Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 17:29

@navatu: Ah mooi om een goede ervaring te lezen. De reviews op internet zijn heel wisselend. Weet jij zo welk merk knuffel met hartslag je hebt?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 17:36

Bonne 3x opgemeten, telkens komt maat xs op de site eruit dus ik net passen, veel te klein :') kreeg het nauwelijks over zijn hoofd heen. Hopelijk kunnen we ruilen tegen een maat groter.

Dus nog even wachten op de rock harness long helaas.

Nynkster, knap hoor zoveel honden en dan 3 pups tegelijk. Ik doe het je echt niet na!

Leo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 17:50

Bij ons valt Non Stop ook vaak 1 maat kleiner. De Long had hij ruim in de M moeten passen maar blokkeerde zijn schouder enorm. De L zit als gegoten. Zo ook met het zwemvest en trekharnas van NS.
Wel balen! Maar ze lossen het altijd keurig en snel op!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:50

Oh, dan onthouden we dat voor het vervolg.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:55

Hier klopte de maattabel precies bij Max met rock harness long :D

Afbeelding

8 week vs 14 week <3

Afbeelding
Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:54

StalMelyn schreef:
Amerika kan natuurlijk wat doorslaan in het hebben van hondenproducten maar heb een kersstrui gekocht en een halsband met bellen die echt klinken zoals dat van de kerstman. Eens zien hoe lang we dat volhouden, denk alleen met wandelen haha
.

Hihi, ze hebben hier inderdaad voor alles wat wils! De honden moeten natuurlijk een mooi kostuum hebben voor als ze op de foto gaan met Santa :+

Hier klopte de maattabel ook precies voor de Roch Harness Long :).
Hopelijk kan je hem snel wisselen.

-----------------------------------------------------------------------

Layla heeft een assessment gehad en mijn vermoeden dat ze iets koe-hakkig is, is wel bevestigd. We hebben nu oefeningen gekregen om daar specifiek mee aan de slag te gaan. Koe-hakkigheid komt in principe door een verschil in kracht van de spier aan de buiten vd binnenkant van de bovenbenen en niet door structurele problemen. Ze heeft het niet heel extreem, maar we gaan de oefeningen wel meenemen in ons standaard programma. Verder was ze helemaal goed. Mooi lenig (agile - weet niet of lenig helemaal de juiste vertaling is) en heel mooi in de bespiering voor 14 maanden.
We kunnen dus weer fijn aan de slag :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:28

Ja ik heb spullen gezien dat ik denk; wie bedenkt dat en laat staan, wie koopt dat haha

Ik had alle maten van Bonne opgemeten:
A 34 halsomtrek
B 14 borststuk
C 44 borstomtrek
D 10 rugstuk
E 44 tailleomtrek

Maar de kersttrui is ook wat krap :+
Afbeelding
Afbeelding
De 15e gaat Bonne naar de trimster, wie weet helpt dat. Ga hem daarna weer passen en anders helaas pindakaas.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:03

StalMelyn schreef:
Ja ik heb spullen gezien dat ik denk; wie bedenkt dat en laat staan, wie koopt dat haha

Ik had alle maten van Bonne opgemeten:
A 34 halsomtrek
B 14 borststuk
C 44 borstomtrek
D 10 rugstuk
E 44 tailleomtrek

Maar de kersttrui is ook wat krap :+
[ [url=m/xy28q4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jbpzxh.jpg]Afbeelding[/url] ]
De 15e gaat Bonne naar de trimster, wie weet helpt dat. Ga hem daarna weer passen en anders helaas pindakaas.

Heb je ook toevallig een foto van Bonne met tuig?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:11

Nee, hoofd moest er echt doorheen gepropt worden en kreeg het echt niet dicht.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:15

Met veel tuigen moet je het tuig ook een kwart slag draaien en dan over het hoofd aandoen, dan gaat het veel makkelijker. Want veel honden hebben vaak dat het wat moeizamer over de kop gaat wel. Bij trek tuigen moet dit sowieso meestal standaard maar bij veel gewone tuigen werkt dat ook veel fijner. Dat kun je ook nog proberen - mocht het verder wel passen op het lichaam.

Een trim beurt gaat die kerst trui denk ik niet veel helpen haha. Die is wat klein idd :') wel schattig!

