gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:14

Ik ben van plan om morgen of overmorgen moffel te koppelen aan mijn konijnen. Als het net zo gaat als bij het knuffelkonijn ben ik erg blij :P hij gaat echt naar onze konijnen op zoek. Hij is nu best eenzaam en ontsnapt nu dus vaker. Hij stond vanmorgen vrolijk bij de ren van de konijnen te huppen :') maar kan ik hem dan wel buiten laten 's avonds? Bij het dichtstbijzijnde asiel hebben ze alleen honden en katten. Dus daar kon ik niet terecht. Heeft iemand tips voor mij? Het is voor mij de eerste keer dat ik koppel.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:09

Ik heb de konijnen nu op neutraal gebied gekoppeld. Daar kunnen ze vrij goed samen. Puk wil nog wel eens wegrennen, vooral in de ren, maar op de bank likken ze elkaar volop. In het hok vindt Puk Eva nog heel eng en durft hij niet in de buurt. Hoe kan ik ze nu het beste in het hok bij elkaar zetten?

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:41

Als hij een binnenkonijn is geweest kan ie nog niet naar buiten.. Is ie wel gecastreerd?

@Ierpier, ik weet niet precies wat je bedoelt met samenzetten in het hok, maar twee konijnen opsluiten in een hok geeft bij de meest stabiele koppels al problemen... Ik zou dat dus niet doen, maar zorgen dat ze altijd minstens 2m2 tot hun beschikking hebben

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:21

Maar dan moet ik nog bijna een maand wachten voor ik kan koppelen... En hij heeft voor hij hier bij mij kwam al 3 dagen rondgezworven. Wat moet ik dan? Het ziet er zo zielig uit...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:32

Even afwachten, een longontsteking is ook niks.. Maar is het nou een ram of een voedster??

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:06

Ik zou ook nog even afwachten, het kan zeker s' nachts nog best koud worden.

Leo voelt zich gelukkig een stuk beter, eet weer en heeft ook weer nette keutels. Zouden jullie hem dan gewoon weer naar buiten doen? Ik twijfel zelf omdat hij nu een paar dagen warm heeft binnen gezeten en hij natuurlijk heel koud was zondagochtend.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:04

Imo kan ie prima naar buiten hoor :) Bob zat ook een aantal dagen binnen en is nu ook weer buiten

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:30

Wellicht ff in de wat warmere uurtjes en dag er na weer volledig?

Ik wil morgen zo'n lijn met knijpers maken en daar verschillende etenswaren aan hangen, lijkt me zo leuk!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:09

Eoweyn_x schreef:
Even afwachten, een longontsteking is ook niks.. Maar is het nou een ram of een voedster??

Voedster :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:26

Jeika schreef:
Eoweyn_x schreef:

Voedster :j

Haha, ik begon al te twijfelen omdat je hem en hij zei :p

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:51

Tja.. Dat is een gewoonte van mij :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:00

Haha :p ik betrap mezelf er ook op hoor, zeker nu met m'n schapenstage. Allemaal ooien en ik zeg steeds hij of hem.. "Hij is aan het bevallen" huh, hoe dan :')

Vanavond weer naar huis! Bob z'n hechtingen eruit laten halen morgen, de rennen schoonmaken... Ze eten goed hoorde ik van m'n moeder, vorige week lieten ze de groenten steeds liggen.. Ik zit ook niet zo lekker in m'n vel op het moment en zo te zien nemen ze dat over

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:49

Leuk zo'n schapenstage!

Leo zit weer buiten, ze moesten wel weer even wennen aan elkaar. Er is wat gejaagd maar nu zitten ze elkaar weer gezellig te wassen. Ik doe ze 's nachts nog wel even in de schuur, nu het zo koud is. Het is daar maar heel iets warmer dan in de schuur maar daar gaat hij tenminste niet de hele nacht op de koude stenen liggen. Ik ben echt blij dat ik zondagochtend zo snel bij de dierenarts terecht kon.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:31

Puk en Eva hebben los in de tuin gezeten gisteren en daarna de hele nacht samen *\o/* we durven ze nu zonder toezicht samen in het hok/ren te laten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:55

Gaat goed allemaal zo te horen!

