Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:29

Nee, er zit Sonora in, waarschijnlijk een kruising met.

Volgens de grote buitenlandse boakweker die Sonora's heeft. Had hem gisteren gemaild.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:37

Een boa SSP, sub spiecies, gewoon een kruising dus

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:51

Wat zijn ze toch mooi <3
Naja melanoleuca, cb 2016

Afbeelding

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 01:00

Afbeelding
<3 <3 Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:08

Wat een schatje <3 Dat haar tussen zijn ogen :')

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:10

Hij kijkt niet altijd zo sexy hoorAfbeelding
:= := >;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:29

Ah ja tell me about it :')

Afbeelding

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:10

<3 die is tenminste nog schoon. Die van mij heeft altijd poepfun :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:27

De positieflijsten zijn van de baan *\o/*

1. Uitspraak algemeen
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven heeft het beroep van de Stichting Platform Verantwoord Huisdierenbezit gegrond verklaard. Daarmee heeft het College een streep gehaald door het verbod op het houden van Muntjaks (blafherten) en Mazama’s (spiesherten). Met deze uitspraak is tevens een streep gezet door de Positieflijst voor zoogdieren 2015 en de Positieflijst voor zoogdieren 2017, welke laatst genoemde deze zomer in werking zou treden. De uitspraak bepaalt namelijk dat de methode die gebruikt is voor het beoordelen van zoogdieren niet voldoet aan de eisen die daaraan gesteld worden.

2. PEC en PAC
Het College heeft in zijn uitspraak duidelijk aangegeven dat adviezen die ten grondslag liggen aan regelgeving moeten voldoen aan de eisen van professionaliteit, onafhankelijkheid en transparantie. De adviezen voor de Positieflijst voor zoogdieren zijn uitgebracht door Stakeholders(Positieflijst Expert Commissie), waaronder partijen die principieel tegen het houden van exoten zijn. Daarmee was het advies niet onafhankelijk. Daarom mag de Staatssecretaris zich niet op deze adviezen baseren. Dat de adviezen gecontroleerd zijn door de Positieflijst Advies Commissie kon de Staatssecretaris op geen enkele wijze onderbouwen. Dit argument is daarom door het College verworpen. Het College heeft hiermee een belangrijk ijkpunt vastgesteld voor de kwaliteit van regelgeving.

3. Beoordelingen voldoen niet
Naar het oordeel van het College zijn de beoordelingen door de PEC – bestaande uit het excerpt, de argumentenkaart en het beoordelingsformulier – onvoldoende transparant en verifieerbaar. Het College acht hiervoor relevant dat het excerpt uitsluitend uit de context gehaalde citaten vermeldt uit (wetenschappelijke) literatuur.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:41

*\o/* *\o/*

Afbeelding

Ik meld me graag nog eens aan, had dat al eens gedaan maar toen nog geen aparte huisdieren. Nu wel, een 3 jarige kerkuil Tarsel genaamd James :+: en over een paar weken uitbreiding met een Europese oehoe :):)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:10

Fenrir schreef:
De positieflijsten zijn van de baan *\o/*

1. Uitspraak algemeen
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven heeft het beroep van de Stichting Platform Verantwoord Huisdierenbezit gegrond verklaard. Daarmee heeft het College een streep gehaald door het verbod op het houden van Muntjaks (blafherten) en Mazama’s (spiesherten). Met deze uitspraak is tevens een streep gezet door de Positieflijst voor zoogdieren 2015 en de Positieflijst voor zoogdieren 2017, welke laatst genoemde deze zomer in werking zou treden. De uitspraak bepaalt namelijk dat de methode die gebruikt is voor het beoordelen van zoogdieren niet voldoet aan de eisen die daaraan gesteld worden.

2. PEC en PAC
Het College heeft in zijn uitspraak duidelijk aangegeven dat adviezen die ten grondslag liggen aan regelgeving moeten voldoen aan de eisen van professionaliteit, onafhankelijkheid en transparantie. De adviezen voor de Positieflijst voor zoogdieren zijn uitgebracht door Stakeholders(Positieflijst Expert Commissie), waaronder partijen die principieel tegen het houden van exoten zijn. Daarmee was het advies niet onafhankelijk. Daarom mag de Staatssecretaris zich niet op deze adviezen baseren. Dat de adviezen gecontroleerd zijn door de Positieflijst Advies Commissie kon de Staatssecretaris op geen enkele wijze onderbouwen. Dit argument is daarom door het College verworpen. Het College heeft hiermee een belangrijk ijkpunt vastgesteld voor de kwaliteit van regelgeving.

3. Beoordelingen voldoen niet
Naar het oordeel van het College zijn de beoordelingen door de PEC – bestaande uit het excerpt, de argumentenkaart en het beoordelingsformulier – onvoldoende transparant en verifieerbaar. Het College acht hiervoor relevant dat het excerpt uitsluitend uit de context gehaalde citaten vermeldt uit (wetenschappelijke) literatuur.

