Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:09

Kaus schreef:
Ik ben eens even opzoek geweest naar ratteries/opvang in het noorden maar ik kan echt niks vinden...
Bij alles wat ik aan klik zijn ze of gestopt, of ze hebben de komende jaren niks of de site doet het niet!
Iemand nog een link voor een goede rattery in het noorden?
Ik wil namelijk eens rond kijken voor nieuwe ratjes. Overigens vind ik wel veel alleenstaande ratten op marktplaats en rittens, maar daar koop ik liever niet.

Ik heb een maand geleden voor de 3e keer via Marktplaats een ratje 'opgevangen' en het bevalt me meer dan prima!
Mijn eerste twee waren toen een maand of 6 en moesten weg ivm de allergie van het pasgeboren kindje.
De derde van toen 8 maanden kwam via Marktplaats uit een opvang uit Noord Holland (maar geen idee hoe die heet..).
En de vierde van 1,5 jaar ook via Marktplaats. Die zocht een ouder vriendinnetje omdat ze toen alleen bij jong grut zat.

Dus ik zou Marktplaats zeker niet meteen afschrijven!
Persoonlijk zou ik niet op fokkers/rattery's op Marktplaats reageren, maar eerder op wat oudere ratten waar de eigenaren om een of andere (goede) reden niet meer voor kunnen zorgen.
En natuurlijk eerst even contact hebben en foto's uitwisselen en gaan kijken ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:51

Kaus: ik zal best wel vrouwtjes krijgen in de toekomst... :P

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:58

Hallo allemaal, ik heb drie ratjes. Alledrie dametjes waarvan twee zusjes zijn. :D
(op mijn profiel staan foto's :) )

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:07

Leuke foto's Danielle!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:41

ajspruit schreef:
Kaus schreef:
Ik ben eens even opzoek geweest naar ratteries/opvang in het noorden maar ik kan echt niks vinden...
Bij alles wat ik aan klik zijn ze of gestopt, of ze hebben de komende jaren niks of de site doet het niet!
Iemand nog een link voor een goede rattery in het noorden?
Ik wil namelijk eens rond kijken voor nieuwe ratjes. Overigens vind ik wel veel alleenstaande ratten op marktplaats en rittens, maar daar koop ik liever niet.

Ik heb een maand geleden voor de 3e keer via Marktplaats een ratje 'opgevangen' en het bevalt me meer dan prima!
Mijn eerste twee waren toen een maand of 6 en moesten weg ivm de allergie van het pasgeboren kindje.
De derde van toen 8 maanden kwam via Marktplaats uit een opvang uit Noord Holland (maar geen idee hoe die heet..).
En de vierde van 1,5 jaar ook via Marktplaats. Die zocht een ouder vriendinnetje omdat ze toen alleen bij jong grut zat.

Dus ik zou Marktplaats zeker niet meteen afschrijven!
Persoonlijk zou ik niet op fokkers/rattery's op Marktplaats reageren, maar eerder op wat oudere ratten waar de eigenaren om een of andere (goede) reden niet meer voor kunnen zorgen.
En natuurlijk eerst even contact hebben en foto's uitwisselen en gaan kijken ;)

Al mijn ratten zijn afdankertjes van Marktplaats. Ik ben er tevreden over, van mijn 5 dames is er een die wel eens wil happen naar mensen (maar die kwam ook uit een laboratorium hok (qua afmetingen).
Als ik deze dame goed in de gaten houd gaat het prima.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 01:21

Hey allemaal! Ik heb sinds kort een nieuw hok voor mijn ratten aangezien we binnenkort gaan uitbreiden, en nu hebben we een hok over! Het is een prachtige stijlvolle en vooral handige kooi. Omdat hij van de grond staat hebben de ratten geen last van tocht. Onderin zit een ontzettend makkelijke schuiflade. Aan de voor- en bovenkant zitten deurtjes. Hij staat op wieltjes.

