Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nayomie schreef:Nee, hoewel de trainer verbetering zag, had ik dat gevoel niet. Constant een prikkel waar ze op gefocust was. Liet ze me telkens bijna struikelen, want dan stoof ze weer naar rechts, wat ze bij de trainer niet deed. Frustrerend om daarmee geconfronteerd te worden.
En dan ben ik druk bezig met trainen, dat een ouder een kind opdraagt om onze hond te aaien en zonder toestemming al naar haar toe liep. En als ik zeg dat we aan het trainen zijn, moet ik ook nog eens een discussie houden waarom ze dan niet geaaid kon worden. Zit ik daar met een hond die enorm geprikkeld is, en ik mijn aandacht ook nog eens naar andere mensen moet verleggen omdat ze anders gewoon doen wat ze zelf willen.

Toevallig was ik vrij vandaag wat het extra heerlijk maakte.

.
Heerlijk, niemand die je lastig valt. Misschien een idee?

woepsie90 schreef:Oh dat is heel anders dan onze Golden KimMona is door zoveel voorbijgangers ongevraagd geaaid, want o o ze is zoooo schattig!, dat ze nu op afstand al trekkend en kwispelend op vreemden af gaat
xLaraaj schreef:Denk dat dit inderdaad vaak met "langharige" honden is, omdat ze er "zo fluffy" uitzien ...![]()
Een vriendin van mij noemt mij associaal op wandeling ... Nou ik zeg gewoon goedendag maar loop ook gewoon door. Ik wandel voor me-time met de honden, niet om telkens te stoppen en te kletsen
)
Maar aan haar gedrag (druk, trekken, blaffen) was al te merken dat dit niet het moment was om te aaien (te veel gefocust op de hond achter ons). Ik zei al dat we aan het trainen zijn dus dat nu niet het moment was. Om vervolgens de vraag te krijgen: "waarvoor ben je aan het trainen dan?" Nou om haar te leren vliegen
Dus ik maar antwoorden dat ze goed luistert.

Marlis schreef:Hier wandel ik altijd door, heb een reu die zo vaak aangevallen is door dezelfde hond dat hij nu niet al te lief meer is. Wel heel vervelend dat mensen ook in niet losloop gebied hun honden erop af laten stormen als ze zien dat ze aangelijnd zijn.
Is het een pup of puber die moet leren, prima. Hou ze kort en bij me en alle respect. Maar de lakse eigenaren die vinden dat alle honden maar met elkaar overweg moeten kunnen heel vervelend.