gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:39

_Tarzan schreef:
Ik zou 2 weken aanhouden, doen de opvangen ook. Maar hoe weet je dat hij al 14 dagen weg is bij de eigenaar als je m zelf 11 dagen hebt?

Toen hij een keer ontsnapte bij mij, vroeg mijn buurvrouw of ze hem even mocht zien. Ze herkende hem meteen. 3 dagen voordat ik hem vond had zij hem voor haar fiets rennen. Daarom is hij denk ik zo mager.

nienke555

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:43

Nijntje, één van onze konijnen loopt sinds vandaag mank... Hij trekt zijn linkervoorpoot op en steunt er niet tot nauwelijks op. Weten jullie wat het kan zijn?

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:51

Thanks voor alle reacties over Selective! :D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:55

Saarin: Mijn ervaring met Science Selective is dat het heel goed biks is, de konijnen vinden het ook erg lekker :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:07

Hier ook science selective en fibafirst als aanvulling :)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:23

Jeika wat heb je gedaan om evt de baasjes te vinden?

Puk was Eva net aan het likken *\o/*

Also, Eva wordt om een of andere reden helemaal panisch als ze sleutels hoort rinkelen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:32

Ierpier schreef:
Jeika wat heb je gedaan om evt de baasjes te vinden?

Puk was Eva net aan het likken *\o/*

Also, Eva wordt om een of andere reden helemaal panisch als ze sleutels hoort rinkelen.

ik heb een advertentie op Amivedi gezet. ik vind dat als je je huisdier terug wil er ook zelf iets voor moet doen. maar dat is mijn mening :j

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:34

Vind ik ook hoor. Mss kun je op fb iets zetten op een buurtpagina als die er is. Verder is het toch ook aan de eigenaar om het initiatief te nemen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:00

Ik denk dat het voor 99% zeker is dat ie gedumpt is..

<3
Bob
Afbeelding

Lotje, Lolo, Bella
Afbeelding

Marley
Afbeelding

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:05

Ahh wat lief. Bob ziet er stiekem wel stoer uit nu :))

Hier liggen ze lekker te knuffelen op de bank :+:

Ik verbaas me er echt over hoe mensen een konijn zomaar kunnen dumpen :n bij de konijnenopvang hadden ze rond de 40 konijnen, allemaal op straat gedumpt :n onvoorstelbaar. Eva kwam uit eh andere opvang uit België geloof ik. Waar ze verder vandaan komt wisten ze daar ook niet meer.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:05

Grrr ging het net goed met de groep en nu begint Lilly weer .. Als dat beest de rest eens met rust zou laten dan was het rustig, Puk rent ook wel eens achter de rest aan maar minder agressief, die jaagt ze alleen even weg en dan is het goed, Lilly blijft erachteraan gaan, ik zit er echt aan te denken de groep op te splitsen of Lilly eruit halen (geef het nog even een week)

Edit: of zou Lilly en Puk laten steriliseren helpen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:34

Balen is dat zeg...
Bij mij hebben de castraties wel veel rust gebracht, ik zou het dus zeker overwegen.

Is het echt alleen jagen of ook aanvallen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:59

Puk jaagt alleen maar, maar Lilly valt ook aan (heeft ook d'r staart rechtop staan als ze erachteraan zit) .. Het leek zo goed te gaan in het begin ..

Ik ga maandag eens bellen hoeveel de castraties bij beide zou kosten :=

En mocht ik ze moeten splitsen wordt het: Flip met de 2 nieuwe en Ollie, Puk en Lilly dat zijn de combinaties die nu ook goed gaan onder elkaar (al kan Ollie met iedereen goed opschieten)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:08

Toen Kyra Billy heel erg lastig viel, heeft castratie wel geholpen. Nu jaagt Billy Kyra nog wel eens weg met eten (later mag ze wel eten), maar er valt niets meer te castreren :P. Voor mijn koppeltje heeft het wel veel rust gebracht.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:26

Oke, ga morgen de DA even bellen, hopelijk kunnen de dames dan snel terecht!

Kan ik ze na de castratie, of de dag erna weer gewoon terug in de groep zetten?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:30

Ik hou ze altijd een nacht binnen ivm narcose. Ze kunnen hun lichaamstemperatuur niet goed regelen. Gaat het de volgende dag goed, gaan ze naar buiten.

Ik heb nu 5 voedsters laten helpen en ze zaten bijna allemaal na een dag weer buiten. Bella en Lotje 2 dagen, ook amper pijnstilling nodig gehad.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:48

Oke, ja bedoelde ook de eerste dag binnen en dag erna weer terug de groep in.

Ik vind het zo raar dat het ene moment zo ontzettend goed gaat en het andere moment ze lijken te ontploffen .. Ik ga de ren weer even verbouwen, hebben ze afleiding ;)

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:32

We enten ze niet omdat we het wel een tijd gedaan hebben bij onze 2 konijnen (volgensmij) maar eentje die was ingeent voor iets (weet niet precies meer waarvoor) en die was daar toch aan overleden dus wij hebben het vertrouwen daar niet meer in, Flo word wel geënt en dit jaar worden ze allemaal wel geënt omdat er nu een kleintje bijzit en eentje van 1 jaar. Dit doen we puur omdat het gebruikelijk is maar we vinden het echt niet nodig aangezien ze het al heel lang doen zonder al die entingen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:34

Heb ik het ren helemaal verbouwd en nu zijn beide dames weer rustig, oftewel hebben ze het te druk andere dingen :') gekke beesten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:15

Balen dat ze zo jagen _Tarzan! Succes met de castratie/sterilisatie...

nienke555 schreef:
Nijntje, één van onze konijnen loopt sinds vandaag mank... Hij trekt zijn linkervoorpoot op en steunt er niet tot nauwelijks op. Weten jullie wat het kan zijn?

