Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:14

Helaas. Heb er op dit moment echt geen ruimte voor. Woon ook nog thuis en kan ze niet kwijt op mijn kamer en verder door het huis mag niet.
Heel veel succes met zoeken!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:38

Hier helaas ook geen plek.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:37

Ik ga iemand linkje doen die mogelijk interesse heeft!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:51

Hoe voeren jullie je gerbils walnoot?
In het geheel?
Of zonder schil?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:01

Ik brak ze open en dan zo geven dan aten ze zelf de noot uit de schil.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:01

Net zoals roosje.:)
Ik kan hem er wel heel in leggen maar die krijgen ze niet open

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:06

Ik heb een macro lens aangeschaft! En i love this lens <3

Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:36

Prachtige foto zeg!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:28

Ik meld me hier af. Voor vragen of tips mag je altijd pb-en maar ben gestopt met de gerbils en ga verder met mn mannetjes syrische hamster en binnenkort komt er nog een vrouwtje :) succes allemaal met de gerbils

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:12

Goeiemorgen,

1 van mijn gerbils, Hazel, houd haar oogje de hele ochtend al dicht. Heeft ze wel vaker maar als ik haar oppak dan gaat ie gewoon weer open (misschien ontspanning?) Dit keer bleef hij echter dicht. Niet geforceerd, niet ontspannen, ook niet dicht geplakt maar gewoon dicht . Het is ook niet dik of warm dus ontstoken lijkt me niet. Gister heb ik wél het hok verschoont (supaaoft, hout schaafsel en een paar handjes beuksnippers) dus misschien dat het door het stof komt?

Of even proberen schoon te maken met een wattestaafje en gedesteriliseerd water?

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:01

Ik zou het gewoon even aankijken, hier gebeurt het ook een enkele keer dat er een oogje wat langer dicht blijft zitten

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:20

Een van mijn gerbils heeft dit ook regelmatig. Zolang er geen infectie bij komt is het in principe niet erg. De fokker raadde mij aan om een bodembedekking te gebruiken met zo min mogelijk stof. En ze zei als ze eenmaal gevoelig op de ogen zijn komen ze er moeilijk van af,helaas.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:30

Hier mijne weer verschoond vandaag kwam weer een beste vuilniszak uit.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:21

Ik ben op zoek naar een nieuw huisje voor mijn nu eenzame gerbil. Afgelopen weekend is zijn maatje overleden aan ouderdom en sindsdien zit hij alleen. Gerbils zijn echter groepsdieren en ik wil liever niet dat hij alleen blijft, echter heb ik zelf helaas niet de tijd om hem te koppelen aan een nieuw maatje. Daarbij ben ik opzoek naar een nieuwe woning en de kans is groot dat daar geen huisdieren mogen. Pan is dus al wat ouder maar nog wel fit, hij houd erg van graven en knagen zoals de meeste gerbils.

Ik zoek een goed huis voor Pan waar hij word gekoppeld aan een nieuw maatje zodat hij niet hoeft te vereenzamen. Hij mag weg met zijn kokosnoothuisjes, verzameling karton, pak hooi, half pak zaagsel, reismandje, chinchilla zand en met het voer. Eventueel is het glazen gerbilarium in overleg over te nemen tegen een leuke prijs. Als iemand hier een goed huis weet of heeft voor Pan hoor ik dat graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:14

Mijn gerbils hebben een heeel fijn huisje <3

Rebekka78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:35

Hoi allemaal, Ik heb een gerbilarium van Queenies. Nu zit er aan de linkerkant en aan de rechterkant een plateau. Weet iemand hier of je zo'n plateau er makkelijk uit kunt verwijderen zonder schade aan het glas te krijgen? Ik krijg namelijk in de loop van de week een groot looprad en die kan ik niet kwijt in de bak denk ik.

Ik hoor het graag.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:58

Rebekka78 schreef:
Hoi allemaal, Ik heb een gerbilarium van Queenies. Nu zit er aan de linkerkant en aan de rechterkant een plateau. Weet iemand hier of je zo'n plateau er makkelijk uit kunt verwijderen zonder schade aan het glas te krijgen? Ik krijg namelijk in de loop van de week een groot looprad en die kan ik niet kwijt in de bak denk ik.

Ik hoor het graag.

Volgens mij zitten die dingen gewoon met lijm vast. Er bestaat van dat lijm verwijder spul. Als je dat er tussen doet?
En daarna natuurlijk heeeel goed schoonmaakt zodat je gerbils niets binnen krijgen.

Rebekka78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:37

Jellybeans schreef:
Rebekka78 schreef:
Volgens mij zitten die dingen gewoon met lijm vast. Er bestaat van dat lijm verwijder spul. Als je dat er tussen doet?
En daarna natuurlijk heeeel goed schoonmaakt zodat je gerbils niets binnen krijgen.

Bedankt voor je antwoord.
Ik twijfel nog een beetje of ik het aan ga durven. Met een beetje mazzel past het rad er net onder. Maar dan moet ik weer iets verzinnen zodat hij niet kan worden ingegraven, want hij loopt wel heel graag in zijn rad. :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:13

Rad aan de deksel vastmaken dan heb je dat niet. Hoe klein is je bak dan dat er niet eens een rad in past?

Rebekka78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 07:47

Roosje01 schreef:
Rad aan de deksel vastmaken dan heb je dat niet. Hoe klein is je bak dan dat er niet eens een rad in past?

100x40x50 cm
Het rad is 30 cm en de plateaus zitten halverwege de bak. Dat maakt de ruimte om op de hangen wat beperkt. Daarnaast is het een houten loopwiel. Die zijn wat lastiger op te hangen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:02

Dat maakt het beperkt ja ik heb een metalen en die aan de deksel gemaakt. Mijne knagen alles stuk wat van hout is, dus dat vond ik sonde van het geld. Metaal kunnen ze gelukkig niet stuk knagen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:35

Ik had een vraagje :)
Ik ga binnenkort waarschijnlijk op kamers en zat eraan te denken om m'n gerbil mee te nemen. Ik zou dan ieder weekend terug gaan, maar niet Luna meenemen, want dat is te stressvol. Maar kan ik haar wel ieder weekend alleen laten? Ik voer d'r niet elke dag (ligt wel altijd voer) en met zo'n flesje water kan ze een paar dagen vooruit.

Vind het wel lastig dat ik haar alleen heb zitten... maar als pup was ze al moeilijk te koppelen. Toen de oudere overleed 2 koppelpogingen gedaan met 2 verschillende pups bij de fokker, herkoppelingen geprobeerd. Maar beide keren na 2 weken de pups verwond (en er waren dan al spanningen). Dus ik durf het niet meer aan en ze ziet er goed uit nu, ze is actief en eet goed.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:29

Je ben dan toch maar 1 of 2 nachtjes weg zou geen probleem moeten zijn. Mijne zijn laatst 5 dagen alleen geweest. Volle fles water gegeven, bak voer, knaagstick en trosgerst en ze hadden nog ruim over toen ik terug kwam. Maar langer dan 5 dagen doe ik ook niet, dan vraag ik mijn buren om ze te verzorgen.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:39

Ik ben ook een student en ik ga ook elk weekend naar huis. Tegenwoordig vertrek ik pas op zaterdag middag en ik kom zondag avond weer thuis, maar daarvoor ging ik altijd op vrijdag middag of avond al weg. Kan prima :) Toen ik nog hamsters had gingen ze in de vakantie in een reisbox in mijn rugzak mee naar huis, die lagen dan altijd gewoon te pitten haha

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:28

Denk dat het best kan, desnoods een bakje extra voer er bij inzetten?