Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:23

Ego post maar we zitten weer bij de Dierenarts en reactie op vaccin nu is het Ziggs

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 17:28

Sterkte!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:33

KarmaChansy schreef:
Ego post maar we zitten weer bij de Dierenarts en reactie op vaccin nu is het Ziggs

[ [url=m/aCiV7p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje! Dat is niet niks zeg! Arme kereltjes. :( Sterkte! :*

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:44

Jeetje je heb wel heel veel pech met de pups op dat gebied zeg :( Sterkte met Ziggs!

Hier weer een aso hondeneigenaar, stiefzus liep met de kinderwagen met baby erin, komt er een grote hond op afgestormd die gewoon in de kinderwagen springt en broodje uit baby's handen grijpt. Vervolgens nog een keer dus jagen de hond weg. Zus zegt er wat van, wordt die man me toch kwaad!! Want wij hebben onze honden ook los lopen (in een losloopgebied) dus mag hij dat ook.. pff. Dat je hond er los mag lopen betekend niet dat ze overal op mogen springen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:52

Bah wat een pech heb je KC :(:) Hopen dat de kleine man er snel bovenop is.

Oké dat klinkt wel logisch KimD. Het gaat mij voornamelijk om dat ik ook in de zomer nog naar het station kan komen en van station naar training lopend/op de fiets als de temperatuur het toelaat. Dan zou ik in principe de jas in de trein aan kunnen doen en tijdens het lopen/fietsen weer uit. Op training zelf is niet zo'n probleem, daar is voldoende schaduw en water.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:40

Ik benoemd ook altijd dat een hond over zijn eigen grenzen heen kan gaan als deze denkt het koel(er) te hebben maar dat uiteindelijk niet is ;)
Heel interessant!

Niet leuk .. hond in kinderwagen .. zou me rot schrikken.

Sterkte met de pup bij de DA!

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:51

KarmaChansy schreef:

Ach wat sneu! Sterkte met Ziggs. :(:)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:20

KarmaChansy schreef:

Sterkte!

Jeetje finnens ik zou mij rot schrikken als zoiets zou gebeuren.
Ongelofelijk dat de hondeneigenaar dan boos wordt. Voor het zelfde geld pakt de hond iets meer dan alleen het broodje. :oo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 20:47

finnens schreef:
Jeetje je heb wel heel veel pech met de pups op dat gebied zeg :( Sterkte met Ziggs!

Hier weer een aso hondeneigenaar, stiefzus liep met de kinderwagen met baby erin, komt er een grote hond op afgestormd die gewoon in de kinderwagen springt en broodje uit baby's handen grijpt. Vervolgens nog een keer dus jagen de hond weg. Zus zegt er wat van, wordt die man me toch kwaad!! Want wij hebben onze honden ook los lopen (in een losloopgebied) dus mag hij dat ook.. pff. Dat je hond er los mag lopen betekend niet dat ze overal op mogen springen.

Jeetje. Ik denk toch dat ik dat niet heel vriendelijk opgelost zou hebben -O-

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:52

Mn zus bleef best rustig maar wel zeer duidelijk. Het was echt bizar. Zijn hond kende nog geen baby's dus die kon er ook niks aan doen dat die zo reageerde etc. Daarom doe je hem toch juist vast en laat je hem er niet op springen? Ja maar onze hond sprong ook op zijn andere hond en dat mocht ook (ze speelde samen aangezien ze naar ons rende) _-:(

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:43

Finnens dat is zeker schrikken zeg. Knap dat je zus rustig bleef. Denk dat ik van schrik ook anders zou reageren.

Oh arme Ziggs, hopelijk knap ie snel op. :(:)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:47

ook poedersuiker zeg finnens sommige mensen kennen geen manieren...

