Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:23

Dushi mag alleen 's morgens bij ons op bed, of wanneer ik nachtdienst heb gehad ook overdag..
Vriendlief liet gisteren vallen dat hij zo'n kleintje wel erg leuk vond en dus heb ik stiekem hoop gekregen voor een vriendje/vriendinnetje voor Dushi :D

ff ander vraagje: zijn van die sierkalebassen giftig voor katten?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:52

Het gaat hem meer om de haren haha. Als hij er ook maar 1 ziet loopt ie waarschijnlijk heel de nacht te klagen dat het jeukt of kriebelt :P

Wij hebben een niet zo goedkoop bedje :)) dus hij zou ook niet alleen in de slaapkamer mogen haha en de woonkamer durf ik ook niet gelijk aan met onze niet zo goedkope bank :')
Wij hebben een hal en dan met alle deuren dicht zou de kat in de hal beneden, hal boven en op zolder kunnen dus opzich ook nog veel ruimte. En evt kan hij ook in de bijkeuken en garage dan zijn er geen trappen. Weet niet of kleine kittens al heel goed zijn in klimmen enzo, want de zoldertrap is een open trap.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:01

En als je overdag weg bent mag die ook niet in de woonkamer?
Ik ben van mening als je niet laat wil hebben van kattenharen enz beter geen kat kan nemen en zowel dan een naakt kat :') katten verharen gewoon.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:05

Ach, wat een heerlijke speelfoto's!

Wel op bed/slaapkamer of niet is iets wat ieder voor zich uit moet maken denk ik. Hier zitten ze wel boven omdat ze anders de hele wereld afbreken en de rest van het gezin ook geen slaap meer krijgt.
Wel een hor voor het raam laten maken zodat het raam ook 's nachts open kan zonder dat de katten naar buiten lopen..
En overdag hebben ze het hele huis en kunnen zo vaak naar binnen en buiten als ze willen.

Geen idee eigenlijk, meisje. Of kalebassen giftig zijn. Zou ze niet neer leggen als ze er niet af kan blijven, zekere voor het onzekere.

Vandaag hebben ze hier beton gestort voor de nieuwe stallen... 2x raden wat voor afdrukken er instonden toen ze eindelijk dachten klaar te zijn.. O:)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:10

Sammie slaapt ook niet boven maar mag sochtends altijd even boven (dan is papa weg :') )

Maar hij heeft snachts wel de hele beneden verdieping.

Maar inderdaad iedereen moet het zelf weten!

Whaha froukje zeker lieve schattige katten pootjes :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:24

Ruby1995 schreef:
Whaha froukje zeker lieve schattige katten pootjes :')

:)) Chagrijnig dat m'n vader toen was _O-
Ik vond het wel schattig staan :P Volgens mij staan er nog een aantal, zal morgen eens kijken. In dat geval zijn Milo's pootjes vereeuwigd haha.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:28

Ik heb het niet over de woonkamer, alleen dat hij niet op bed mag :P in de slaapkamer dus.
De woonkamer natuurlijk wel :') Alleen in het begin zal ik hem nog niet ALLEEN in de woonkamer durven laten gezien ik niet weet wat t beestje allemaal gaat doen, waarvoor alle dingen nieuw zijn :P daar ben ik liever eerst een paar dagen bij. Ik snap dat je niet alles in de hand kan hebben, maar je kunt iig proberen (af) te leren, nee niet aan de bank/gordijnen zitten e.d.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:03

Aurelia schreef:
Ik heb het niet over de woonkamer, alleen dat hij niet op bed mag :P in de slaapkamer dus.
De woonkamer natuurlijk wel :') Alleen in het begin zal ik hem nog niet ALLEEN in de woonkamer durven laten gezien ik niet weet wat t beestje allemaal gaat doen, waarvoor alle dingen nieuw zijn :P daar ben ik liever eerst een paar dagen bij. Ik snap dat je niet alles in de hand kan hebben, maar je kunt iig proberen (af) te leren, nee niet aan de bank/gordijnen zitten e.d.

Dacht even dat je het over de woonkamer had, mijn excuses :D

Maar klopt hoor, je kunt best veel afleren!
Mijn kitten Sammie was gelukkig heel braaf. Nog nooit iets gesloopt of in de lange gordijnen gehangen. En nu moet ik zeggen wij hebben ook nogal een uhm wat duurder interieur en mijn ouders zijn er erg opgesteld. Maar ik ben blij dat Sammie zo braaf is.

Bij Sammie beginnen de streken later, hij springt nu oppervlakken waar het niet mag, dus de Plantenspuit hebben we dan altijd in de buurt staan, echte aanrader trouwens om af te leren!! Was eerst best wel naïef daarover, maar nu ik het gebruik werkt het echt!! Je moet hem wel zo instellen dat de straal best wel hard staat. Klinkt zielig maar is niet hoor.