Afmeting kooi: 69x59x97,5cm. Traliesafstand: 1,1cm.
Leefruimte: 69x59x73cm

http://www.mijnalbum.nl/Foto800-XANBNSIY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-X8GT8GQP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-SWQB7TGV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-V86VSZJI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-JBEED7DT.jpg

De verdiepingen heb ik eruit gehaald, hout overleefd het niet zo lang :p de kooi is nu helemaal leeg. Hij is maar een jaar gebruikt dus ziet er nog als nieuw uit! Ik vraag er €60,- voor. Ik woon in Groningen centrum.

Interesse? PB mij! :)

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:50

Hoihoi, na een tijdje niet zo actief te zijn geweest op Bokt toch maar weer is bijgelezen! met de ratjes gaat het goed! Alleen ik heb het idee dat Pipje niet helemaal lekker in haar vel zit.. ze niest best veel en ik denk dat ze een beetje verkouden is.. al moet ik zeggen dat ik wel altijd heel snel bezorgd ben. Nu zeggen ze dat je Bisolvon druppels voor kinderen door het water kan doen? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Het is niet heel heftig namelijk en ze heeft het wel vaker dat ze best veel niest en dit na een dag of 2 weer weg is.. Hoeveel van die druppels zou ik dan door het water moeten doen? Heb gelezen dat de andere ratten hier ook van mogen drinken en dat dat geen kwaad kan.
Hoop dat iemand me kan helpen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:16

Ik zou het niet weten, misschien even de dieranrts bellen en vragen?

Wat vinden jullie van hennepvezel als bodembedekking? Ik gebruik eens in de twee weken 5kg bodembedekking!! En dat kost 10€ per maand. Ik denk dat ik van hennepvezel minder nogdig heb omdat het lichter is en er dus meer in 5 kg zit.

Heeft iemand toevallig nog van die plastic hoekverdiepingen liggen? Ik heb 3 planken en soms een mega plateau in de kooi hangen, maar wil graag wat hoekverdiepingen. Probleem is dat ik ze vrij duur vind...
Alternatieven zijn ook welkom! :)

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:21

DA heb ik al gebeld en die vriendelijke meneer wilt alleen maar geld hebben dus die begon over van alles en nog wat dus daar heb ik weinig ana gehad.

Hennepvezel heb ik een keer gehad omdat de bodembedekking die ik normaal gebruik op was. Vond het geen fijne bodembedekking het geeft een hoop zooi! Maar dat is mijn mening.

Vond de plateaus bij Casper wel mee vallen trouwens.. neem aan dat je die van Ferplast bedoeld?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:24

Ja die bedoel ik inderdaad. Die zijn rond de 7 uur per stuk, dat vind ik te veel. Maar met marktplaats zit je weer met verzendkosten... :\
Wat zijn plateaus van Casper?

DA is duur inderdaad. Toen ik een rattenplasje kwam brengen zei ze dat ze hier maar geen geld voor ging vragen omdat het toch zo weinig was. Ik was verbaasd dat dat uberhaupt geld had moeten kosten. 2 seconden onder de microscoop kijken kost je ze 20€...

Edit:
Mijn 'onderbak' is heel hoog en mijn ratten graven niet, het komt er dus niet overheen.
Waarom gaf het bij jou zoveel troep?

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:31

Ja de DA is belachelijk duur en de meeste hebben weinig verstand van ratten of vinden ze zelfs eng :?

Ik heb zelf een Ferplast Furet ( als ik het goed schrijf) ook een vrij hoge onderbak, maar alles blijft plakken aan de tralies en ze gooien het er bij mij zelf uit :+ Casper is de dierenspeciaalzaak ( www.fretten.nl ) hier bestel ik altijd mijn spullen..

