Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:51

Arrabel: als je wil kan ik ze voor je opvangen en herplaatsen... alleen moeten ze dan wel richting Groningen gebracht worden... :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:22

Dat word dan wel een hele reis.. ;)
Ik woon vlakbij Hilversum, ik wacht het nog even af.
Wie weet komt er nog iemand.
Maar wel bedankt voor je aanbod!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:34

Wat vervelend dat ze weg moeten... :(:)

Zijn je mannen gecastreerd en mogen ze ook gescheiden van de groep? Dan wil ik hier wel een poging wagen, al acht ik de kans klein dat het mag...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:46

Ze zijn niet gecastreerd, en Boelie en Billy (dat zijn de Harley en de Fuzz en zijn broers) zijn echt super makkelijk en kunnen denk ik wel met andere ratjes geplaatst worden.
Big boy, dat is een uit de kluiten gewassen albino en die wil graag de baas spelen.
En dan nog Mr. Jingles en Bliksem (de dumbo's), dat zijn ook broertjes, die zijn ook vrij makkelijk maar wel wat schuchter.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:01

Dan wordt het 'm sowieso niet... :(

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:52

Boelie en Billy zouden ideaal zijn om de half wilde opvangers te leren dat mensen best leuk zijn... :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:42

@Arrabel, ik zag in één van je berichten dat je deze verdiepingen had:
Afbeelding

Hoe heb je die gemaakt en bevielen ze?
Ziet er namelijk vrij simpel uit en ik ga er dan een hoes om heen naaien voor hun pootjes.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:39

De verdiepingen heb ik gekocht bij de Gamma, dat is een soort hekwerkje wat je zo kant en klaar kan kopen, die moet je wel thuis dan even met een kniptang op maat knippen, en dan heb ik ze met musketonhaken in de volière bevestigd ;)
Niet moeilijk dus inderdaad.
Ik zou alleen als ik jouw was geen hoes om heen naaien, want die is binnen de kortste keren hartstikke vies en gesloopt :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:04

Mmmm kom hier toch even tips vragen.. nadat Zeus overleden is is Pacino (berken) heel erg af aan het vallen. Hij is ontzettend traag en laat zich (te) gemakkelijk pakken.

De trappen op lopen gaat hem ook niet heel goed af terwijl lopen in mn armen/tegen me op klimmen nog heel goed gaat.

Aiko (husje) daarentegen is volgevreten zat en hyperdepieper. Aiko laat Pacino gewoon eten en drinken.. heeft er wel handje van t voer onder te graven dus ik heb de voerbak hoger in de kooi gezet zodat dat niet kan.

Pacino krijgt nu ook hondenvleesjes maar eet bijna niet zonder zn broer erbij. Samen smikkelen ze wel maar Aiko is eigenlijk dik zat. Aandacht heeft ie genoeg. Hij is op een aantal plekken kaalgepoetst door zn broer.

Iemand tips..? Wil niet nog n kereltje verliezen :(

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:10

Er bestaat een mogelijkheid dat het gemis van Zeus is..
Hoe oud is Pacino nu?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:16

Bedankt Arrabel! Ga morgen eens even kijken. En als ik er dan een hoes om doe die er af kan? Dan maak ik er meerdere die om de 3 dagen in de was gaan bijvoorbeeld?
Hoe heb jij dat gedaan dan?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:27

Tigress schreef:
Er bestaat een mogelijkheid dat het gemis van Zeus is..
Hoe oud is Pacino nu?

Ze zijn van 29-6-2012. Heb beetje t gevoel alsof ie zichzelf uithongert/droogt. Hijs heel slapjes. :(

Vandaar ook dat ik maar op stinkend niet te laten liggen hondenvoer ben overgegaan vandaag.

Al was die daar niet vreeeselijk enthousiast mee nog (had vannacht volle bak ratten voer neergezet en daar trof ik m vanmorgen wel aan traag knabbelend op wat voer).

Aiko merk k niets aan dies net zo druk als altijd. Die had n tjokvolle buik vanmorgen maar hondenvoer pastte er nog wel bij. :+

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:47

Kaus schreef:
Bedankt Arrabel! Ga morgen eens even kijken. En als ik er dan een hoes om doe die er af kan? Dan maak ik er meerdere die om de 3 dagen in de was gaan bijvoorbeeld?
Hoe heb jij dat gedaan dan?