Whahah snap ik froukje. Maar goed als ze blijven zitten dan vergeet het nooit meer als je het steeds weer opnieuw ziet :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:44

frouke ahhh :') _O- , heb dit hier ook gehad met een van de katten toen de beton net gegoten was, die hebben we wel mogen wassen want zat tot aan haar buikje in de beton -O-
maar op de andere beton stonden ook pootjes, ook van de hond maar nu niet meer te zien, muren staan erop :D

tja ieder zijn zin natuurlijk maar ben ook beetje van het principe als je vindt dat de diertjes vuil maken door pootjes of haar, dan laat je ze ofwel buiten zitten of neem je er gewoon geen :P kan dit helaas niet, gek van dieren en liefst veel (heb er dan ook heeeeel veeel :P ) en bij mij zou alles op bed mogen slapen :D gelukkig heb ik ook nog een man die wel wat grenzen kan trekken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:08

Ik heb zelfs speciaal ivm de dieren tweedehands meubels staan en Ikeaspul. :D
Porthos gebruikt mijn leren stoel nogal graag om z'n nagels aan te scherpen, zou wel knettergek zijn om dan een gloednieuw leren bankstel te kopen zeg. 8)7
En m'n opvanghondje piest geregeld tegen de meubels, leuk als je duur meubilair hebt. :=
Nee hoor, Kringloop/marktplaats heeft genoeg mooie spulletjes voor een redelijk prijsje zodat het niet zo zuur is als er eens wat aan vervanging toe is, beschadigd raakt of onder gepiest of gekotst wordt.
En wanneer opvanghondje weer naar huis is (over een maand) komt er pas een vloerkleed voor in de zithoek en wellicht ook een nieuwe krabpaal als deze niet schoon te krijgen is. ;)

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:51

Wij hadden écht net het huis klaar, toen hebben we dus twee katjes in huis gehaald. Bijna alle nieuwe (Dure.. ) gordijnen zijn al lelijk.. onze nieuwe bank is al lelijk.. De vloer moet ik om de dag dweilen ivm kattenpootjes..
Misschien ook wel een beetje onze eigen schuld.. enige wat ze echt niet mogen is op tafel als wij eten (zijn nu aan het leren om uberhaupt niet op tafel te gaan.. maar als we de hele dag werken doen ze het ook)
Maar ach.. dat is het allemaal waard :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:17

Iemand die een smetteloos huis wil hebben moet geen dieren nemen.. Of kinderen.

Je kunt ze nog zo goed opvoeden, ze slopen altijd wel iets, of maken het vies.
oliebol happens denk ik dan altijd maar.

Vanavond voor nood een zak grit bij de appie moeten halen omdat ik er blijkbaar helemaal door was, maar het bevalt de katten niet zo geloof ik. Maandag gelijk maar de oude vertrouwde weer halen, dat scheelt ook flink in m'n portemonnee. 5€ voor 10liter versus 64liter voor 12€..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:57

Froukje schreef:
Iemand die een smetteloos huis wil hebben moet geen dieren nemen.. Of kinderen.

Je kunt ze nog zo goed opvoeden, ze slopen altijd wel iets, of maken het vies.
oliebol happens denk ik dan altijd maar.

Vandaar dat ik mijn huis nooit zo strak krijg, met 2 kinderen en 5 katten :+ :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:14

Ik maak iets vaker schoon, dat heb ik er voor over! :D
Ze mogen niet in de huiskamer als ik er niet ben ivm slopen maar aan de slaapkamer en hal hebben zij ook genoeg. :) natuurlijk zal er sowieso iets gesloopt worden, dat voorkom je niet en hoort erbij. Met m'n nieuwe spullen in de woonkamer ben ik liever nog even voorzichtig.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:14

ik gooi mijn vraag er hier even in omdat er hier ook fokkers zitten.

Ik heb voor het eerst een poes naar een dekkater gebracht die van een onbekende is. Poes zou gedekt zijn en 2 dagen later heb ik haar al weer opgehaald (ik wil niet teveel tijdverschil in dekkingen hebben)

Poes niet zwanger, echo gemaakt voor de zekerheid maar nee dus.

Poes weer krols en terug gegaan naar zelfde kater en nu voor 4 dagen. Vrouw is wel een apart typje, kater zat slecht in zijn vacht maar had zomervacht volgens vrouw. Op foto's ook wel gezien dat het in de winter een hele mooie volle vacht is.

Toen poes er was kreeg ik wel filmpjes, maar er was alleen maar katergeklungel te zien en ik heb geen dekking gezien.
Heb gevraagd om beeldmateriaal van een geslaagde dekking maar dat kreeg ze niet voor elkaar maar die waren er wel geweest volgens haar met rollen van poes na enzo

Maar ja we zijn nu 3 weken verder en shoot me maar poes is naar mijn idee echt niet zwanger

Ik gezegd en gevraagd of ze beeldmateriaal had als bewijs van een goede dekking. Nee!
Ze verwijderd alles als poes weg is

Zijn er meer geslaagde dekkingen? Ja hij heeft er meer die niet zwanger waren maar daarvan sommige wel weer bij een herdekking
Zelf had ze wel 2 nestjes van die kater rondlopen toen ik kwam

Wat vinden jullie? Geld kwijt jammer dan? Geld terug want geen bewijs van dekking? 3e keer proberen?
Anders??

