agility. Woensdag en Donderdag 3 uur workshoppen met Csiva, zaterdag en zondag wedstrijden. We gaan de A proberen. Als ze beetje lopen wil, het wordt echt enorm warm :(

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:10

Dhani, heb al je rondjes gezien en vind dat je Shasta mooi de baan rond stuurt :j
Wel beetje raar dat ik mezelf ook steeds op jouw filmpjes zie :Y)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:53

Drukke dagen dames!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:55

Bij ons gaan ze ook weer het UV examen doen.
Levi vind fietsen erg leuk, maar dan zou ik dat wat meer moeten trainen.
Denk niet dat we mee gaan doen, maar bracht me wel tot een vraag.
Nu moet je daar een werkboekje (in mijn geval) voor hebben.
Weet dat je dat ook moet hebben als je dalijk echt wedstrijden wil lopen.
Is dat iets wat je eenmalig koopt?
Laatst bijgewerkt door KarinW86 op 14-07-14 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:58

Volgens mij wel :j

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:01

Ja koop je eenmalig :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:04

Ok bedankt voor de info!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:18

Rashondenlogboek/werkboekje koop je inderdaad eenmalig. En duur is het ook niet eens, gelukkig. Ik wil eind van het jaar ook UV examen doen, maar van trainen komt nu niks met die weer...

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:25

Ja zat net even te kijken 13.20 ofzo, is inderdaad niet duur

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:22

Ik kon alleen het werkboekje vinden, maar niet het rashondenlogboekje? Is dat ook handig te hebben bij de debutantenwedstrijdjes?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:27

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:51

Voor debutantenwedstrijden niet nodig ;)

rashondenlog boekje idd via de raad van beheer en het werkboekje gaat via cynophilia.nl

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:54

Oohh hahah ik was 'm bij cyno aanhet zoeken :p

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:15

Zo, bijna 2 week op vakantie geweest (zonder hond) en nu zijn mijn ouders op vakantie met hond. Heel stil in huis dus helaas! Dit word de 3e week zonder training. 3 week geleden wedstrijd in Linde gehad. Waar het mijn eerste wedstrijd in Zevenhuizen vooral mijn doel was om hem in de ring te houden en hij mijn verwachtingen ruim overtrof en mooi rond sprong, ging de tweede wedstrijd in Linde echt verschrikkelijk... Ik heb niet 1 rondje normaal uit kunnen lopen. Hij was aldoor overal behalve bij mij... Ik zal eens kijken of ik de filmpjes hier kan uploaden.. Ben benieuwd of iemand nog tips heeft. Tijdens trainingen gaat het wisselend. Op de ene club is het omheind en zoekt hij eigenlijk niet zo snel andere mensen op. Bij de andere club (onomheinde ijsbaan) is hij er al wel weer een paar keer tussenuit genaaid, met name bij rondjes als er een bocht zit na een hoogtesprong en dan de paaltjes daarna staan, dan springt hij de hoogtesprong en rent vervolgend richting de mensen&honden die achter de paaltjes staan te wachten op hun beurt.
Bij de gehoorzaamheidstraining was dit altijd al een probleem. We trainden op een groot omheind veld met meerdere groepen. Hij ging regelmatig bij af en blijf bijvoorbeeld naar een andere groep rennen om daar te buurten. Uiteindelijk toen ik combicursus ging doen (GG en vooral behendigheid) en hij eens een correctie kreeg van de bordercollie van mijn instructeur toen hij weer weg wou lopen bij af en blijf, ging het beter. Behendigheid vond hij helemaal leuk en eindelijk was ik het waard om bij te blijven. Dit ging dus goed, tot de laatste trainingen op de ijsbaan.. Thuis luisterd hij ook weer slechter, maar ik denk dat dit ook komt door de manier waarop mijn ouders met hem omgaan (hem op de bank laten springen en dergelijke)
Zaterdag zou ik een demonstratie hebben van de hondenschool bij een verzorgingstehuis, maar ik ben bang dat dit nadelig voor zijn training zal zijn, omdat de verleiding ongetwijfeld te groot zal zijn om te gaan buurten, en hij zal dan ongetwijfeld beloond worden door aaiende oudjes... Weet dus niet zo goed wat te doen..

Hij is net 2 jaar trouwens.

Over de schoenenkwestie van een paar blz terug: ik heb inov8 trailrunning schoenen. Waren in de aanbieding bij de hardloopwinkel. Ik zou daar gewoon eens kijken en vragen naar trailrunningschoenen. De noppen zijn minder hoog als voetbalschoenen (gevaarlijk voor hondenpootjes). Ik heb ook salomon schoenen gepast en die vond ik prettiger, met name het vetersysteem, maar die vond ik destijds te duur. Ze hebben ook waterdichte, van Gore-Tex. Volgens mij worden die wel veel gebruikt bij behendigheid, maar die zijn dus wel minstens rond de 100 euro.

