'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:58

M_D_H schreef:
Mijn inziens komt het vooral omdat hondeneigenaren wel verantwoordelijkheid gevoel hebben en daarnaast flink beboet worden als er wel iets zou gebeuren.
Maar het zou natuurlijk vreselijk zijn als dat bij Katten ook zo gebeurd... Dan krijgt dat personeel waarschijnlijk een burn out en gaat dan staken voor loonsverhoging enzo :roll:

De buurvrouw hier miste dat verantwoordelijkheidsgevoel helaas wel, voordeur ging gewoon op een kier voor de hond.....en dan zeuren over stank in haar voortuin. :roll:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:00

fransje23 schreef:
Citaat:
Ik denk dat je die plagen schromelijk overschat.

Jij woont waarschijnlijk niet in Amsterdam?

Of een andere grote stad (denk dat dat vergelijkbaar is).

Ik vind het een goed initiatief, maar 400 euro belachelijk veel. Katten horen imo niet los te lopen en zeker niet in de stad. Naast de overlast van poep/plas is er ook de geluidsoverlast.
Aan de andere kant denk ik dat ze idd wel aardig bijdragen aan het in toom houden van ongedierte...

Ayasha schreef:
In onze moderne wereld hebben we gif voor ongediertebestrijding. :(:) En dat gif pakt tenminste een tuinvogels aan.

Gif is nog veel erger. Wat denk je van andere dieren die muizen (levend of aas) eten? Krijgen die vervolgens het gif binnen, worden ziek of sterven er zelfs aan.
Om nog maar niet te spreken van je eigen huisdieren als er een vergiftigde muis/rat in je huis terecht komt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:07

Jildau schreef:
M_D_H schreef:
[
Mijn inziens komt het vooral omdat hondeneigenaren wel verantwoordelijkheid gevoel hebben en daarnaast flink beboet worden als er wel iets zou gebeuren.
Maar het zou natuurlijk vreselijk zijn als dat bij Katten ook zo gebeurd... Dan krijgt dat personeel waarschijnlijk een burn out en gaat dan staken voor loonsverhoging enzo :roll:

Hondeneigenaren wel verantwoordelijkheidsgevoel? Ja joh alle honden hebben echt een fantastisch prachtig leven waarin de eigenaar altijd het allerbeste met ze voor heeft.

Je hebt hondeneigenaren en katteneigenaren met verantwoordelijkheidsgevoel. En je hebt ze beide waarbij dat ontbreekt. Nu niet doen alsof alle hondeneigenaren van die schatjes zijn die altijd goed op hun dier letten..

Grappig, lees dit topic eens goed door, katteneigenaren zijn alleen maar bezig met te vertellen dat ze het oh zo goed doen en dat echt niemand last heeft van hun dier en bladiebladiebla. Als je dit topic zo leest en je bedenkt je dat dit een afspiegeling van de samenleving is... Hoe kan het dan toch dat er mensen zoveel last hebben van die katten?
Ondertussen wordt er met een vinger naar andere overlasten gewezen en worden de problemen die mensen hier onder vinden gebagetaliseerd.

Ook wordt hier hardop gezegd dat bij honden het probleem niet zo groot is en dat er daarom niet voor ze betaald wordt. Maar als je dat dan koppelt aan verantwoordelijkheidsgevoel dan zijn de katteneigenaren weer beledigt.

Jullie willen personeel zijn voor je dieren, de castratie etc moet daardoor voor je betaald worden, je neemt geen verantwoording voor je doet want je schuift dat altijd af op het instinct... Maar je wil wel verantwoordelijk genoemd worden.

Maak een keuze. Of wees personeel voor dat dier, dan ben je niet verantwoordelijk voor hem en kan niemand je ergens op aankijken want alles is instinct...
Of wees een eigenaar, dan kan je wel verantwoordelijk gehouden worden voor de daden van je dier maar kan je je zelf ook verantwoordelijk noemen.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:15

Ik ben het eens met dat ze er iets aan willen doen.. want (ben geen katten hater) loslopende katten die overal in de tuin poepen, en bij mij thuis in de straat zelfs op auto's zit en ze als krabpaal gebruiken word je wel beu..