Ik had er zo op geteld, dus als iemand nog wel een leuke potente MC heeft/weet..... O:)

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:21

Er is een maine coon pagina op facebook waar ook wel cattery's op zitten. Misschien dat je daar een oproepje kunt doen? Kom soms wel echt hele mooie katers tegen <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:02

Wel raar dat het zo moeilijk lukt maar twee dagen lijkt me ook heel kort te zijn, poezen zijn toch pas vruchtbaar aan het einde van de krolsperiode?
Hoe oud is je poes? Hier was ze 1 jaar en gaat het veel te makkelijk. :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:41

Hmm ik zou niet meer terug gaan naar die kater.
Iets in mij zegt dat het niet helemaal lekker zit. Zoals iemand al zei via de groep op fb zijn er genoeg.

Smeagol heeft echt niet aan de yoghurt gezeten.

Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:30

Klinkt mij als geld willen vangen met een steriele/beperkt vruchtbare kater ofzo. :=
Is er ook dmv dnatesten bewezen dat die kittens van hem zijn, anders zou je haast denken dat ze daar een andere kater voor gebruikt hebben ofzo.
Zaakje stinkt iig behoorlijk... -O-

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:39

Net weer naar de dierenarts geweest....

Sammie heeft misschien blaasontsteking en moet nu urine gaan opvangen :')
Ook hoorde ze dat hij een hartruisje heeft, maar dit was alleen te horen als hij bijvoorbeeld schrok, dus stress gerelateerd. Maar ze gaan het wel in de gaten houden omdat het veel voorkomt bij dit ras.

Dus conclusie, Sammie is een pechpoes.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:53

Ruby1995 schreef:
Net weer naar de dierenarts geweest....

Sammie heeft misschien blaasontsteking en moet nu urine gaan opvangen :')
Ook hoorde ze dat hij een hartruisje heeft, maar dit was alleen te horen als hij bijvoorbeeld schrok, dus stress gerelateerd. Maar ze gaan het wel in de gaten houden omdat het veel voorkomt bij dit ras.

Dus conclusie, Sammie is een pechpoes.

Sterkte met dat eerste :')
En balen van het hartruisje... Hopelijk valt het mee.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:22

Ja hij is nog niet eens een jaar en al zo vaak naar de da geweest. Voor de plas op te vangen heb ik speciaal spul gekregen voor in de bak.
De ruis lijkt nu mee te vallen maar is wel iets om in de gaten te houden.

Tip voor iedereen: bij Lidl zijn weer dierenartikelen te koop! Heb zojuist een leuke kleine krabpaal er gekocht!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:25

Hmm oke arm ding :(:)
Hopelijk verergerd het niet met de jaren.
Maar gelukkig ben je er achter gekomen en kan je het controleren.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:46

Bij mijn HTK is met de leeftijd van 4 maand een hartruisje ontdekt. Ze zeiden toen dat ik het aan moest kijken en gelijk aan de bel moest trekken als hij te veel sliep of mager werd. Vorig jaar bleek dit ruisje toch wat erger te zijn en heeft hij waarschijnlijk zuurstof tekort in zijn hersenen gehad tijdens het spelen waardoor hij erg duizelig werd en neer viel. Hij zwt toen al aan de benacor. We hebben gelijk een hartecho laten maken en hij bleek een vorm van HCM te hebben gecombineerd met s.a.m en een lekkende hartklep. Zijn bloed stroomde met een behoorlijke kracht tegen zijn hartwand aan. Hij zit nu aan de atenolol en is een hele normale en actieve kat van nu 3 jaar. Volgend jaar nog een echo laten maken om te kijken of zijn hart het goed doet op de bètablokkers. Dat word dan zijn 3e echo. Heeft wat gekost maar heb het er graag voor over. En gelukkig is hij een hele makkelijke pillenslikker dus hoef ik niet 2 keer per dag te vechten met hem.
Veel katten worden oud met een normale hartruis gelukkig.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:29

Wat vervelend van het ruisje!

Ik heb jullie hulp ook even nodig. Harrie is echt heel lief, maar 1 ding kan echt niet. Hij heeft de tik om in het behang te klimmen. Niet een beetje, nee het liefst tot het plafond aan toe. En snel dat ie is! Ik roep hard "Nee!!" Spuit hem nat met de plantenspuit maar het maakt to-taal geen indruk. Inmiddels kwasten we elke dag het behang weer bij. En als hij nou geen krabplekjes zou hebben, oké, maar beneden heb ik 3 palen waarvan er een 1.50 hoog is. Nog 2 palen en een kartonnen plank. Ook boven, in de gang, slaapkamers staan overal palen en kartonnen planken. Hij hoeft niet naar zijn kattenbak, eten kan het ook niet zijn. Iemand enig idee hoe we dit gedrag eruit krijgen? Ik zit even met m'n handen in het haar. Hij doet het dus als we thuis zijn, ook waar ik bij sta en doet het ook als we niet thuis zijn. Aandacht krijgt ie genoeg en hij heeft Sjaak, ons andere kat, die de hele dag wel met hem wil spelen.

Speelgoed kan hij zelf uit een doosje halen, dit doet hij ook.