Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:16

Kim_Asterix schreef:
Ik kom ook even binnen vallen :)
Door omstandigheden had ik een groepje van 3 gerbils (mannen) bij elkaar zitten. Verrassend genoeg is dit ruim 2 jaar goed gegaan. Daarna is er 1 man verstoten (ze begonnen ook te vechten) dus die had ik in september gekoppeld aan een pup. Het zijn dikke maatjes geworden maar helaas is de oudere gerbil vorige week volkomen onverwachts overleden in zijn slaap. Heel sneu!
Nu ben ik vandaag begonnen met de koppeling tussen de overgebleven pup, nu ongeveer een half jaar, en een jonge pup van 7 weken. Het lijkt erg goed te gaan tussen de 2! Ze hebben de afgelopen dagen in de split gezeten en nu koppel ik ze in de kleine bak. Als het zo goed blijft gaan mogen ze morgen in de grotere bak en dan over 2 dagen in hun uiteindelijke bak :)

Hoe gaat de koppeling bij jou Jellybeans?

Verassend goed! Vanaf donderdag zaten ze in een splitkooi, vanmorgen heb ik ze samen in een reisbakje gezet en ze zaten er vanaf het begin al rustig in, ze hebben geen 1 keer gevochten of ook maar naar elkaar uitgehaald.
Ze zitten nu redelijk close in een inmiddels groter bakje en zijn samen bezig met een nestje maken. :)
Hopelijk blijft het zo!
En hopelijk gaat het bij jou ook goed!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:56

Heeft iemand hier toevallig een vrouwelijke gerbil van 2,5-3 jaar alleen zitten? Ik heb zojuist een van mijn gerbils dood aangetroffen en wil mijn andere dame niet alleen laten zitten. Ze zat nu ook heel de tijd bij haar overleden vriendinnetje.

Edit; ter verduidelijking, ik zou het liefst er een nieuwe gerbil bij nemen en mijn gerbil zelf houden

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:17

Sterkte met het verlies. Helaas hier 2 mannen inmiddels ook 3 jaar geworden hopelojk houden ze het nog ff vol samen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:58

Hoi..
Het laatste half jaar was ik er al vaker bang voor, maar morgen moet ik waarschijnlijk echt afscheid nemen van 1 van mn gerbils.. Mn Woezel takelt hard af en valt nu zelfs bijna om.. Als hij morgen nog zo slecht is, maak ik een afspraak bij de dierenarts om m te laten gaan..

Maar wat ga ik met mijn andere gerbil doen? Hij is zeker 3.5 jaar oud, ik weet niet of ik nog een koppel wil maar wil m ook niet zielig alleen laten zitten.. Pff moeilijk.. iemand een idee? Of eventueel plaats voor een mannetje?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:44

Hoe is het afgelopen met je gerbil MerleSimone? Ik zit met precíés hetzelfde probleem, ook een gerbilmannetje van 3,5 die ik morgen ga laten inslapen als hij niet wat beter is en de twijfel wat ik met de ander doe. Ik wil eigenlijk geen nieuwe erbij maar wie wil er nou een bejaarde gerbil overnemen om nog koppelen? :(

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:06

1+1=2?
Jammer dat het geen vrouwtje is..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:27

xManon_ schreef:
1+1=2?
Jammer dat het geen vrouwtje is..

Bedoel je de gerbil van MerleSimone + die van mij = 2? Zou kunnen, Maar allebei weten we niet of we nog wel verder willen met een koppeltje.

Ik wilde heel graag gerbils toen ik nog thuis woonde en heb altijd gezegd dat ik geen dieren weg doe voor ze dood zijn, ik zorg voor ze tot hun dood, dus ook de gerbils. Maar koppel ik nu een jong mannetje aan mijn gezonde oude mannetje, blijf ik mijn hele leven met gerbils zitten want die cirkel zal zich herhalen. Ik vind het een lastige kwestie.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:38

Dat zelfde dillema heb ik dus ook als een van de 2 niet meer is in de toekomst

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:39

Hij is gisteren ingeslapen.. Waar woon je Karlijn?

