Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peelie schreef:Hebben jullie nog goede technische tips voor beginnende canitrailers?
kanjerroos schreef:Wat betreft de schoenen; ik ben naar een trail schoenen winkel in Canada geweest en heb daar de salomon speedcross gepast en uiteindelijk na mijn vakantie in Nederland gekocht. Lopen heerlijk en hebben goede grip! Ik heb inmiddels op aanraden ook compressie tubes van Herzog gekocht omdat ik veel last had van mijn schenen tijdens het trailen/crossen. Dat helpt enorm!
Wij zijn sinds kort begonnen met crossen onder begeleiding van Bianca Koole (hier al eerder genoemd door iemand). Zij begeleid ons op afstand met een wekelijks schema. Leuk en pittig! Ik loop nu 3x per week ipv eerder 1x haha. Deels ook zonder hond of met hond los en 1x per week echt crossen met hond. Vind het leuk om veel te leren en Marlo geniet er enorm van om zo samen bezig te zijn dus dat is tof.
4 november hebben we ook een workshop, dan kijken ze ook mee naar looptechniek enzo, ben benieuwd of dat nog aanpassingen gaat opleveren.
We hebben pas meegedaan aan de korte cross (2,5 km) in Harderwijk. De naam woestijn in het klein bleek een echte voorspeller haha. Heel zwaar maar super tof en heel trots op hoe Marlo heeft gelopen.
Lekker bezig dus eigenlijk
Lisitano schreef:Krijg je niet juist soppende sokken in waterdichte schoenen omdat het water er ook niet meer uit kan?
Ik heb bewust nooit waterdichte trailschoenen gekocht. Ik vind het altijd juist wel wat hebben om door de plassen te stampen![]()
De zwangerschap gaat goed! Nog 1 week, dan ben ik hopelijk van die buik af. Ik lees heel graag mee en ik bemoei me ook nog graag met de trails en de lopers van mijn gezellige groepje. Ik zit echt mee te genieten dan, net als bij jullie posts. Wat is het toch leuk om met je hond hard te lopen![]()
Morgen Posbanktrail. Zijn er hier nog die gaan? Cairn Trails heeft heel leuke routes en een fantastische sfeer.
Ik denk erover me weer voor Ameland in te schrijven in maart. Ik doe dan ook de CPC weer, uiteraard zonder hond, en ik hoop dan dus weer wat conditie te hebben. Ik heb er weer zoveel zin in!