Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Een achterhandverlamming vind ik ook wel sneu.
Kan hij zich dan wel ontlasten? En zichzelf aan de achterkant goed schoonhouden?
Lekker rennen kan dus ook niet meer? Lijkt me dat ze dan ook gevoelig zijn voor doorliggen.
BeFunny schreef:purny schreef:https://www.ad.nl/binnenland/artsen-pleiten-voor-verplichte-huisdierenverzekering-alleen-dan-kunnen-we-hoge-premies-drukken~a915c6e7/
Artsen pleiten voor verplichte huisdierenverzekering: ‘Alleen dan kunnen we hoge premies drukken’
Opzich ben ik voor.
Maar dus ook een verplichte basis dekking dan.
En dat er dan mensen zijn die enkel een basis verzekering hebben dat hou je dan. Dan zijn die dieren Iig verzekerd van basis zorg.
cinniz123 schreef:Ik vind de post van 7ofhearts ook wel een beetje kort door de bocht maar ieder zn eigen mening.
Maar ik ben ook niet het type tis maar een dier hup spuit erin en volgende.
Als er kans is op herstel vind ik dat je die zorg als dat financieel haalbaar is uiteraard verplicht bent aan je dier.
Maar hier ook verzekerd want nu gaat alles prima financieel gezien maar wie zegt hoe ik er over een x aantal jaar voor zal staan.
En dat dierenartsen meer verdienen vind ik geen probleem maar dat is het hele euvel momenteel dat doen ze echt niet nu het gros is overgenomen door de grote ketens dat extra geld wat wij betalen beland echt niet bij mijn super fijne dierenarts die alles uit de kast haalt voor mijn dieren als dat haalbaar is.
Achterom schreef:En dan komen we weer terug bij de oorzaak, hetgeen dat 7 ofhearts beschrijft. Vanwege al die apparatuur, extra assistentes etc zijn de kosten simpelweg opgedreven. Dat moet toch betaald worden he.
Brainless schreef:@7ofhearts
Zo zijn wij nooit geweest, maar ga maar eens met een zeer oude kat die in de laatste weken van zijn leven is naar een kliniek.. dan laten ze hem niet inslapen en wordt je raar aangekeken als je meldt: joh ik ga er geen (veel) geld meer instoppen voor die laatste tijd.
Dat mensen wel alles willen en ervoor betalen is hun goed recht, maar de mensen die wel een gewone rechtdoorzee arts en behandeling willen kan eigenlijk niet bij een kliniek.
Maar bij paarden is het wel vaak anders: paard ernstig koliek. Opties: opereren of in laten slapen; dan kun je wel kiezen voor in laten slapen.
Maar bij een kat met een ernstige aandoening die geholpen kan worden voor "maar" 4000E wordt inslapen niet als optie gezien (tenzij je gaat "zeuren").
remi schreef:Brainless schreef:@7ofhearts
Zo zijn wij nooit geweest, maar ga maar eens met een zeer oude kat die in de laatste weken van zijn leven is naar een kliniek.. dan laten ze hem niet inslapen en wordt je raar aangekeken als je meldt: joh ik ga er geen (veel) geld meer instoppen voor die laatste tijd.
Dat mensen wel alles willen en ervoor betalen is hun goed recht, maar de mensen die wel een gewone rechtdoorzee arts en behandeling willen kan eigenlijk niet bij een kliniek.
Maar bij paarden is het wel vaak anders: paard ernstig koliek. Opties: opereren of in laten slapen; dan kun je wel kiezen voor in laten slapen.
Maar bij een kat met een ernstige aandoening die geholpen kan worden voor "maar" 4000E wordt inslapen niet als optie gezien (tenzij je gaat "zeuren").
Ik vind dit echt veel te zwart wit, op het moment dat jij als klant euthanasie wil bij een oudere kat in de laatste weken van zijn leven zijn er weinig dierenartsen die daar niet mee in stemmen. Of ze nou op een kliniek werken of niet...Heb je dat dan zelf 1 keer ervaren en geld dat dan gelijk voor alle dierenartsen die bij een kliniek werken of hoe moet ik dat zien?
remi schreef:.Heb je dat dan zelf 1 keer ervaren en geld dat dan gelijk voor alle dierenartsen die bij een kliniek werken of hoe moet ik dat zien?
MyWishMax schreef:Maar ondertussen wordt dat mogelijke erg weinig en zelfs dingen die heel simpel te verhelpen zijn wordt extreem prijzig. Daar hebben mensen problemen mee, dat je bij wijze een dier moet laten inslapen(wat niet kan want dan is er geen da die dat wil, maar behandeling kan ook jiet) omdat iets simpels al 400 euro kost.