Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:02

Ze kijkt wel een beetje zielig terwijl ze haar taartje pakt hoor!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:04

Die eerste foto! <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:21

Zo hey ik ben even een dagje aan het werk en er zijn 4 pagina's bij :')

Ik ben redelijk netjes qua maatregelen maar ga gewoon hardlopen, naar het bos, etc. met de hond want in de wijk lopen is hier echt geen zak aan (en overal ligt glas en afval). Gelukkig ligt bos/park/dijk wel allemaal op loopafstand en ik vind het hier helemaal niet zo druk in het bos, ik kan makkelijk afstand houden. Hij gaat ook gewoon mee naar mijn werk, dat gaan alle honden.
Dat wat Kim zei over het niet luisteren vond ik idd goed verwoord. Ik zag het ook heel erg op cursus bij de mensen met "niet luisterende" honden. Die zijn continu gewoon veeeel te laat met voorkomen dat hun hond er tussenuit knijpt en anderen zien dat al van mijlenver aankomen.. terwijl het andermans hond is.
Er had afgelopen zondag wel een gezin bedacht om te gaan picknicken in het losloopgebied. En dan lekker voetballen met twee kleine kinderen. Dat vond Popo natuurlijk wel interessant dus die liep een paar meter die kant op. Reactie van de kinderen: gillen en hysterisch rondrennen. Dat vond hij al helemaal leuk. :D
Ik doe nu 2x per week boodschappen (ik heb geen auto dus voor een week is te veel om lopend mee te nemen :') ) en ik word wel echt gestoord in de supermarkt. Ik maak een lijstje en weet exact waar alles staat om zo snel mogelijk weer weg te zijn maar dan staan er van die lui die het hele pad blokkeren uitgebreid naar de schappen te kijken wat ze vanavond eens zullen gaan eten, allerlei verpakkingen aanraken om te lezen wat erop staat, weer terug zetten ... pfffff dan heb ik echt zin om met mijn winkelwagen door ze heen te rammen :+

Gefeliciteerd met Chick!! Verder ben ik blij met alle lieve foto's <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:25

Ik ben gisteren van mijn geloof gevallen. Die twee mormels van mijn moeder zijn echt véél te dik, maar dat nam ze van mij niet aan. Tot het nu echt extreem was, is ze naar de dierenwinkel gegaan voor 'light voer' en advies.

Kreeg ze dit aangeraden, ik dacht dat ik gek werd gisteren en ben even ontzettend boos geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Heb nu dus ander voer besteld, en ga een voerplan opstellen voor ze.

Ik denk dat die kleinste hond van haar (ideaal gewicht 8-10kg) bijna even zwaar is als onder border collie van 15kg...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:28

Oh my god, die samenstellingen :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:28

Pff, wat bah KimD.
Mochten de honden honger houden, kun je Psyllium bijvoeren. Zorgen dat t niet te nat gemaakt word, dan vult t beter in de buik. :)

Ja de foto's zijn weer heerlijk he? Die kop bij t taartje is omdat ze hem van tafel ''jatte'' ze mocht hem opeten, maar liever gewoon normaal en ze ging er gelijk mee vandoor :P

Oh simone, ik snap helemaal wat je bedoelt. We hebben gelukkig de grootste boodschappen nog kunnen bestellen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:33

kiwiwitje schreef:
Pff, wat bah KimD.
Mochten de honden honger houden, kun je Psyllium bijvoeren. Zorgen dat t niet te nat gemaakt word, dan vult t beter in de buik. :)

Ja de foto's zijn weer heerlijk he? Die kop bij t taartje is omdat ze hem van tafel ''jatte'' ze mocht hem opeten, maar liever gewoon normaal en ze ging er gelijk mee vandoor :P

Oh simone, ik snap helemaal wat je bedoelt. We hebben gelukkig de grootste boodschappen nog kunnen bestellen!

Heb ik inderdaad ook gedaan ja, wij voeren dat aan Dana. Die heeft met vlagen wat last van harde poep, daar werkt dat ook uitstekend voor.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:36

chick krijgt t omdat ze anders honger krijgt :P Alleen snachts.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:48

Aii, dat is wel echt een euhm, interessante samenstelling!

Goed dat jij je ermee gaat bezig houden!

Moet zeggen dat ik op het moment ook niet weet wat de doodle van mijn ouders krijgt. Die had wat allergische reacties op alle goede voertjes dat hij op mijn advies kreeg, steeds gist in zijn oren etc. Staat nu op een voer van de dierenarts. Niet per se mijn keuze gok ik zo wat hij nu krijgt, maar moet wel zeggen dat hij het er echt goed op doet! Dus ik bemoei me er maar even niet meer mee daar. Wat in theorie NIET goed is, kan voor een individu wél werken natuurlijk, en dat lijkt het te doen...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:51

Samson is eigl geïnspireerd op een bearded collie :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:03

Skippy01 schreef:
Aii, dat is wel echt een euhm, interessante samenstelling!

Goed dat jij je ermee gaat bezig houden!

