Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miepmiept schreef:lor1_1984 schreef:Hier was het de bedoeling om in 2022 voor een tweede hond te gaan zodat Mahdu echt 'af' zou zijn en er een paar jaar verschil tussen zou zitten.
In 2019 kwam Dívka hier wonen en ze is 3 maanden ouder dan Mahdutje.
Enerzijds is het fijn dat ik geen rekening hoef te houden met opvoeding etc en een groot leeftijdsverschil, anderszijds is de kans aanwezig dat ik over een aantal jaar 2 bejaarde honden heb die vlot achter elkaar wegvallen.
Qua energielevel en werklust liggen ze mijlenver uit elkaar, maar dat los ik op door Mahdu thuis te laten, voorop de fiets te zetten of in de buggy mee te nemen zodat hij meestal wel gezellig mee kan maar Dívka ook haar kilometers kan maken.
Ik dacht safe te zitten met zes jaar verschil, maar niet ingecalculeerd dat de Beagle fluitend zo oud zou worden.Dus gaat hier ook nog spannend worden en een derde durf ik nog niet aan, voor ik straks alsnog jaren met drie honden zit.
Weet iemand nog leuke verjaardags boxen? Woefbox heb ik de kerstbox van liggen, maar 16 jaar mag gevierd worden en we gaan er maar een feestmaand van maken. (Hij kan en mag ook nog alles eten). Snuffelbox schijnt niet echt betrouwbaar te zijn.
kiwiwitje schreef:We hebben van alles aan boxen in het assortiment en een leuke kortingde code KERST geeft nu 15% korting tm zondag.
16 is inderdaad een leeftijd die echt gevierd mag worden
Gaabje schreef:Pfff even frustratiepost
Ging net wandelen, ben bijna op het einde van een wat smaller pad wanneer er een man het pad in loopt met zijn hond. Ik weet dat op dit stuk passeren voor nu nog iets te dichtbij voor nori is om rustig te passeren. Dus pak nog net een klein inhammetje waar ik nori snoepjes laat snuffelen. Tot dan toe prima, de man heeft zijn hond aan de buitenkant naast hem. Ter hoogte van mij begint hij zich te bemoeien met het feit dat ik met snoepjes werk “ja zo kan ik het ook wel met snoepjes laten luisteren”. Daardoor laat ik me ook afleiden, stom van me. Zijn hond kruist voor hem langs richting nori waarna nori toch eventjes in de lijn hangt.
Hou je bezig met je eigen hond denk ik dan…
Daarna wel heerlijk verder gewandeld overigens.