Ja heel jammer maar hopelijk lukt het over een paar maanden wel. Leia heeft een ei op de grond gelegd, heel apart want ze had al 2 dagen geen ei meer gelegd en leek er ook niet op dat ze dat zou gaan doen. Uit voorzorg Solo maar in zn bachelor pad gezet en Leia alleen met dit ei en het broedblok.
Solo snapt er niks van en ziet er sneu uit zo alleen in de grote reservekooi.
Nu laat ik het maar zo tot Leia interesse verliest. Wat een soap ik denk dat ik ook wat grijze haren rijker ben van de stress.
Lukasje
Geplaatst: 09-03-20 23:09
Sicayes schreef:
ik denk dat ik ook wat grijze haren rijker ben van de stress.
Ja ik kan me dat heel goed voorstellen dat je dat doet. Ik heb deze stress al van 1 koppel, laat staan als je er meerdere hebt waar het niet helemaal goed bij gaat.
Ik denk overigens wel dat het ook iets met mij te maken heeft. Het valt me, zo terugkijkend, op dat dit gedrag vanuit Solo ontstond op de dagen dat ik langdurig thuis was en dus 'in het zicht' was.
De kooi staat in de woonkamer en al is het niet een mega drukke plek, kom ik er toch langs als ik naar de keuken ga en hebben zij gewoon zicht op mij zeg maar. Want de 2 dagen ervoor ging het perfect - ik zag dat Solo s'ochtends het nest op ging voordat ik naar werk ging en als Leia ging ontbijten en s'avonds andersom.
Uiteraard ben ik er tussendoor niet geweest en had ik er geen zicht op, maar het zag er allemaal vrij relaxed uit die dagen.
Maar zodra ik de zaterdag thuis was en me meer rondom de kooi begaf was het ruzie en vlogen de donsveertjes je om de oren.
Ik denk dat ik de volgende ronde de kooi naar de logeerkamer verplaats. Daar komt niemand en hoor je niks, maar wel gewoon goeie temperatuur, vochtigheid en daglicht. Misschien dat dat ook al helpt.
Thuis hebben wij 2 ara’s; Buddy (blauwvleugel) en Marley (blauwkeel) Ook hebben we een grijze roodstaart papegaai Robbie, waar ik het nu eigenlijk even over wilde hebben
Robbie is gisteren middag rond 15:00 weggevlogen.. We kunnen haar nergens vinden en zijn enorm bang dat onze kletskous het niet (heeft) overleefd. Zouden jullie een oogje open willen houden? https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1573932
Robbie is een gezonde vogel, wel met een half kale borst door het plukken..
Verder zal ik hier actief proberen te blijven over het avontuur van onze ara’s!
Vervelend amado! Ik woon in Kattenbroek dus ik zal goed om me heen kijken! Wat een pech, kan me herinneren dat een paar maanden geleden Marley was weggevlogen. Weet je in welke richting hij is gevlogen?
Wat rot Amado hopelijk word hij snel gevonden! Ik deel even met vrienden van mij die in Amersfoort wonen.
Amado
Geplaatst: 10-03-20 17:45
Ja klopt, begin september is marley er een nachtje op uit gegaan. Maar die had wat meer geluk qua weersomstandigheden etc
Robbie is voor het laatst gezien bij de Esso gisteren rond 15:30, maar werd daarna opgejaagd doordat mensen dr wilden vangen en is ze de A1 over gevlogen richting bunschoten
Ik heb hem al gedeeld op Facebook, woon zelf in Barneveld. Hoop heel erg met je mee dat Robbie snel terecht is! Zou geen oog meer dicht doen. Een hel lijkt het me brrr..
Hopelijk de volgende ronde meer geluk Sicayes
Goofy en ik hebben lekker gegeten Heb me nu eens wat meer in voer verdiept en ben toch terug overgestapt naar zaad, noten en groentes en fruit ipv pellets en groente/fruit.
Jeetje wat vervelend dat hij is weggevlogen.. Ik zit echt heeeel erg uit de richtig (friesland) maar wie weet.. Ik duim voor jullie dat ze veilig terug mag komen!
Wat een mooie vogels komen hier voorbij! Leuk om zo mee te lezen.
Amado, ik hoop dat je Robbie snel terug krijgt. Wat een vervelende situatie!
Ik had nog een vraagje: laatst kreeg ik bij een bestelling fruitcups voor vogels. Zijn er hier ervaringen? Het lijkt mij niet super gezond omdat er suiker in zit. Maar kan 1 om de zo veel maanden kwaad?
Mijn grasparkieten krijgen dagelijks groente en fruit en hebben een zaadmengsel van Xtravital tot hun beschikking. Ze krijgen ook takjes trosgierst. Uiteraard met mate. Volgens mij is het allemaal aardig gezond zo?
Wij geven ze af en toe aan de ara’s! Met beleid kan het zeker geen kwaad
xRedshift
Geplaatst: 11-03-20 20:12
Amado schreef:
Wij geven ze af en toe aan de ara’s! Met beleid kan het zeker geen kwaad
Prachtige Ara’s heb je!!
Ik heb nu een fruitcup in de kooi gedaan. Tot nu toe zijn ze er bang voor meer dan een jaar geleden ook al eens geprobeerd maar toen blinde paniek en ik had geen geduld. Ik laat het even zitten en zie wel of ze er van eten of niet. Tegenwoordig zijn ze wel nieuwsgierig naar nieuwe dingen in de kooi. Ik wissel veel af met het vogel speelgoed en fruit/groente. Dus ze zijn nu wel wat makkelijker geworden
De fruitcups zit wel heel veel suiker in dus daar zou ik wel om denken.
Sicayes
Geplaatst: 12-03-20 10:26
Awh Ciara lijkt op mijn Leia, mooie witte prinses Fruitcups geef ik niet ivm de suiker indd.
Solo is het heel heel heel erg niet eens met z'n eenzame opsluiting en roept heel veel naar mij en/of Leia arme vent. Hij kan haar wel gewoon zien maar hij wilt erbij. Leia lijkt vooralsnog niet naar de eitjes om te kijken sinds ze dat vierde ei heeft gelegd. Als ik thuis kom van werk zit ze in ieder geval niet op het nest.
Zie je verder ook geen vorderingen meer in de eitjes? Ik heb tijdens het schouwen al de raarste dingen in de eitjes gezien waardoor ik dacht dat ze niet uit kwamen, maar soms gebeurt dat toch! Dus ik zou ze voor de zekerheid nog wel een paar keer schouwen.
Goeie, zal thuis eens kijken Cayenne. De eitjes waren vanochtend wel echt koud dus ze broed s'nachts sowieso niet. Maar inderdaad, er gebeuren soms gekke dingen.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 12-03-20 12:15
Ach, ik heb jaren geleden eens in de zomer wat (dacht ik) onbevruchte eitjes uit een nest weg gehaald omdat de ouders al een nest hadden gehad en ik sowieso geen tweede ronde wilde doen. Had ze in de schuur in een bakje gelegd om later weg te gooien. Glad vergeten en 3 keer raden wat ik 2 en halve week later hoorde een piepei! De eitjes waren dus verder niet bebroed, maar wel degelijk bevrucht en door de warme zomer waren ze blijkbaar ook in de schuur warm genoeg gebleven terwijl ze aan de buitenkant gewoon koud aanvoelde Ik heb ze vliegensvlug onder een koppel gelegd dat ook eitjes had en beide eitjes zijn gewoon uitgekomen en gezond groot geworden Sindsdien controleer ik alles 10 keer
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-03-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt