Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:39

Jammer dat ie daar niet leverbaar is, hardstikke leuk ding.

Sem_, ja, je bewaart hem vochtig in de koker.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:48

Bij Amazon krijg je hem ook! Heb zelf ook al eens getwijfeld voor als we een nest puppy's hebben. :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:15

cursebreaker schreef:
Ik lach me wel altijd kapot om hoe het uitziet hoor, maar dat weegt gewoon niet op tegen de immense voordelen van deze fantastische uitvinding haha. Maar echt, niet twijfelen en gewoon kopen. Ga je geen spijt van hebben *\o/*

Wou dat ik m nu had :))
Madam werd in het meertje gesloopkogeld (is zelf geen waterrat) en besloot daarna dat een modderbad wel een slimme opvolger was :')

Ff gedroogd met handdoeken maar ruikt zo lekker in de auto

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:02

Wat ziet dat er lekker warm uit! En al die schattige hondjes! Nog fijne jaarwisseling!!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:05

IMANDRA schreef:
cursebreaker schreef:
Ik lach me wel altijd kapot om hoe het uitziet hoor, maar dat weegt gewoon niet op tegen de immense voordelen van deze fantastische uitvinding haha. Maar echt, niet twijfelen en gewoon kopen. Ga je geen spijt van hebben *\o/*

Wou dat ik m nu had :))
Madam werd in het meertje gesloopkogeld (is zelf geen waterrat) en besloot daarna dat een modderbad wel een slimme opvolger was :')

Ff gedroogd met handdoeken maar ruikt zo lekker in de auto

Haha! Wij hebben een oude handdoek in de auto liggen waarmee we m af doen. Maar nu ook een soort badjas gekocht. Werkt echt goed en goede kwaliteit ook! Helaas was de handdoek in de auto een keer zoek dus toen zat meneer met z’n vieze modder vacht op mijn plek in de auto. Het resultaat, tja een hele vieze plek. Dit was toen we de badjas/honden handdoek nog niet hadden. Meestal na een wandeling wanneer het regent gebruiken we de badjas, in de auto een oude handdoek.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:38

Ik ga toch eens kijken naar badjassen met mouwen. Gebruikte ze nu te weinig omdat het alsnog allemaal nat en vies werd :=
Dus tips (per pb) zijn welkom!

Hier net een heerlijke ronde gemaakt. Momenteel aan het werk aan naar de baas komen ipv de andere hond in de gaten houden. Dus even dun lijntje eraan. Heeft wel effect naar mijn idee.

Afbeelding

Afbeelding
<3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:57

Rotzbende dog gear maakt van alles aan jasjes, pyjama's, tuigen etc op maat. :)
Ook badjassen dacht ik.
Ik krijg de link ff niet gekopieerd maar ze zijn op facebook te vinden.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:58

cursebreaker schreef:
Oh trouwens, een aantal vroegen nog naar Arya's wortel speeltje, sorry!
Ik ben zo'n warhoofd momenteel haha. Ik kocht 'm via bol maar zie dat hij op Niet leverbaar staat nu:

https://www.bol.com/nl/nl/p/snuffelmat- ... 1069/?s2a=

Hij is van het merk SNOOTS dus misschien kunnen jullie 'm zo nog vinden!

Ik zag hem voorbij komen, die is echt onwijs leuk inderdaad <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:25

Een regenachtige wandeling, al leert meneertje hierdoor wel dat regen je niet laat smelten :)) Want wat heeft hij daar een pleurishekel aan zeg :')
Afbeelding
Afbeelding
Parker z'n jasje is gekrompen :))
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 21:53

Haha regen is ook ruk :')

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:27

Hier nog steeds erg blij met de dry-upp badjas voor Beer. Wel het model zonder poten, maar misschien dat die met ook nog gaat komen :). Layla gaat er zowiezo 1 krijgen (met al die regen hier in BC) en we gaan nog zien of ze meer nodig heeft. Nu lastig te zeggen wat voor een vacht ze gaat krijgen :)

Hier is het weer eindelijk niet meer zo koud (van -15 maar +10), al regent het nu wel erg veel. Toch zijn we er de afgelopen dagen een paar keer op uit getrokken. Heerlijk! Ook is Layla mee op bezoek geweest in ons oude huis en heeft ze heerlijk op haar geïmproviseerde "boundary" geslapen.

We hebben ook gemeten hoe hoog ze op haar poten staat en het scheelt nog maar 8cm met Beer, terwijl de schoofdhoogte wel een stuk verschilt. Hoog benige dame is het

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:27

Coco4life schreef:
[quote="KimD"
Sorry ik ga weer zeuren maar als je altijd maar een jasje aandoet krijgen ze het zonder jasje veel sneller koud.

Absoluut niet waar, zonder de jasjes hebben de honden veel sneller blessures dan met en dat is hartstikke logisch. Cinniz heeft helemaal geen keuze met haar honden, haar honden zouden letterlijk sterven zonder jas.

Als je niet weet waar je over praat lijkt het me verstandig eerst even (wetenschappelijke) onderzoeken te lezen voordat je reageert.[/quote]

Schei toch uit, denk je serieus dat ik die hondjes met zo’n dun vachtje geen jasje gun?
Die Australische herders enz die hebben geen jasje nodig! Een vriendin van mij heeft ook een whippet. Die moet elke kerst mee naar Switzerland (lekker koud :brr: ) die staat met 15 graden nog te bibberen in z’n jasje. En sorry als ik een beetje gemeen doe en aanvallend, maar ik kan nu even (of altijd) echt niet tegen gezeur.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:52

Coco4life, nu ben jij toch aan het zeuren ook al zeg je dat je daar niet tegen kan. Hier toch echt een aussie die zeker een jasje nodig heeft! Je kan niet elk individu beoordelen op zijn ras.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:04

Coco4life,

Misschien moet je je zoals Kim al aan gaf, eens wat verder verdiepen in de materie ipv zo aanvallend te reageren want 11 jaar oud of niet, je bent hier op een forum en in een topic waar gewoon normaal gecommuniceerd kan worden maar op deze manier zal niemand je serieus gaan nemen hoor met je stampvoetende ‘ik kan niet tegen gezeur’ opmerking.

Genoeg langhaar honden, honden met ondervacht ed die Zeker gebaat zijn bij het dragen van bepaalde jassen in bepaalde omstandigheden en niet alleen de naakthonden of kleinere hondjes die korter aan de grond staan. bij elk individu, ongeacht de type vacht of grootte, koelen spieren af en kunnen er blessures optreden, dat is niet alleen weggelegd voor honden die er meer gevoeliger voor zijn met dunnere vacht e.d. En zo zijn er nog tig andere redenen om voor een jas te kiezen. Het gros van de eigenaren doet dit met bewuste keuze en redenatie en om voor hun dieren te zorgen. Dus het is geen zeuren wat mede bokkers doen maar ze proberen je iets uit te leggen zodat je ervan kunt leren - en misschien is het echt een goed idee om er eens wat meer informatie over op te zoeken zodat je wat beter geïnformeerd bent als je het hier van niemand wilt aannemen :) er is genoeg informatie over te vinden wat ook goed onderlegd is.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 01:02

Lijkt er verdomd veel op dat Coco4Life en ElfBeau_067 dezelfde persoon zijn, zie geboortedatum hond in het profiel. Zelfde dag geregistreerd. Ik TEM even of een dubbel account is toegestaan en over de houding.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 01:44

Afbeelding
Mijn woef heeft ook alleen maar jasjes aan zodat ie niet meer zo stoer en eng lijkt :+

Als ze die badjassen nou ook eens met dichte pootjes zouden maken of sokken :)* Het lijf is op zich zo droog met zijn super dunne en korte vacht, zeker met afdrogen of een badjasje, maar die doorweekte poten als er lekker door de plassen is gestampt... -O-

Ik knijp 'm beetje voor oud en nieuw, hoe laat gaan jullie voor het laatst lopen? Ik ben dit jaar voor het eerst thuis met hem i.p.v. buitenaf/'vuurwerkvrij', dus ik heb geen idee hoe het zal gaan :\

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 01:58

Ik loop zo rond 23:30u de laatste ronde, met 3 honden gok ik waarvan 1 bange.
Nu maak ik ze allemaal aan mij vast zodat ze nog vast zitten mocht de riem uit mijn handen schieten.
Wel een korte ronde, tussen 2 en 3 's nachts ga ik weer naar huis en onderweg kunnen die van mij nog even rustig snuffelen, plassen, poepen etc.

Dívka (de bange) heeft een Beaphar No Stress band om, dat haalt net de randjes vd stress af waardoor ze wat beter bereikbaar blijft.
Daarnaast een thundershirt en vanaf eind vd middag elke 1-2 uur een half theelepeltje advocaat gemengd met een eetlepel yoghurt/vla/kwark.
De andere honden krijgen dan een eetlepel yoghurt/vla/kwark zonder advocaat.
Net na middernacht blijf ik bij de honden, zorg dat de tv of radio aan staat en voer ze een naturel oliebol, stukjes stokbrood en plakjes worst, altijd feestje voor ze en binnenshuis is dat vuurwerk daardoor ook niet zo eng. +:)+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 07:55

KootMiraDrum schreef:
Lijkt er verdomd veel op dat Coco4Life en ElfBeau_067 dezelfde persoon zijn, zie geboortedatum hond in het profiel. Zelfde dag geregistreerd. Ik TEM even of een dubbel account is toegestaan en over de houding.

Temmen over een dubbel account vind ik oké maar over de houding en mening niet. Een 11 jarige als een dom en onnozel ding wegzetten is ook niet oké. En dat bedoel ik niet persoonlijk naar jou toe Kootmiradrum. maar naar de anderen met een negatieve houding naar jongere gebruikers.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 08:59

Jennyj01 schreef:
KootMiraDrum schreef:

Temmen over een dubbel account vind ik oké maar over de houding en mening niet. Een 11 jarige als een dom en onnozel ding wegzetten is ook niet oké. En dat bedoel ik niet persoonlijk naar jou toe Kootmiradrum. maar naar de anderen met een negatieve houding naar jongere gebruikers.

