M_D_H schreef:Grappig, lees dit topic eens goed door, katteneigenaren zijn alleen maar bezig met te vertellen dat ze het oh zo goed doen en dat echt niemand last heeft van hun dier en bladiebladiebla. Als je dit topic zo leest en je bedenkt je dat dit een afspiegeling van de samenleving is... Hoe kan het dan toch dat er mensen zoveel last hebben van die katten?
Ondertussen wordt er met een vinger naar andere overlasten gewezen en worden de problemen die mensen hier onder vinden gebagetaliseerd.
Ook wordt hier hardop gezegd dat bij honden het probleem niet zo groot is en dat er daarom niet voor ze betaald wordt. Maar als je dat dan koppelt aan verantwoordelijkheidsgevoel dan zijn de katteneigenaren weer beledigt.
Jullie willen personeel zijn voor je dieren, de castratie etc moet daardoor voor je betaald worden, je neemt geen verantwoording voor je doet want je schuift dat altijd af op het instinct... Maar je wil wel verantwoordelijk genoemd worden.
Maak een keuze. Of wees personeel voor dat dier, dan ben je niet verantwoordelijk voor hem en kan niemand je ergens op aankijken want alles is instinct...
Of wees een eigenaar, dan kan je wel verantwoordelijk gehouden worden voor de daden van je dier maar kan je je zelf ook verantwoordelijk noemen.
Ik hou mijn katten op eigen terrein, zorg er hiermee voor dat ze niet bij de buren kunnen gaan rellen.
Het onder toezicht naar buiten is puur omdat er 1 nog wel eens over de schutting gaat (ondanks stroomdraad, dit moet ik nog even fixen) en ik haar op deze manier op tijd kan terugroepen.
Mocht ik op dat moment net ff binnen zijn omdat ik drinken pak ofzo, dan zorg ik dat ze gelijk weer terug komt de tuin in, maximaal 5 minuten zal het zijn tussen ontsnappen en weer binnen zitten.
Overigens gaat ze niet verder dan de bosjes direct achter de tuin (rand van een soort parkje).
Een deel van mijn tuin is overdekt omdat daar het balkon van mijn bovenburen zit, ik denk erover om dat af te sluiten met panelen (gaas/ren) en een deur erin te zetten, dan kunnen ze gewoon altijd naar buiten op dat stukje en onder toezicht in de rest van de tuin.