Mensen waarvan de kat is laten hem buiten omdat ze zeggen dat ie niet binnen wil.. maar zodra de oudere vrouw uit huis weg is, is de kat binnen. En zodra ze ee weer is, worden de auto's als krabpalen gebruikt.. en ze doen er niks aan..

En daarbij beestje is bijna blind, zwaar vermagerd. En is al ooit opgehaald door de dieren ambulance, maar die mensen hebben hem terug gehaald uit t asiel, om hem vervolgens weer te laten Zwerven.

Maar de prijs van 400,- vind ik wel wat overdreven

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:30

Magrathea schreef:
Bovendien lees ik hier op Bokt altijd dat mensen hun hond liever niet castreren omdat ze anders niet stoer meer mogen zijn ofzo...

:') :')

Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord (gelezen) heb. :') :') :')
Er zijn honden die veel feller worden na een castratie.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:32

Eens!

Ik word gek van de katten hier in de buurt.

Klimmen op de loungeset en maken haken in de kussens... waardoor ik nu elke avond alles naar binnen moet doen terwijl het gewoon onder een overkapping staat.
Klimmen op de jacuzzi en zetten fijn hun nagels in het afdekzeil
Klimmen op de auto's...
Schijten in de tuin..

Doordat ze ook geur achterlaten heb ik elke keer gestoorde honden zo gauw ik ze naar buiten doe.... helaas zijn het slimme katten en komen ze alleen als de honden binnen zitten.... anders was het echt over geweest met ze. Die van mij zouden niet aarzelen.

Ik snap niet dat mensen ze niet gewoon in hun eigen tuin houden......

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:40

Citaat:
Omdat er geen hondenoverlast is. Daar doen we het te goed voor.
Citaat:
Mijn inziens komt het vooral omdat hondeneigenaren wel verantwoordelijkheid gevoel hebben [...]

Echt, serieus? :')
[BB] En dan word je bijna gegrepen door een hondje
[BB] Bijna aanval op de fiets door rottweiler wat kan ik doen?
[BB] Hondjes (bijna) aangevallen door loslopende hond
[BB] Ongecastreerde loslopende reuen springen op mijn loopse teef

@Irisje en anderen die (over)last ervaren: Al eens een klacht ingediend bij de gemeente? Melding/aangifte gedaan bij de politie? Foto's gemaakt van de buurkatten in jouw tuin? Evt. met behulp van de rechtsbijstand een aansprakelijkheid en schadeclaim ingediend bij de katteneigenaar?
Wat was het resultaat daarvan?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:43

M_D_H schreef:
Grappig, lees dit topic eens goed door, katteneigenaren zijn alleen maar bezig met te vertellen dat ze het oh zo goed doen en dat echt niemand last heeft van hun dier en bladiebladiebla. Als je dit topic zo leest en je bedenkt je dat dit een afspiegeling van de samenleving is... Hoe kan het dan toch dat er mensen zoveel last hebben van die katten?
Ondertussen wordt er met een vinger naar andere overlasten gewezen en worden de problemen die mensen hier onder vinden gebagetaliseerd.

Ook wordt hier hardop gezegd dat bij honden het probleem niet zo groot is en dat er daarom niet voor ze betaald wordt. Maar als je dat dan koppelt aan verantwoordelijkheidsgevoel dan zijn de katteneigenaren weer beledigt.

Jullie willen personeel zijn voor je dieren, de castratie etc moet daardoor voor je betaald worden, je neemt geen verantwoording voor je doet want je schuift dat altijd af op het instinct... Maar je wil wel verantwoordelijk genoemd worden.

Maak een keuze. Of wees personeel voor dat dier, dan ben je niet verantwoordelijk voor hem en kan niemand je ergens op aankijken want alles is instinct...
Of wees een eigenaar, dan kan je wel verantwoordelijk gehouden worden voor de daden van je dier maar kan je je zelf ook verantwoordelijk noemen.