Ik leg placemats op de tralies, die kan ik makkelijk schoonmaken ;)

@ S_en_Z: geef oudere ratjes alsjeblieft geen hondenvoer, hou ouder een ratje word hoe minder dierlijke eiwitten ze nodig hebben, het darmstelsel krijgt naar mate ze ouder worden moeite met vlees verteren.
Je kan beter een lekker schaaltje Bambix voor hem maken ;)
Citaat:
Voeding oudere ratten
Oudere ratten hebben minder behoefte aan dierlijke eiwitten. Dierlijke eiwitten worden ook steeds moeilijker verteerbaar en worden een grotere belasting voor de nieren naarmate ratten ouder worden. Geef daarom hoogwaardige licht verteerbare dierlijke eiwitten. Beperk het aantal keren dat je dierlijke eiwitten geeft. Oudere ratten lijken meer te eten – of misschien eten ze vaker -, zorg dus dat ze altijd voldoende voer hebben.

Bron: http://www.ratjes.nl/voeding

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:43

Ik heb eindelijk wat foto's ge-upload op photobucket zodat ik hier mijn knappe kerels kan gaan showen <3 <3

Alpha, Bravo en Charlie
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:54

Aaaw, die rechter is echt heel schattig <3

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:01

Wat een leuke foto. Dat kopje uit het gaatje, wat een schatje

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:02

_O- dat koppie daar bovenuit nog een keer :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:14

Thanks Arrabel!

Ga straks bambix halen. Hoop dat ie beetje op gaat knappen. Maak je dat aan met water of met (een) melk? Want koeienmelk mogen ze niet toch?

<3 ze zijn wel lief samen. Vind t sneu m zo te zien

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:28

Als ik mijn ratten Brinta geef doe ik daar lauw water bij. Dat vinden ze heerlijk.

Net 2 fleece kleedjes gekocht om hangmatjes van te maken. Ratten zullen we blij zijn :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:33

Dank :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:04

Ik ben nu een huisje aan het maken waarbij ik ijzerdraad gebruik, iemand een idee hoe ik de puntjes minder scherp kan maken? Ik wil niet dat ze zich er aan verwonden.

Hij is af :D :

Afbeelding

Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:16

Vanmorgen brinta gegeven maar hijs zo slap als een vaatdoek. Oogjes half stok. Lijkt zelfde verschijnselen te vertonen als Zeus.. (coördinatie wordt met de dag slechter) maar twee beroertes daar geloof ik niet in.

Kan ik met een ziekte te kampen hebben? Ze niesen niet ze ratelen niet.. ze zijn niet buiten geweest, komen niet in contact met andere huisdieren.. ik zit met mn handen in t haar. Aiko heeft nergens last van.

Mag ik 1 van de ratten kenners hier de filmpjes van Zeus whatsappen, kijken of jullie het herkennen?

Wil zo snel mogelijk optreden maar langs de da is blijkbaar geen optie.. :(

tweede gedachte is wat doe ik met Aiko als ik Pacino toch ga verliezen. Ik mocht met veel pijn en moeite de mannen houden maar mag er geen meer bij nemen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:46

Waarom is langs de DA geen optie? Klinkt toch wel als een DA geval...
Waarschijnlijk heb ik er over heen gelezen, maar hoe oud is je rat?
Ik lees in je berichten dat hij vraag bij jou is (klimt makkelijk tegen je arm op, zou hij niet doen als hij niet bij je wil zijn), misschien een idee om een soort buideltje om je nek te maken waar hij in kan slapen? Dan heeft hij jouw comfort en even rust van de andere rat die hem misschien wel te veel vermoeit.
Ik heb geen verstand van ziektes en dat soort dingen dus ik kan alleen met niet medische oplossingen komen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:47

Wat ontzettend naar voor je!!
Valt hij soms ook om..?
Of beweegt hij wiebelig?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:38

Hij beweegt wiebelig en met poetsen valt ie om. Had ie 3 dagen geleden nog niet. Hij kan nog wel lopen maar wordt moeizamer en hij pakt zn eten ook niet meer op met zn pootjes. Hij reageert eigenlijk alsof ie over over oververmoeid is. Nu is ie altijd wel rustig ratje geweest maar niet zò.

Ze zijn idd graag bij me. Deze twee altijd al Aiko minder die is vooral geïnteresseerd in aan je lip trekken voor voedsel.

Kaus, omdat mn andere ratje exact tzelfde had vorige week en die kreeg de stempel beroerte, inslapen is t eerlijkst.

Geloof niet in 2 beroertes in 2 weken. Dus ik zie nu geen hulp in de da, hoop dat je dat snapt. 1 van mn vriendjes verliezen en nu achteraf misschien zelfs wel onterecht is vreselijk.. ze zijn nu bijna 2

Ik denk dat ik m maar ga buidelen idd en met pipet water ga geven... :(

werd vannacht wakker van gesabbel aan de waterfles maar dat was Aiko 2x