Ik had ook al het idee dat ze dezelfde persoon was met haar irritante houdingen en opmerkingen.
Ik irriteer me niet snel aan iemand maar er komt vrij weinig uit wat zinnig is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:25

Jennyj01 schreef:
KootMiraDrum schreef:

Zulke jonge kinderen horen niet op een forum thuis voor volwassenen, of enkel op YRT maar aangezien dat niet van elkaar afgeschermd is, is dat lastig.

Nu gaat het hier alleen over honden en alles omtrent honden en wordt er over het algemeen overheen gelezen omdat ze 11 jaar is.

Maar verder zijn er op Bokt ook veel zwaardere onderwerpen te vinden, seksueel /huiselijk geweld, 16+/18+ onderwerpen genoeg. Als een 11 jarige daar reageert zonder enige filter is het een heel ander verhaal, zeker omdat veel gebruikers niet kijken naar de leeftijd in een profiel.

Daarnaast is één 11 jarige geen probleem, die kun je nog op de foeilijst zetten of negeren maar één 11 jarige met twee accounts die de laatste dagen in verdacht veel topics opduikt, daar valt wel wat van te zeggen ja, terecht lijkt me.

Ik heb gisterenavond ook al een mod op de hoogte gebracht van de situatie.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:31

Je doet wat je doet en hier gebruiken we echt op. Natuurlijk ga ik niet op die onderwerpen maar bij deze heet dat puppy erbij 2022. Je zou denken dat het over puppy’s gaat. Toch zijn wij twee andere personen. Ooit weleens van een tweeling gehoord? En trouwens de meeste die allang op Bokt zitten waren ook best jong toen zij het gebruikten, nu doen wij het en ineens moeten wij geband worden.
Laatst bijgewerkt door ElfBeau_067 op 29-12-22 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:38

_Christina schreef:
[ [url=m/jJlt0E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn woef heeft ook alleen maar jasjes aan zodat ie niet meer zo stoer en eng lijkt :+

Als ze die badjassen nou ook eens met dichte pootjes zouden maken of sokken :)* Het lijf is op zich zo droog met zijn super dunne en korte vacht, zeker met afdrogen of een badjasje, maar die doorweekte poten als er lekker door de plassen is gestampt... -O-

Ik knijp 'm beetje voor oud en nieuw, hoe laat gaan jullie voor het laatst lopen? Ik ben dit jaar voor het eerst thuis met hem i.p.v. buitenaf/'vuurwerkvrij', dus ik heb geen idee hoe het zal gaan :

Ik zou de situatie aftasten, rond 21 uur nog even een groter rondje bijvoorbeeld en dan per uur bekijken of het nog kan of niet.

Ligt er ook aan hoe je oud & nieuw viert, wij in bed en zodra het rustiger is slapen we ook gewoon (verder), ik val wel eens in slaap voor 12 uur. :') Wordt dan wakker van de honden.

Wij hebben de luxe dat ze in de tuin kunnen plassen/poepen, dus ze kunnen gaan wanneer ze willen/durven. En 1 januari maak ik direct in de ochtend altijd een grotere wandeling, even alle 'stress' van ons afschudden.

Enige tip die ik wil meegeven als je gaat wandelen de 31e, laat ze niet los als er geknald wordt in de buurt, ieder jaar gaat het weer ergens mis en ik vind het altijd vreselijk voor die dieren. :(:)

Overigens zijn er ook genoeg honden die om 19 uur de laatste keer gaan en dan pas in de ochtend weer, zonder problemen. Het verschilt van hond tot hond.
Laatst bijgewerkt door KimD op 29-12-22 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:41

Het gaat niet over je leeftijd maar eerder op je gedrag denk ik dan.
Je schreeuwt je (jullie) ertussen en staan niet open voor nieuwe meningen of om bij te leren.
Ja dan is het snel klaar..

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:45

xLaraaj schreef:
Je schreeuwt je (jullie) ertussen en staan niet open voor nieuwe meningen of om bij te leren.

Begrijp ik. We zullen er voortaan op letten. Fijn dat je dit zegt want nog niemand heeft het ooit tegen ons gezegd. Wel dat ik het vervelend was maar niet wat er precies vervelend was (naar mijn idee). Nogmaals dankjewel dan zullen we er voortaan goed op letten en als het misgaat gewoon even zeggen. Wel vriendelijk graag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:46

xLaraaj schreef:

Daarbij kun(nen) je (jullie) niet tegen 'langdradige' discussies & gezeur.

Icm met hetgeen wat xLaraaj hieraan haalt lijkt me dit niet het juiste of meest geschikte topic voor jou/jullie.

Nogmaals, misschien is YRT de betere optie.