Ik vind t zo lastig want ben niet zo'n held met beesten als ze gaan vechten oid.. En stel dat we ze koppelen en ik ze bijv hier hou, zit ik straks weer met t probleem dat er 1 overlijdt.. Pff ik weet het niet.. Lastig!

Pip is wel sneu zo alleen, zie m weinig.. bah bah..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:50

Ik woon in Apeldoorn. Misschien is er ergens een fokker te vinden die onze gerbils wil koppelen en daarna een huisje voor ze wil zoeken?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:54

Hmm Apeldoorn is niet eens zo heel ver..
Iemand hier in t topic ervaring met koppelen? Ik wil er eventueel wel over nadenken t zelf te doen..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:26

Ik weet niet of StalMilagro hier nog meeleest, maar die had daar wel ervaring mee vanuit haar fokkerij. Misschien kun je haar anders een pbtje doen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:03

Ik deed het in een klein kooitje dmv van gaas maakte ik er 2 helften van. 1 gerbil aan de ene kant, andere aan de andere kant. Dat heet een split.
De gerbils een paar keer per dag wisselen van helft.
Na een kleine week probeerde ik ze dan even bij elkaar te doen. Ik bleef er wel bij. In de nacht deed ik ze weer even in de split voor 1 a 2 nachten en daarna, als het rustig leek bij elkaar laten. Maar ze moeten elkaar wel blijven zien/ruiken. Anders vergeten ze elkaar en kan je weer opnieuw beginnen.

Zo heb ik 3x volwassen gerbils gekoppeld. Maar denk dat het nu ook de laatste keer was mocht er weer 1 overlijden. :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:01

Om 3 uur heb ik hem laten inslapen. :(

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:52

Heb mijn gerbils vandaag ook nog niet gezien... bakje voer van gister avond lijkt ook onaangestast. Durf niet te gaan zoeken in de bak

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:58

Zou toch even gaan graven, mochten ze dood zijn gaan ze er niet fijner uitzien (en ruiken) als je langer wacht denk ik :n En misschien is er wel niks aan de hand :(:) Ben je weer gerustgesteld.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:43

Zal morge even graven nu nog aan het werken tot laat.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:39

Ik lees soms nog mee. Als iemand info wil dan hoor ik het wel

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:32

Ik hoorde ze stampen toen ik uit werk kwam dus er moet nog leven zijn in mijn bak.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:26

Helaas.. nog geen 3 weken na zijn broertje heb ik mijn overgebleven gerbil in moeten laten slapen :(

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:06

Ik ga morgen ook even de bak verschonen vrees dat ik een doode snowy ga vinden, zie alleen nog maar steeds sunny sinds een paar dagen. Had al beetje gezocht maar zit zoveel zooi in de bak dat ik hem niet vond. Dus even baal hennep gehaald net en dan morgen de bak leeg halen straks werken dus helaas nu geen tijd meer voor.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:37

Wat had hij karlijn?

Gets Roosje..

Ik vind dat zoeken zo naar..heeft iets engs ook..

Willen jullie hierna nog gerbils?

Onze dochter van 2 vindt ze heel leuk. Aait ze zachtjes en voert. Ik weet nog niet wat wij doen na deze. Ligt ook een beetje aan haar denk ik.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:01

Hij was vooral al oud... icm het gemis van z'n maatje en misschien wel aangestoken met hetzelfde als hem.. Geen idee.

Ik neem geen gerbils meer hierna. Mocht iemand interesse hebben om mijn 100x40x50 terrarium over te kopen, doe me een pb. Je krijgt voer, bodembedekking etc bij.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:01

Jeetje het wordt steeds minder met de gerbils hier. Blijft sneu als er eentje een paar dagen kwijt is, stiekem weet je dan al wat er aan de hand is...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:58

Ja ergens durf ik ook niet die bak leeg te halen. Ik wil ook geen gerbils meer. Vind ze leuk maar had ze tammer verwacht en ook met de kat is geen super combi