Wij zijn weer thuis en gelukkig is alles prima, echt toevallig toen we naar de DA gingen kwam het meisje voor ziggs kijken, nu is ze dus de hele tijd bij ons gebleven wat echt super lief was! Nu komt ze dus zondag met haar vriend weer terug want nu liet ziggs zich natuurlijk niet echt zien := klinkt iig als een perfekt huisje, 550 koeien en 10 paarden heeft ze :oo nu ja de koeien zijn van der ouders dan maar ja :p ze hebben veel ervaring met honden en ik had gewoon echt een goed gevoel dit keer dus we zullen zien zondag maar denk wel dat ziggs een nieuw huisje heeft :))

Ik heb de andere pupkopers een berichtje gedaan voor de zekerheid zodat ze misschien beter met een ander merk kunnen enten. Enzo was al geent vandaag en dat ging goed gelukkig. Ekko nog niks van gehoort, lily wordt maandag geent en ze vraagt om een ander merk. We hebben echt veel pech gehad en ik wil het niet meer met Karma dus die gaat 9 mei onder het mes voor een laparoscopische castratie

edit en bedankt natuurlijk voor de sterkte wensen :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:56

Fijn dat het weer beter gaat met Ziggs.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:11

Finnens rare mensen op deze aardbol helaas ... losloop gebied betekent niet dat ze als een stel ongeleide projectielen mogen rond banjeren. Maar zo denken heel veel mensen wel.

KC jeetje zeg hoop dat die snel beter is! Maar afgelopen keer heeft hij geen last gehad toch toen was het alleen ekko? Was je toch op zoek gegaan naar een ander baasje? Omdat je hem eigenlijk ook graag zelf wilde houden.

Hier is de vooraad kast weer voorlopig aangevuld

Afbeelding
Afbeelding

En Mila werd door paus kiwi gedoopt _O-
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:46

Pff ondanks alle pech en tegenvallers én een onbedoeld nestje vind ik dat je het allemaal super goed oppakt KC :(:) Hopelijk is dit de laatste pech met ze die je zult hebben en gaat alles met een eventueel volgend nestje en andere teef helemaal vlekkeloos.

Die foto van Mila en Kiwi _O- _O-

Hier de afgelopen dagen flink actief geweest met de honden maar vandaag allebei ziek dus weinig gedaan en mijn god is Dexter irritant 8)7 Die is in een week volledig gewend aan twee uur lopen in het bos, in de avond fietsen en overdag een paar keer flirtpole. Was even afkicken voor hem maar gelukkig heeft hij na een kort autoritje de rust gevonden :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 06:38

Daar wennen ze snel aan ja. :j Hier is dat soms ook wel als we een dagje niet lang gaan wandelen. Maar we hebben gelukkig een grote tuin waar ze rondjes kunnen rennen. :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 07:12

Met de paasdagen lekker gewandeld maar Skip had het duidelijk erg heet. En zo warm was het nog geeneens. Op de Sallandse Heuvelrug zijn geen sloten te vinden waardoor hij even kan afkoelen, dus als een koelvest niet mag, hoe koel je dan je hond?

Kijk, dat je niet moet gaan wandelen als het 30°c is, snap ik. Maar met een graadje of 23-26 moet het niet zo zijn dat je helemaal niets meer kunt doen. Als het een gebied is met voldoende sloten zorgt Skip zelf wel voor afkoeling door in de sloot te springen, maar als er geen sloot in de buurt is...

Hij liep aan de lijn trouwens dus "rustig" wandelen want hij trekt als een malle

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:58

Ligt er ook aan welk tijdstip je gaat wandelen, hoever en waar. Met 20+ graden kun je beter tussen 11 & 15/16u niet wandelen. Zeker niet als de zon schijnt.

Wij waren afgelopen woensdag om 9.30u gaan wandelen en om 11.30u terug, dat was duidelijk te laat, want bij terug komst brandde de zon al goed en was het ook al warm.

Ook als ze onderweg verkoeling zoeken zijn er bepaalde periodes dat je gewoon niet met je hond naar buiten moet.