Wij moesten uiteraard even gaan spelen in de sneeuw. Ze was ZO blij. Altijd genieten als ik haar zie in de sneeuw / en zeker samen met Milan. Die twee samen zijn zo leuk <3

Afbeelding
Afbeelding

Dommerik van een vrouwtje aka Me was haar handschoenen vergeten. Dat heb ik geweten wel. Ik ging kapot _O-

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:25

Ik moet zo lachen om die 2e foto, net iejoor.

Ik krijg het tuig wel over zijn hoofd maar met moeite. Maar dan krijg ik het om zijn borst/buik niet dicht.

Hier ook net in de sneeuw gespeeld :) eerste keer voor Bonne. Hij weet het zo nog niet.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:35

Nou, Meeko vindt het fantastisch. Hoe krijg je een Finse Lap weer binnen als er sneeuw ligt _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:39

Wow wat veeeeel sneeuw!! Hier ligt echt een miezerig laagje op t gras haha.

Evi's avondronde is altijd zo kort of lang als ze zelf wilt. Vanavond was duidelijk; eerste grasje plassen & direct weer naar huis _O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:47

Haha, die vond het maar niets?

Bedankt trouwens allen voor de reacties op de puppycursus-dag van Meeko :D Woensdag gaan we kennismaken bij een hondenopvang (voor één dag in de week), ik ben heel benieuwd hoe dat gaat... maar lijkt me heel goed voor hem om structureel met andere honden te kunnen spelen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:54

Die wilde graag weer lekker warm & comfi slapen haha! Maar moet zeggen dat die avondronde meestal van korte duur is haha. Hopelijk nog een keer overdag lekker in de sneeuw spelen.

Ook spannend! Weer een nieuwe stap *D
Wij zijn aan het overwegen om haar volgend jaar 1x in de week met de uitlaat mee te laten gaan. Ook heel fijn voor d'r denk ik haha.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 00:00

Ik vind Evi echt een leuke naam :D En ik snap haar wel, brr koud.

Jaa, het leek ons een mooie win-win-situatie. Wij kunnen die dag allebei naar kantoor voor werk, en hij kan een dag heerlijk met andere honden spelen en mentaal en fysiek uitgedaagd worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 00:20

Wij zijn ook al een beetje aan het kijken naar oppas. We hebben oppas maar hun zijn beide met pensioen en gaan dan ook soms lekker lang weg dus ik ben vast aan het kijken naar een back up.

Mijn voorkeur gaat naar een particuliere oppas of kleinschalige huiselijke opvang, maar dat kan wel lastig te vinden zijn. Ik heb zelf een tijd stage gelopen in een pension maar dat vind ik toch wat minder prettig.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 07:59

Heerlijk die sneeuw! :D hier niets noemenswaardigs helaas..
Avondronde heeft Fitz sowieso een hekel aan, als het aan hem ligt komt hij niet meer overeind als het donker is. :')

Ik kan me voorstellen dat je een Finse Lap amper meer binnenkrijgt met sneeuw :)) ik denk dat Fitz sneeuw ook geweldig zal vinden, maar hij heeft het nog nooit meegemaakt.

Wij hebben ook een particuliere oppas. Het was onmogelijk om opvang te vinden (geen pension/kennel idee) waar ongecastreerde reuen welkom zijn. We passen nu over en weer op elkaars honden op, momenteel zit er alleen geen regelmaat in. Hij speelt wel veel met andere honden, minimaal 3 a 4x per week op stal. Daar hebben ze heerlijk de ruimte.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:50

Ik ben zelf particuliere oppas van 2 honden, beide gecastreerde reuen.
Ivm Dívka neem ik ook geen intacte reuen aan, geen zin in strak uitrekenen wanneer ze loops is, ogen op steeltjes moeten hebben of scheiden etc.
Zou Dívka niet intact zijn dan zou het mij niet uitmaken of er intacte reuen komen logeren.
De ene oppashond komt 1x per jaar een week of 3-4 al gaat dat ook geen jaren meer duren aangezien die nu bijna 15,5 jaar is.
De andere normaalgesproken 1-2x per week maar dat fluctueert enorm, kan ook gerust een paar weken niet komen of 4-5 dagen en een paar vd tussenliggende nachten als dat zo uitkomt met het werk vd baasjes.
De afgelopen weken is hij niet geweest ivm achterhand verlamming, deze week komt hij weer 2x een dagdeel, langer vind ik zelf nog wat te pittig nu dus dat is even gestopt tot hij verder herstelt is. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:46

