Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:21

Gaaf die boom! :D

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:47

@Zertab Wat geweldig dat je langs mag komen!

Abby en Luna moeten erg wennen aan dat ik weer te werk ga. Mijn vriend is gewoon thuis, maar zijn aandacht en knuffels zijn niet genoeg voor de dames. Als het andersom is en hij een dag weg is, dan zijn ze ook ontevreden.
Wij moeten dus maar heel vroegtijdig met pensioen of voor altijd in quarantaine :Y)

Ze genieten wel erg van samen in het zonnetje liggen <3

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:58

Wat een schatjes <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:43

captain wat leuk die krabboom zo! maare, slopen ze de slierten nog niet?

Aankomende Dinsdag mogen we met Shiro weer naar de dierenarts voor de enting, als t goed is nog net op de uiterlijk toegelate datum zonder dat we weer dubbel moeten enten. Vind het alleen wel erg spannend, ben wel bang dat hij er erg veel stress van krijgt en daardoor weer een terugval krijgt.

Verder gaat het super goed met alle 3, Sierra heeft een nieuw iets en die sleept de deken die op de kast in de slaapkamer ligt een paar keer per dag naar de woonkamer, net als alle speeltjes en dingen die ze als speeltje bestempeld O:)

Ook hier nu een aantal dagen wat kouder weer, gevolg Shiro en Sierra slapen weer onder de dekens, Origan durft er absoluut niet onder (krijgt echt een paniek aanval in zo'n situaties :(:) ) maar hij ligt ook liever op de deken op de kast (die Sierra er soms 's nachts onderuit probeert te trekken om ermee te slepen)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:43

Dubbel enten? Ik zou dat bij een kat moet zo snel doen. Zou dan eerdere titteren.
Ik moet Nishi haar enting op tijd doen voor show maar Kito was afgelopen jaar zeker 1,5 maand na de “verloop datum”. Kan niet zoveel kwaad.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:55

xoranlover schreef:
Dubbel enten? Ik zou dat bij een kat moet zo snel doen. Zou dan eerdere titteren.
Ik moet Nishi haar enting op tijd doen voor show maar Kito was afgelopen jaar zeker 1,5 maand na de “verloop datum”. Kan niet zoveel kwaad.

We waren met onze andere kat te laat (ik had mij 2 maanden verkeken) en hij moest toen 2x geent worden om het weer dekkend te hebben. Nu is het met Shiro normaal geen probleem. Maar andersom was Shiro toen helemaal de kluts kwijt toen Origan toen geent was en anders rook. Geen idee nog hoe Sierra erop gaat reageren.

Maar we zijn nu laat met Shiro door de Corona gedoe. Ze mogen nu eindelijk weer iets doen dus kunnen we gaan :) Helaas is het voor mijn Shet nu te laat met de vliegen om nog gecastreerd te worden, hoop dus dat ik volgend jaar nog altijd maar 2 paarden heb inplaats van 3.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:59

Ik was 1,5 maand te laat. Maar mijn dierenarts zei dat hij nooit dubbel ent bij katten die ouder zijn dan 4. Die hebben al zoveel antistoffen dat het gewoon geldklopperij is.
Maar dat zal wel iedereen zijn eigen ding zijn.

Mevrouw heeft hier nog niet heel veel zin om krols te worden. Hopelijk volgende week en dan over 3 of 4 weken weer. Kan ze dan mooi naar de kater.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 10:57

Die kattenboom is zó gaaf Captain <3

Wat goed dat het nu al zo gaat Aranka :D zo’n fijn gevoel he als ze je beginnen te vertrouwen.

Ilovejip, wat zijn Abby en Luna ook skatjes!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:54

Voor de mensen die al een kat hebben, hoe hebben jullie dat aangepakt met aan elkaar laten wennen? Daar maak ik me nog wel zorgen om....

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:39

Ik heb alleen kittens bij de volwassenen gekoppeld maar ik heb Nishi gewoon in de woonkamer gezet. :')

Onder het mom van Kito doet niks en als zika wat doet dan mept ze wel van zich af. Wat ze ook deed. De oudere konden wel weg als ze wilde Nishi kon nog niet door het luikje maar dat was niet nodig.

Dit was een dag of 2 naday Nishi bij ons was
Afbeelding

Hier een beetje langer.
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:41

Ja hier worden twee volwassen katten dan aan elkaar gekoppeld... Nu is het wel zo dat als ze elkaar niet liggen, dat ze elkaar ook niet tegen hoeven te komen. Er is ruimte genoeg. Maar de kat die we al hebben is echt al jaren gewend de enige te zijn en boordevol aandacht en liefde te krijgen. Ben bang dat ze jaloers gaat worden...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:04

Hier ook alleen kittens gekoppeld aan volwassen katten en 1x een soort her introductie moeten doen toen we er 2 hadden door een dierenarts bezoek. Maar ik zou ze op het begin gescheiden houden met 2 deuren ertussen zodat de nieuwe kan wennen aan jullie en zijn/haar nieuwe thuis. Dan dekentjes van de 2 verschillende kamers wisselen of katten wisselen (ik zou ook dit wel op een manier doen dat ze elkaar nog niet zien. Als ze dan beide relaxt zijn met de geur van de ander kan je 1 deur minder tussen ze laten en ze zo langzaam wat contact laten maken. De volgende stappen hangen daar weer compleet vanaf.

Wat bij ons heel goed werkte toen onze katten "ruzie" hadden door de dierenarts geur hebben we uiteindelijk 1 van de 2 (de bange, met dierenarts geur) in de bench van de hond gezet zodat de andere kat uit kon razen en tegelijk aan de geur weer kon wennen.