Niemand?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:10

Misschien verstapt? Ik zou als het aanhoudt even naar de DA gaan.

Dan zal de weerstand van dat konijn laag zijn geweest, Starza. Als de weerstand laag is lopen ze meer kans op een ziekte, en na zo'n inenting dus op die desbetreffende ziekte. Er worden namelijk dode of verzwakte ziekteverwekkers ingespoten die voor antistoffen zorgen.

Het is echt verstandig om wel te vaccineren, want áls je konijn myxo/vhs krijgt, gaat ie sowieso dood. Wanneer ze gevaccineerd zijn, zijn ze beschermd.

Op bunnybunch staat een lijst met meldingen van myxo en vhs. Dan kun je zien hoe groot het risico eigenlijk is...
http://www.bunnybunch.nl/informatie/myx ... meldingen/

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:14

Lang geleden dat ik hier heb gereageerd. Het ging hier heel goed met de konijnen, tot donderdag. Donderdagavond wilde Puck ineens niet eten, s' nachts nog een paar keer wezen kijken pas om half 3 begon ze weer te eten. Sindsdien doet Puck het weer helemaal goed, alleen gisteravond ineens Leo die net wilde eten. Hij knapt helaas niet zo snel op dus vanochtend bij de dierenarts geweest, temperatuur van 35.7, veelte laag dus. Hij heeft een hele tijd op een warmtemat gezeten in een dekentje, inmiddels lijkt hij wel weer wat op temperatuur en heeft wat gegeten en gedronken. Ik hoop echt dat het goed gaat komen, het is zo'n vrolijk ventje.

Eoweyn, wat schrikken van Bob.
Nienke, dat kan van alles zijn. Puck heeft een tijdje op drie pootjes rondgelopen toen ze een nageltje verloren was.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:17

Ach wat sneu pluklief! Succes!

Een nageltje zou het kunnen zijn, maar er zat een bloed oid op z'n pootje...

Eoweyn_x: verstapt zou idd kunnen! Als het morgen nog niet beter is bellen we de dierenarts wel even...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:32

Jeetje Pluklief, dat is erg laag. Ik hoop dat ze zich allebei snel beter voelen!

Morgen op interne stage voor 4 dagen in de week. M'n moeder zorgt voor de konijnen, en de opvang waar ik nu vrijwilliger ben houd een oogje in het zeil, ook afgesproken dat m'n moeder haar belt als ze iets vermoedt. Ben toch wel een beetje bezorgd om weg te gaan..

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:31

Leuk stel konijnen heb je Eoweyn! :)
Wat vervelend dat Lilly weer begint Tarzan.. Ik heb het idee dat die van mij ook wel iets verandert is na de castratie. Maar ik had hem alleen, dus heel erg veel verschil merk je dan ook weer niet.
Wat een lijst met de meldingen, Eoweyn.
Dat is niet leuk pluklief, hopelijk knapt Leo gauw weer op!
Succes op je stage Eoweyn. Ik snap dat je nu een beetje bezorgd bent, maar je moeder zorgt vast goed voor ze en hopelijk laten ze elkaar ook een beetje met rust.

Ik had zaterdagavond nog contact gehad met de opvang en kon zondagochtend al terecht.
Frank mee in de auto en naar de opvang gereden. Ze had niet heel veel voedsters, maar die ze had waren stuk voor stuk erg leuk. De eerste dame die ik wel leuk vond was niet zo'n succes. Frank zat na 10 minuten in elkaar gedoken in het hoekje van de ren. De tweede dame was ook een hele leuke. Dat ging eigenlijk wel erg goed. Ze hebben zo'n drie kwartier samen in de ren gezeten. Frank was wel erg onderdanig, maar voelde zich toch ook wel op zijn gemak en ging ook naar de dame op zoek.
De vrouw van de opvang had er wel een goed gevoel over en zodoende heb ik de leuke dame mee genomen.
Omdat Frank thuis alles wel kent, heb ik ze bij mijn vader in de stal ondergebracht.

Meet Tanneke.
Ik zoek nog een andere naam voor haar. Ik vind deze niet heel erg leuk en ook niet echt bij Frank passen. Iemand nog een suggestie?
Afbeelding

Hier samen in de ren die ik had gemaakt in de stal. Ik heb niet de hele stal in gebruik. Ik ben bang dat ze elkaar dan gaan ontlopen.
Frank ging gelijk druk op onderzoek uit. Tanneke vond het maar spannend allemaal.
Afbeelding

Ze zijn de nacht goed doorgekomen en de rollen zijn nu totaal omgedraaid. Tan is nu degene die wat onderdanig is. Ik had vanmorgen daarom ook een klein beetje mijn twijfels, maar zoiets heeft ook tijd nodig natuurlijk.

Hoe lang kan ik ze hier het beste houden voor ik ze meeneem naar huis? Wat is normaal voor een koppelproces?