Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:18

Kaus schreef:
Wat toevallig!

Het is bij mijn ratten ook nooit goed... Heb ik eindelijk fijne bodembeddeking gevonden, krijgt Witje er rode ogen van...
Wat vinden jullie van stro korrels?

Ik heb zelf Hemparade eucalyptus, en dat bevalt me prima :j Blijft lang goed en neemt goed op. Niet duur (ik heb een giga pak voor maar 8 euro :')) en mijn ratten doen het er goed op :D

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:26

strokorrels heb ik hier ook gebruikt, werkt goed tegen de geurtjes en absorbeert goed, maar de ratten vinden het niet fijn om op te lopen of in te slapen, en als de korrels op een gegeven moment uit elkaar vallen wordt het toch ook wel te stoffig.
voor alleen in de toiletjes werkt het goed, maar ik zou het niet als bodembedekking voor de gehele kooi gebruiken.

ik ben in het verleden erg tevreden geweest over aubiose, maar ook dat vind ik tegenwoordig best stoffig. ecobed of green mile hebben toch mijn voorkeur.

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:47

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:46

Vanmorgen is mijn lievelingetje Zeus ingeslapen |(

Al een aantal dagen vond ik m erg suffig tonen. Hij viel behoorlijk hard af en zag m veel onderin de kooi.

Moest m echt optillen als ik m uit de kooi wou hebben om de kooi schoon te maken. Laatste dagen lag ie er voor pampus bij.. hij at keutels ipv brokjes en lag ook lang in hetzelfde hoekje. Had hem er al uitgehaald om m te bevoelen en naar zn tandjes te kijken etc. Hij ging dan zitten knarsen en ploppen en reageerde heel suffig.

Vandeweek gleed ie paar x van mn schouder en dacht dat t aan mn shirt lag.. al viel me wel op dat zn coördinatie niet helemaal top was.

Had snachts al paar x 1 naar beneden horen donderen maar gebeurd wel vaker en ze vallen niet erg hard omlaag dus had er geen aandacht aan gegeven.

Vond m vaak alleen liggen ook, normaal ligt ie altijd met mn husje samen.

Gister lag ie bovenin de kooi. Hij kwam niet voor voer dus dacht nja geef m wel daar paar brokjes. Viel me op dat ie m in zn bekkie pakte maar niet n zn pootjes hield.

Vanmorgen lag ie nog steeds daar en alleen. Brokjes waren wel op maar hij keek heel sneu.

Heb m uit de kooi gehaald en m geknuffeld. Schrok hoe dun die was. Ook viel die achterover als ie zn snoet wou poetsen. Ging knarsen en ploppen als ik m kriebelde op de plekken waar die jeuk had. Wou die me terug poetsen maar reageerde dan spastisch qua coördinatie, viel om enz. Met lopen maakte die ook rare zwiebels alsof ie om ging pleuren.

Kon wel lopen maar erg moeizaam. Leek niet op achterhandsverlamming want voelde nog wel wat druk op alle 4 zn pootjes maar heeeel zwak.

Heb m water gegeven en zacht hondenvoer en ook dat pakte die niet op. Zat met zn achterpoten wijd. Voorpoten op de grond en door een soort van likkend knabbelen haalde hij t eten naar zich toe. Het eindigde onder zn buik. Hij ging er dan naar op zoek maar zodra die op zn kont ging zitten klapte die achterover.

Filmpjes gemaakt en huilend teruggekeken.

Geknuffeld op weg naar de dierenarts. Eenmaal daar was ie bang en enigszins attent. Maar toch beetje apart in zn reageren.

Filmpjes laten zien.. dierenarts zegt dat ie iets van een beroerte/tia gehad heeft. Gezien t feit dat ie eigenlijk al bijna op sterven na dood was hebben we besloten om m uit zn lijden te verlossen |(

Hij deed daar met lopen ook spastisch reageren en als ie zich uit ongemak ging poetsen viel die ook telkens om :(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:48

Wat een naar einde!
Sterkte :(:)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:48

sterkte !

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:10

Wat naar :(:)
Sterkte!

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:04

Awhh wat naar! Sterkte!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:30

Dankje voor die site Kaus! Leuk voor in de vakantie idd ;)

Heel veel sterkte Samantha!!!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:58

Bedankt allemaal

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:34

Afbeelding
Got food?! :))

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 06:19

O wat zijn ze leuk!
Ik mis onze ratten echt.... We hebben nu 2 katten, maar ratjes zijn toch ook geweldig! Het blijft alleen akelig dat ze niet zo oud worden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:20

:)) Mijn gekke mannekes. Elke dag weer raak dat ze er zo bij zitten :')

Maar de katten die jij hebt zijn ook geweldig <3 Tijger en Gwynn zijn te cute <3
En ja, dat ratjes niet oud worden is een zwaar nadeel...gelukkig weegt hun geweldige karakter er nog wel zo tegen op dat ik elke keer toch besluit weer ratten te nemen :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:09

Klopt ja, ik heb heel lang ratten gehad en toen een tijd niet. Ze zijn echt erg leuk.