De Ferplast plateau's zijn daar volgens mij inderdaad rond de 7 euro.. maar ik denk dat het op marktplaats ook niet veel zal verschillend met je verzendkosten erbij. Dan zou ik persoonlijk liever een nieuwe aanschaffen. Heb er zelf ook 2 en t zijn hele fijne dingen! Makkelijk af te spoelen en heel makkelijk te bevestigen in je kooi :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:35

Past er een sputnik op die die plateau's?

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:36

Ik zal zo is kijken, als het goed is wel hoor! Maar of ze hem laten staan?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:37

@ Kaus, ik gebruik van begin af aan hennepvezel bij de ratjes. Bevalt mij goed, je ruikt namelijk niets! Echter als ze tegen de tralies op springen of flink door de kooi racen vliegt het wel wat uit de kooi.

Een kiekje van nieuwsgierige trippel:
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:38

Vast binden met een touwtje :))
Er is net een nieuwe dierenwinkel geopend hier, dus zal daar ook even kijken voor verdiepingen. Ben al 9 dierenwinkels langs geweest en nergens te vinden...

Wat een schatje <3

Hier ligt wel dagelijks wat naast de kooi omdat er een paar kiertjes zitten, maar dat is niet de grootste ramp. Zal het volgende keer kopen en uit proberen.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:41

Ja ik heb er een hekel aan als het ui de kooi valt/vliegt! Klopt inderdaad dat je niks ruikt! Heb nu gewoon weer back-2 the nature en dat blijft toch wel mn favoriet :)

Sputnik past op de plateau's trouwens!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:42

Bedankt voor het kijken! :)

Nog even een ander vraagje, hoe hoog hebben jullie de drinkflesjes hangen?
Moet jullie ratten op hun achterpootjes staan of juist bukken om te drinken?

Edit; zou strokorrel ook kunnen als bedekking?
Omdat ik zo'n grote bak heb gooi ik steeds heel veel weg wat eigenlijk nog schoon is. Maar om poep en schoon te scheiden is heel lastig en zindelijk maken lukt niet. Ik heb het liefst zo goedkoop mogeluk dus...

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:45

Bij mij hang ie precies ''goed'' ze hoeven niet te bukken maar ook niet te staan.. ze kunnen er zo gewoon bij :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:51

Die van mij doen automatisch hun nek nasr beneden en hun kop omhoog óf ze gaan op hun achterpootjes staan, ik zit dus even te zoeken naar de goede hoogte.

Ik zie net iemand die de deksels van curverbakken heeft gebruikt als verdiepingen, dat is ook handig!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:56

Dit is hoe het hok er nu uit ziet, veel loze ruimte dus... Genoeg spullen om het op te vullen, maar niet om te bevestigen. Gelukkig bijna vakantie :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:28

Mijn ratten zijn weer lekker eigenwijs bezig.
Elke keer als ik bij hun kooi staan schreeuwen ze bijna om er uit te mogen. Zodra ik ze eruit laat en bij mij op bed zet vliegen ze weer terug hun kooi in.
Eigenwijze beestjes :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:36

:')

Die van mij krijgen 6 stukjes lekkers ipv 4.
Dan weet ik zeker dat ze niet gauw gaan ruziën. En toch presteren ze het elke keer om ruzie te maken om een stukje lekkers terwijl in de andere kant van het hok ook nog iets ligt :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:55

Heerlijk, de beide kooien staan even buiten <3
Eventjes lekker buiten in het zachte zonnetje met een warm briesje door het hok heen. Superleuk, kom je er meteen achter dat je buurtgenoot ook twee ratten heeft :))

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:52

Wat toevallig!

Het is bij mijn ratten ook nooit goed... Heb ik eindelijk fijne bodembeddeking gevonden, krijgt Witje er rode ogen van...
Wat vinden jullie van stro korrels?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:56

Altijd leuk te horen als anderen ook ratjes hebben. Afgelopen weekend in Duitsland ook een meisje gezien die door de stad liep met twee ratten op haar hoofd :P