Fabster schreef:Wat voor hond ben jij, dat je er mee gaat coursen, Jorinda? Vast iets met galgo of greyhound of podenco dan?
Ik ben zelf geen hond haha.
Maar Igor is waarschijnlijk wel een Podenco kruising ja, maar we weten het niet zeker.
_Micha_ schreef:Jorinda waar ga je met hem coursen? Ik zou dat met de onze ook nog wel eens willen doen.
Nu wil ik stiekem er nog wel een hond bij (niet perse nu meteen) maar dan graag meer richting een herder type of in ieder geval iets minder richting podenco/windhond, of eigenlijk een waarvan de kans groot is dat hij (of zij) Viktor wat meer terug houd in plaats van dat ze er met z'n 2e vandoor gaan

Heeft er iemand enig idee bij welke stichtingen ik dan het best zou kunnen kijken? Of naar wat voor type hond?
Wij zijn nu 1x in Oude Pekela geweest, daar werd een weekend georganiseerd voor alle rassen. Deden ook wat grotere teckels mee bijvoorbeeld haha. Wordt in september en dan volgend jaar ook weer in mei en september ook georganiseerd! En we zijn een keertje in Hoogeveen geweest, van "Coursing Machines Holland". Die kan je op Facebook wel vinden!
De meeste (volle) podenco's zijn behoorlijk zelfstandig, dus ik denk niet dat dat dan is waar je naar op zoek bent. Als het gaat om dat ze niet met zijn tweeën de hort op gaan haha. Daar staan podenco's namelijk wel om bekend.
---------
Sorry beide dat ik nu pas antwoord! We waren druk bezig met verhuizen en daarna hadden we een tijdje geen internet in ons nieuwe huis, moesten wachten op een monteur.
Verder komen er echt super lieve foto's en leuke hondjes voorbij 
Fijn Fabster, dat alles al wat beter gaat! Ik denk dat als je het tijd geeft, dat ze best nog wel kan gaan opleven en drive kan krijgen.
Wij hebben onze Griekse god uit een Nederlands asiel. Welk kamp hoor ik dan bij?
Nee, zonder dollen. Ik vind dat iedere hond die geen enorme gedragsproblemen heeft en niet ongeneeslijk ziek is een tweede kans verdiend. Of dat nou een Nederlandse hond is of een hond uit het buitenland. Maar dat geldt ook de andere kant langs, honden die enorme gedragsproblemen hebben of ongeneeslijk ziek zijn (lijden), kunnen misschien beter een spuitje krijgen, al is het alleen al voor de hond zijn bestwil. En ook dat geldt voor zowel Nederlandse honden als buitenlandse honden, in mijn opinie.