Hier begint ook de rust langzaam terug te komen in de groep, ik zie ze steeds minder jagen en steeds vaker elkaar wassen en bij elkaar zitten :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:46

Gisteren Bob z'n hechtingen eruit, zag er goed uit. Hij had wel een nieuw wondje, maar wie dat gedaan heeft... :(

Verder gaan ze een mooi prijsje maken voor de inentingen :D ik vroeg om de prijzen, voor alle 10, komt er een andere DA voorbij die zegt; "Mevrouw *****? Ohh, daar maken we een mooi prijsje voor" _O-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:22

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:32

Goh, Anita Alblas. Ik had haar toch wat hoger ingeschat wbt konijnenwelzijn...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:44

Eoweyn_x schreef:
Goh, Anita Alblas. Ik had haar toch wat hoger ingeschat wbt konijnenwelzijn...

Precies dit dus. Toen ik erachter kwam een week geleden was ik eerst erg teleurgesteld nu lach ik dr uit. Sorry maar vind het echt een domme keuze.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:57

Dat is toch veel te stressvol voor zo'n beestje? Bij mij schieten ze al in de stress als ze naar de DA moeten laat staan zoiets ...

Hoe is het nu verder met Bob?
Ooh mazzelaar dat ze een prijsje voor je maken! :)
Ik laat ze binnenkort via de opvang enten, zij houd zo'n ent-dag, gisteren toevallig nog nagevraagd.

Hier gaaf het goed met de groep, de rust is echt wedergekeerd dus heb er weer goede hoop in dat het goedkomt :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:02

Dat lijkt mij ook. Arm dier.

Gaat goed, hij eet goed, is actief, alleen zit hij vaak alleen. Alsof er een ander is die 'm wegjaagt, die ook het wondje heeft veroorzaakt.. Ik hou het even in de gaten.
Ik ben wel aan het kijken voor een probiotica voor hem en Marley. Ze zijn ontwormd maar blijven wat mager, en omdat Ilona soms Marley wegjaagt.. Wie weet zijn ze wat zwak.

Fijn! Hopen dat het zo blijft :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:49

Eén van mijn konijntjes had de laaste tijd een beetje gekke keutels. Ook normale hoor maar er zaten ook hele kleine keutels tussen. Ik dacht ik ontworm ze voor de zekerheid maar ik las dat het echt onzin is voor binnen konijnen. Ik heb het met mijn dierenarts overlegd en die zei je kan het doen en kijken of het daarna beter is en anders kunnen we verder kijken. Donderdag avond heb ik ze dus ontwormd en zie hier.
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:51

Ja, wormen merk je niet snel maar het komt vaker voor dan je denkt.. Waarmee heb je ontwormd als ik vragen mag? Ik heb hier ontwormd tegen pinworm maar ik vind nog steeds gekke keutels en ze zijn zo mager..

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:57

Eoweyn_x schreef:
Ja, wormen merk je niet snel maar het komt vaker voor dan je denkt.. Waarmee heb je ontwormd als ik vragen mag? Ik heb hier ontwormd tegen pinworm maar ik vind nog steeds gekke keutels en ze zijn zo mager..

Fenbendrops ofzo? Over 14 dagen nog een keer. Ik heb nu geen kleine keutels gezien. Mager zijn ze hier gelukkig niet. Bambi is iets aangekomen sinds hij bij mij is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:06

Eoweyn, hier ook 2 magere, de rest ziet er prima uit, alleen Puk is nog te dik.

Mocht je nog meer tips hebben hoe ik ze dikker krijg, graag!! Vooral Flip is nu echt vel over been :(

Wat fijn Desteny dat het heeft geholpen!