Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 01:12

Kaus schreef:
Afhankelijk van hoe groot de hond is heb ik ook nog wel zo'n x back liggen. Wedden dat ie het ook een stuk leuker gaat vinden met een passend tuigje :))

Maar het scheelt inderdaad wel hoeveel je hond moet trekken. Dundy moet mij toch wel 80% van de route trekken. Gaat wel echt in een sukkeldrafje maar dan belast ie zich wel goed.

De hond van mijn vrienden is een border collie. :) Waarschijnlijk zal dat wel een heel pak beter gaan ja!

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:23

Veel plezier vandaag Lara!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 10:30

Beetje kunnen slapen Lara? Veel plezier!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:30

ouh zo lief om aan mij te denken maar het is morgen pas ! :P Vandaag een extra lange shift genomen dat ik er niet te veel aan moet denken. Maar ik slaap al een week niet hoor :Y)

Gebruiken jullie een clicker voor de training of niet?
Laatst bijgewerkt door xLaraaj op 08-06-18 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 11:30

Nu dat ik, door wat pb contact, sinds gister mijn honden iets ''nieuws'' probeer aan te leren..... Ben ik benieuwd wat jullie de honden leren.

Wij gebruiken een personen weegschaal om te wegen, dus samen met de hond erop en daarna alleen en dan kijken wat het verschil is. Maar dit kan natuurlijk makkelijker.. Je honden aanleren zelf op de weegschaal te gaan zitten..
Dus gisteren gaan oefenen met de weegschaal. Maar zelfs bij Boellie, die dus echt alles snapt na 2x, was dit een opgave.. Nu de weegschaal vervangen door een plank en een antislipmatje, en ja hoor na 2x goed doen snapt hij het al. Dit gaan we dus nog even trainen! Chick word altijd veel te enthousiast en dan is ze helemaal de weg kwijt. Maar ook daar lijkt het kwartje te vallen!

Dus wat voor gekke of praktische dingen leren jullie de honden?(zit, liggen, blijven , hier etc is uiteraard logisch)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:33

ik zou graag dat ze leert haar speelgoed op te ruimen en de sokken van mijn vriend in de wasmand gooien. die krijg ik daarop niet gedrild dus misschien de hond wel :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 11:58

xLaraaj schreef:
ik zou graag dat ze leert haar speelgoed op te ruimen en de sokken van mijn vriend in de wasmand gooien. die krijg ik daarop niet gedrild dus misschien de hond wel :P

:') :') _/-\o_

Vriend africhten is moeilijker dan een hond inderdaad :P

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:01

kiwiwitje schreef:
xLaraaj schreef:

:') :') _/-\o_

Vriend africhten is moeilijker dan een hond inderdaad :P

Ik weet het niet, misschien moeten we het allemaal een keer met snoep proberen zoals bij de hond :7

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 12:05

Haha dat valt te proberen..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:06

haha met clicker of niet ? :') :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:06

Werkt niet helaas. Man heeft minder will to please :')

Spannend dagje nog, veel plezier morgen laraaj!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:17

Met clicker uiteraard... met de mijne zou het niet werken. Die kan je enkel belonen met spelletjes (ja letterlijk, niets achter zoeken, we spelen board en computer games). En dat zou me heeel erg veel tijd kosten :roll:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 12:19

Hahahaha, Hier lukt het nog niet hard. Maarja ik gebruik ook geen clicker.. En voedsel werkt ook niet echt....

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:40

Hier ook wel eens geprobeerd de honden zelf op de weegschaal te laten zitten maar dat ding is zo klein en glad dat ik het een beetje sneu vond :')

Verder tja, echt praktisch dingen? Op en af waar ik naar wijs dus bijvoorbeeld bank en bed. Tijdens het fietsen op commando 'switch ' aan de andere kant van de fiets lopen. En Dexter kan de deur dicht doen door gewoon te duwen maar dat maakt zo'n lawaai. Alleen als ik er zo'n trekker aan hang doet ie m ook steeds open _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:43

Die van mij passen amper op een personenweegschaal, dus daar begin ik niet eens aan. Ik ben al blij dat ze vlot op de weegschaal bij de DA gaan en mooi blijven stilstaan.
Gezien deze nu in de inkomhal staat, passeer ik daar soms even om te wegen, verder hebben we nog 2 dierenwinkels in de buurt waar ze een weegschaal ter beschikking stellen. Dus waarom moeilijk doen :)

Mijn vriend kan ik nog wel omkopen met eten :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 13:22

petitparis schreef:
Die van mij passen amper op een personenweegschaal, dus daar begin ik niet eens aan. Ik ben al blij dat ze vlot op de weegschaal bij de DA gaan en mooi blijven stilstaan.
Gezien deze nu in de inkomhal staat, passeer ik daar soms even om te wegen, verder hebben we nog 2 dierenwinkels in de buurt waar ze een weegschaal ter beschikking stellen. Dus waarom moeilijk doen :)

Mijn vriend kan ik nog wel omkopen met eten :D

Bij de DA blijven ze inderdaad ook netjes zitten. Maar ik ben heel zelden bij de DA. Verder heeft 1 dierenwinkel die redelijk in de buurt zit een weegschaal. Maar we komen daar eigenlijk bijna nooit... want daar zit de petsplace en de action, en die hebben we ook dichterbij :p
Dus nu weeg ik ze thuis door ze op te tillen. Maar dit zo trainen is weer een leuke bezigheid en nuttig :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:25

Wij wegen ze ook door op te tillen, kom nooit ergens waar ze een hondenweegschaal hebben als ik hond bij me heb. :') Ze zijn alleen te groot om er zelf op te gaan zitten...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:09

Hier hebben ze eigenlijk in elke dierenwinkel ook wel zo'n hondenweegschaal. Zit er alleen vaak toch wel een kilo naast (plus of min afhankelijk van weegschaal). Dus voor het consistente wegen wij gewoon thuis.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:11

Mijn oude beagle had altijd een antischrok bak, werkte prima. Zig heeft alleen maar voerbakjes omdat m'n ex de soepkommetjes stom vond en aj heeft ze omdat m'n moeder de Magnetronbakjes stom vond :').

Qua training fiets ik vooral met Zig, doe agility, zwem, skeeler, wat hij dan ook maar leuk vindt. Op de fiets trekt hij me vaak vooruit omdat hij nu eenmaal veel harder wil, dan heeft hij zijn gewone treponti om. Lijkt me zo awesome om later met aj te skateboarden, maar ik heb nu eenmaal het evenwicht en de coördinatie van een drol :'). We houden het wel bij skeeleren, als hij dat leuk vindt dan. Misschien canicross alleen dan met de fiets. Vind het ook wel lastig dat hij nog niks kan/mag, gelukkig heb ik m'n andere hond nog.

Clicker training vind ik echt 80x niks. Heb nu een probeer clicker mee van de hondenschool, omdat ze vonden dat het goed zou werken bij mijn hond en ik dacht ach, proberen we het nog eens. Voor aj werkt het wel, maar ik vind het strontirritant. Hele lol van trainen gaat er voor mij af. Hij is ook heel erg foodmotivated, WORST, dus no problemo.

Ik leer ze vooral praktische dingen, ben meer van de hondensport en de 'parkour op straat'. Dus op, af, wacht, links, rechts, woa (ho), toe maar, neer (af) , kom, leave it (voer niet pakken) rustig, let op, GO en STOP. Oh en over m'n rug heen springen of op m'n rug, want dat vind ik grappig :'). Maar Zig Kan ook doodliggen als ik fingerguns doe en high five enzo, aj kan hier een beginnetje van. Ik kan ook hele zinnen zeggen zoals 'kom eens even hier, flapdrol' , komen ze ook wel :').

Hier zitten een hoop dierenwinkels met weegschaal, dus dan geef ik commando op en blijf. Ik heb thuis niet eens een weegschaal :+.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:26

Skeeleren en dan hond je hond laten trekken lijkt me wel een stukje risicovoller := Van zo'n longboard kun je zo afspringen maar die skeelers zitten toch echt vast. Alhoewel je dan je hond wel los kan laten maar dan is je hond los :')

Ik vind clicker training met nieuwe trucjes echt ideaal. Ook omdat ik zelf wel eens te enthousiast word met dan op het juiste moment belonen. Maar het gewoon een beetje trucjes vragen hoeft het van mij ook niet.

Je hebt tegenwoordig ook van die discs die je dan laat vallen als je hond iets niet goed doet. En dan klik je dus wanneer je hond het wel goed doet. Maar dat vind ik zo statisch. Dan kan ik ook wel een robot gebruiken om mn hond te trainen :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:08

Ik denk idd wel dat je perfect kan combineren. Uiteindelijk gaat het gewoon om timing, dus als die met je stem ook goed zit, kan alles zonder clicker. Ik weet nog niet of ik hem ga gebruiken, maar als ik hem gebruik, zal het vermoedelijk maar voor bepaalde dingen zijn of bv enkel de eerste paar keren. Ik ben nogal spraakzaam als het moeilijk is, dus als ik dat niet onder controle krijg, is een clicker handig voor de hond :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:16

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 19:35

Ohhh wat een mooie foto's Zoe! Ik betrap Deava op een ''Boellie blik! '' :') (die ondeugende)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:44

Leuke foto's hoor!
Wat betreft clicker, ik gebruik hem niet, maar gebruik daarvoor een woord, Yes!
Zelfde effect en altijd bij de hand.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:49

Ik gebruik ook geen clicker. Ik beloon op het begin met snoepjes. Erna met balletje