Wat lief/fijn dat je dat doet

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:35

Joep is echt een win-win-win situatie gebleken ja. <3
Hij is enig hondje en heeft nu 2 vaste speelmaatjes, omdat ik 23/7 thuis ben en bij veel dingen de honden mee kunnen is zijn verlatingsangst geen probleem (er is achtervang voor de keren dat hij niet mee kan), mijn honden zijn dol op hem, de eigenaren hebben een adres waar ze hun hond met een gerust hart achterlaten en op dit moment ben ik zelfs de enige waar ze Joep aan toevertrouwen.
En voor mij is het vrijwel geen extra werk, ze lopen allemaal netjes met 1 hand vastgehouden mee, draaien gewoon mee in het ritme hier en de enige aanpassing die er gemaakt moet worden is dat Joep (en Toby) apart gezet moet worden met voeren.
Overigens word ik betaald voor het oppassen op Joep, das leuk meegenomen natuurlijk maar niet de reden dat ik eraan begonnen ben.
Toby gaat met gesloten portemonnee, maar als ik bij mijn ouders ben of mijn honden daar uit logeren gaan eten ze daar ook van hun voer mee etc, alleen dierenartskosten, door Toby veroorzaakte schade en speciaal voor hem aangeschaft voer wordt vergoed en ook dat geldt andersom.

In principe doe ik het zo met Joep, in overleg met de eigenaren:
Vergoeding per dag (ongeacht of hij 1 uur komt of van 7-23u)
Vergoeding per nacht (de helft vh dagtarief)
Hier mee eten kost een beetje extra, zelf voer meegeven is kosteloos.
Kluifjes, koekjes etc reken ik niet mee, dat koop ik toch al groot in voor mijn monsters.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 16:23

over oppas kan ik niet echt mee praten. we hebben meestal alleen oppas als we pups hebben en dat zijn dan bas zn ouders of mijn vader en ''bonusmama''

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 21:00

Ik ben helemaal alleen en heb alleen weer een hond, laat staan pup, genomen omdat mijn ouders achtervang wilde zijn als dat zo uitkomt (in de praktijk komt hij vaker dan nodig want dan willen ze hem even zien). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zou weten hoe ik het zou moeten doen als ik echt alleen was en geen hulp zou hebben. Voornamelijk in die eerste pup begin periode.

Nu helemaal fijn een extra oppas te hebben als mijn ouders of zus ook niet kunnen en dat is mega goed bevallen.

Tuigje is retour gestuurd en maat S komt dan daarna onze kant op *\o/* dat moet wel passen (hoop ik)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:55

Wat fijn om zo'n goede oppas gevonden te hebben! Ik ben ook alleen, maar heb wel een aantal vrienden die als ik in nood zit wel op zouden kunnen passen. En als ik mn moeder lief aankijk rijd ze ook wel deze kant op om op te passen :') En mocht ik dan nog echt in nood zijn kan ik 'm altijd nog bij collega's brengen want die zitten ook constant te hinten dat hij wel bij hun mag komen, dus liefhebbers genoeg gelukkig :D

Silvia schreef:
@navatu: Ah mooi om een goede ervaring te lezen. De reviews op internet zijn heel wisselend. Weet jij zo welk merk knuffel met hartslag je hebt?

Ik heb even gegoogled voor je en het is deze van Trixie:
https://tims.nl/_1-trixie-pluche-luiaar ... k0QAvD_BwE

Afbeelding
De witte teentjes zijn inmiddels wel al verdwenen :+

Zo ik kreeg gisteren ook even een hartverzakking. Ik was wandelen in een losloopgebied waar ook een kleine plas is. Mo heeft daar als pup een beetje een licht trauma opgelopen toen ie in het water was gegaan en een grote hond van een vriendin op 'm afkwam en hij zich in een hoekje gedreven voelde dus eigenlijk is hij daar nooit het water meer in gegaan, terwijl hij verder in elke plas vliegt die hij ziet. Maargoed, van het weekend had het gevroren dus stond er een dun laagje ijs over het water. Rent die idioot er op.. en juist je raad het al, dat ijs brak natuurlijk. Ik er naartoe rennen en al helemaal prepared om er zelf achteraan te gaan maar gelukkig was het nog dicht bij de kant maar man man man. Niet goed voor mijn hart :') Hij leek er zelf dan weer totaal niet mee te zitten :') Draak.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 00:45

Ze zijn zo onverschrokken hè _O-