_/-\o_

Ik hou mijn katten op eigen terrein, zorg er hiermee voor dat ze niet bij de buren kunnen gaan rellen.
Het onder toezicht naar buiten is puur omdat er 1 nog wel eens over de schutting gaat (ondanks stroomdraad, dit moet ik nog even fixen) en ik haar op deze manier op tijd kan terugroepen.
Mocht ik op dat moment net ff binnen zijn omdat ik drinken pak ofzo, dan zorg ik dat ze gelijk weer terug komt de tuin in, maximaal 5 minuten zal het zijn tussen ontsnappen en weer binnen zitten.
Overigens gaat ze niet verder dan de bosjes direct achter de tuin (rand van een soort parkje).
Een deel van mijn tuin is overdekt omdat daar het balkon van mijn bovenburen zit, ik denk erover om dat af te sluiten met panelen (gaas/ren) en een deur erin te zetten, dan kunnen ze gewoon altijd naar buiten op dat stukje en onder toezicht in de rest van de tuin.

PepperrrJarig

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:50

Vind het echt onzin. Ik snap de gedachte wel, het is ook erg vervelend als een kat in de tuin poept. Maar ik vind wel dat onze katten gewoon vrijheid moeten hebben. Dan vind ik maar dat degene die er last van hebben maar moeten zorgen dat er geen katten in zijn/haar tuin kunnen komen. Als wij onze kat binnen onze tuin moeten houden wordt hij doodongelukkig, hij is namelijk altijd bij de achterbuurvrouw in de stal. En als hij de tuin niet uit zou mogen kan hij daar dus niet naartoe....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:55

Dus een ander moet maar kosten maken voor jou kat pepperrr
Op het moment dat je dat hardop uitspreekt snap je toch ook wel dat dat niet kan. Of betaal jij voortaan de omheining van mijn paard?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:56

Pepperrr schreef:
Vind het echt onzin. Ik snap de gedachte wel, het is ook erg vervelend als een kat in de tuin poept. Maar ik vind wel dat onze katten gewoon vrijheid moeten hebben. Dan vind ik maar dat degene die er last van hebben maar moeten zorgen dat er geen katten in zijn/haar tuin kunnen komen. Als wij onze kat binnen onze tuin moeten houden wordt hij doodongelukkig, hij is namelijk altijd bij de achterbuurvrouw in de stal. En als hij de tuin niet uit zou mogen kan hij daar dus niet naartoe....

Dan moet je ergens gaan wonen waar je je katten vrijheid kunt bieden :)

Waarom moet iemand anders z'n tuin aanpassen zodat JOUW kat er niet kan komen :? Omgekeerde wereld lijkt me... 8)7

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:04

Ik kan mijn kat moeilijk gaan verbieden om de tuin niet uit te gaan, wel dan? Hij wordt gek als ie niet verder kan dan de tuin.

Dus ja, dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:05

HorseTopShop schreef:
Phoya schreef:
Maar als het gebeurt kun je ook met je hand over je hart strijken en het gewoon met een schep de bruine bak ik gooien.

Ik zou nu heel graag even wat foto's maken voor mijn huis, maar het regent te hard.

Het hele kinder speelveldje ligt vol met kattenpoep. De stukjes om de bomen ligt bomvol. Mijn peperdure tuin wordt dagelijks omgeploegd door katten. Ik het krasschade op mijn motorkap van mijn 3 auto's.

Ik kan vanuit mijn voorraam al zeker 50 kattendrollen tellen.

Toch bijzonder dat wij een open tuin hebben, 2 auto's en er alleen al in onze straat zo'n 40 katten wonen, maar wij nooit ergens last van hebben. Wellicht overdrijf je een beetje?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:06

Katten die niet beter weten, hoeven echt de tuin niet uit hoor.. Het is ook maar net wat je ze aanleert.....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:08

Pepperrr schreef:
Ik kan mijn kat moeilijk gaan verbieden om de tuin niet uit te gaan, wel dan? Hij wordt gek als ie niet verder kan dan de tuin.

Omdat hij dit geleerd heeft.

Zou dit nu ingevoerd worden zullen erg veel katten wel leren om in eigen tuin te blijven en worden ze ook niet zomaar gek.
En als mensen te klein wonen geldt mijn inziens hetzelfde als bij paarden. Heb je geen goede omstandigheden om een dier te houden, niet aan beginnen.
Het is geen recht.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:09

wendy1987 schreef:
Katten die niet beter weten, hoeven echt de tuin niet uit hoor.. Het is ook maar net wat je ze aanleert.....