Edit: De filmpjes.
Gambling: http://youtu.be/--ppFOwTAiY de eerste keren ging hij richting (onbekend) ringpersoneel, en vlak voor de finish sprong hij over het lintje van de ringmarkering om bij een puppy te gaan buurten. Daar stonden voor hem bekenden naast, een paar meter verderop, maar daar kijkt hij niet naar om.
VP: http://youtu.be/cxDxLJmdgec Weer richting (onbekend) ringpersoneel, en daarna weer richting ringpersoneel en de toeschouwer daarachter, waarbij hij met zn voorpoten over het lint sprong en zijn achterpoten nog in de ring stond..
Jumping: http://youtu.be/lnVmoRYYEak Hier ging hij naar hondjes die voor de tent lagen. Hij keek niet eens op toen ik hem riep... Heel frustrerend ;( Buiten de ring bij de finish zat nog een vrouw die hem vervolgens ook nog ging aaien toen hij op haar afstormde na de finish .... Toch even duidelijk gemaakt dat dat niet echt de bedoeling was :o

Op training beloon ik meestal met een bal (als ik die niet vergeet). Brokjes e.d gebruik ik eigenlijk nooit meer.

Oja en JP: Ik denk dat ik je gezien heb, maar ik wist het niet zeker omdat je geen hond bij je had. Heb je nog bij ring 3 staan kijken? Als het klopt dan weet ik nu wie je bent en zal ik je volgende x even aanspreken :p Ik sprak nog met je clubgenoot trouwens, Jeroen. Geruststelling dat hij over naar de A gaat, hij was elke wedstrijd de grootste concurrent met al zijn 1e prijzen haha! Aardige gozer ook trouwens.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:45

Dhani: Knap zeg, dat je hem bij de ingang van die tunnel nog terug kon roepen ondanks dat hij zn kop er al in had! En begrijp ik nu goed dat je 'm uit hebt gelopen? Was ook niet bij veel het geval die dag of wel?

En die paaltjes insteek bij de VP, als die van mij dat ooit net zo gaat doen ben ik blij :o Hoe lang train je al als ik vragen mag?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:20

Oeh, wat frustrerend! Kun je op training nog oefenen met afleiding, dat er mensen langs lopen enzo? Dus trainen op meer aandacht?

Bedankt voor je schoenentip! Die vind ik alleen maar duurder dan de Salomons?

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:28

Ik kan wel mensen laten langslopen, maar hoe ik vervolgens zijn aandacht moet krijgen voor hij weg is weet ik niet.. Heb het op de training nog wel geprobeerd met een bal in de hand lopen (normaal heb ik 'm in mijn zak) maar dat lijkt me ook niet de oplossing, sowieso niet op wedstrijden..
Het is erg frustrerend idd. Achteraf had ik het ook anders willen doen op de wedstrijd, nadat hij was weggelopen had ik gelijk willen stoppen ipv nog wat hindernissen springen. Achteraf heb ik het gedrag dus beloond. Stond daar toen niet bij stil..

http://shoeperhero.com.au/wp-content/up ... -2681.jpeg

Mijn schoenen waren bij de run2day in groningen, waren geloof ik iets van 70 euro omdat het model eruit ging. Overigens heb je bij http://www.decathlon.nl/C-416175-dames- ... g-schoenen ook trailrunningschoenen voor 20 euro bijvoorbeeld, heb geen ervaring met de schoenen maar wel met bestellen daar, wat erg goed beviel. Schoot me ineens te binnen :)
De korte broeken daar zijn overigens ook erg fijn en niet duur, dunne stofjes en uv werend en heel licht in het dragen. Deze is heel fijn bijvoorbeeld: http://www.decathlon.nl/bermuda-fiz-bei ... 04023.html
En heb er een fijne regenbroek weg. Hele fijne spullen voor niet duur :)

De salomons hebben elastieken veters, die je aantrekt en met een schuifje vast kan zetten en geheel in een vakje in je schoenflap kan steken. Kun je daar iig niet over struikelen :) Mijn clubgenoot is er erg tevreden over.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:00

Ik heb van zaterdag een filmpje van het jumping.

Helaas was Tender de hele dag aan het kloten met de paaltjes, waarschijnlijk omdat ik er zelf te veel druk op legde.
Ik wou hem terug halen om de paaltjes nogmaals te doen, maar hij nam de volgende hindernis al, dus besloot ik door te lopen. Helaas was hij zelf toen van de kaart af en tikte 2 balkjes eraf.