Waar ik zo aan moet wennen bij die katten is dat ze zo vies eten :o ratjes pakken eten zo keurig in hun handjes.
Vooral Tijger die schrokt alles naar binnen :Y)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:14

Haha, ja. Ratjes zijn keurig. Piepen hooguit heel wat af en stelen elkaar lekkers (want dat stukje banaan wat de ander heeft is vast lekkerder dan het eigen stukje banaan :'))

Bij ons ook hoor, Hero buldozert alles naar binnen toe zonder moeite. Nu hebben we dus een voertoren om dat tegen te gaan :')
Maar de ratjes doen alles inderdaad netjes. Alles wordt met die kleine handjes van ze aangepakt <3 opgesmikkeld <3 en goed schoongemaakt :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:40

Hooooooi,

Ik heb me een hele poos geleden hier gemeld omdat we net 3 jonge ratjes gekregen hadden. Helaas heb ik daarna weinig tijd gehad om hier actief te zijn! Dit wil ik gaan oppakken :-)

We hebben drie ratjes, Alpha, Bravo en Charlie. Alpha en Bravo zijn twee broertjes en Charlie is een tien daagjes ouder en zijn samen opgegroeid. Na wat research kwam ik erachter dat de ratjes Japaners zijn, de twee broertjes donkergrijs met wit en Charlie is lichtgrijs met wit.

Voor ons zijn dit onze eerste ratjes en ondanks dat we veel research op internet hebben gedaan hebben we nog veel te leren merk ik. Ze zijn heerlijk mak en ze zijn zo leuk! Iedere ochtend als ik op sta willen ze ge-aaid worden en gekroeld worden!! we pakken ze zo vaak mogelijk uit de kooi, lekker op de schouder of in mn zak dat vinden ze heerlijk.

Wat ons opvalt is dat een van de ratjes in een keer mijn man begint te bijten zonder reden........... Doordat we wat meer "training" doen met Bravo wordt het bijtgedrag al minder. Is dit een vorm van aandacht vragen? Het rare is dat hij dit bij mij amper doet, kan het misschien zijn dat hij de geur van mn man niet prettig vind? (misschien rare vraag?) Ook hebben wij het idee dat hij onderaan de rangorde staat van de drie, zou hij daarom de "confrontatie" zoeken met mijn man?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:01

Kan het zijn dat je man twijfelt als hij ze aanraakt?

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:03

Nee helemaal niet, hij is helemaal gek met ze! Hij was juist degene die mij overtuigde om ratjes te nemen! We zijn nu twee daagjes verder en het lijkt nu wel beter te gaan. Kan het zijn dat ratjes reageren op (zweet) geur? Het viel me gisteren in dat ze beten op momenten dat hij na het sporten op de bank zat met Bravo.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:03

Hoorde ik het woord snoepje?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:40

Wat een schatje Cabelona!
Ze kunnen inderdaad erg blij worden van het idee dat ze wat lekkers krijgen :Y)

Die blauwe slaapzak had ik ook! Was niet veel meer van over na een paar maanden :o helemaal kapot geknaagd..

Wat raar dat het ratje in je vriend z'n vinger bijt, zeker als hij uit de kooi is. Is het niet dat hij 'probeert' of de vinger eetbaar is? Ik heb veel ratten gehad, maar nog nooit dat ze echt bijten. Hoogstens bij vergissing door de tralies.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:05

Heb die hangmat net een uurtje in hangen en madam zette meteen haar tandjes in de touwtjes waar hij mee vast hangt, dus even anders neergehangen.

Allienda knabbelen ze een beetje of is het echt een felle hap?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:24

Heb ik weer he...onenigheid geweest bij de heren. Ik vermoed dat Jeep wat het geprobeerd te flikken bij Bentley, en ja...dat wordt niet gepikt natuurlijk :')
Resultaat:
Afbeelding

Niet diep oid, maar wel een lapje vel los (niet hechtbaar ofzo, dus gewoon goed in de gaten houden)
Stelletje sukkels :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:35

Hopelijk komt het weer helemaal goed, Tigres, ook een leuke foto :)
Cabelona, leuke foto's!
S en Z, sterkte!

Ik lees nog altijd trouw mee, maar ik moet er denk ik ook maar mee stoppen binnenkort! Ik heb nu nog een hele oude rat, hij gaat erg achteruit, de achterkant is verlamd en hij heeft een paar tumoren. Maar hij hobbelt nog trouw door zijn kooi heen om om lekkers te schooien. Hij heeft ook geen pijn, de andere ratjes gingen altijd piepen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:05

Wegens tijdgebrek bied ik 5 lieve heren ratjes met grote witte volière aan.
Het gaat om 1 Harley Siamees, 1 Fuzz Siamees, 1 Grote Albino, 1 Agouti Dumbo en 1 grijze Dumbo, ze zijn allemaal rond de 1 jaar.
Mede door mijn tijdgebrek zijn ze iets schuchter maar bijten absoluut niet.
Voor een goed tehuis gratis af te halen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:17

Wat ontzettend jammer :(:)
Het is dat ik van mijn vriendin geen ratjes er meer bij mag, anders had ik je graag geholpen.