Gewoon fatsoenlijk afschermen. Onze katten komen helemaal niet buiten, ben veel te bang dat ze wat overkomt en ik ze van de weg kan schrapen, dat is niet mijn idee van kattenliefde.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:11

Diablo schreef:
wendy1987 schreef:

Gewoon fatsoenlijk afschermen. Onze katten komen helemaal niet buiten, ben veel te bang dat ze wat overkomt en ik ze van de weg kan schrapen, dat is niet mijn idee van kattenliefde.

Nee, zo zou ik er ook over denken. Nu heb ik geen katten want vriendin is er allergisch voor, maar ouders hielden ze om die reden ook binnen, of in een ren buiten waar ze ten alle tijde zelf in konden via een gangenstelsel onder de keuken door :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:11

Pepperrr schreef:

Waarom kan dat niet dan? En waarom zadel je andere mensen op met jouw probleem?
Alle dieren moeten achter een omheining blijven, waarom katten niet :?
Dat vind ik echt krom.

Of leer je je kinderen/pony/hond/konijn ook niet om in hun verblijf te blijven en geen andere mensen lastig te vallen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:14

Alle 4 de katten die ik nu heb waren bij vorige adressen gewend om onbeperkt naar buiten te kunnen.
Geen van hen heeft problemen met het beperkt naar buiten gaan.
Ik kom veel over de vloer van een kattenopvang en ik gok dat ruim 90% van de katten die daar komt gewoon als binnenkat geplaatst kan worden en dan schat ik het nog laag in.
Wel zul je je huis er een beetje op moeten aanpassen maar dat hoeft echt niet ingrijpend te zijn.
Hier hebben ze een eigen kamer met een grote krabpaal en een zooi speeltjes, in de woonkamer hebben ze een stuk vensterbank en een krabton en in de slaapkamer staat ook een krabton en hebben ze ook een stuk vensterbank.
Verder mogen ze vrijwel overal op en in, alleen het aanrecht niet als ik daar bezig ben met het eten.
Zolang je ze genoeg plekken geeft waarin ze zich kunnen terugtrekken als ze even geen zin hebben in de rest, regelmatig met ze speelt en ze wat hogere plekken aanbiedt en zorgt voor genoeg krabgelegenheid zullen de meeste katten geen problemen hebben met binnen leven, mits je ze even de tijd geeft om te wennen natuurlijk. :)
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 30-08-17 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:14

bruintje123 schreef:
Pepperrr schreef:

Omdat hij dit geleerd heeft.

Zou dit nu ingevoerd worden zullen erg veel katten wel leren om in eigen tuin te blijven en worden ze ook niet zomaar gek.
En als mensen te klein wonen geldt mijn inziens hetzelfde als bij paarden. Heb je geen goede omstandigheden om een dier te houden, niet aan beginnen.
Het is geen recht.

Daarbij, als je je kat binnenhoudt en hij zich gaat vervelen of "gek wordt" doe je gewoon wat fout. Dan moet je er dus voor zorgen dat 'ie binnen wat te doen heeft.

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:21

Onze kat is een wilde kat geweest. Hij is opgevangen bij het asiel en toen hebben wij hem daar gekocht. het is hem dus niet ''aangeleerd'', maar zo is ie nu eenmaal geboren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:23

Pepperrr schreef:
Onze kat is een wilde kat geweest. Hij is opgevangen bij het asiel en toen hebben wij hem daar gekocht. het is hem dus niet ''aangeleerd'', maar zo is ie nu eenmaal geboren.

Maar als je daar de ruimte niet voor hebt, is het toch ook gewoon krom om zo'n beestje te kopen :?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:23

Diablo schreef:
wendy1987 schreef:

Maar dat snap ik dan dus echt niet. Hou jij je paard dan ook altijd op stal omdat je bang bent dat hij een been breekt en afgemaakt moet worden? Want die kans lijkt me net zo groot. Ik vind het zo een rare gedachtengang.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:24

Want een paard op stal is qua ruimte inderdaad te vergelijken met een kat die het hele huis al dan niet met tuin heeft qua ruimte.

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:25

verootjoo schreef:
Pepperrr schreef:

Maar als je daar de ruimte niet voor hebt, is het toch ook gewoon krom om zo'n beestje te kopen :?

Alsof wij in de toekomst kunnen kijken dat dit zou gebeuren :')