Wij gaan hoogzomer 's ochtend vroeg wandelen, voor 6u ben ik alweer thuis, en dan pas 's avonds na 19u weer een wandeling langs het water.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:57

Iedere dag rond 13:00. Had het niet voor het zeggen want met ouders mee.

Ik ga toch een koelvest aanschaffen want oa ruffwear geeft aan dat het ook tijdens wandelen gebruikt kan worden. Deze koelt ook niet met geld maar met water.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:59

mvdende schreef:
Iedere dag rond 13:00. Had het niet voor het zeggen want met ouders mee.

Ik ga toch een koelvest aanschaffen want oa ruffwear geeft aan dat het ook tijdens wandelen gebruikt kan worden. Deze koelt ook niet met geld maar met water.

Ja, even een heel stom voorbeeld. Op een 10cm loopwiel staat ook dat een dwerghamster het kan gebruiken. Is in de praktijk toch even een heel ander verhaal.
Ik vond de onderbouwing van KimD toch heel mooi en duidelijk om het juist niet te doen. Het blijft een eigen keus natuurlijk.

Met 23-26 graden kunnen wij hier inderdaad '' niets '' meer doen. Is dat zo erg om daar op in te spelen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 10:11

Bij de staffies word die van ruffwear tijdens t wandelen ook gebruikt. En daar lijkt het echt te werken. Blije hondjes die gewoon mee wandelen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:45

Ik snap best wel dat een koelvest dat koelt door middel van korrels of gel oid, die echt koud worden, dat dat spieren aan tast.

Het Ruffwear vest koelt doormiddel van water wat verdampt, zelfde idee als een nat bezweet thirt. Dat voelt ook niet echt koud aan, mits je niet in de wind staat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:50

Wij wandelen als het warm is gewoon s avonds laat. S ochtends of s middags even spelen met een frisbee maar daar heb je toch meer controle over de warmte dan wanneer je 3km van je auto bent en je komt erachter dat het toch te warm is.

Wij passen onze wandelingen ook aan aan het weer. Gaan nu niet uren over het fietspad lopen maar liever naar het bos een rondje om het meer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:05

kiwiwitje schreef:
Bij de staffies word die van ruffwear tijdens t wandelen ook gebruikt. En daar lijkt het echt te werken. Blije hondjes die gewoon mee wandelen.

Wederom is dat weer heel anders. Zelfde als met de tuigen. Deze honden hebben dit vaak nodig om überhaupt te functioneren met die warmte. Zulke rassen hebben toch vaak meer moeite met het reguleren van hun warmte. O.a. ook mooshondjes enzo. :j

Die wandelen ook vaak zonder al te gek te doen en houden sowieso meer warmte in spieren dan bijvoorbeeld een border collie.

Maar actieve rassen die gekoeld worden onder het wandelen gaan vaak gewoon door, en dat krijgt het lichaam niet geregeld, waardoor blessures ontstaan.

En koelen is koelen, of dat nou door verdamping werkt, net zoals die van ons, of dat je er een zieke natte handdoek op gooit. Het is niet goed voor de spieren, het lichaam wilt opwarmen, maar kan dat niet, dat is toch niet meer dan logisch?

Het voelt niet koud aan, die van ons ook niet, maar gooi het maar eens vijf minuten op je nek. ;) Dan voel je al snel wat het met het lichaam doet.

Edit:
Ik hoef me er vandaag geen zorgen om te maken in ieder geval. :') We waren nat tot op de onderbroek.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 11:08

Ja daar heb je wel een punt. Alleen al door hun vele spiermassa , over het algemeen dan.. :P , houden ze meer warmte vast. Zeker als je meer naar de ''Bullytypes'' kijkt. Hoe prachtig ik ze vind zijn ze wel minder functioneel dan de ''terriers''. En dat verschil merk je met warmte ook. Boellie heeft het ook sneller echt warm en zoekt ook eerder de schaduw en het water op dan Chicka.

Vandaag is het gewoon weer K*ut weer.. :P