Was wel heel tevreden dat ik hem een stuk kon weg sturen.

https://www.youtube.com/watch?v=owqPdWU ... pg_QeFBwDQ

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:19

Superbedankt voor de linkjes Laura! Ik val qua schoenen niet meer in damesmaat maar ook bij de heren staan goedkopere modellen. Als ik elk weekend wedstrijd zou hebben zou ik wel meer investeren, maar nu lopen we wekelijks een uurtje training en misschien af en toe wat meer, dus ik wil liever wat goedkoper!

Wat is Tender snel en de afstand is gaaf inderdaad!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:33

Graag gedaan hoor, ik heb me er laatst ook in verdiept toen ik begon met trainen op gras (begon vorige winter in een binnenbak) dus kleine moeite om die info even te delen :) Met een clubgenoot ben ik de stad in gegaan om de salomon speedcross te passen bij een sportzaak vlakbij haar werk, en daarna naar de run2day gelopen om te kijken wat ze daar hadden (op aanrader van mijn vader, ervaren hardloper) en daar hadden ze ook asics voor trailrunning, en dit merk (inov8) kende ik ook al via die clubgenoot. Mijn andere ckubgenootje heeft dit merk ook trouwens en die is ook tevreden. Trouwens wel een goed idee om te schoenen te proberen op een andere ondergrond dan tegels/asfalt. Loopt heel anders namelijk. De salomons heb ik in die sportzaak geprobeerd op kunstgras, heel anders ook dan gewoon de winkelvloer. En sws beter niet op asfalt lopen omdat dat heel snel slijt. Andere clubgenootjes hebben overigens kunstgrasvoetbalschoenen, maar dat is niet echt mijn idee van fijne schoenen (maar smaken verschillen blijkt dus ook hier!) maar zijn ook goedkoper.
Als ik straks wel fanatiek wedstrijden ga lopen in de a of b ofzo, dan ga ik de salomon speedcross CS kopen, is iets van 130 euro maar wel waterdicht.
Had ze trouwens bij mijn vorige wedstrijd vergeten (ik werd 's ochtends opgehaald door een clubgenoot bij mijn vriend en daarna naar mijn huis waar ik alles klaar had gezet, tent en ook mijn schoenen overigens, maar omdat het zo vroeg was en mijn moeder de rest van mijn spullen naar buiten bracht ben ik vergeten mijn schoenen te pakken. Merkte ik wel gelijk bij mijn rondje gambling, de rondjes daarna hadden mijn ouders mijn stille hint begrepen en zijn ze mijn schoenen komen brengen. In zevenhuizen had ik er ook veel profijt van, toen was het nat en gingen er vele mensen onderuit, waaronder clubgenootjes zonder trailrunningschoenen, maar ik gelukkig niet ;) )

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:39

mirriejj schreef:
Ik heb van zaterdag een filmpje van het jumping.

Helaas was Tender de hele dag aan het kloten met de paaltjes, waarschijnlijk omdat ik er zelf te veel druk op legde.
Ik wou hem terug halen om de paaltjes nogmaals te doen, maar hij nam de volgende hindernis al, dus besloot ik door te lopen. Helaas was hij zelf toen van de kaart af en tikte 2 balkjes eraf.

Was wel heel tevreden dat ik hem een stuk kon weg sturen.

https://www.youtube.com/watch?v=owqPdWU ... pg_QeFBwDQ

Poeh! Mooi om te zien. Zo op afstand lopen heb je ook wel nodig met zo'n snelle hond! Keurig hoor.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:43

Ja, op m'n Vans ga ik gewoon snel onderuit als het nat is en mijn werkschoenen met stalen neuzen zijn gewoon te zwaar alhoewel ik daar dus ook een tijd op gelopen heb. Vind van de noppen wel een goede tip, dat dit misschien betere noppen zijn icm hondenpootjes.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:55

Vans zijn natuurlijk sowieso niet echt schoenen met profiel natuurlijk :p
Ben benieuwd wat je keuze word, zoveel mogelijkheden :p Laat je het even weten hoe ze uiteindelijk bevallen?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:31

ik loop gewoon op wandelschoenen, tot nog toe geen slippertjes gehad.

pfff hoe dom kun je zijn, ik was al die tijd in de veronderstelling dat Nisse op 27 juli was, blijkt het op 21 te zijn op een maandag?!

zit zowiezo even te kijken welke wedstrijden ik nog wil lopen, maar toch blijf ik het verwarrend vinden. Ik zoek het nu op Nimble.nl op en daar staat bijv. deze:
2nd Chance van alphense hondenclub. Daar staat in dat het een open klasse is. houd dat in dat ik zonder startkaart ook mee mag doen?