Moet zeggen dat ik op het moment ook niet weet wat de doodle van mijn ouders krijgt. Die had wat allergische reacties op alle goede voertjes dat hij op mijn advies kreeg, steeds gist in zijn oren etc. Staat nu op een voer van de dierenarts. Niet per se mijn keuze gok ik zo wat hij nu krijgt, maar moet wel zeggen dat hij het er echt goed op doet! Dus ik bemoei me er maar even niet meer mee daar. Wat in theorie NIET goed is, kan voor een individu wél werken natuurlijk, en dat lijkt het te doen...

Soms is het ook heel vreemd, zeker als een hond allergisch is voor bepaalde soorten voer of bestandsdelen. :j

Wij hebben ook al vaker moeten puzzelen naar goed voer vinden voor een bepaalde hond.

De stafford van een vriend heeft ook even geduurd voordat 'we' passend voer hadden. Die was niet allergisch, maar die scheet echt olifantenhopen stront, en de stank was niet te harden.

Die hebben we dus eerst volledige detox gegeven, dat het lichaam gereinigd was en hij voert nu hoofdzakelijk vers vlees. Dat heeft het probleem opgelost.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:09

Ow, dat is ook héél fijn ja, van die enorme hopen vieze stinkzooi :')

Vers vlees is natuurlijk ook voor veel honden echt wel fijn. Ik wil het uit praktisch oogpunt niet, maar wil wel een brok met hoog vleesaandeel. Als er als eerste ingrediënt een graan staat, haak ik toch wel af :j

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:12

Leuke foto's weer gezien. Ook van de jarige Chicka.

Denise fijn dat je les goed ging en dat je een fietser vrolijk kreeg met je kleine clown.

Hier 1x per week boodschappen en doet mijn man. Ik kom met de kleine nergens meer. We gaan wel met de auto naar plekjes in de buurt om de 2 ff uit te laten rennen. Maar enkel als er niemand is of bijna niemand.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 11:14

Ik heb gisteren een proefzak gekregen van Imperialfood.
T is tarwe vrij, maar t eerste ingredient is Mais. Daarna haring.
Maar ik overweeg t eens aan een van de honden te voeren. Kijken of ik iets van verschil merk. Nu krijgen ze t hier naast kvv. Dus dat maakt voor mij wel verschil.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 11:19

Oh ik had nog wat foto's van gisteren :P

Boellie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chicka:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je ziet wel dat die melkklieren iets zijn gaan doen.. :P

Moeder en dochter even groot:

Afbeelding

Djessey:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:20

Ik volg jullie nog steeds en lees al jullie verhalen met plezier!!

Ik heb een vraagje aan de fokkers onder ons...
Is dekken rond dag 17-18 normaal? Kan dat?

Ik zit echt op t randje van m'n stoel te wachten tot ik eindelijk bericht krijg dat de dekking volbracht is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 11:21

Ja t kan zeker. T is wel wat later. Veel teven zijn eerder dekrijp. Maar t is niets ''unieks''

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:23

kiwiwitje schreef:
Ja t kan zeker. T is wel wat later. Veel teven zijn eerder dekrijp. Maar t is niets ''unieks''

Oke dankjewel!
Dan ga ik nog maar even op een houtje bijten en hopen dat ik zo snel mogelijk bericht krijg :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:48

Ja kan prima, Roek is in de winter ook altijd laat rijp (dag 20-21) :j

<3
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:06

xLaraaj schreef:
Samson is eigl geïnspireerd op een bearded collie :+

OMG je hebt gelijk!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:10

Van schreef:

<3
[ [url=m/Y7Wdil.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aagghhh! <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:16

Van schreef:

Dag 20 en 21 zou afgelopen maandag en dinsdag zijn geweest .

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:23

Kiwitje die tepels vielen mij ook gelijk op. Wel mooie foto's. Boelie is wel een echte stevige bink.

Oh van wat een dropje. Vind je zoontje ze nog steeds leuk?

Nicky spannend hopen op snel bericht.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:30

Pfoe, heftige beslissing maar ik snap het wel dat ze dit doen:

https://vrzl.nl/nieuws/heuvelland-zuid- ... PEb50IjXr4

Dat betekent dat zodra ik dus beter ben, ik helaas niet die richting uit kan gaan waar ik normaal met Arya juist mooie, rustige routes kan lopen. Baal hier toch wel enorm van :( Het is dagelijks van 9-18 dus misschien kan ik dan wel heel vroeg gaan nog.

---

Ik zal later vandaag even wat uitgebreider reageren op iedereen. Bokt op telefoon is k*t als je op veel mensen wilt reageren haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 12:38

Ohh Van wat een heerlijk snoetje!

Punjab, t was na t nest al niet helemaal weggetrokken maar na de dekking in februari (ze zou 1e week april mogen bevallen als ze drachtig was) is er toch het een en ander gaan ontwikkelen..

Balen Curse.. fijn dat alle mensen zich zo aan de regels houden.. dan was dit niet nodig geweest :(

Nicky ik ben t even kwijt :P je vroeg net om dag 17-18 en nu al 20-21? of haal ik iets door elkaar? :P