Toen nummer 3 kwam was onze bangerik degene die niks van haar wilde weten, en doordat onze andere kat bang was door het bezoek (die de kitten bracht) hebben we ze ook weer eventjes momenten echt rust gegeven door of de 2 volwassen of de kitten met 2 deuren ertussen apart te houden. maar binnen een 2 dagen was nr 1 al helemaal in love met de kitten en in de loop van de dagen erna werd meneer de bangerik ook weer liever tegen haar :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:10

Ik heb met het gastgezin afgesproken een dekentje met de geur van mijn kat mee te nemen en bij haar achter te laten. En dat ik het dekentje van nieuwe kat meeneem naar mijn kat. Om zo indd alvast aan de geur te wennen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:17

Wij kregen ook een kitten, we hebben ze bij elkaar gezet in de woonkamer en onder toezicht de ander erbij. Eerste paar dagen wel nog apart als we er niet bij waren. Maar dat ging na 3 dagen al zo goed, dus ze zijn nu altijd samen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fido is nu 13 weken en al 1.4kg :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:25

Aah wat een schatjes! <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:27

Met onze 1e introductie tussen een, 8 maand oude kat en een kitten was het echt een droom koppeling. De kleine miauwde toen hij binnen kwam in zijn reismandje. We hebben hem op de grond gezet zo en de andere kat kwam meteen aan lopen geintereseerd, blies niet naar de kleine dus hakunna matatta hebben we gewoon het deurtje open gemaakt. 2 minuten later was de oudere de kitten al aan het wassen en sinds dien waren ze onafscheidelijk <3 <3

Wat ik trouwens wel vind na de afgelopen anderhalf jaar meerdere katten gehad te hebben is dat als je koppel momenten hebt of ruzie momenten, ik de voorkeur geef aan alle ruimtes waar ze ergens onder kunnen kruipen, zoals een hogere bank, bed enz ik niet fijn vind, als ze dan achter elkaar aan vliegen en eronder elkaar grijpen kan je zelf eigenlijk niks.

Toen onze 2 volwassen katten dus toen ruzie hadden hebben we na 2x zo'n onder het bed situatie gehad te hebben (gelukkig maar 1x echt gegrepen, de 2e keer konden we het op het nippertje voorkomen, omdat de boze afgeleid werd door de hond die zich ermee wilde bemoeien en zich toen daar op wilde storten), hebben we alle koppel momenten daarna in de woonkamer/keuken laten plaats vinden zodat ze niet te ver gaan rennen (waarmee je prooi en jager creeert in mijn ogen) en je makkelijker in kan grijpen/begeleiden waar nodig enz.

Wat is fido leuk <3

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 14:29

Mijn eerste introductie was met mijn kat die toen 7 jaar was en de kat van de vrouw van mijn vader die toen 5 jaar was. We hebben het echt ‘volgens het boekje’ gedaan (eerst uit elkaar houden, geur wisselen, etc) maar het was nog steeds niet succesvol.
Maar dat lag ook écht aan die andere kat, zij had veel liever het rijk alleen. Het zijn nooit vriendjes geworden, maar konden uiteindelijk wel door één deur.
Ze hebben elkaar nooit de tent uit gevochten.

De tweede keer was met Spotty (8 jaar) en Coco (7 maanden) en dat ging super goed.
Gewoon na 2 uurtjes de deur open gezet en gaan met die banaan. Nu heb ik Coco echt uitgezocht op zijn karakter. Mijn enige eis was dat het een hele sociale en beetje onderdanige kitten zou zijn, en dat was hij.
Super goede match met mijn kat, die heel vriendelijk maar ook onzeker kan zijn. Dus het helpt hem enorm dat hij Coco ‘op zijn plek’ kan zetten en Coco dit toelaat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:32

Mijn kat gaat sowieso echt geen vriendjes worden met de ander. Zolang ze elkaar maar gewoon voldoende accepteren om naast elkaar te leven.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:45

Ik liet ze altijd gewoon direct bij elkaar
Bij mij kunnen ze het hele huis door dus dan zoeken ze het zelf letterlijk uit
Met kleine pleeg kittens liet ik mijn eigen katten zelf kiezen of ze erbij wouden in de kamer.
Dan hield ik wel de deur dicht anders kon ik ze weet ik waar vandaan halen ^)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:52

Fireheart schreef:
Die kattenboom is zó gaaf Captain <3

Wat goed dat het nu al zo gaat Aranka :D zo’n fijn gevoel he als ze je beginnen te vertrouwen.

Ilovejip, wat zijn Abby en Luna ook skatjes!

Dank je wel! We zijn er ook erg blij mee! We hebben gisteren lichtjes om de stammen gedraaid zodat het er 's avonds ook gezellig uit ziet. <3 Zal kijken of ik vanavond een foto kan maken.

Sinds gisteren apporteert Catcat haarelastiekjes.. Zo schattig! <3
Moet daar ook nog een foto van maken maar de belichting in de gang is nu ff te fel.

Wel net deze gemaakt.. <3

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:53

Wauw <3

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:41

Wat een prachtbeest!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 10:14

Wat een prachtige kat Captain <3

Mijn knuffelige kleintje :+:
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:18

<3 <3 <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:28

Nishi is zoals verwacht precies 2 maanden nadat we zijn gestopt met de pil krols geworden. Zo handig dat ze in heel veel op haar moeder lijkt :')
Die werd ook 2 maanden na stoppen met de pil pas krols. Morgen de dierenarts bellen voor de laatste tests. En dan kan ze volgende krolsheid naar de kater. *\%/*