Jaaaaaaa geweldig! Trots op Erna.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:58

Vandaag mijn nieuwe vogel gereserveerd, ik breid uit met een Europese Oehoe :D nu afwachten tot hij uit zn ei kruipt :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:49

Heel gaaf! Die kerkuil is prachtig <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:54

Leuk, roofvogels en uilen! Ik hoop ze ook ooit te kunnen houden, liefst Amerikaanse woestijnbuizerds.

Hier ook een nieuwe aanwinst. Varanus exanthematicus van een paar weken oud <3
Afbeelding
Afbeelding

En we hebben even iets in elkaar gezet voor de kweekdieren :D
Afbeelding

Boabak is ook voor het grootste deel klaar. Achterwand, inrichting en de glazen deur.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:00

Ahhh knap beestje!!
Vind reptielen ook zo enorm tof, maar mn vriend en de stroomrekening niet dus zit er niet in :')

Bedoel je met woestijnbuizerd de Harris Hawk? Want daar krijg ik rond augustus een Tarsel van :D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:51

Ik volg dit topic al een tijdje, eerst omdat ikzelf 'bijzondere huisdieren" had en later gewoon uit interesse. Afijn, ik zit in de organisatie van een aantal paardenevenementen. Bij veel van dergelijke evenementen komen ook andere dieren aan de orde. Zoals voorbeeld speurhonden, een kippenshow, schapendrijven, reptielen bekijken/aanraken. Wie lijkt het leuk zijn/haar dier aan het publiek te laten zien? En mensen een beetje informatie te geven etc? Op een evenementenlocatie maar wel in een betrekkelijk rustige ruimte. Toegang tot stroom en water. Stuur mij een PB bij interesse of meer info. Niet commercieel dus veilig hier te plaatsen ;-)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:32

VisibreTeam schreef:
Ahhh knap beestje!!
Vind reptielen ook zo enorm tof, maar mn vriend en de stroomrekening niet dus zit er niet in :')

Bedoel je met woestijnbuizerd de Harris Hawk? Want daar krijg ik rond augustus een Tarsel van :D

Haha ja dat is wel een puntje :') 's zomers is het dan wel weer goedkoop. De slangenkamer hoeft dan bijna niet aan.

Klopt! Zo mooi <3 had ik inderdaad op facebook gezien, en hier ook geloof ik. Gaaf!

Bonita_Bon schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje, eerst omdat ikzelf 'bijzondere huisdieren" had en later gewoon uit interesse. Afijn, ik zit in de organisatie van een aantal paardenevenementen. Bij veel van dergelijke evenementen komen ook andere dieren aan de orde. Zoals voorbeeld speurhonden, een kippenshow, schapendrijven, reptielen bekijken/aanraken. Wie lijkt het leuk zijn/haar dier aan het publiek te laten zien? En mensen een beetje informatie te geven etc? Op een evenementenlocatie maar wel in een betrekkelijk rustige ruimte. Toegang tot stroom en water. Stuur mij een PB bij interesse of meer info. Niet commercieel dus veilig hier te plaatsen ;-)

Wij hebben best interesse mits het binnen is :)

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:47

Met dit mooie weer mocht speld vandaag lekker buitenspelen. Hij vond het wel errug leuk := Afbeelding
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:39

Wat een dikkerd :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:32

Hier weer twee nieuwe aanwinsten... <3 boa constrictor honduras, man en vrouw uit 2014.

Afbeelding

En m'n kleine varanenvriend doet het heel goed. Ik voer 'm iedere dag via de pincet en laat hem daarbij over m'n hand en arm lopen. Erg leuk om te zien hoe tam ie wordt en hij groeit zo hard!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:01

Afbeelding

Mijn nieuwste aanwinst,
egelmeisje van 8 weken genaamd olivia

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:21

Schattig!!
Mijn nieuwe aanwinst :
Afbeelding

Plus nog 2 slakken. Vind het hier in houten wel erg druk en warm momenteel...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:30

Iedereen gefeliciteerd met zn nieuwe aanwinsten!!

Het is dat wij geen verwarming hebben thuis anders zou ik ook zo graag een egeltje willen :))

Insecten trekken mij dan weer helemaal niet... maar zo op foto vind ik ze er wel leuk uit zien :')

Slangen en varanen vind ik ook supergaaf... maar mn vriend gaat t niet waarderen als ik wat zou aanschaffen := krijgt de kriebels er van :')

Mijn baby komt ook hopelijk snel naar huis, is nog wachten op de cites papieren...

Afbeelding

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:19

Gefeliciteerd iedereen met zijn aanwinsten, ik heb er ook weer 2 kanjers bij :D

Ik volg je in het aparte topic mee VT, ik ben zo benieuwd naar hoe hij/zij uitgroeit! :)

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:22

Mooie slakjes! <3

Dit zijn de mijne:
Afbeelding